Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Mindent egymásért - Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

Mindent egymásért
Stylelife - Sonos Era 300 és Era 100: az intelligens hangszórók új generációja a magával ragadó hallgatási élményért

Sonos Era 300 és Era 100: az intelligens hangszórók új generációja a magával ragadó hallgatási élményért

Stylelife
Mindent egymásért - Az intimitás különböző módjai - ami nem a szexualitásól szól

Az intimitás különböző módjai - ami nem a szexualitásól szól

Mindent egymásért
Stylelife - Max Verstappen a Heineken® 0.0 új nemzetközi nagyköveteként indul a 2023-as futamokon

Max Verstappen a Heineken® 0.0 új nemzetközi nagyköveteként indul a 2023-as futamokon

Stylelife
Én - 8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

Én
Autó & Motor - A nyugalom szigete – Range Rover Sport PHEV Autobiography

A nyugalom szigete – Range Rover Sport PHEV Autobiography

Autó & Motor
Interjúk - 'Mindig sírtam bunyó előtt'. - Mike Tyson egy beszélgetés során árulta el ezt a talán elsőre meglepő gondolatot

'Mindig sírtam bunyó előtt'. - Mike Tyson egy beszélgetés során árulta el ezt a talán elsőre meglepő gondolatot

Interjúk
  1. Autó & Motor
  2. STYLELIFE
  3. MOBILITY
  4. Interjúk
  5. Interjú Németh Jánossal a ŠKODA márkaigazgatójával

Interjú Németh Jánossal a ŠKODA márkaigazgatójával

  • 2021. február 01.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Németh Jánost meglehetősen régóta ismerem, hiszen 2011 és 2015 között aktívan dolgoztunk együtt, amikor még a Duna Autó csapatát erősítettem. János volt abban az időben a ŠKODA márka értékesítési vezetője, így annak érdekében, hogy a lehető legtöbb piaci információt megszerezze, bizonyos kereskedések támogatását saját hatáskörben végezte, azonkívül, hogy a termékmenedzserek, területi vezetők koordinálása, és a gyári kapcsolatok hatékony működése is a felelősségi körébe tartozott. De a Veszprémben végzett műszaki menedzser élete már ennél is sokkal korábban, egyetemi gyakorlata során összefonódott a Porsche Hungáriával, ezen belül pedig a ŠKODA márkával.


Gyakornoki éveit követően 2003-ban állást is kínáltak neki a cégnél, ahol termékmenedzserként kezdte karrierjét. 2008-ban pedig belső pályázat révén kapta meg az értékesítési vezetői kinevezést. Sikeres és eredményes munkájának gyümölcse, hogy amikor 2017-ben Dalnoki Balázst, a korábbi ŠKODA márkaigazgatót felkérték a Volkswagen márka vezetésére, akkor ő léphetett a helyére.

A kihívások persze nem maradtak el, épp ellenkezőleg, hiszen a tavalyi év minden autós szakember számára feladta a leckét. A ŠKODA hosszú évek óta meghatározó szereplője a magyar autópiacnak, ami állandó odafigyelést követel meg, hibázásra nincsen lehetőség. Jó ideje a ŠKODA mutatja az irányt a flottapiacon. Elsősorban a 2020-as év kihívásairól és a 2021-es tervekről beszéltünk egy telefonos interjú keretében Jánossal.

Interjú Németh Jánossal a ŠKODA márkaigazgatójával - Autó & Motor - STYLELIFE - Németh János interjú, Porsche Hungária, Skoda Magyarország, Skoda riport,

Ha összegezni szeretnéd, mit mondanál el a 2020-as évről a ŠKODA márka szempontjából, illetve úgy általában az autópiac alakulásáról?

Rendkívül nehéz visszaemlékezni az év elejére, annyira sok minden történt az elmúlt 10-12 hónapban. Az év elejének úgy kezdtünk neki, ahogyan az eredetileg a terveink között szerepelt, számos komoly eseményt terveztünk 2020-ra. A legfontosabb az új Octavia bevezetése volt, amelyhez jónéhány egyéb program is be lett tervezve.
A pandémiára utaló jelek már februárban jelentkeztek, amikor felfüggesztették az elektromos Citigo gyártását, ugyanis a távol keleti beszállító nem tudta szállítani az akkumulátorokat. Március elején a gyár minden rendezvényt lefújt, többek között az új Octavia Magyarországra tervezett regionális terméktréningjét is. Március 17-től home office-ban kezdtünk dolgozni, két nappal később a csehországi ŠKODA gyárak is leálltak közel 6 hétre.
Az üzletek – benne az autószalonok -, tavaszi kötelező zárva tartása alatt a piac pillanatok alatt lefagyott, a rendelések leálltak. Az újranyitás után a készletszintünk alacsony volt, amely nem volt szerencsés, hiszen így főként csak gyári rendelésekből tudunk értékesíteni. Tovább nehezítette a helyzetet, hogy a COVID mindig máshol sújtott le a hosszú autóipari beszállítói láncolatban, ezért a szállítási határidők gyakran hosszúra nyúltak, valamint az, hogy a legfontosabb modellünk, az Octavia bevezetését a járványhelyzet gyakorlatilag kettévágta.
Át kellett dolgozni az eredeti stratégiát, amelyet év elején tűztünk ki. Szerencsére gyorsan tudtunk reagálni, így az elsők között vezettük be az online foglalást a vevők részére, hozom-viszem szolgáltatással igyekeztünk csökkenteni a járvány terjedését, továbbá végrehajtottunk néhány takarékossági intézkedést is, hogy a versenyképességünk megmaradjon, javuljon.   

Összeségében elmondható, hogy az autók iránti igény a COVID miatt nem múlt el, csak csúszott, későbbre tevődött, a nyár soha korábban nem tapasztalt forgalmat hozott, mintha mindenki egyszerre szerette volna bepótolni a korábbi forgalomkiesést. Ennek persze nagyon örültünk.

Természetesen számos sikerről is be lehet számolni, amely a 2020-as évet érinti. Ilyen például a nagycsaládos támogatás keretén belül hihetetlenül népszerűvé vált 7üléses Kodiaq vagy említhetném az új Plug-in hibrid Superb-et is, amelyből a tervezettnél két és félszer többet adtunk el.
A fentebb részletezett nehézségek ellenére sikeres évet tudhatunk magunk mögött. Úgy is mondhatnám, hogy kihoztuk belőle a maximumot.

 

Interjú Németh Jánossal a ŠKODA márkaigazgatójával - Autó & Motor - STYLELIFE - Németh János interjú, Porsche Hungária, Skoda Magyarország, Skoda riport,

Milyen újdonságok várhatóak 2021-ben, mire érdemes odafigyelni ebben az évben?

Az Octavia Plug-in hibrid változatának bevezetése a komoly európai igény és a kapacitás szűke miatt átcsúszott erre az évre. Ez mindenképpen fontos esemény, hiszen az Octavia a legnagyobb példányszámban eladott modellünk és már sokan várták belőle ezt a változatot.

A másik rendkívül fontos esemény a ŠKODA első teljesen elektromos SUV-jának a bevezetése, az ENYAQ bemutatása. Elképesztően komoly technológia lesz az autóban, a platform, amelyre épül kimondottan elektromos autók számára lett kifejlesztve. Akár 510 kilométeres hatótávval fog rendelkezni és térkínálatában is egyedülálló lesz, hiszen amellett, hogy külméreteiben alig lesz csak kisebb, mint a Kodiaq, a beltér – köszönhetően annak, hogy a villamos hajtáslánc igen kevés helyet igényel –, a márkától megszokott módon óriási lesz.
Ősszel pedig érkezik a kupé verzió, továbbá bemutatjuk az RS változatot is.

A korábban említett plug-in és elektromos hajtáson kívül fontos kiemelni, hogy az úgynevezett mild-hibridek is megjelentek a ŠKODA kínálatában. Az Octavia 1 literes és 1,5 TSI motorjai már ebben a változatban is elérhetőek.

Júniusban a Kodiaq is meg fog újulni, illetve szeptemberben bemutatjuk a vadonatúj Fabiát. Számunkra továbbra is rendkívül fontos ez a modell, hiszen a Fabia a ŠKODA márka újkori történetének egyik legsikeresebb típusa.

Év végén pedig a Karoq modellünk is átesik a ráncfelvarráson.

Kevésbé kommunikált, de fontos elmondani, hogy a dízelmotoroknál történtek további fejlesztések: még alacsonyabb átlagfogyasztásúak és még kisebb károsanyag- kibocsátás jellemzi az EVO dízeleket.  Meggyőződésem, hogy sok flottavásárló számára még mindig ez az erőforrás jelenti a leggazdaságosabb alternatívát.

Az új modellek és motor bevezetésén kívül természetesen sok más területre is koncentrálni kell. Hagyományosan a ŠKODA a flotta piacon erős, de szeretnénk a magánszemélyek felé történő értékesítésben fejlődni. Éppen ezért kedvező áru akciós modelleket kínálunk ezen vásárlóink számára Perfect néven. Ez a felszereltség szinte az összes modellünk esetében elérhető vagy az lesz heteken belül. Árérzékeny vásárlóink számára, akik a minőségben nem szeretnének kompromisszumot kötni piacra dobtuk a ŠKODA Scala Go modellt, amely Porsche Bónusz finanszírozással akár már 4,99 millió forinttól elérhető, gazdag alapfelszereltséggel.

A modellkínálat és a kedvező ajánlatok miatt 2021-re növekedést terveztünk a 2020-as 10.186 darabos értékesítéshez képest.

Interjú Németh Jánossal a ŠKODA márkaigazgatójával - Autó & Motor - STYLELIFE - Németh János interjú, Porsche Hungária, Skoda Magyarország, Skoda riport,

Hogyan látod a márka jövőjét, miket tesztek hosszútávon annak érdekében, hogy a korábbi ŠKODA sikersztori tovább folytatódjon?

Úgy gondolom, hogy a ŠKODA sikerének egyik kulcsa, még konszernen belül is, az, hogy egy kiváló ár/érték aránnyal rendelkező, kimagasló térkínálatú, „barátságos”, őszinte márka. Nem akar többnek látszani annál, ami. Viszont számos okos, apró ötlettel van kiegészítve, ami megkönnyíti a mindennapi használatot, ezért is szeretik sokan. Minőség szempontjából pedig nem köt kompromisszumot, a technológiai alapjai a Volkswagen konszerntől származnak.

Egyelőre nem része a stratégiánknak, hogy teljes online vásárlásra rendezkedjünk be. Mivel általában az ügyfelek második legnagyobb értékű vagyontárgya az ingatlan után az autó, ezért abban hiszünk, hogy az ügyfelek többsége nem szeretne kizárólag online módon autót vásárolni. Nem egy egyszerű használati tárgy vásárlásról van szó, hanem egy egyre bonyolultabb, egyre személyre szabhatóbb értékes tárgyról, amelyet az emberek szeretnének alaposan megismerni, kipróbálni, mielőtt egy jellemzően több évre szóló döntést meghoznak. Az online értékesítésre történő átállás nem adna akkora megtakarítást, mint amekkora hátránya lenne ennek a dolognak. Éppen ezért úgy gondolom, hogy ez a világ még távolabb van.

Interjú Németh Jánossal a ŠKODA márkaigazgatójával - Autó & Motor - STYLELIFE - Németh János interjú, Porsche Hungária, Skoda Magyarország, Skoda riport,

Hogyan látod az elektromos autózás jövőjét?

Az EU adminisztráció célkitűzései miatt, beleértve a szén-dioxid kibocsátások miatti szankciókat, az elektromos autók száma biztosan gyarapodni fog. Az igazi áttörést majd az jelentheti, ha ezen autók ma még borsos ára állami támogatások nélkül is versenyképes lesz a belső égésű autókkal szemben, illetve, ha megoldódik a töltőinfrastruktúra kérdése is, hiszen ma pl. egy lakótelepen vagy egy társasházban igen nehéz az otthoni töltést megoldani. Nem csak azért, mert nincsen ezeken a helyeken kiépítve töltő vagy mert a töltés ma még viszonylag lassú, hanem mert az infrastruktúrát (energiaelosztó-hálózatok) teljesen át kell építeni hozzá, ez hihetetlenül nagy beruházási összeget igényelne az energiaszolgáltatók és a közműfenntartók részéről. Természetesen számíthatunk arra, hogy a következő években fejlődni fog az akkumulátor technológia és a töltőhálózat is tovább bővül, beleértve a gyorstöltés lehetőségét is.

Ma még csak egy számjegyű az új elektromos autók aránya az új autók piacán, de tény, hogy évről évre dinamikusan növekszik. Viszont azt is fontos megjegyeznünk, hogy ma még ezeket sem tudják teljes mértékben megújuló, környezetbarát energiából kiszolgálni. Ezen a téren még biztosan kell és lehet is fejlődni.  
Az viszont biztos, hogy az emberek egyéni mobilitási igénye meg fog maradni. Az autó ennek az egyik legjobb megtestesítője.
Úgy gondolom, hogy a tulajdonlásra lesznek majd alternatív megoldások a jövőben. Az autó megosztás egy irány, de nem biztos, hogy csak ez lehet a megoldás, hiszen az igények sokszor egyszerre jelentkeznek és sok a holt időszak, amikor pedig ez a módszer nem tudja teljesen kiszolgálni a keresletet.
Másik oldalról viszont az autó - a technológia fejlődése és a biztonsági elvárások miatt is -, valószínűleg egyre drágább lesz, a tulajdonlását nem fogja tudni mindenki megengedni magának (ahogyan most sem). Éppen ezért úgy gondolom, hogy a belső égésű motorok még hosszú évekig velünk maradnak.

Nagyon köszönöm a beszélgetést, az idődet és a sok új hasznos információt.

További sikereket és jó egészséget kívánunk Nektek!

Interjú Németh Jánossal a ŠKODA márkaigazgatójával - Autó & Motor - STYLELIFE - Németh János interjú, Porsche Hungária, Skoda Magyarország, Skoda riport,

  • Németh János interjú Porsche Hungária Skoda Magyarország Skoda riport

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Interjú Németh Jánossal a ŠKODA márkaigazgatójával - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Interjú Németh Jánossal a ŠKODA márkaigazgatójával
    • Autó & Motor
    Édes hármas - kipróbáltuk az új Audi TT RS-t - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Édes hármas - kipróbáltuk az új Audi TT RS-t
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeret még? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeret még?
    • Keresd a nőt!
    Miért nem kell a nő szeretkezés után? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem kell a nő szeretkezés után?
    • Keresd a nőt!
    3 módszer, hogy hogyan legyél kedves önmagodhoz - Stylelife, divat, életmód, stílus
    3 módszer, hogy hogyan legyél kedves önmagodhoz
    • Stylelife
    Isteni epres amerikai palacsinta reggelire
    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!
    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése
    Jamie Lee Curtis 5 rég nem látott filmje
    Az otthon nem egy hely! Az egy érzés!
    Kivel lehetek boldog?
    Mire vágyik a nő?

    Kapcsolódó cikkek

    Édes hármas - kipróbáltuk az új Audi TT RS-t

    Édes hármas - kipróbáltuk az új Audi TT RS-t

    További cikkek

    Max Verstappen a Heineken® 0.0 új nemzetközi nagyköveteként indul a 2023-as futamokon

    Max Verstappen a Heineken® 0.0 új nemzetközi nagyköveteként indul a 2023-as futamokon

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

    Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Legolvasottabb írások

    Szeret még?

    Szeret még?

    Miért nem kell a nő szeretkezés után?

    Miért nem kell a nő szeretkezés után?

    3 módszer, hogy hogyan legyél kedves önmagodhoz

    3 módszer, hogy hogyan legyél kedves önmagodhoz

    Isteni epres amerikai palacsinta reggelire

    Isteni epres amerikai palacsinta reggelire

    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!

    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!

    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése

    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése

    Jamie Lee Curtis 5 rég nem látott filmje

    Jamie Lee Curtis 5 rég nem látott filmje

    Az otthon nem egy hely! Az egy érzés!

    Az otthon nem egy hely! Az egy érzés!

    Kivel lehetek boldog?

    Kivel lehetek boldog?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia