Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig –...

Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line

  • 2022. november 16.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Csupán egy-két hét telt el azóta, hogy az új Peugeot 308 járt nálunk 1.2 literes háromhengeres motorral és manuális, 6 sebességes váltóval. Hogy miért ezzel kezdem a hatodik generációs Astra teszt bevezetőjét? Mert ez a két modell ikertestvér! De ezt csak kevesen tudják, mert ennél tökéletesebben nem lehetett volna új egyéniséget faragni szinte azonos alkotóelemekből.


Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 astra 1.2 gs line teszt, 2022 Opel Astra L teszt, Astra 1.2 gs line teszt, Astra GS Line teszt, astra l, opel astra,

Az új Astrák közül a második a sorban az 1,2 literes GS Line változat, amelyik nálunk járt. Az Elegance dízel után ezzel a felszereltséggel egy sportosabb hangulatú modellt próbálhattunk ki. A bevezetőben említettem, hogy gyakorlatilag az új Peugeot 308-cal azonos modellről beszélünk. Az ikertestvérségük viszont különleges alapokon nyugszik. Mintha szándékosan át lennének maszkírozva. A látszat pedig igazából a legfontosabb. Hiába azonos a motorblokk, egyforma valószínűleg az alkatrészek jelentős többsége a színfalak mögött, a berendezés, az anyagok felhasználása teljesen más. És ezzel a trükkel új autó teremtődött. Mondhatja bárki, hogy miért vagyok ezen ennyire meglepődve? Semmi újdonság nincsen ebben, nézzük csak a Porsche Csoportot. A szinte koppra azonos Seatok, VW-ek és Skodák világát. Néha utóbbiaknál nem is jut már eszébe a márkáknak, hogy palástolják a hasonlóságot. Vannak/voltak modellek közöttük, amelyek csak az emblémákban különböztek egymástól gyakorlatilag (Seat Toledo/Skoda Rapid vagy a VW Sharan/Seat Alhambra). A Stellantis, leánykori nevén PSA, ezt sokkal-sokkal ügyesebben csinálja. Annyira karakteres márka imidzset építenek, hogy nincsen közöttük átjárás.

Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 astra 1.2 gs line teszt, 2022 Opel Astra L teszt, Astra 1.2 gs line teszt, Astra GS Line teszt, astra l, opel astra,

Az Opel konzervatív, német stílusban minimalista márka, amely a funkcionalizmusra helyezi a hangsúlyt. Az Astra pedig ezen belül, most már 31 éve, de az előd Kadett modellekkel együtt tekinthető akár 86 évnek vagy 60 évnek is, attól függően, hogy az 1936-ban megjelent, majd 1940-ben megszűnő Kadettot tekintjük elődmodellnek, vagy pedig a hosszú kihagyás után 1962-ben megjelent Kadett A-t. Akárhogyan is számoljuk, az egyértelmű, hogy tradicionális típusról van szó, amely a VW Golf után egészen biztosan a szegmens másik fontos és meghatározó modellje.

Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 astra 1.2 gs line teszt, 2022 Opel Astra L teszt, Astra 1.2 gs line teszt, Astra GS Line teszt, astra l, opel astra,

Mint az köztudott, magyar vonatkozása is van a típusnak, hiszen az első Astra néven futó szériát, az F-et, a szentgotthárdi Opel üzem gyártotta 1991-től. Így nemcsak a Swift, hanem az Astra is a Mi autónknak tekinthető. A rendszerváltás utáni Magyarországon az Astra egyértelműen szimbolikus típusnak számított, egész biztosan számos család esetében vágyott, de még elérhető kategória volt, illetve rengeteg cég használta a flottájában. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a rendőrautók is sokáig Astrák voltak. 
Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 astra 1.2 gs line teszt, 2022 Opel Astra L teszt, Astra 1.2 gs line teszt, Astra GS Line teszt, astra l, opel astra,

Az új Astra egy új, az autógyártás rendkívül nehéz korszakában jelent meg. Nemcsak a gazdaság napi nehézségei, a Covid miatti logisztikai kihívások vagy az Ukrán háború miatti alkatrész hiány sújtja az iparágat, hanem rengeteg EU szabályozás is gátolja, vagy inkább nehezíti az autógyártók helyzetét. A károsanyag kibocsájtási és környezetvédelmi normák miatt a hagyományos motorok egyre inkább háttérbe szorulnak és alternatív meghajtások kerülnek a kínálatba. A hagyományos motorok pedig egyre kisebbek lesznek és a hengerek számának csökkenését láthatjuk. Az Astrába nem is jutott más benzines, csak az 1,2 literes, háromhengeres erőforrás, amely a turbó révén 130 lóerő leadására képes, mindezt 230 Nm nyomaték leadása mellett. A tesztautónkban a cégcsoport többi modelljében már jól megismert, 8 sebességes automatája dolgozott. Őszintén szólva nem voltam mindig megelégedve a teljesítményével. Elsősorban induláskor, de hirtelen gázadás esetén is meglepően sokat gondolkodott vagy éppen túlgondolta a szituációt. Ez azt eredményezte, hogy elő-elő fordult dinamikus próbálkozások során némi döccenő, vagy késlekedés. Folyamatos vezetés, normál használat mellett egyébként ebből semmi nem volt érezhető. 

Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 astra 1.2 gs line teszt, 2022 Opel Astra L teszt, Astra 1.2 gs line teszt, Astra GS Line teszt, astra l, opel astra,

De mielőtt a vezetési élménybe részletesen belemennénk, pár fontos részletét mindenképpen érdemes kiemelni a karosszériának.
Az Astra egyértelműen és jól látható módon gyúrja egybe a modern formavilágot a hagyományos Astra elemekkel. Szerinem letagadhatatlanul az Astra formavilág, modellsor tagja. Oldalról látszik ez leginkább, de ha a gépháztetőt nézzük, akkor ott is megtaláljuk a hagyományos, Kadett A, B és C szériákra jellemző éles domborulatot. A mostani design elemekhez igazodva ez a törés élesebb és igazodik a többi formához, de a konstruktőrök célja jól lekövethető ezen a ponton.
A GS Line a sportos vonalat képviseli, így fekete elemekkel van tarkítva a szériában járó Kult sárga fényezés. A LED fényszórók éles és keskenyre húzott elemei között a hűtőmaszk teljesen fekete. Még az Opel logót is érintette a feketeség, így ez messziről alig látszik. De az autó elölről annyira karakteres, hogy biztos pár hónap múlva mindenki logó nélkül is fogja tudni, hogy milyen autó közelít hátulról, ha belenéz a visszapillantó tükrébe.

Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 astra 1.2 gs line teszt, 2022 Opel Astra L teszt, Astra 1.2 gs line teszt, Astra GS Line teszt, astra l, opel astra,

De nemcsak a hűtőrács fekete, fekete betétek kerültek a lökhárítóba, feketék a 17” -os felnik, a tető színe, az ajtókeretek, a hátsó ajtó és a rajta lévő szárny is. Nagyon szép, tetszetős a teljes vonalvezetése az autónak. Nagyon jól sikerültek az arányai. Az elődmodellhez képest hosszabb (4374mm), szélesebb (1860mm) és laposabb lett (1470mm). Mindemelett a tengelytáv is bővült. Ez utóbbi jó hatással volt arra, hogy a 422/1339 literes csomagtartón kívül a hátsó lábtér is elegendő átlagos magasságú utas számára.

Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 astra 1.2 gs line teszt, 2022 Opel Astra L teszt, Astra 1.2 gs line teszt, Astra GS Line teszt, astra l, opel astra,

A belső tér modern és visszafogott is egyben. A műszerfal és a középkonzolon elhelyezett központi vezérlő is egy-egy teljesen digitális képernyő. Méretük 10”. Utóbbi érintőképernyős felület, de közvetlenül alatta hagyományos funkciógombokat találunk. A vezérlése nem a legkönnyebb, a felület sem a leggyorsabb, de ezen a ponton komoly kifogásom nem volt. A grafikai elemek szépek, kifejezőek és ezáltal egyértelműek. Sajnálatos módon a telefon kitükrözése nem ment zökkenőmentesen. Bízom benne, hogy itt lesz szoftverfrissítés, mert vagy működött, vagy nem ez a funkció és ha igen, akkor is lassan tért magához.
Ezen pont kivételével viszont kifejezetten jó érzés volt az Astra vezetése és a kínált környezet. Egészen biztosan ezt az érzést fokozta, hogy kimagaslóan jó ülések vannak az Astrában. Nagyobb méretosztály, lényegesen drágább és nagyobb presztízsű autók megirigyelhetik ezt a minőséget és komfortot, amit az új Astrában tapasztaltam. Ezen felül a legtöbb helyen jó minőségű anyagokkal találkozhatunk, a beltérben ritka, de azért van kopogós kemény műanyag. A gombokra, tekerőkre viszont odafigyeltek, jó minőségűek.

Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 astra 1.2 gs line teszt, 2022 Opel Astra L teszt, Astra 1.2 gs line teszt, Astra GS Line teszt, astra l, opel astra,

A vezetési élménye az autónak rendkívül jó. Meglepő módon a háromhengeres erőforrás nem túl zajos. Csak erősebb gyorsításoknál hallatszik be az utastérbe a hangja. Én sportosan berregősnek éltem meg a hangzást, de elfogadom, ha valakinek ez a hang nem tetszik. A jó hír viszont, hogy normál használatnál szinte egyáltalán nem hallatszik. A valamivel több, mint 1,3 tonnás karosszériát teljes magabiztossággal képes mozgatni. Az átlagfogyasztásunk a tesztidőszak alatt 8,1 literes volt, amelyből a városi fogyasztás emelte jelentősen az átlagot, itt 8,8-9 liter között kell számolni. Autópályán 7-7,2, országúton 6,5 literrel kell kalkulálni.
A motor méretéhez és teljesítményéhez képest relatív magas fogyasztást a futómű, a jó és közvetlen kormányozhatóság kompenzálta. Ezekkel teljes mértékben elégedettek voltunk. Remekül nyeli el a hazai utak hibáit, élmény vele közlekedni. Sőt egész jó előzési presztízst tapasztaltam az autópályákon.

Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 astra 1.2 gs line teszt, 2022 Opel Astra L teszt, Astra 1.2 gs line teszt, Astra GS Line teszt, astra l, opel astra,

A tesztautó a legmagasabb felszereltégi szintje volt az Astra modellsornak, így a 12,5 milliónál kicsivel olcsóbb ár nem tekinthető túlzónak. Én bízom a vagány, sportos autó sikerében, amely azért nem lesz egyszerű, hiszen rengeteg a versenytárs a szegmensben. A koreai márkák ára kedvezőbb is, illetve nem szabad elfeledkezni arról, hogy manapság, aki teheti, SUV-t vásárol, ha ekkora keret áll rendelkezésre.   

Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 astra 1.2 gs line teszt, 2022 Opel Astra L teszt, Astra 1.2 gs line teszt, Astra GS Line teszt, astra l, opel astra,

  • 2022 astra 1.2 gs line teszt 2022 Opel Astra L teszt Astra 1.2 gs line teszt Astra GS Line teszt astra l opel astra

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    Meditáció az ingerek csökkentéséért
    A csend hangja - BMW iX xDrive60
    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly
    Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia