Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Stylelife - A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

Stylelife
Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport

  • 2020. február 17.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Sokan támadják a bajor márkát azzal, hogy azáltal, hogy keresztben építi be a motort és elhagyta a hátsókerék hajtást az új egyesben, már nem is valódi BMW érzést kínál. Úgy gondolom, hogy ez tévedés. A technika más, de az érzés maradt.


Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,
Ahogy a bevezetőmben írtam, a mostani 1-es széria sokkal átlagosabb megoldásokat kínál, mint az elődei. De ezek a különbségek leginkább csak a színfalak mögött játszanak szerepet. Természetesen, ha valakinek ez (is) számít, akkor nem fog foglalkozni a formájában elődjéhez képest jelentősen megváltozott kompakt méretű BMW-vel. Pedig egy pillantást, vagy akár sokkal többet biztosan megér, hiszen olyan formai elemek kerültek az autóra, amelyek lényegesen más részletekből állnak, de összességében teljes mértékben hozzák a BMW érzést.
Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

Tesztünkben egy M csomaggal felszerelt és extrákkal alaposan megtöltött 120d-t próbáltunk. Ez a három szám és egy betű ebben az esetben teljesen logikusan azt jelöli, hogy az egyes széria egy 2000cm3-es 190Le-s 400Nm nyomatékkal rendelkező dízel erőforrást rejteget a motorháztető alatt, ami elsősorban azért érdekes, mert a 1500kg-os autót ez igencsak kellemesen viszi. Az M megjelölés tehát nem csak sportos elemeket, hanem sportos és dinamikus vezetési élményt is ad. Tudni kell viszont, hogy a 120d kizárólag automata váltóval vásárolható meg.
Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

Külsejét tekintve jelentősen megváltozott az új, harmadik generációs BMW. Méretei és arányai nagyban különböznek az előzőtől. Talán az egyik legszembetűnőbb változás az orr részen figyelhető meg, hiszen ez sokkal rövidebb, köszönhetően a motor elrendezésének. A hűtőrács olyan érzés számomra, mint amit a tacskó kutyám gondol magáról. Ugyanis ő sokkal nagyobbnak képzeli magát, mint amekkora a valóságban. Hát így van ez a BMW 1-es hűtőmaszkjával is. Döbbenetesen nagyok a vesék, amelyek nem mondom, hogy nem néznek ki jól, de kicsit az én ízlésemnek már túl vannak tolva. Mint egy 7-es kicsiben. Független ettől az arány kérdéstől, rendkívül erőteljes, maszkulin az egész első traktus, mely hatás az egész autóról elmondható. Próbáltam a fejemben számba venni az összes kompakt autót, de tuning nélkül egyik sem hozza ezt a sportos vonalvezetést, mint a BMW legkisebb modellje.  A lökhárítók M csomag esetén módosított oldalsó vonalai pedig elképesztően egyediek, nagyon-nagyon sportosak.

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

A belső tér teljesen hozza a mostani BMW feelinget. Nagyon minőségi anyagokat találunk mindenhol. A bőrözés, a műszerfal kialakítása külön-külön is műremek. A kék cérna és a varrás pedig határozottan jól mutat rajta.  Az új egyesben ülni teljesen olyan, mintha egy nagyobb testvérében tennénk mindezt, csak természetesen kisebb benne minden. A motorháztető lerövidülése a belső komfortnál érződik a leginkább. Az autó hossza ugyanis összességében nem sokat változott, így a plusz centiméterek a belső térnél mutatkoznak meg.  Az elöl ülők számára kifejezetten sokat javult a helykínálat. Illetve az is sokat segít az érzésen, hogy körülbelül 4 cm-rel szélesebb az új széria. Csomagtere szintén tágasabb lett, 380l, melyben praktikusan egy plusz alsó rekesz is található.

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

A kormány számomra nagyon kellemes fogású, valamivel vastagabb, mint egy „átlagos” autóban. A kormány mögött egy teljesen digitális műszerfalat találunk, mely a különböző vezetési módoknak megfelelő színezetekben jelenik meg. Már megszokhattuk az ilyen típusú műszerfalak esetében, hogy a vezető a saját ízlésének megfelelően konfigurálhatja a látványt. Talán ilyen szempontból valamivel szerényebb a BMW által kínált lehetőség. A középkonzol a könyöktámasztól a műszerfal tetején keresztben elhelyezett képernyőig teljes mértékben a megszokott módon jól átlátható és könnyedén kezelhető. A gombok és azok elhelyezése abszolút logikus, pár napon belül vakon is használható. A központi kijelző különös előnye, hogy azon kívül, hogy az iDrive tekerője segítségével irányítható, érintőképernyős a felülete, így minden funkciót több módon is elérhetünk. A kijelző mérete látványos, felbontása pedig penge éles. Rengeteg részlet, beállítás, kényelmi funkció és hangulat állítható be ennek segítségével. BMW lévén mondani sem kell, hogy a telefon vezeték nélkül tükrözhető és a középkonzol alsó tárolójában indukciósan tölthető. Nagyon tetszett, hogy végre belefér egy nagyobb (Pro, +) méretű telefon is a tárolóba, ellentétben azokkal a típusokkal, ahol a könyöklőben helyezték el a telefontöltőt.

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

Valószínűleg, ha Németországban élnénk, a futóműről kizárólag ódákat zengenék. Nagyon feszes, és sportos. A vezetési stílus állításával – Sport, Comfort, Eco Pro többek között ennek a keménysége is állítható. Sajnálatosan Magyarországon még az autópályák minősége sem elegendő ahhoz, hogy anélkül haladjunk Sport üzemmódban, hogy ne éreznénk azt, hogy a gerincünk erőteljesen ütődik az egyébként meglehetősen kemény tömésű ülésekhez. Eco Pro-ban ez a hatás némiképpen mérséklődik, de ne számítsunk arra, hogy észrevétlenül fogunk átsiklani mondjuk egy fekvőrendőrön.

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

Talán ez utóbbi, mármint a túlságosan kemény futómű, amit hibának érzek az autón, ha nem nézem meg az árcédulát, amely ugyan hibának nem nevezhető, de a vevők számát a 17M Ft-os árcédula egészen biztosan meg fogja szűrni. Persze szinte felsorolhatatlan számú tartozékot találunk a 120d 10,7 M Ft-os alapárához képest ebben az autóban. Ott van az M csomag, a különleges kék fényezés, a napfénytető és a Harman/kardon hi-fi rendszer, hogy csak párat kiemeljek. Ami nekem hiányzott, és úgy vettem észre, hogy extraként sem rendelhető, az az ülésszellőztetés. Kiválóan működik az ülésfűtés, mely programozható, hogy bizonyos hőmérséklet alatt automatikusan kapcsoljon be, és a kormányfűtés is remekül funkcionál, így adva kellemes érzetet a sofőrnek a téli napokon. Ellentétben a nyári hőségre és a felforrósodó bőrülésre nem ad megoldást az 1-es.
Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

Nem tudom, miként csinálja ezt a BMW, de ilyen csendes és már-már benzines hangulatot adó dízel erőforrást még nem volt szerencsém kipróbálni. A motor hangja az utastérbe szinte egyáltalán nem szűrődik be és csak nagyon intenzív gyorsítás során hallható a jól ismert dízeles berregés. Másik oldalról a motor megtartotta a dízelek igazán jó szokását. Nyomatékos és közben nem túlságosan szomjas. Autópályán 130-as tempó esetén 6 liter alatt fogyasztott és vegyes fogyasztása is csak picit volt 7 liter fölött. Figyelembe véve, hogy ez egy xDrive meghajtású modell – tehát négykerék meghajtású, ez egy rendkívül jó adat. Különösen azért, mert biztos vagyok benne, hogy aki hosszú távon használja és nem „teszteli” az autót, ennél még jobb eredményt fog elérni.

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

Az új 120d egy remekbe szabott, sportos autó. Elődjéhez képest óriásit lépett előre minőségben, tartalmazva az összes modern vezetéstámogató rendszert, talán még egy kicsit többet is. Városi használatra ugyanolyan kényelmes lehet, mint hosszabb utakra. Ahogy a cikk elején írtam, már nincs benne a „megszokott” BMW jegyek mindegyike, de mégis nagyon az maradt. És gyönyörű!

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

  • bmw Bmw 1 teszt BMW 120d Bmw f40 teszt BMW teszt BmwF40

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt
    • Autó & Motor
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50
    • Autó & Motor
    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között? - BMW 120d
    Prémium autóbérlés, avagy új trend az autópiacon?
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Boldogság minden áron? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Boldogság minden áron?
    • Keresd a nőt!
    Finom smoothie receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Finom smoothie receptek
    • Stylelife
    Nyári gyümölcsös galette recept
    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Kapcsolódó cikkek

    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

    Még nagyobb lett - BMW X3 M50

    Még nagyobb lett - BMW X3 M50

    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között?  -  BMW 120d

    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között? - BMW 120d

    Prémium autóbérlés, avagy új trend az autópiacon?

    Prémium autóbérlés, avagy új trend az autópiacon?

    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Boldogság minden áron?

    Boldogság minden áron?

    Finom smoothie receptek

    Finom smoothie receptek

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia