Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD...

Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive

  • 2021. október 16.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nagyon félve fogalmazok meg kritikát a Toyotával szemben. Egyszerűen azért, mert a világ legnagyobb autógyára és ha nekem nem tetszik valami benne, az lehet olyan, mintha azt mondanám, hogy mindenki szembe megy az autópályán. A Highlander egyáltalán nem rossz autó, sőt mi több, számos szempontot tudok felsorolni, hogy miért és miben jobb, mint mások. Egyszerűen csak látszik rajta, hogy az amerikai ízlésvilágnak készült.


Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive - Autó & Motor -  - Highlander 2021, highlander teszt, Toyota Highlander AWD Executive teszt, Toyota Highlander teszt,

Nagyon nehéz világautót készíteni. Tehát olyan modellt, amelyet változtatás nélkül a világ bármelyik országában vágyott lehet. A Highlander is ilyen, ameddig bele nem ülünk. A belső részeken már meg-meg botlik a német, olasz, francia formatervekhez szokott vásárló tekintete. A matektanárom mondta mindig azt az örökérvényű gondolatot, ha másképp jutottunk egy megoldásra, hogy nem rossz ez, csak más. Hát így van ez a Highlanderrel is.

Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive - Autó & Motor -  - Highlander 2021, highlander teszt, Toyota Highlander AWD Executive teszt, Toyota Highlander teszt,

Az amerikai kontinensen úgy hívják ezt a kategóriát, hogy mid size SUV. Ami magyarul azt jelenti, hogy már ott sem kicsi, más szóval bődült nagy. A közel 5 méteres hosszával és majd 2 méteres szélességével kiemelkedik a többi autó közül. Garantáltan nem lesz sem kisebbségi érzésünk, sem pedig veszély érzetünk a méretekből következően. Azt sem tudom mondani, hogy nincsen szükség ilyen típusú autóra a magyar utakon, hiszen bőséggel van kínálat ebben a szegmensben. Házon belül például a Lexus RX450h L ilyen, akivel közvetlen rokonságban van.  

Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive - Autó & Motor -  - Highlander 2021, highlander teszt, Toyota Highlander AWD Executive teszt, Toyota Highlander teszt,

Ahogy imént céloztam rá a külső formai jegyeit illetően nagyon jól sikerült elkapnia a fonalat a Toyotának. Ez mostanában általánosan igaz a márka modelljeire. A Highlander egyértelműen beazonosítható, mint a RAV4 nagytestvére. Az éles törésekkel tagolt vonalvezetés, a karakteres frontrész, robosztus, de egyben sportos, dinamikus megjelenést ad a járműnek. A hatalmas, a tesztautónkon lévő 20” -os kerekek igazán mutatósak, jól passzolnak a dizájnhoz. Természetesen a terepes képességeknek jobbat tenne egy kisebb, ámde ballonosabb abroncs, de nagy valószínűséggel a vásárlók 99%-a még véletlenül sem fog az aszfaltcsíkról lekeveredni, így ezt a funkciót nem kell feltétlenül erősíteni. A magas felépítés miatt így is, úgy is úgy megy át a városi akadályokon, mintha azok ott sem lennének. A rázkódás még nagyobb tompítása pedig valószínűleg kevésbé fontos, mint a két árnyalatú markáns malomkerekekre épített karosszéria.

Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive - Autó & Motor -  - Highlander 2021, highlander teszt, Toyota Highlander AWD Executive teszt, Toyota Highlander teszt,

A frontrész kialakítása tökéletesen kifejezi azt a kettőséget, amit a modellel kapcsolatban érezhetünk. Mintha két arcot rajzoltak volna neki. A felső rész, amelynek szemei a LED-es fényszórók, egy ide a világot, felfalom azonnal tekintet ad, míg az alsó része, ahol a képzeletbeli szemeket a ködfényszórók adják, egy kicsit lebiggyesztett szájat rajzolnak köré, és a hova keveredtem gondolatvilágot sugallják.
Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive - Autó & Motor -  - Highlander 2021, highlander teszt, Toyota Highlander AWD Executive teszt, Toyota Highlander teszt,

Hát igen, ez az öreg kontinens és itt a belső térről, a vezetőülés környezetéről, a felhasznált anyagokról más az elképzelésünk. Ha valaki egy BMW X5, vagy akár egy KIA Sorento után ül be a Toyota Highlander volánja mögé, akkor egészen biztosan azt fogja hinni, hogy visszarepült az időben legalább 5-8 évet. El fogja könnyezni magát, hogy újra kell élnie a 2010-es éveket. Az pedig már csak élethelyzet kérdése, hogy az örömtől vagy a szomorúságtól fog mindez megtörténni. A szerencse az egészben az, hogy a Toyota vásárlók másképpen működnek. Nem fognak bemenni holmi koreai márka szalonjába, BMW-t pedig már csak elvből sem vásárolnak, így a digitalizáció lehelete annyira érinti őket, amennyire a japánok megengedik.

Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive - Autó & Motor -  - Highlander 2021, highlander teszt, Toyota Highlander AWD Executive teszt, Toyota Highlander teszt,

Az anyagválasztás egyébként vegyes, például a bőrözés, a műszerfalon lévő anyagok kifejezetten jó minőségűek. A kamu fabetét és annak árnyalata egészen biztosan retro, de ez természetesen ízlés dolga. Az viszont szinte garantált, hogy nem találunk komoly tömegeket Europában (kivétel az itt élő, valóban népes számú kínai kolónia), akik a központi képernyő alatt elhelyezett zongoralakk szerű, kemény műanyag gombokat és azok formáját jelölik meg, mint az autó legszebb elemei.

Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive - Autó & Motor -  - Highlander 2021, highlander teszt, Toyota Highlander AWD Executive teszt, Toyota Highlander teszt,

A központi kijelző mindazonáltal határozottan jó élmény és a többi Toyotához képest örömteli, hogy valamiféle odaillő félkeretbe illesztették a méretes monitort. A megjelenítése nem a legmodernebb, de ez mit sem számít, hiszen a telefon kitükrözésével úgy sem az alap menürendszert fogjuk látni. Ha pedig mégis azt szeretnénk, az is könnyedén megszokható, közepesen jól kezelhető.
A műszerfal analóg és digitális kombinációból áll, a Toyotára jellemző megjelenítéssel találkozunk rajta. Ha nem ehhez a márkához szoktunk, elsőre kicsit zsúfol a grafika, de 1-2 nap elteltével ez senkit sem fog zavarni. Különösen azért, mert a megjelenített adatok szívet gyönyörködtető értéket mutatnak, de erről kicsit később.
Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive - Autó & Motor -  - Highlander 2021, highlander teszt, Toyota Highlander AWD Executive teszt, Toyota Highlander teszt,

Mielőtt bárki azzal vádolna meg, hogy egy márka teljes lehurrogásából akarok népszerűséget kovácsolni, az téved, hiszen a Highlander ezernyi helyen dicsérhető. Az egyik legkézenfekvőbb az a legalább 5 tényleg teljes értékű ülés az első két sorban és az átlagnál nagyobb tér a harmadik sorban, a csomagtérből felhajtott két ülés esetében is. Utóbbi a tervezők szerint is csak „pótülés”, hiszen a pohártartókon kívül erre a részre egyéb kényelmi funkció nem került.

Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive - Autó & Motor -  - Highlander 2021, highlander teszt, Toyota Highlander AWD Executive teszt, Toyota Highlander teszt,

A méretből fakadó előny, hogy még 7 ülés esetén is van 332 liter csomagtér. Ez az űrtartalom pedig 865-ig bővíthető 5 ülés használatakor és közel 2 köbméterig, ha csak az első két helyet használjuk ki.
Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive - Autó & Motor -  - Highlander 2021, highlander teszt, Toyota Highlander AWD Executive teszt, Toyota Highlander teszt,

A Highlander a gigászi méretei ellenére egy rendkívül takarékos jármű. Egyszerűen nem hittem a szememnek, hogy milyen átlagfogyasztási értékeket tudunk elérni ezzel a 2 tonnát is valamivel meghaladó járművel, miközben egyáltalán nincsen alul motorizálva. A 2,5 literes szívó benzines erőforráshoz kapcsolódó elektromos meghajtással kiegészítve az összteljesítmény 248 lóerő. Mindezek mellett városban is 8,3 literes átlagot mértünk. Autópályán, országúton pedig ennél is sokkal kevesebbet eszik. 130-nál 7,6 liter, 110-es tempónál pedig 7,1 literes átlagfogyasztása volt a gigászi járműnek. A Toyota féle full-hybrid meghajtás tehát kimondható, hogy csúcsra van járatva. Hozzá kell azért tenni, hogy nagy száguldozásokra nem is lesz kedve a Highlander sofőrjének, hiába 8,3mp a 100km/h sprint gyári értéke, mert vélhetően a rossz zajszigetelés miatt, illetve maga a motor karakterisztikájából fakadóan eléggé fülfájdító a gyorsuláskor tapasztalt zaj. Inkább arra ösztönöz, hogy visszafogottan kezeljük a gázpedált.

Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive - Autó & Motor -  - Highlander 2021, highlander teszt, Toyota Highlander AWD Executive teszt, Toyota Highlander teszt,

Mit is lehetne még elmondani a Toyota nálunk kapható legnagyobb modelljéről? Az ára szabad szemmel is jól látható összeg. A nálunk vendégeskedett, majdnem az összes extrát tartalmazó modell 21 millió forint feletti listaárra rendelkezett. Ebből persze le lehet vonni 2,5 millió állami támogatást, amennyiben jogosultak vagyunk a nagycsaládos kedvezményre. Másfelől az is igaz, hogy nagyon kevés a közvetlen versenytárs. Hiszen például a KIA nem forgalmazza a Telluride-ot itthon, amely méretben összevethető lenne a Highlanderrel. A presztízs márkák kínálatában találhatunk hasonlót, de azok lényegesen többe kerülnek. Így azt is mondhatjuk, hogy ezzel a modellel kiegészült a tömegmárkák szortimentje. Hogy valós szükséglet volt-e/van-e rá azt pedig majd az idő mondja meg.

Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive - Autó & Motor -  - Highlander 2021, highlander teszt, Toyota Highlander AWD Executive teszt, Toyota Highlander teszt,

  • Highlander 2021 highlander teszt Toyota Highlander AWD Executive teszt Toyota Highlander teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról
    • Stylelife
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Legolvasottabb írások

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia