Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Autó & Motor
Életérzés - Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Életérzés
Autó & Motor - Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Autó & Motor
Cool-Túra - 'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

Cool-Túra
Autó & Motor - Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Autó & Motor
Gentlemen - Az exeket elfelejtik, ugye?

Az exeket elfelejtik, ugye?

Gentlemen
Cool-Túra - Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Cool-Túra
Autó & Motor - Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Autó & Motor
Csipetnyi nő - Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Csipetnyi nő
  1. MOBILITY
  2. Egy évig építettem: Scania - Gottwald autódaru

Egy évig építettem: Scania - Gottwald autódaru

  • 2014. augusztus 22.
  • Komment

Az egyik legkomolyabb és legtovább tartó (kb egy évig építettem) kamionomat szeretném bemutatni az olvasóknak. Ez a makettem se úgy készült, hogy megláttam, és azt mondtam, hogy ezt meg kell építeni, hanem folyamatosan érlelődött bennem az ötlet, a gondolat.


A 143-as Scania már évek óta ott pihent a polcon, csak nem volt ötletem rá, hogy milyen verzióban építsem át (a dobozépítés szóba se jött, ezért vártam vele). Külföldi kamionos fórumokat nézegetve találtam a Gottwald daru képére, és akkor kezdett el bennem valami mocorogni, hogy ez nem is rossz. Aztán tovább léptem, hogy nincs hozzá anyag, nehéz megépíteni, annyira nem érdekes, stb. Végül mégis annyira megtetszett a téma, hogy elhatároztam a Scania alvázára egy ilyet építek. Kiindulásnak volt egy daru ami színösszetételben is nagyon tetszett, így elhatároztam, hogy olyanra építem meg.

Egy évig építettem: Scania - Gottwald autódaru - MOBILITY -  - diorama, makett 2014, makettezés,

Ezután jött az anyaggyűjtés, ami igen körülményes volt. Első körben letöltöttem sok képet a netről, de rájöttem, hogy kis felbontás miatt nem sokra megyek velük, ezért két német ismerősnek is írtam, és elkértem tőlük az eredeti képeket. Szerencsére mindkettő küldte őket, na azokkal már lehetett dolgozni. Ez még mindig kevés volt, mert méretadataim nem voltak, pedig nagyon kellettek volna. Írtam a német Klaus Lassen barátomnak, hogy tud-e segíteni ez ügyben (ha valakinek, akkor neki mindenről van anyaga kamionos témában), és szerencsére tudott küldeni két rajzot, amely alapján már el tudtam indulni.

Az építést szokás szerint a vázzal kezdtem, és szintén szokás szerint szétvágtam az eredetit. Az Itaelri makett 6x2-es bogis, az általam megépítendő viszont 6x4-es, ezért a hátsó futóműveket cseréltem, egy MAN ikerdifis került bele. A váz egy kicsit hosszabb lett, középen toldottam bele egy darabot. A futóművek után nekiláttam a motor elkészítésének, amelyen szintén végeztem némi átalakítást. A motort, a felrakott légtartályokat vezetékeltem, majd felraktam a légszűrőt az új helyére, a sárvédőre, mert nem fért volna el a talpalók miatt. Az alvázra készítettem egy erősített segédalvázat, amire felkerültek a talpalók házai. A talpalók egy régi Italeri kosaras tűzoltóból jöttek, persze átalakítva. Hátulra új lámpatartó készült, és az üzemanyagtankot is lecseréltem egy MAN-ra. A tank mögé került egy kisebb hidraulika tartály, majd lefestettem a vázat pirosra. A váz mindkét oldalára került egy-egy kezelő a talpaknak, ahol a karokat hajlított gombostűből készítettem. Közben készülgetett a fülke is, ahol a magas tetőt laposra cseréltem, és végeztem némi belső feljavítást, Leukoplasttal kárpitoztam. Az első lökhárítót is újra gyártottam, és a lámpáknak is új foncsort gyártottam, mert a régi csak egy lapos valami volt. A hátsó sárvédőket elkészítettem bordás lemezből, majd nekiálltam a daru fogaskoszorúját megalkotni.  Jó pár dolgot párhuzamosan csináltam, így lefestettem a fülkét, és közben haladtak a talpalók is, majd maga a daru alapja. A fülkét teljesen összeraktam, és a váz egyéb részeit is, így ezután már tényleg csak a darut kellett építenem.  Elsőnek a daru hátulján lévő ballasztot készítettem el, majd bekerült a fő hidraulika tartály, és egy RevellUnimogból származó darumotor is.

Egy évig építettem: Scania - Gottwald autódaru - MOBILITY -  - diorama, makett 2014, makettezés,
   
Egy évig építettem: Scania - Gottwald autódaru - MOBILITY -  - diorama, makett 2014, makettezés,

Ezután jött a kabin elkészítése, és a gém tartója, majd maga a gém. hosszú tanakodás után a viszonylag nagy súly miatt úgy döntöttem, hogy nem lesz kihúzható a gém, így jóval kevesebb anyag kellett bele. Csak a végeit készítettem el a másik két tagnak, de így se könnyű. Persze a darunál már előre jó sok csövet készítettem drótból, amelyekhez még utólag is jött pár. A gém alkatrészeivel elég sok idő elment, csakúgy mint a horog elkészítésével. A görgőket egy barátom esztergálta hozzá, majd az egészet lefestettem fehérre. A kötélzetet a Revell trélerhez adott kötéllel oldottam meg, van benne hátul egy ideiglenes ék, ami feszesen tartja amikor kell. Mivel egy daru sokkal ritkábban csillog, mint egy kamion (kb mikor kijön a gyárból), ezért koptattam, koszoltam több helyen is. A gém emelhető, és a munkahengerben van egy csap, amellyel emelt helyzetben lehet rögzíteni, így lehet útközbeni, és daruzási folyamatot is bemutatni. Készítettem alá egy alapot, és hozzá egy gipszkartonból egy imitált beton darabot, amit éppen emel.

Nem volt egyszerű dolog a megépítése, és a legtöbb munkát a folyamatok megtervezése, kitalálása adta, hogy mit miből, és mikor csináljam, de végül csak sikerült.

  • diorama makett 2014 makettezés

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Egy évig építettem: Scania - Gottwald autódaru - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Egy évig építettem: Scania - Gottwald autódaru
    • Hight tech
    Kicsiny Járművek Kánaánja-Jászberényi makett verseny - Mobility, divat, életmód, stílus
    Kicsiny Járművek Kánaánja-Jászberényi makett verseny
    • Mobility
    Expedíció egy Renault lakóautóval
    Imhotep - a múmia életre kel!
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Így viselkedik egy Nő a szerelemben! - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!
    • Keresd a nőt!
    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért
    • Keresd a nőt!
    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel
    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?
    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?
    Miért nem beszélnek az áldozatok?
    We Were Here Expeditions: The FriendShip ebben a hónapban ingyenesen letölthető!
    Férfiszempont: A padlón fekve gyengének hisszük magunkat
    Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce

    Kapcsolódó cikkek

    Kicsiny Járművek Kánaánja-Jászberényi makett verseny

    Kicsiny Járművek Kánaánja-Jászberényi makett verseny

    Expedíció egy Renault lakóautóval

    Expedíció egy Renault lakóautóval

    Imhotep - a múmia életre kel!

    Imhotep - a múmia életre kel!

    A Tahír macskája- Rába-Hungarocamion

    A Tahír macskája- Rába-Hungarocamion

    A makett versenyek és kiállítások titkai 1.rész

    A makett versenyek és kiállítások titkai 1.rész

    Gyerekkor

    Gyerekkor

    További cikkek

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Legolvasottabb írások

    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!

    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!

    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok

    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok

    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért

    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért

    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel

    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel

    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?

    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?

    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?

    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?

    Miért nem beszélnek az áldozatok?

    Miért nem beszélnek az áldozatok?

    We Were Here Expeditions: The FriendShip ebben a hónapban ingyenesen letölthető!

    We Were Here Expeditions: The FriendShip ebben a hónapban ingyenesen letölthető!

    Férfiszempont: A padlón fekve gyengének hisszük magunkat

    Férfiszempont: A padlón fekve gyengének hisszük magunkat

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia