Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line

Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line

  • 2020. június 15.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Miután a Skoda Superb gyakorlatilag kifogástalan és mindent kielégítő felső-középkategóriás limuzinná nőtte ki magát az évek során, óriási belső konkurenciát teremtve a kategóriát uraló Passatnak, fontos döntést kellett hozni. Mi legyen a Passattal, hol lesz a piaca?


Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat 2020, passat 2020 teszt, passat r line teszt, passat variant r line teszt, passat variant teszt,
Kíváncsi érdeklődéssel figyelem a nagy konszernek belső fejlődését, ahogy az egyes márkáikat pozícionálják. A Porsche csoport 20-30 év alatt népautóvá tette a Skodát, miközben ez a szerep, már csak nevéből fakadóan is, a VW helye volt. A 2015-ös év autójával a Passat egyértelműen megmutatja, hogy mi a stratégia. Presztízs márka épül a Volkswagenből, legalábbis annak a belépő szintje. Így azért még természetesen teret hagyva az Audinak.
Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat 2020, passat 2020 teszt, passat r line teszt, passat variant r line teszt, passat variant teszt,

A Passat eladásai töretlenül magasak és a kategóriatársak volumeneinél lényegesen nagyobbak. Hogy ez így is maradjon ráncfelvarráson esett át a modellciklus delén már túllépet típus. Néhány részletből lehet észrevenni a változást. Ilyenek a mátrix-LED fényszórók, a gyönyörű hátsó lámpák és a mai divatnak megfelelő, külön betűkből kirakott típusfelirat a hátsó ajtón. Belül egy új, hatalmas és tűéles felbontású központi kijelzőt kapott, ami fölött pedig eltűnt az analóg óra. Helyette csak azt tudjuk meg a feliratból, ami a helyére került, hogy Passatban ülünk.

Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat 2020, passat 2020 teszt, passat r line teszt, passat variant r line teszt, passat variant teszt,

A Passat úgy kínálja a luxus érzést, hogy nem mutat be semmi csicsát, vagy fölösleges, nem feltétlenül oda illő extrát. Hozza, amit kell, viszont azt minden részletében szépen kidolgozva, gyönyörű és minőségi anyagokkal, precíz illesztésekkel. Nem lehet belekötni egyetlen pontot kivéve. A könyöklő idegesítően szorult a tesztautóban és fájdalmas nyikorgó hangot hallatott, amikor ki-be csuktam. Ezen apró részlet kivételével semmiféle zaj, rezgés vagy recsegés nem volt hallható.
A belső tér nem csak érzésében, hanem valójában is óriási és nem csak elől, hanem a hátsó üléssorban is. Mindehhez tartozik egy alaphelyzetben is gigantikus 650l-es csomagtér. Egyszóval a Passat kombi egy tökéletes utazóautó, amely ideális családi vagy manager autónak is. Nem mutat többet annál, mint ami, viszont a benne utazót 100%-ban kiszolgálja.
Az R-line felszereltségű tesztutó különlegessége volt a különleges Lapiz-kék fényezés, amely elsőre csak azért volt szokatlan, mert mostanában visszafogott színekhez szoktunk. A rengeteg fehér, ezüst, fekete vagy éppen a szürke autó közül kitűnik ez a csillogó kék szín. Nem tipikus vezetői autószín, de ha megnézzük a presztízs márkák szín kínálatát, akkor jócskán találunk hasonló különleges fényezéseket. Ha a VW ide akar tartozni, akkor érdemes itt is gazdagítani a kínálatot. Ehhez a felszereltséghez egyedi lökhárítók is tartoznak.

Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat 2020, passat 2020 teszt, passat r line teszt, passat variant r line teszt, passat variant teszt,

A sportos hangulatot önmagában az ülések és a kiegészítők adják. Imádtam a Passat sportüléseit. Nagyon kényelmes volt, remek oldaltartást és kilátást biztosított. A kevlár mintázatú betétek pedig igazán rendkívülivé tették. A digitális műszerfal és annak grafikai megvalósítása telitalálat. Átlátható és remekül konfigurálható a vezető igényének megfelelően.

Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat 2020, passat 2020 teszt, passat r line teszt, passat variant r line teszt, passat variant teszt,

A Passat meghajtásáról a jól megszokott 2 literes 190Le-s és 400Nm nyomaték leadására képes dízelmotor gondoskodik. Bár a dízel kimondása nem kifejezetten szexi mostanában, de hosszútávú utazásokra nem találtak ki jobbat. 130-as autópálya tempónál 5,9 literes fogyasztást lehet elérni vele. Tartalékjai pedig bőven vannak, ugyanis 2000-es fordulaton pörög ekkor még csak a motor. Papíron jóval több, mint 200 km/h sebességre képes, amit persze csak meglehetősen limitált helyszínen tesztelhetünk. Vegyes fogyasztása a teszt során 6,5l körül alakult, mialatt a gyorsulását is jó párszor ellenőriztük, így biztosan alacsonyabban tartható normál körülmények között. Ez utóbbiról, mármint a gyorsulásról elmondható, hogy inkább közepes érzéseket hoz alaphelyzetben. Amennyiben viszont a váltót sport üzemmódba helyezzük, lényegesen javulnak az autó reakciói.

Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat 2020, passat 2020 teszt, passat r line teszt, passat variant r line teszt, passat variant teszt,

A kényelmi felszereltségek teljes tárházát felsorakoztatja a Passat Variant. Gyakorlatilag az összes három betűs rövidítésű kiegészítő benne van. Alkalmas a második szintű önvezetésre, sőt még olyan extra is benne van, amely a közlekedési táblák korlátozásait is figyelembe veszi az utazási tempó tartásánál. Ez igen kényelmes például az olyan autópályaszakaszoknál (lásd A1 Ausztria), ahol felváltva van 100 és 130 közötti korlátozás sebességmérővel kiegészítve.

Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat 2020, passat 2020 teszt, passat r line teszt, passat variant r line teszt, passat variant teszt,

A központi kijelzőre a telefonunk vezeték nélkül kitükrözhető, így nem kezdtem el megtanulni a gyári navigáció kezelését, hiszen az online térképek sokkal több lehetőséget adnak. Az viszont kétséget kizáróan igaz, hogy a gyári menürendszer szokatlanul bonyolultra sikerült. Korábban megszoktam, hogy a VW csoport infotainement rendszerei azonnal, készség szinten kezelhetőek. Ez a Passat esetében most nem volt igaz. Egyszerre van egy Menü és egy Home gomb a bal oldalon és sosem tudtam eldönteni, hogy melyik megnyomásával juthatok vissza egy pontot, a vissza gomb hiánya miatt. Szintén nehezményeztem, hogy eltűnt a fizikális hangerő állítás lehetősége és csak érintőgomb segítségével lehet ezt a funkciót irányítani.
A képernyő alatt megmaradt szerencsére a jól megszokott klímavezérlés, remélem ez sosem lesz érintőgombokkal modernizálva, ugyanis ez úgy jó ahogy van.

Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat 2020, passat 2020 teszt, passat r line teszt, passat variant r line teszt, passat variant teszt,

A Passat összeségében megmutatta a ráncfelvarrás által, hogy még mindig ő az úr ebben a kategóriában. Szinte kifogástalan, minőségi és visszafogott eleganciát áraszt. A flotta autók piacán a magas kedvezmények nyújtása alapvető elvárás, így a listaár szintjétől nem ijedek meg, független attól, hogy a tesztelt Passat listaára 17millió fölött volt. Ebből a pénzből pedig nem csak presztízshez közelítő, hanem valódi presztízs autó is vásárolható. Kiegészítve azzal a fontos körülménnyel, hogy a létező kiegészítők, extrák majd mindegyike benne volt az R-lineban.

Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat 2020, passat 2020 teszt, passat r line teszt, passat variant r line teszt, passat variant teszt,

  • passat passat 2020 passat 2020 teszt passat r line teszt passat variant r line teszt passat variant teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line
    • Autó & Motor
    Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE
    • Autó & Motor
    Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line
    Újabb képek a VW Passat-ról
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    A csend hangja - BMW iX xDrive60
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Barber Shop Budapest Mammut – Profi férfi hajvágás a Mammut I. földszintjén

    Kapcsolódó cikkek

    Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line

    Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line

    Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE

    Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE

    Újabb képek a VW Passat-ról

    Újabb képek a VW Passat-ról

    Az új Passat - képek!

    Az új Passat - képek!

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia