Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Autó & Motor - A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. I love it - Tivoli 1.5GDI

I love it - Tivoli 1.5GDI

  • 2020. február 27.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nagyon nehéz az új és feltörekvő márkák helyzete, különösen azoké, amelyek mélyről indultak. Talán a leginkább így van ezzel a Ssangyong. Csúnya autókat gyártani, aztán egyszerre csak szépeket, vagy legalábbis elfogadható formájúakat, nem megy máról holnapra. Fizikálisan, ha az autógyárnak sikerül is, a vásárlók számára ennek az elfogadása sokkal lassabb folyamat.


I love it - Tivoli 1.5GDI - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong, ssangyong crossover, ssangyong tivoli, ssangyong tivoli teszt,
Márpedig a mai Ssangyong egyáltalán nem csúnya, mint ahogy pár évvel korábban volt.  Az a pozitív lendület, ami a többi koreai márkát viszi, mindenképpen kihat a Ssangyongra is. Volt idő, hogy a KIA vagy Hyundai modelljeire is furcsán tekintettünk. Manapság pedig az egész világ imádja őket.
A Ssangyong brand megítélésén, ismertségén viszont még sokat kell dolgozni, hiszen az autó egy önkifejezési eszköz. Éveken át fogjuk birtokolni, megjelenünk vele nap, mint nap. És talán nincsen másik tárgy, amiről a környezetünk jobban meg tudna ítélni bennünket, mint az autónk.
I love it - Tivoli 1.5GDI - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong, ssangyong crossover, ssangyong tivoli, ssangyong tivoli teszt,

A Tivoli határozottan egyedi autó, mind külsejét, mind belső terét tekintve. A vevőkör tehát egyértelműen azok közül fog kikerülni, akik egyediségre vágynak és nem szeretnének a tömegmárkák szürke sivárságában elsüllyedni. A vásárlókör ebben a szegmensben hatalmas. Mondhatnám, hogy a Tivoli vetélytársa a Suzuki Vitara, de ez nagyon leegyszerűsítené a helyzetet, hiszen minden gyártó részt vesz a kiskategóriás crossover szegmensben. Mindazonáltal, ha az ár/érték arányt tekintjük, akkor valóban a Vitara az, akivel a Tivoli szembe száll(t). Formai szempontból is van némi hasonlóság, bár a Tivolit nagyon nehéz lenne egyetlen autótípushoz hasonlítani.
A 2015-ben megjelent Tivoli rendkívül alapos ráncfelvarráson esett át tavaly. Nevét egyébként, ahogy a címből is kiderül, az I Lov(e) it kifejezés fordított leírásából, illetve az olasz város neve után kapta. A facelift lényegesen erősebbre sikerült, mint amit ilyenkor megszoktunk. Gyakorlatilag egy vadonatúj autót kaptunk, amely kívülről a jelentős orrmódosításból, belül pedig egy nagyon alapos átdolgozásból állt.

I love it - Tivoli 1.5GDI - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong, ssangyong crossover, ssangyong tivoli, ssangyong tivoli teszt,

A crossover jelleget, tehát a magasított felépítést, tovább hangsúlyozza az autón körbefutó fekete műanyag fényezetlen csík. Robosztus megjelenést sugall az első, a korábban említett átdolgozott lökhárító. A tervezés során nagy hangsúlyt fordítottak rá, hogy az autó relatív rövid méretéből, minél több jusson a beltérbe.  Széles tengelytávja és az üléspozíció székszerű elhelyezése legalább egy kategóriával nagyobb térérzetet biztosít. A műszerfal szinte merőlegesen áll, szögletes formái pedig az európai szem számára kicsit szokatlan formavilágot hordoznak. Ezzel pedig egyáltalán nem azt akarom mondani, hogy ne lenne szép belülről az autó. Az alapanyagok ugyan nem mindenhol a legpuhábbak, de összeillesztési hibákkal, vagy akár recsegő illesztésekkel sehol nem találkozni.  Talán az én szememnek a rengeteg helyen használt zongoralakk borítás nem megszokott. De ha már a minőség és az anyaghasználat kérdésénél tartunk, akkor itt kell kiemelni a műszerfalat és a középkonzolon elhelyezett monitort.
I love it - Tivoli 1.5GDI - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong, ssangyong crossover, ssangyong tivoli, ssangyong tivoli teszt,

A tesztautónk az egyik legjobban felszerelt DLX felszereltségű változat volt, elképesztő számú széria és extra felszereltséggel. Ezek között volt az automata váltó, valamint az igencsak látványos, 10,25”-es HD LCD műszerfal, valamint a 9”-es érintőképernyős multimédia egység a középkonzolban. A digitális műszerfal jól konfigurálható és látványos. A középkonzolon lévő kezelőegység pedig viszonylag könnyen kezelhető, és a telefonunk is kitükrözhető rá. A Ssangyong-ok kihangosítója általában tökéletes minőségű, a Tivoliban ez sajnos inkább csak közepesnek volt mondható.  Ez a kocsi ugyan nem presztízs márka, de ebbe a kis SUV-ba sikerült belepakolni szinte mindent, ami a mai modern autógyártás során elérhető. Egy Mercedes, vagy BMW felszereltsége, műszerfala sem tud többet, mint ennek a feltörekvő márkáé. Az összes vezetéstámogató funkció, mint a sávtartó, vagy a vészfékező rendszer ugyancsak a felszereltség részét képezte. Ami viszont nem értettem, hogy miért nem került adaptív sebességtartó a kínálatba. Emiatt nem mondhatjuk csak, hogy a Tivoli képes a második szintű önvezetésre. Ez akkor valósul meg, ha az autó automatikusan képes felvenni az előttünk haladó jármű sebességét, sávban tartja a járművet és akár képes leállni, vészfékezni. Ha ezt nem is tudja, de arra képes, hogy figyelmeztessen, ha túl közel került egy jármű, illetve a városi dugóban jelzi, ha az előttünk dugóban araszoló gépkocsi éppen elindult.
I love it - Tivoli 1.5GDI - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong, ssangyong crossover, ssangyong tivoli, ssangyong tivoli teszt,

A térkialakítás nem csak az első ülésen ülők számára kedvez, a hátul ülők számára is kellemes a lábtér. A térérzet pedig a magas tetővonalnak köszönhetően szintén kellemes. Aranyos, egyedi megoldás az első ülések hátsó felére rögzített gumipánt, aminek a segítségével rögzíthetik a hátsók a csomagjaikat az üléshez. Szükség is van erre, hiszen a belső tér növelésének hátrányával a csomagtartónál találkozunk. Ha politikailag korrekt akarok lenni, akkor úgy fogalmaznék, hogy az nem túlságosan nagy. Városi használatra természetesen elegendő, és szükség esetén a hátsó ülések lehajtásával a csomagtér tovább bővíthető.

I love it - Tivoli 1.5GDI - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong, ssangyong crossover, ssangyong tivoli, ssangyong tivoli teszt,

Összességében a Tivoli egy remek autó. Sokkal-sokkal jobb, mint az image-e. Egyetlen fájdalompontja a méretéhez képest magas fogyasztása, ugyanis 9,1 literes fogyasztást mértünk vegyes használat során.  Véleményem, hogy a körülbelül 1l-es többletet bőven kompenzálja a remek felszereltség és a dinamikus teljesítmény. A 163Le-s 1.5l-es motor remekül viszi a viszonylag nehéz 1400kg feletti járművet. Futóműve kifejezetten kellemes, az egyes úthibákon szinte észrevétlenül halad át. A kormánya kicsit amerikai stílusra lett hangolva, így a „szokásosnál” könnyebben tekerhető.  Aki a Tivolit választja biztosan nem fog csalódni, viszont meg kell szoknia, hogy egyelőre kétszer kell elmondania, hogy milyen márkájú az autója, mert a márka ismertség még nem áll az élen. Utóbbi viszont biztosan hamarosan változni fog, ha megnézzük, hogy milyen modellkínálata és ára van a Ssangyongnak.

I love it - Tivoli 1.5GDI - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong, ssangyong crossover, ssangyong tivoli, ssangyong tivoli teszt,

  • ssangyong ssangyong crossover ssangyong tivoli ssangyong tivoli teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában
    • Autó & Motor
    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével
    • Stylenews
    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium
    A legpofásabb Ssangyong - Korando 1.5 TURBO
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    Ha te nem lennél - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha te nem lennél
    • Keresd a nőt!
    Életünk férfijai: Apa csak egy van - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Életünk férfijai: Apa csak egy van
    • Keresd a nőt!
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki
    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?
    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre
    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak
    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    Kapcsolódó cikkek

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével

    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével

    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium

    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium

    A legpofásabb Ssangyong - Korando 1.5 TURBO

    A legpofásabb Ssangyong - Korando 1.5 TURBO

    Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD

    Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD

    Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4

    Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    Ha te nem lennél

    Ha te nem lennél

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia