Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Autó & Motor
Életérzés - Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Életérzés
Autó & Motor - Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Autó & Motor
Cool-Túra - 'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

Cool-Túra
Autó & Motor - Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Autó & Motor
Gentlemen - Az exeket elfelejtik, ugye?

Az exeket elfelejtik, ugye?

Gentlemen
Cool-Túra - Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Cool-Túra
Autó & Motor - Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Autó & Motor
Csipetnyi nő - Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Csipetnyi nő
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

  • 2022. október 05.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Még a hivatalos sajtóbemutató előtt lehetőséget kaptunk, hogy kipróbáljuk a Ford Transit megújult változatát, a tisztán elektromos hajtással rendelkező E-Transitot. A forma minimálisan változott, de a beltartalom annál többet, hiszen a megszokott dízel erőforrás helyett az E-Transitot villanymotor hajtja.


Ha áram van, minden van - Ford E-Transit - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Ford E-Transit teszt, e-transit, elektromos transit teszt, Ford e-transit  teszt, Ford E-transit 2022,

Nagyon izgalmas alternatívát jelentenek az elektromos kisáruszállítók. Nem az első az E-Transit a sorban, aminek oka valószínűleg a COVID-19, vagy egyéb ezzel kapcsolatos logisztikai kérdés lehetett. Először ugyanis már 2020-ban hallhattunk arról, hogy ilyen meghajtással is elérhető lesz Európa legnépszerűbb kisáruszállítója.
A karbonsemlegesség felé vezető úton az ilyen típusú járművek megjelenése nagyon fontos mérföldkő. Azt gondolom, hogy valahol talán fontosabb, mint a személyautók cseréje minden területen. A városi áruszállítás során ugyanis a dízel meghajtás nemhogy nem kedvező a környezetre, de még technikai szempontból sem ideális. A sok, egymáshoz közel elhelyezkedő címek, a rendkívül sok megállás és újra indulás kifejezetten rosszat tesz a motornak. Bődületes magas átlagfogyasztást eredményez és a szervíz ciklus is drasztikusan lerövidül ilyen körülmények miatt.

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Ford E-Transit teszt, e-transit, elektromos transit teszt, Ford e-transit  teszt, Ford E-transit 2022,

Az elektromos meghajtás sok legyet üt egy csapásra és az adott esetben kisebb hatótávolság kevéssé jelent problémát.
Ha áram van, minden van - Ford E-Transit - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Ford E-Transit teszt, e-transit, elektromos transit teszt, Ford e-transit  teszt, Ford E-transit 2022,

A Ford E-Transit esetében úgy sikerült megoldani az akkumulátor csomag elhelyezését, hogy a hasznos raktér nem változott. A 68kW-os akkumulátorcsomag a padlólemezben kapott helyet, amelynél sok hely felszabadult az egyszerűbb és kevesebb alkatrészt tartalmazó elektromos meghajtású technika miatt, illetve természetesen az üzemanyag tank hiánya miatt.
Ezzel a kapacitással WLTP szerint 300 kilométer fölötti hatótáv tehető meg, de a mért tapasztalatunk szerint 250 kilométer biztosan teljesíthető. 22-26kW közötti fogyasztásokat mértünk városban és Budapest agglomerációjában. Ezzel a hatótávval feltételezhető, hogy a városi kiszállítások hatótávja napi szinten megoldható, így éjszaka a telephelyen munkaidő kiesés nélkül tölthető újra a jármű.

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Ford E-Transit teszt, e-transit, elektromos transit teszt, Ford e-transit  teszt, Ford E-transit 2022,

Külső megjelenésében kevés, de észrevehető pontjai vannak az E-Transitnak, amely megkülönbözteti a hagyományostól. A hűtőmaszk körül kék csík fut körbe, a hátsó felirat és természetesen a kipufogó hiánya is árulkodik. Az elektromos töltőnyílást ügyesen rejtették el az immár szimbolikus hűtőrácsba, a Ford logó alá.

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Ford E-Transit teszt, e-transit, elektromos transit teszt, Ford e-transit  teszt, Ford E-transit 2022,

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Ford E-Transit teszt, e-transit, elektromos transit teszt, Ford e-transit  teszt, Ford E-transit 2022,

A méretes és igényesen burkolt raktérben (az L2H2 változatot teszteltük, tehát a legkisebb verziót) is akkora a hely, hogy ki lehet benne egyenesedni. Egyébként 3m hosszúsággal és 3m magassággal lesz elérhető a modell. A raktérben 2, az utastérben 1 darab 220V-os aljzatot is elhelyeztek, amely a Pro Power Onboard opció néven fut. Ezek a kimenetek a 68kW-os akkuból táplálkoznak és akár 2,3kW -ot is képesek szolgáltatni bármilyen eszköz részére, amire szüksége van a felhasználónak.

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Ford E-Transit teszt, e-transit, elektromos transit teszt, Ford e-transit  teszt, Ford E-transit 2022,

Többek között a fenti opció is ki-be kapcsolható a vezetőfülkében elhelyezett infotainement központi kijelzőről, amely szokás szerint a középkonzolon kapott helyet. A mérete, felbontása nemcsak hasznongépjárműben, hanem bármilyen személyautóban is megállná a helyét. 12” -es érintőképernyőről van szó, amelyre természetesen a mobiltelefon is kitükrözhető. Felbontása, kezelhetősége kritika nélküli. A grafikus felület egyetlen hibája, ha kötözködni akarok, hogy némiképpen lassú.

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Ford E-Transit teszt, e-transit, elektromos transit teszt, Ford e-transit  teszt, Ford E-transit 2022,

Az utastér többi részére még nem jutott a digitalizációból. A műszerfalon főként analóg mutatókat találunk, illetve egy kis felületet, ahol a szokásos vezetési információk olvashatóak le változtatható felületeken.
Szintén modern elem a tárcsás fokozatválasztó, amelyet már több új Ford személyautóban megismerhettünk. A tárcsa elforgatásával választhatunk az egyes lehetőségek közül N, D, R, P, illetve a középső L gomb megnyomásával fokozhatjuk a fékezéskor elérhető visszatöltődést, az úgynevezett rekuperációt.

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Ford E-Transit teszt, e-transit, elektromos transit teszt, Ford e-transit  teszt, Ford E-transit 2022,
Ha áram van, minden van - Ford E-Transit - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Ford E-Transit teszt, e-transit, elektromos transit teszt, Ford e-transit  teszt, Ford E-transit 2022,

Természetesen, mint jó áruszállítóban, az E-transitban is megmaradt a számos pakolásra alkalmas hely, amely elengedhetetlen a napi munkavégzésnél. A vezetőülés elektromos állítása, a beépített tempomat pedig a kényelmet fokozta. A Transit érthető okból népszerű és az elektromos változat egy növekvő méretű szegmens igényét képes kielégíteni. Sajnos nem olcsó a listaára, de annak meghatározása, hogy ebbe érdemes-e egy cégnek befektetni, bonyolultabb és egyénre szabott kalkuláció, nem beszélve a „zöld” üzenetről, amely marketing szempontból nem vitatható. Az lehet ugyan, hogy nem dimenziókkal jelentősebb a karbon lábnyom különbség, de a lokális kibocsájtás egyértelműen kisebb, így a nagyvárosok levegőjét biztosan tisztábban tartja egy elektromos teherautó.          

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Ford E-Transit teszt, e-transit, elektromos transit teszt, Ford e-transit  teszt, Ford E-transit 2022,

  • 2022 Ford E-Transit teszt e-transit elektromos transit teszt Ford e-transit teszt Ford E-transit 2022

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ha áram van, minden van - Ford E-Transit - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ha áram van, minden van - Ford E-Transit
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok
    • Keresd a nőt!
    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára - Stylenews, divat, életmód, stílus
    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára
    • Stylenews
    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel
    • Stylelife
    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól
    Kihagyhatatlan őszi Martini recept
    Ezért vonzod a toxikus kapcsolatokat
    Férfiszempont: Férfi ego, női ego
    Egy egészséges párkapcsolat nem szorít
    Októberi Premierek a Disney+ on
    Férfiszempont: A padlón fekve gyengének hisszük magunkat

    További cikkek

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Legolvasottabb írások

    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok

    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok

    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára

    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára

    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel

    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel

    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól

    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól

    Kihagyhatatlan őszi Martini recept

    Kihagyhatatlan őszi Martini recept

    Ezért vonzod a toxikus kapcsolatokat

    Ezért vonzod a toxikus kapcsolatokat

    Férfiszempont: Férfi ego, női ego

    Férfiszempont: Férfi ego, női ego

    Egy egészséges párkapcsolat nem szorít

    Egy egészséges párkapcsolat nem szorít

    Októberi Premierek a Disney+ on

    Októberi Premierek a Disney+ on

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia