Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Autó & Motor
Cool-Túra - Bukowski, a zseniális tróger

Bukowski, a zseniális tróger

Cool-Túra
Autó & Motor - Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Autó & Motor
Cool-Túra - A klub első számú szabálya: senkinek egy szót se a klubról! - Harcosok klubja a film és ami mögötte van

A klub első számú szabálya: senkinek egy szót se a klubról! - Harcosok klubja a film és ami mögötte van

Cool-Túra
Cool-Túra - Isten éltessen  Martin Scorsese!

Isten éltessen Martin Scorsese!

Cool-Túra
Cool-Túra - Apa, még mindig mi vagyunk a jók?

Apa, még mindig mi vagyunk a jók?

Cool-Túra
Stylelife - Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

Stylelife
Cool-Túra - 3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

Cool-Túra
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Forma-forma – VW Taigo R Line 1.5 TSi ACT DSG

Forma-forma – VW Taigo R Line 1.5 TSi ACT DSG

  • 2022. július 23.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Feszítő űrt érezhettek a Volkswagennél a SUV termékpalettában, amikor a meglévő legalább hat, méretben egymást követő modell közé a Taigot is beillesztették. Mondhatjuk azt is, hogy logikus, hiszen cupészerű crossoverje még nem volt a márkának, így ezt a ziccert még kár lett volna kihagyni.


Forma-forma – VW Taigo R Line 1.5 TSi ACT DSG - Autó & Motor - MOBILITY - Taigo teszt, taigo vw, vw taigo, VW Taigo 1.5 TSI teszt, VW Taigo R Line 1.5 Tsi ACT DSG teszt,

A hasonló, vagy mondhatnám azt is, hogy sok esetben koppra egyforma alkotóelemekből megalkotott járművek mestere egyértelműen a VW. A különlegességük az, hogy sikerül beletenni minden alkalommal egy olyan csavart, amely segítségével a hangulat, a megjelenés egy kicsit más. Ennél fogva másnak is szól, más korosztályt, stílust céloznak meg vele. Ennek talán a legjobb példája a most megjelent Taigo. Nemcsak méretében lehet a T-Cross és a T-Roc közé sorolni, hanem hangulatában is. A T-Cross színes, fiatalos megjelenésénél egy fokkal konzervatívabb ugyan, de a T-Rocnál kicsit vagányabb.
Azt azért hozzá kell tenni, hogy a tesztautóként kapott, kifejezetten jól felszerelt, R Line verzió esetében ez a fajta vagányság kevésbé jöhet ki a beltérben, de a katalógust forgatva vagy éppen a konfigurátort nyomkodva felfedezhetjük, hogy Style szinten az egyébként komor szürke/techno hangulatot fel lehet dobni olivazöld műszerfallal.

Forma-forma – VW Taigo R Line 1.5 TSi ACT DSG - Autó & Motor - MOBILITY - Taigo teszt, taigo vw, vw taigo, VW Taigo 1.5 TSI teszt, VW Taigo R Line 1.5 Tsi ACT DSG teszt,

A Taigo kizárólag benzines erőforrással kapható, egy gyengébb (95Le) és egy erősebb (110Le) ezres motorral. Előbbi kizárólag a belépő szinten érhető el, továbbá egy 1.5 literes 150 lóerős turbóval. Ez a motor már csak a középső (Style) szinten rendelhető, illetve az általunk is tesztelt lemagasabb felszereltségi szintű R Line esetében. Kizárólag a hétfokozatú DSG kapcsolódik hozzá, manuális váltót ehhez nem lehet kapni.
Az árlista 8,5 milliónál indul, az R Line 10,2-nél, de ha az 1.5-ös motort választjuk és megrendeljük bele a legtöbb extrát, akkor könnyedén 13 millió fölé fog kúszni az ajánlati ár. Ezt árnyalja ugyan az 500.000 Ft-os kiválasztható kedvezmény, de ezt is pik-pak el lehet költeni hasznos kiegészítőkre.

Forma-forma – VW Taigo R Line 1.5 TSi ACT DSG - Autó & Motor - MOBILITY - Taigo teszt, taigo vw, vw taigo, VW Taigo 1.5 TSI teszt, VW Taigo R Line 1.5 Tsi ACT DSG teszt,

Hogy mit kapunk ezért az összegért? Összeségében azt gondolom, hogy egy igazán szerethető autót. Elsősorban egy olyan egyediséget, amelyet nagyon kevés márka kínál a tömegszegmensben. Azt már megszokhattuk, úgy általában, így a Porsche csoportnál is, hogy cupé-SUV formavilágot a presztízs márkák kínálják. Például a hazánkban készülő Audi Q3 Sportback is ilyen. De az egy másik világ, más árakkal és más költségekkel. Tömegmárkák esetében hirtelen csak a nemrég megjelent Renault Arkana jut az eszembe, amelyről a teszünk itt olvasható. És egyébként talán pont ez lehetett a VW motivációja, hogy behozza ezt a modellt Európába is, hiszen aki kimarad egy szegmens építéséből az egészen biztosan le fog maradni. Ezt pedig a legnagyobb európai konszern nem engedheti meg magának.

Forma-forma – VW Taigo R Line 1.5 TSi ACT DSG - Autó & Motor - MOBILITY - Taigo teszt, taigo vw, vw taigo, VW Taigo 1.5 TSI teszt, VW Taigo R Line 1.5 Tsi ACT DSG teszt,

A Taigo határozottan divatos formatervet kapott. Ledes lámpák, a kerékjáratok fölött fényezetlen műanyag borítás, sőt, hasonlóan, mint a T-Rock, teljesen össze van kötve a két hátsó lámpatest. De a többi VW crossoverhez képest az igazi különbség a B oszlop után kezdődik. Bár a tetősík nem ível túlságosan meredeken lefelé, éppen emiatt a hátsó sorban ülőknek is tisztességes fejterük van, de azért éppen annyira, hogy csapott hátsó részével azt mondhatjuk a formájára, hogy cupé. Ezt igazából úgy oldották meg, hogy hosszabb a Taigo, még a T-Rocknál is. Így voltaképpen nem elvettek teret a lecsapott háta miatt, hanem annyit adtak hozzá, amennyi ezt kompenzálja. Csaomagtér mérete sem lényegesen kisebb, hiszen 440 liter, amely csupán 5 literrel kevesebb a T-Rock kapacitásánál.

Forma-forma – VW Taigo R Line 1.5 TSi ACT DSG - Autó & Motor - MOBILITY - Taigo teszt, taigo vw, vw taigo, VW Taigo 1.5 TSI teszt, VW Taigo R Line 1.5 Tsi ACT DSG teszt,

A Taigo vezetési élményét kifejezetten jónak értékelem. A 150 lóerős motor remekül viszi az 1230 kilós karosszériát. Nagyon sportosan lehet vele közlekedni, 8,3 másodperces 100-as gyorsulásra képes. A négyhengeres motor képes kikapcsolni 2 hengerét, amikor úgy érzi, hogy nincsen rá szüksége. Városban 8-8,4 liter között fogyasztott, autópályán 6,8 -as fogyasztást mértünk. Átlagosan 7,6 literrel jártunk vele a teszt alatt.

Forma-forma – VW Taigo R Line 1.5 TSi ACT DSG - Autó & Motor - MOBILITY - Taigo teszt, taigo vw, vw taigo, VW Taigo 1.5 TSI teszt, VW Taigo R Line 1.5 Tsi ACT DSG teszt,

A belső tér a jól ismert márkasajátosságokat hordozza. Digitális a műszerfal (10,25” -es a nagyobb, amely a tesztautóban is volt), illetve 12,3” a központi érintőképernyő mérete. Jól átlátható, logikus a felépítése és a grafika is a jól ismert elemekre támaszkodik. Összeségében egy jó, problémamentes rendszer.
A Taigo ülései kényelmesek és ahogyan említettem ez nemcsak az első, hanem a hátsó ülésen ülők számára is igaz. Meglepően nagy a beltér és a térérzet az autóban, nagyobb, mint amit ebben a kategóriában megszokhattunk. Számos tároló, rekesz is helyet kapott, így egészen biztosan tökéletes a jármű hosszabb utazásokra is, nemcsak városi közlekedésre.
A hi-fi rendszer is tiszteségesen szólt, pedig nem az extralistás drágább rendszer működött az autóban.

Forma-forma – VW Taigo R Line 1.5 TSi ACT DSG - Autó & Motor - MOBILITY - Taigo teszt, taigo vw, vw taigo, VW Taigo 1.5 TSI teszt, VW Taigo R Line 1.5 Tsi ACT DSG teszt,

Összeségében nem érzem nagy áttörésnek a Taigot a modellpalettán belül. Formája némiképpen más, de nem tartalmaz extravagáns, igazán emlékezetes elemeket. Jó ránézni, barátságos, könnyedén el tudom képzelni, hogy aki ilyen autót vásárol, szeretni fogja, mert határozottan kényelmes, jó vezetni és kompakt méretei miatt bárhol jól el lehet férni vele és a helykínálatnál nem kell kompromisszumot kötni. Az pedig manapság szintén előny lehet, hogy van készlet a típusból, így nem kell sok-sok hónapot vagy akár évet várni arra, hogy beülhessünk egy új Taigoba. 

Forma-forma – VW Taigo R Line 1.5 TSi ACT DSG - Autó & Motor - MOBILITY - Taigo teszt, taigo vw, vw taigo, VW Taigo 1.5 TSI teszt, VW Taigo R Line 1.5 Tsi ACT DSG teszt,

  • Taigo teszt taigo vw vw taigo VW Taigo 1.5 TSI teszt VW Taigo R Line 1.5 Tsi ACT DSG teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Forma-forma – VW Taigo R Line 1.5 TSi ACT DSG - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Forma-forma – VW Taigo R Line 1.5 TSi ACT DSG
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz - Stylelife, divat, életmód, stílus
    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz
    • Stylelife
    A férfi is ugyanúgy küzd - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi is ugyanúgy küzd
    • Keresd a nőt!
    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret
    • Keresd a nőt!
    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?
    Előítélek a zárkózott emberekről
    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l
    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!
    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    További cikkek

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale

    Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale

    Legolvasottabb írások

    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

    A férfi is ugyanúgy küzd

    A férfi is ugyanúgy küzd

    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret

    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret

    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?

    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?

    Előítélek a zárkózott emberekről

    Előítélek a zárkózott emberekről

    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!

    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!

    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia