Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - Leader of The Year -   A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!

Leader of The Year - A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!

Rendezvények
Autó & Motor - Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

Autó & Motor
 - Avicenna Nemzetközi Karácsonyi Vásár – 16 Nap Karácsonyi Utazás a Föld Körül

Avicenna Nemzetközi Karácsonyi Vásár – 16 Nap Karácsonyi Utazás a Föld Körül

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

 - Kiskutyák a kifutón: Nemes ügy mellé álltak a sztárok

Kiskutyák a kifutón: Nemes ügy mellé álltak a sztárok

Stylelife - 5 valóban megtörtént horror sztori

5 valóban megtörtént horror sztori

Stylelife
Cool-Túra - 'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

Cool-Túra
Autó & Motor - Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI

Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI

Autó & Motor
Autó & Motor - Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Autó & Motor
Autó & Motor - Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC...

Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt

  • 2020. szeptember 15.
  • Komment

A Sport Plus felszereltségnek köszönheti fittségét, frissessége pedig többek közt az őt ért külső-belső változtatásokon mutatkozik meg.


Bombasztikus sikernek örvend világszerte a tizedik generációs Honda Civic. Mindössze 5 éve van porondon, a Honda máris sikermodellként tartja számon. Európa utcáin ötajtós hatchbackek és négyajtós szedánok rohangálnak belőle. Néha, amikor eszembe jut a gyönyörűséges kupé, amiből csak Észak-Amerikának jutott, elszomorodom, hogy nekünk vajon miért nem. Aztán ráébredek, hogy Amerika sem kap rengeteg szuper autóból, amiből szeretne, és ez a gondolat valamennyire vigasztal. Amin viszont az öreg kontinens és Amerika is osztozhat, az az FK8-as Type-R, ami garantáltan a legfinomabb a tizedik generációs Civic-ek közül!

Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, Honda, Honda Civic, Honda Civic hatchback, Sport Plus, teszt,

Egy szavam sem lehet, ugyanis tesztautóm a csodálatos ötajtós hatchback volt, de nem akármilyen felszereltséggel! A négyajtóssal szemben, - ami korábban szintén kezeim közé került, - hozzám valahogy sokkal közelebb áll a hatchback kialakítású változat. Fiatalosabb, izgalmasabb formavilággal rendelkezik, míg a szedán egy komolyabb üzleti autónak is megteszi!

Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, Honda, Honda Civic, Honda Civic hatchback, Sport Plus, teszt,

A friss stílus többek közt az új, 17”-os könnyűfém felniken mutatkozik meg, amelyek most már akár Shark Grey árnyalatban is rendelhetők a Civic-hez. Az eddig opcionálisan kérhető LED-es fényszórókat kissé átformálták, hogy jobban illeszkedjenek a hűtőmaszkhoz, mindemellett pedig immár a szériafelszereltség részét képezik. A tesztautón feketére színezett, kontrasztos díszítőelemek dukálnak, mint például az ablakkeret és az átdolgozott hűtőrács. Sportossá nem csupán a hátul, középen elhelyezett kipufogóvég teszi, hanem a napfénytető, a sötétített hátsó ablakok, na és persze a spoiler. Sokszor azt kívánom, bárcsak itthon is lehetne legálisan sötét fóliát rakatni az első ablakokra, mert szerintem nagyon vagány, ám sajnos csak a 75%-ban fényáteresztő engedélyezett, ami szerintem egyenlő a pénzkidobással. A külső visszapillantó tükrök háza szimbiózisban van a karosszéria színére fényezett ajtókilincsekkel, illetve magával a teljes kasztnival.

Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, Honda, Honda Civic, Honda Civic hatchback, Sport Plus, teszt,

Annak ellenére, hogy a márka tekintetében nem prémium felhozatalról van szó, a tizedik generációs Honda Civic mégis képes efelől elgondolkodtatni az utasokat, főként mikor a beltérre összpontosul a figyelem. Nem csak a külsőt érték utol apróbb-cseprőbb változtatások, az enteriőr is részben megújult. Finomabb tapintású anyagokat használtak az üléseknél, a műszerfal környékén és az ajtópanelek esetében egyaránt. A multifunkciós, elektromos szervokormány és a váltógomb bőr borítást kapott. Vásárlói visszajelzésekre végre újra fizikai gombot kapott a klíma és az audiorendszer, nem kell a bonyolult érintőfelületet megfejteni. Ez a négyajtós kivitel esetében is így van. A 7 colos infotainment-rendszer alkalmas az Apple CarPlay és Android Auto kapcsolatok kiépítésére. A tesztautó funkcionalitását és technológiáját tekintve igen gazdag volt, hiszen a beépített start&stop rendszertől kezdve volt benne elektromos rögzítőfék, hegymenet elindulást segítő rendszer, ECON vezetőüzemmód, adaptív lengéscsillapító és fokozatváltás-jelző az üzemanyagspórolás végett.

Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, Honda, Honda Civic, Honda Civic hatchback, Sport Plus, teszt,

Felszereltség tekintetében sem szerényebb a kínálat, sőt: indukciós telefontöltő, elöl-hátul 12V-os csatlakozó, HDMI kábel, elektromosan állítható vezetőülés, deréktámasz és külső tükrök, a 640-ről 1,340 literre bővíthető csomagtér alatt is kialakítottak egy kisebb tárolót, a belső visszapillantó automatikusan sötétedik, ami az esti forgalomban rendkívül pihentető a szem számára. A továbbiakban kétzónás automata légkondícionálót, első-hátsó parkolást segítő szenzorokat, tolatókamerát, fűthető első üléseket és tükröket, valamint esőérzékelős ablaktörlőt kínál a Honda Civic Sport Plus.

Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, Honda, Honda Civic, Honda Civic hatchback, Sport Plus, teszt,

Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, Honda, Honda Civic, Honda Civic hatchback, Sport Plus, teszt,

Biztonsági funkcióit tekintve is az élen jár, ugyanis az úgynevezett Honda Sensing technológia a következőket tartalmazza:

  • ­Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (Collision Mitigation Braking System)
  • Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer (Forward Collision Warning)
  • Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Lane Departure Warning)
  • Útpálya Elhagyását Megelőző Rendszer (Road Departure Mitigation)
  • Sávtartó Asszisztens (Lane Keeping Assist System)
  • Adaptív Tempomat (Adaptive Cruise Control)
  • A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer (Traffic Sign Recognition)
  • Intelligens Sebességasszisztens (Intelligent Speed Assistance)
  • Intelligens Adaptív Sebességrögzítő (Intelligent Adaptive Cruise Control, i-ACC)

Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, Honda, Honda Civic, Honda Civic hatchback, Sport Plus, teszt,

Vezethetőségre is hozza a jármű a Hondától elvártat, a géptető alatt elhelyezett 1,5 literes, 182 lóerős négyhengeres turbómotor 240 newtonméter forgatónyomatékot ad le és fickósan mozgatja az 1,300 kilós Civicet. Elsőkerék-meghajtása és vezetési dinamikája végett a szerpentinekre lett tervezve. Bekeményített futóművel kanyarokban érzi csak igazán otthon magát! Az autó vegyes üzemanyag-fogyasztása 6,1 l/100km, ez városban sem megy 7 liter fölé, valamint országúton is tartható a 6,5-ös átlag. Nulláról 8,3 másodperc alatt gyorsul százra, ez az érték lehetne jobb is, de így is képes mosolyt csalni a sofőr arcára. Károsanyag kibocsátása sem sok, mindössze 128 g/km.

Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, Honda, Honda Civic, Honda Civic hatchback, Sport Plus, teszt,

A Sport Plus felszereltséggel ellátott tesztautó ára 8,8 millió forintról indul. A metálfényezés 185,000 forintos felárat jelent, az egyéb extrák, amik belekerültek 43,600 forintot kóstálnak. A végeredmény így lett összességében csekély 9,098 000 forint. Ha arra az elhatározásra jutnék, hogy megvásároljam a tizedik generációs Honda Civicet, akkor biztosan nem az alapkivitelben gondolkodnék. Számomra minimum a Sport Plus jöhetne szóba, ennél feljebb a Comfort Sport Line-ról (7,099 000 ft-tól) és az Executive Sport Line-ról (8,589 000 ft-tól) beszélhetünk. Mindenek felett pedig természetesen a Type-R áll. A Honda Civic csakis a hatgangos manuális váltóval az igazi, de aki a komfortosabb, városban stresszmentesebb utazást választaná az dönthet a fokozatmentes CVT automata váltó mellett is!

  • autóteszt Honda Honda Civic Honda Civic hatchback Sport Plus teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350
    • Autó & Motor
    Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk
    • Autó & Motor
    Kiválóan vizsgázott a Continental a vezető autóklubok 2021-es nyári gumiabroncs tesztjén
    Fiestatól Explorerig - Kipróbáltuk a Ford teljes hybrid kínálatát
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Küzdj az AIDS ellen! - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Küzdj az AIDS ellen!
    • Stylelife
    Ha egy napra férfi lennék - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha egy napra férfi lennék
    • Keresd a nőt!
    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től
    • Keresd a nőt!
    Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI
    Leader of The Year - A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!
    Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

    Kapcsolódó cikkek

    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350

    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350

    Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk

    Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk

    Kiválóan vizsgázott a Continental a vezető autóklubok 2021-es nyári gumiabroncs tesztjén

    Kiválóan vizsgázott a Continental a vezető autóklubok 2021-es nyári gumiabroncs tesztjén

    Fiestatól Explorerig - Kipróbáltuk a Ford teljes hybrid kínálatát

    Fiestatól Explorerig - Kipróbáltuk a Ford teljes hybrid kínálatát

    Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész

    Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész

    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

    További cikkek

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Legolvasottabb írások

    Küzdj az AIDS ellen!

    Küzdj az AIDS ellen!

    Ha egy napra férfi lennék

    Ha egy napra férfi lennék

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI

    Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI

    Leader of The Year -   A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!

    Leader of The Year - A díj, ahol nem elég a teljesítmény és a kompetencia!

    Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

    Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia