Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - Szécsi Pál lehetett volna a kor Azahriah-ja

Szécsi Pál lehetett volna a kor Azahriah-ja

Stylenews
Autó & Motor - Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio

Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio

Autó & Motor
Rendezvények - Leader of The Year -   A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!

Leader of The Year - A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!

Rendezvények
Autó & Motor - Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

Autó & Motor
 - Avicenna Nemzetközi Karácsonyi Vásár – 16 Nap Karácsonyi Utazás a Föld Körül

Avicenna Nemzetközi Karácsonyi Vásár – 16 Nap Karácsonyi Utazás a Föld Körül

 - Kiskutyák a kifutón: Nemes ügy mellé álltak a sztárok

Kiskutyák a kifutón: Nemes ügy mellé álltak a sztárok

Stylelife - 5 valóban megtörtént horror sztori

5 valóban megtörtént horror sztori

Stylelife
Cool-Túra - 'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

Cool-Túra
Autó & Motor - Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Autó & Motor
Autó & Motor - Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1...

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30

  • 2023. május 20.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A magam részéről rendkívül sajnálom, hogy az i3 nincs többé. Nem csak azért, mert akkor úgy kezdhetném a beszámolót a vadonatúj iX1-ről, hogy az új iX1, az i3 és az iX3 közé érkezett. Persze sok egyéb miatt is sajnálom, hiszen a korát meghaladó autó volt. De nem temetésről szól a mostani írás, hanem az iX1-ről, amely az előbbiek okán a BMW jelenlegi elektromos kínálatának belépő szintjét jelenti.


Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW iX1 elektromos teszt, BMW iX1 teszt, BMW iX1 xDrive30 teszt, BMW x1, ix1 teszt, ix1 xdrive30,

A recept hasonló az iX1 esetében is, amit az i4, iX3 vagy akár az i7 esetében is tapasztalhatunk. Ez pedig annak a felfogásnak a megvalósítása, hogy elsősorban, mint egy meghajtási rendszerként kezeli a márka a tisztán elektromos hajtást. Ezáltal nem különálló platform készül, hanem a meglévő modell egyik változata. Az ilyen modelleknél az átalakítás a hagyományos, belső égésű modellhez képest olyan kevés, hogy autókkal kevésbé foglalkozó honfitársunk egyáltalán nem, vagy csak véletlenül veheti észre a különbségeket.

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW iX1 elektromos teszt, BMW iX1 teszt, BMW iX1 xDrive30 teszt, BMW x1, ix1 teszt, ix1 xdrive30,

Az iX1 esetében sincs ez másképpen, hiszen a megjelenése, a karosszéria elemek kísértetiesen hasonlítanak a „sima” X1-hez. A hűtőmaszk talán a legárulkodóbb, hiszen itt, ahogyan az elektromos modellek esetében ez természetes, nincsenek beömlő nyílások. Így a hűtőrács megjelenése szimbolikus, egy teljesen teli műanyag elem tölti ki a réseket. Illetve mondanom sem kell, kipufogóval sem találkozunk hátul, bár ez utóbbi már egyáltalán nem egyértelmű manapság a hagyományos autók esetében sem, hiszen gyakran nem fut végig a kipufogórendszer az autó végéig. Hátul pedig a kipufogóvéget szimbolizáló elemet találunk. Ez utóbbi, bár teli fekete elemként, de az iX1 esetében is megjelenik.

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW iX1 elektromos teszt, BMW iX1 teszt, BMW iX1 xDrive30 teszt, BMW x1, ix1 teszt, ix1 xdrive30,
  
Mindenképpen elmondható a modellről, hogy lényegesen karakteresebb, markánsabb a megjelenése, mint a korábbi X1 szériák voltak. Az eggyel nagyobb iX3-hoz képest természetesen egy kategóriával kisebb, hiszen 4,5 méteres hosszával, 9mm híján 1,9 szélességével a kompakt kategória autói közé tartozik, de karaktere, megjelenése abszolút a nagyobb testvérére hajaz. Úgy is fogalmazhattam volna, hogy teljes mértékben hordozza a BMW géneket.
Annak következtében, hogy nem kizárólag elektromos platformról beszélünk, a tengelytáv esetében van egy pici lemaradása, hiszen úgy kellett kialakítani a felépítést, hogy a hagyományos motor is elférjen a motorháztető alatt. De az ügyes mérnöki munka és a jó felépítés miatt ez a különbség a gyakorlati funkcióban nem vehető észre. 490 literes csomagtere például a kategória egyik legjobbja.

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW iX1 elektromos teszt, BMW iX1 teszt, BMW iX1 xDrive30 teszt, BMW x1, ix1 teszt, ix1 xdrive30,

Az ülések 40:20:40 felosztású lehajtásával ráadásul kiválóan variálható és akár 1495 literig bővíthető. A bajor márka láthatóan nem erőlteti a motorháztető alatti plusz csomagtér kialakítását, így ilyet az iX1-ben sem keressünk. Hasznos megoldás lehetne, például a töltőkábelek elpakolására, de sebaj, az iX1 csomagtartójában a padlószínt alatt kialakítottak egy rekeszt, amely alkalmas erre.

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW iX1 elektromos teszt, BMW iX1 teszt, BMW iX1 xDrive30 teszt, BMW x1, ix1 teszt, ix1 xdrive30,

Amikor a bevezetőben arról tettem említést, hogy az iX1 meghaladja a korát, akkor elsősorban a minőségre, a minőségérzetre gondoltam. Ki kell ugyanis mondani, hogy a legtöbb gyártó és itt a prémiumokat is közé tudom sorolni, jelentős és észrevehető minőség csökkentésbe kezdett. Az elektromos autók esetében pedig ez a tendencia még szembetűnőbb. El tudom képzelni, hogy a gondolat abból indult, hogy a mostani elektromos autózási boom elindítója a Tesla sem kínál kimagasló minőséget, ennek ellenére a fogyasztók szeretik és a statisztikákból jól láthatóan veszik is szép számmal. Igen ám, de a Tesla nem akart soha prémium gyártó lenni. És itt kell fejet hajtani a BMW-nek, aki nem akar ebbe a játékba ilyen formába belemenni. Nem a hatalmas képernyő teszi prémiummá az autót. De persze az iX1-ből ez sem hiányzik. Hanem a minőségi anyagok, igényes kialakítás és az általános prémium minőségérzet, amelyet a BMW autók mindegyikében megszokhattunk.
Ez az, amiben au iX1 hű maradt önmagához, ellentétben más német prémiumokkal. Szépek, jó minőségűek és jó fogásúak a kapcsolók, a kezelők.

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW iX1 elektromos teszt, BMW iX1 teszt, BMW iX1 xDrive30 teszt, BMW x1, ix1 teszt, ix1 xdrive30,

El lehet persze gondolkodni azon, hogy jó ötlet volt-e a kezelőtárcsát megszűntetni a középkonzolon és kizárólag az érintőképernyős felület nyomkodását meghagyni. Nem vagyok benne biztos, hogy boldog mindenki attól, hogy a klíma kezelése digitalizálva lett, de azt senki nem tudja a BMW iX1-re sütni, hogy ne lenne prémium.
A térérzet az autóban fantasztikus és azáltal, hogy egy ívelt felületet látunk magunk előtt, amely két képernyőt fog össze, egy sokkal tágasabb, légiesebb, nagyobb autókra jellemző környezetet kapunk. Ahogyan azt a sima benzines iX1 cikkben leírtam (itt olvasható), egy logikus felépítés és csodálatos grafikával rendelkező infotainement rendszer fut az autóban. A telefon tükrözése vezeték nélkül működik rajta és nagyon jó módszerrel, egy csiptető segítségével tölthetjük indukciós módon a készülékünket.
Kifejezetten szép (bár nem túl praktikus, mert a tárolójába alig fér el valami) a lebegő hatású könyöklő a két üléssor között, amelynek végén találjuk a váltót, az üzemmód választót és a hi-fi rendszer hangvezérlőjét.    
Így elmondható, hogy minőségi és design szempontból a BMW iX1 a versenytársak és a kategória élén helyezkedik el.

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW iX1 elektromos teszt, BMW iX1 teszt, BMW iX1 xDrive30 teszt, BMW x1, ix1 teszt, ix1 xdrive30,

Nem csak mutatós, de jól is megy az új SUV. Alaphelyzetben a villanymotor, amelyet egy 64,7kW-os akkumulátor táplál, rendkívül dinamikus. Alaphelyzetben 200kW (272 lóerő) teljesítményre képes, de amennyiben ezt kevesebbnek érezzük a szükségesnél, a kormány bal oldalán elhelyezett boost kar segítségével rövid időre 230kW-ig (312 lóerő) növelhetjük. Így 5,6 másodperces 100-as sprint is elérhető.

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW iX1 elektromos teszt, BMW iX1 teszt, BMW iX1 xDrive30 teszt, BMW x1, ix1 teszt, ix1 xdrive30,

Fontos szempont az elektromos autók esetében a fogyasztás és a töltési képesség. Az iX1-nek ezen a téren sincsen oka panaszra. Az autó tömege 2085kg, amely nem számít soknak az elektromos autók esetében, ehhez jön hozzá a 0,26-os légellenállási értéke, amely viszont a kategória egyik legjobbja. Ezek a tényezők mind hozzájárulnak ahhoz, hogy viszonylag jó fogyasztási értékeket produkált az autó a teszt során. Azt nem merném kijelenteni, hogy a WLTP szerinti hatótávot én képes lennék tartani valaha az életben, de 340-360 km megtételére biztosan képes az autó. Ez pedig biztosan elegendő az átlag napi használat során. Termesztésen tisztán városi használat mellett a 400-as hatótávolság is hozható.
A töltést egyenáramú (DC) töltéssel akár 130kW-os teljesítménnyel is meg lehet oldani (szerintem ez is csak elmélet, de biztosan lehet 100-as átlagot hozni), továbbá váltóáramról (AC) alapban 11, extraként pedig 22kW teljesítménnyel is tölthetjük. Azt mondanám, hogy ezek a töltési képességek teljesen hozzák azt, ami már életszerűvé teszi a használhatóságot.

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW iX1 elektromos teszt, BMW iX1 teszt, BMW iX1 xDrive30 teszt, BMW x1, ix1 teszt, ix1 xdrive30,

Kiemeli a többi átlagos elektromos autó közül a BMW iX1-et a rendkívül fejlett technológia, amely az önvezetési képességet illeti, továbbá fontos kiemelni a mobil telefonnal lévő kapcsolat képességét, amely valóban kiemeli a versenytársak közül.

Összeségében az iX1 méreteiben a legkisebb, de tudásában, minőségében ezt a szót biztosan nem lehet rá használni. Az árlista jelenleg 23 millió forintról indul, amelyet különböző extrákkal kiegészítve 28-29 millió forintig biztosan lehet bővíteni. Ezzel az árral természetesen egyáltalán nem tartozik a legolcsóbb elektromosok közé, de egyrészről biztosan nem is ez volt a cél, másrészt, meglepő módon, egyáltalán nincs is messze számos tömegmárka sok-sok szempontból gyengébb modelljétől. 

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW iX1 elektromos teszt, BMW iX1 teszt, BMW iX1 xDrive30 teszt, BMW x1, ix1 teszt, ix1 xdrive30,

  • BMW iX1 elektromos teszt BMW iX1 teszt BMW iX1 xDrive30 teszt BMW x1 ix1 teszt ix1 xdrive30

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Tudatosan – BMW X1 xDrive30e - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Tudatosan – BMW X1 xDrive30e
    • Autó & Motor
    Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A nemet mondás művészete - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A nemet mondás művészete
    • Keresd a nőt!
    Ha egy napra férfi lennék - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha egy napra férfi lennék
    • Keresd a nőt!
    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?
    • Keresd a nőt!
    A megalázó “tréningek” nem tanító jellegű, szükséges leckék az életben
    Kognitív terápia? Ezek a módszerek segíthetnek megküzdeni a stresszes helyzetekkel
    Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio
    Leader of The Year - A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!
    Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110
    Szécsi Pál lehetett volna a kor Azahriah-ja

    Kapcsolódó cikkek

    Tudatosan – BMW X1 xDrive30e

    Tudatosan – BMW X1 xDrive30e

    További cikkek

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Legolvasottabb írások

    A nemet mondás művészete

    A nemet mondás művészete

    Ha egy napra férfi lennék

    Ha egy napra férfi lennék

    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?

    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?

    A megalázó “tréningek” nem tanító jellegű, szükséges leckék az életben

    A megalázó “tréningek” nem tanító jellegű, szükséges leckék az életben

    Kognitív terápia? Ezek a módszerek segíthetnek megküzdeni a stresszes helyzetekkel

    Kognitív terápia? Ezek a módszerek segíthetnek megküzdeni a stresszes helyzetekkel

    Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio

    Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio

    Leader of The Year -   A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!

    Leader of The Year - A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!

    Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

    Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

    Szécsi Pál lehetett volna a kor Azahriah-ja

    Szécsi Pál lehetett volna a kor Azahriah-ja

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia