Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. MOBILITY
  2. Egy évig építettem: Scania - Gottwald autódaru

Egy évig építettem: Scania - Gottwald autódaru

  • 2014. augusztus 22.
  • Komment

Az egyik legkomolyabb és legtovább tartó (kb egy évig építettem) kamionomat szeretném bemutatni az olvasóknak. Ez a makettem se úgy készült, hogy megláttam, és azt mondtam, hogy ezt meg kell építeni, hanem folyamatosan érlelődött bennem az ötlet, a gondolat.


A 143-as Scania már évek óta ott pihent a polcon, csak nem volt ötletem rá, hogy milyen verzióban építsem át (a dobozépítés szóba se jött, ezért vártam vele). Külföldi kamionos fórumokat nézegetve találtam a Gottwald daru képére, és akkor kezdett el bennem valami mocorogni, hogy ez nem is rossz. Aztán tovább léptem, hogy nincs hozzá anyag, nehéz megépíteni, annyira nem érdekes, stb. Végül mégis annyira megtetszett a téma, hogy elhatároztam a Scania alvázára egy ilyet építek. Kiindulásnak volt egy daru ami színösszetételben is nagyon tetszett, így elhatároztam, hogy olyanra építem meg.

Egy évig építettem: Scania - Gottwald autódaru - MOBILITY -  - diorama, makett 2014, makettezés,

Ezután jött az anyaggyűjtés, ami igen körülményes volt. Első körben letöltöttem sok képet a netről, de rájöttem, hogy kis felbontás miatt nem sokra megyek velük, ezért két német ismerősnek is írtam, és elkértem tőlük az eredeti képeket. Szerencsére mindkettő küldte őket, na azokkal már lehetett dolgozni. Ez még mindig kevés volt, mert méretadataim nem voltak, pedig nagyon kellettek volna. Írtam a német Klaus Lassen barátomnak, hogy tud-e segíteni ez ügyben (ha valakinek, akkor neki mindenről van anyaga kamionos témában), és szerencsére tudott küldeni két rajzot, amely alapján már el tudtam indulni.

Az építést szokás szerint a vázzal kezdtem, és szintén szokás szerint szétvágtam az eredetit. Az Itaelri makett 6x2-es bogis, az általam megépítendő viszont 6x4-es, ezért a hátsó futóműveket cseréltem, egy MAN ikerdifis került bele. A váz egy kicsit hosszabb lett, középen toldottam bele egy darabot. A futóművek után nekiláttam a motor elkészítésének, amelyen szintén végeztem némi átalakítást. A motort, a felrakott légtartályokat vezetékeltem, majd felraktam a légszűrőt az új helyére, a sárvédőre, mert nem fért volna el a talpalók miatt. Az alvázra készítettem egy erősített segédalvázat, amire felkerültek a talpalók házai. A talpalók egy régi Italeri kosaras tűzoltóból jöttek, persze átalakítva. Hátulra új lámpatartó készült, és az üzemanyagtankot is lecseréltem egy MAN-ra. A tank mögé került egy kisebb hidraulika tartály, majd lefestettem a vázat pirosra. A váz mindkét oldalára került egy-egy kezelő a talpaknak, ahol a karokat hajlított gombostűből készítettem. Közben készülgetett a fülke is, ahol a magas tetőt laposra cseréltem, és végeztem némi belső feljavítást, Leukoplasttal kárpitoztam. Az első lökhárítót is újra gyártottam, és a lámpáknak is új foncsort gyártottam, mert a régi csak egy lapos valami volt. A hátsó sárvédőket elkészítettem bordás lemezből, majd nekiálltam a daru fogaskoszorúját megalkotni.  Jó pár dolgot párhuzamosan csináltam, így lefestettem a fülkét, és közben haladtak a talpalók is, majd maga a daru alapja. A fülkét teljesen összeraktam, és a váz egyéb részeit is, így ezután már tényleg csak a darut kellett építenem.  Elsőnek a daru hátulján lévő ballasztot készítettem el, majd bekerült a fő hidraulika tartály, és egy RevellUnimogból származó darumotor is.

Egy évig építettem: Scania - Gottwald autódaru - MOBILITY -  - diorama, makett 2014, makettezés,
   
Egy évig építettem: Scania - Gottwald autódaru - MOBILITY -  - diorama, makett 2014, makettezés,

Ezután jött a kabin elkészítése, és a gém tartója, majd maga a gém. hosszú tanakodás után a viszonylag nagy súly miatt úgy döntöttem, hogy nem lesz kihúzható a gém, így jóval kevesebb anyag kellett bele. Csak a végeit készítettem el a másik két tagnak, de így se könnyű. Persze a darunál már előre jó sok csövet készítettem drótból, amelyekhez még utólag is jött pár. A gém alkatrészeivel elég sok idő elment, csakúgy mint a horog elkészítésével. A görgőket egy barátom esztergálta hozzá, majd az egészet lefestettem fehérre. A kötélzetet a Revell trélerhez adott kötéllel oldottam meg, van benne hátul egy ideiglenes ék, ami feszesen tartja amikor kell. Mivel egy daru sokkal ritkábban csillog, mint egy kamion (kb mikor kijön a gyárból), ezért koptattam, koszoltam több helyen is. A gém emelhető, és a munkahengerben van egy csap, amellyel emelt helyzetben lehet rögzíteni, így lehet útközbeni, és daruzási folyamatot is bemutatni. Készítettem alá egy alapot, és hozzá egy gipszkartonból egy imitált beton darabot, amit éppen emel.

Nem volt egyszerű dolog a megépítése, és a legtöbb munkát a folyamatok megtervezése, kitalálása adta, hogy mit miből, és mikor csináljam, de végül csak sikerült.

  • diorama makett 2014 makettezés

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Egy évig építettem: Scania - Gottwald autódaru - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Egy évig építettem: Scania - Gottwald autódaru
    • Hight tech
    Kicsiny Járművek Kánaánja-Jászberényi makett verseny - Mobility, divat, életmód, stílus
    Kicsiny Járművek Kánaánja-Jászberényi makett verseny
    • Mobility
    Expedíció egy Renault lakóautóval
    Imhotep - a múmia életre kel!
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    A csend hangja - BMW iX xDrive60
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Kapcsolódó cikkek

    Kicsiny Járművek Kánaánja-Jászberényi makett verseny

    Kicsiny Járművek Kánaánja-Jászberényi makett verseny

    Expedíció egy Renault lakóautóval

    Expedíció egy Renault lakóautóval

    Imhotep - a múmia életre kel!

    Imhotep - a múmia életre kel!

    A Tahír macskája- Rába-Hungarocamion

    A Tahír macskája- Rába-Hungarocamion

    A makett versenyek és kiállítások titkai 1.rész

    A makett versenyek és kiállítások titkai 1.rész

    Gyerekkor

    Gyerekkor

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia