Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI

Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI

  • 2023. december 02.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A mai tesztünk szó szerint a múltba repít vissza. Igaz nem a nagyon távoliba, csak ide a közelmúltba, de 2 év manapság történelminek tekinthető az autóiparban. Tehát, ha úgy tetszik, kerestünk egy még árlistán található dinoszauruszt a szó szoros és távoli értelmében. A teszttel pedig bizonyítani szerettük volna, hogy ezeknek a lényeknek a kora még nem járt le, csak a marketingjük lett sokkal gyengébb.


Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI - Autó & Motor - MOBILITY - kia sorento, Kia Sorento 200CRDI teszt, Kia Sorento dízel teszt, sorento teszt,

A KIA háromféle meghajtással kínálja a 2020-ban megjelent negyedik generációs Sorentot, amely egyébként jövő évben modellfrissítést fog kapni. De Mi türelmetlenek voltunk és a már korábban tesztelt hybrid (a teszt itt olvasható róla) és a plug-in hybrid (a teszt itt olvasható róla) változat mellett ki szerettük volna próbálni a dízelt is, mert hogy, hogy nem ez kimaradt a bemutatót követően 2021-ben. A panaszunkat szó szerint vette a KIA importőr, vagy csak egyszerűen vicces kedvében volt, így kaptunk egy 2021-es évjáratú dízel Sorentot.

Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI - Autó & Motor - MOBILITY - kia sorento, Kia Sorento 200CRDI teszt, Kia Sorento dízel teszt, sorento teszt,

Őszintén szólva ez így dupla öröm volt a számunkra, mert autós újságíróként javarészt új autókat tesztelünk. A mostani jármű pedig nem csak azt volt képest bemutatni, hogy milyen menetteljesítményre képes a dízel erőforrással a nálunk kapható legnagyobb, 4,8 méter hosszú SUV, hanem azt is, hogy 84 ezer kilométer megtétele után van-e rajta bármi, amely esztétikailag, műszakilag csorbítja a fényét.
Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI - Autó & Motor - MOBILITY - kia sorento, Kia Sorento 200CRDI teszt, Kia Sorento dízel teszt, sorento teszt,

Hiszem azt, hogy az alternatív erőforrások megjelenése arra kényszerít mindenkit, hogy mindenki tudatosabb legyen abban a tekintetben is, hogy a saját autóhasználati szokásait ismerve, a megfelelő motortípust válassza. Rengetegszer jelenik meg például kommentben, amikor egy elektromos autót tesztelünk, hogy ezzel nem lehet kényelmesen megtenni a Nagykanizsa-Kisvárda távolságot egy nap alatt kétszer, így ameddig ez nincsen megoldva, ilyen autó nem kell a kedves kommentelőnek. És ha belegondolunk, teljesen igaza van. Aki ilyen távolságokat tesz meg rendszeresen, annak nem jó választás az elektromos autó, de még a hybrid vagy a PHEV sem. Ha rendszeresen ennyit utazik valaki, akkor a dízel a megoldás.  
Így fogtuk magunkat és meg nem álltunk addig, ameddig 6-700 kilométert meg nem tettünk a hazai autópályákon, autóutakon a Sorentoval.

Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI - Autó & Motor - MOBILITY - kia sorento, Kia Sorento 200CRDI teszt, Kia Sorento dízel teszt, sorento teszt,

Nagyon érdekes tapasztalat újra elővenni egy 2-3 éves modellt. A bevezetőben említett változások valóban drasztikusak manapság, így gyakran az, ami modernek érződik, pár év elteltével már teljesen átlagosnak hat, hiszen minden márka kihozza ugyanazt az újítást. A KIA Sorento annyira előremutató volt 2021-ben, hogy rá az előző állítás még nem igaz. Dupla digitális kijelzője, amelyből természetesen a középső felület érintőképernyő, még most is a legkorszerűbbnek számít. Az a fajta kényelem, fejlett biztonsági, kényelmi extrafelszereltség arzenál pedig egyetlen pontjában sem tekinthető elmaradottnak, sőt most is az élvonalban van.

Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI - Autó & Motor - MOBILITY - kia sorento, Kia Sorento 200CRDI teszt, Kia Sorento dízel teszt, sorento teszt,

A külsejéről mindenképpen érdemes kiemelni azt a sportos, de egyben erőteljes megjelenést, amelyet a magas frontrész, a fekete jellegzetes hűtőmaszk és a háromosztatú fényszóró ad az autónak. Jól illik a képbe a nappali menetfény formája, amely alulról keretet ad a lámpatestnek. A már említett 4,8 méteres hossza mellett szélessége és magassága is figyelemre méltóvá teszi.  Előbbi 1,9 méter, utóbbi 1,7 méter. Ehhez kapcsolódik, egy a dízelek esetén még nagyobb csomagtér (az akkumulátor nem foglal el plusz helyet, mint a hybridekben), amely alaphelyzetben 910 literes, ledöntött hátsó ülésekkel pedig több, mint 2 köbméter. Nem csak nagy, de jól is variálható a csomagtér azáltal, hogy több szintűen el van osztva, kisebb rekeszekkel ki van egészítve.
Az autó hátsó lámpái azok, amelyek továbbra is kicsit kilógnak az európai ízlésvilágból. Erről mindenképpen inkább amerikai autó jut az eszembe.
Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI - Autó & Motor - MOBILITY - kia sorento, Kia Sorento 200CRDI teszt, Kia Sorento dízel teszt, sorento teszt,

Ez a fajta érzés, hogy nem kifejezetten európai piacra szánták/szánják a Sorentot, a belső térben is érezhető. A középkonzoli kijelző alatti elrendezés, szín, forma és anyagválasztás erre utal. Ez egyáltalán nem degradálása a Sorentonak, hiszen kifejezetten funkcionális, jól kezelhető és logikus felépítésű kezelőfelületekről van szó. Jó, hogy a légbeömlő nyílások alsó és felső része külön állítható. Manapság pedig hurrá élményt ad, hogy a klíma vezérlés külön panelen és kezelőkkel történik.
A Sortento üléspozíciója, vezethetősége kimondottan a lejobbak közé tartozik. Nagyon kényelmes az elől-hátul fűthető, elől szellőztethető bőr ülés. Nagyon könnyen, rengeteg szögben állítható. A kezelhetősége az infotainement rendszernek továbbra is a legjobbak közül való. Stabil, gyors és a funkciók használata gyorsan elsajátítható rajta.

Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI - Autó & Motor - MOBILITY - kia sorento, Kia Sorento 200CRDI teszt, Kia Sorento dízel teszt, sorento teszt,

A futómű kellemes, inkább puha, mint kemény, de nagyon jól illik az autó karakteréhez. A négykerék meghajtás pedig amúgy is gondoskodik a menetbiztonságról.
Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI - Autó & Motor - MOBILITY - kia sorento, Kia Sorento 200CRDI teszt, Kia Sorento dízel teszt, sorento teszt,

A végére hagytam a dízelmotort. A 2,2 literes 201 lóerős erőforrás 450Nm nyomatékot képes leadni. A rendszerhez egy 8 sebességes DCT automata kapcsolódik. Ez utóbbi hiba nélküli és szinte észrevétlenül pakolja át a menetfokozatokat. Remek társa a motornak. Főleg a nyomaték miatt, de jó autózási, gyorsulási élményt ad a dízel Sorento. Fogyasztása az autópályán 7,5 liter körül alakult. Kicsit kevesebb lelkesedés esetén, amit a pedálokra fejtettünk ki, egészen biztos, hogy elérhető a 7,2-7,3-as fogyasztás autópálya tempó esetén. Autóúton 6,8 liter körül alakult a fogyasztás. Amire nem való ez a változat, az a városi közlekedés. Egyrészt ugye nem is annyira környezetbarát, de legalább simán benyeli a 10-11 litert a városban.

Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI - Autó & Motor - MOBILITY - kia sorento, Kia Sorento 200CRDI teszt, Kia Sorento dízel teszt, sorento teszt,

Érdemes tehát kiszámolni, hiszen bizonyos megtett kilométer után megéri a dízel változatot választani.
Annyi viszont egyértelműen látszik, hogy a fejekben, amelynek valószínűleg oka a céges flottavásárlások, a KIA, mint márka, teljesen egy szinten van a német márkákkal. A kínai autók megérkezése óta, amely szintén az elmúlt két év változása, valahogyan a KIA/Hyundai egy lépcsőfokkal feljebb került márkapresztízsben. Itt jegyzem meg, hogy mindez okkal történt, hiszen sem minőségben, sem pedig árban nincsen szégyellni valója a KIA-nak. Bár 80 ezer fölötti kilométer volt a gépkocsiban, nem csörgött, zörgött sehol az utastér. Nem voltak használatból eredő kopások sehol a gépkocsin. A most tesztelt modell ára 20,2 millió forint, de dízel modell már 16,7 milliótól elérhető.

Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI - Autó & Motor - MOBILITY - kia sorento, Kia Sorento 200CRDI teszt, Kia Sorento dízel teszt, sorento teszt,

Összeségében egy remek autót ismertünk meg a dízel Sorento személyében. Hihetetlen kényelmes, funkcionális utazóautó, amely árában továbbra is versenyképes. Formája pedig még a modellfrissítés előtti változat esetében is modernnek hat. Élmény vele a közlekedés.

Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI - Autó & Motor - MOBILITY - kia sorento, Kia Sorento 200CRDI teszt, Kia Sorento dízel teszt, sorento teszt,

  • kia sorento Kia Sorento 200CRDI teszt Kia Sorento dízel teszt sorento teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI
    • Autó & Motor
    A tömegcikk és a prémium határa – KIA Sorento Plug-in Hybrid - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A tömegcikk és a prémium határa – KIA Sorento Plug-in Hybrid
    • Autó & Motor
    A KIA megérkezett, majd le is hagyott mindenkit – KIA Sorento 230 Hybrid
    Nagyban utazik – Kia Sorento 2.2 CRDI GT Line
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról
    • Stylelife
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kapcsolódó cikkek

    A tömegcikk és a prémium határa – KIA Sorento Plug-in Hybrid

    A tömegcikk és a prémium határa – KIA Sorento Plug-in Hybrid

    A KIA megérkezett, majd le is hagyott mindenkit – KIA Sorento 230 Hybrid

    A KIA megérkezett, majd le is hagyott mindenkit – KIA Sorento 230 Hybrid

    Nagyban utazik – Kia Sorento 2.2 CRDI GT Line

    Nagyban utazik – Kia Sorento 2.2 CRDI GT Line

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia