Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell...

Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas

  • 2022. november 23.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Szinte egymás után járt nálunk az Aygo X manuális és automata váltós változata. Ez utóbbiból pedig egy különleges, már nem létező, csak készletről elérhető felszereltségi szintet, a Limited változatot próbáltuk. Ha esetleg elfogyna, nem kell kétségbe esni, mert az opciós listáról szinte minden megrendelhető lesz, hogy elérjük később is ezt a tényleg full extrás változatot.


Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas - Autó & Motor - MOBILITY - aygo, aygo x, aygo x teszt, Toyota Ago X Limited JBL Canvas teszt, toyota Aygo x,

Motorkínálat szempontjából egészen szűk kínálattal találkozunk a Toyota Aygo X árlistán. Egyetlen motorral érhető el a típus. Az egyes feleszereltségi szinteken kívül egyetlen különbség van a modellek között, mégpedig az, hogy magunk szeretnénk sebességfokozatot választani, vagy a fokozatmentes automatára bízzuk a feladatot. Ahogyan a bevezetőben írtam, a manuális változatot pár héttel korábban vettük górcső alá. A róla készült cikk itt olvasható.

Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas - Autó & Motor - MOBILITY - aygo, aygo x, aygo x teszt, Toyota Ago X Limited JBL Canvas teszt, toyota Aygo x,

Fontos kiemelni, hogy az Aygo X funkciója továbbra is a városi használat. Ezt a körülményt egyáltalán nem szabad elfelejteni, ha bármiféle véleményt szeretnénk alkotni az autóról. Az ezer köbcentis, háromhengeres motortól, amely 72 masszív lóerőt és 92Nm nyomatékot képes kipréselni magából, ugyanis óriási dinamikát, ülésbe tapasztó gyorsulást nem szabad elvárni. Arra viszont tökéletes, hogy városi, elővárosi közlekedés során biztonsággal és nem utolsó sorban alacsony fogyasztással elvigye az utasokat egyik pontról a másikba. Mindezt pedig a méretéhez képest meglepő belső kényelemmel teszi, amely egyáltalán nem elhanyagolható szempont.

Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas - Autó & Motor - MOBILITY - aygo, aygo x, aygo x teszt, Toyota Ago X Limited JBL Canvas teszt, toyota Aygo x,

A másik fontos körülmény, hogy formája, színei, kialakítása egyértelműen egy divatcikk fantáziadús részleteit hordozzák. Ettől a ponttól kezdve pedig racionalitást lehet ugyan, de értelmetlen mellé tenni. Az Aygo X vásárlói ugyanis, azt feltételezem, hogy azok a hölgyek (esetlég urak?) lesznek, akiknek az autó olyannyira megtetszik, hogy egyáltalán nem fogja őket érdekelni az ára. Persze biztos meg fogják a döntésüket indokolni, ész érvekkel alátámasztani, de mindenki más tudni fogja, hogy ez önnyugtatás. A tesztautónk ára, például egy téligumi szettel együtt már 9 millió fölött lesz. Ennyi pénzért pedig több lóerőt és/vagy nagyobb és járművet kaphatunk. Természetesen nem mindenkinek kell nagyobb, hiszen a városban pont ez az ideális, de ez utóbbi is alátámasztja az állításomat, hogy az Aygo X kifejezetten városi jármű.

Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas - Autó & Motor - MOBILITY - aygo, aygo x, aygo x teszt, Toyota Ago X Limited JBL Canvas teszt, toyota Aygo x,

Ha pedig a divatnál tartunk, akkor elengedhetetlen alapkövetelmény, hogy magas felépítésű legyen. De most komolyan, ki az a magára valamit is adó trendi honpolgár, aki nem SUV-ot vesz? Na ugye. Az Aygo X pedig már a nevéből is láthatóan ebbe a kategóriába esik. Ne is menjünk ebbe jobban bele, hiszen 1,1 centivel lett magasabb, mint az elődmodell, amely még a padkára mászás képességre sem lesz elég. De legalább úgy néz ki, mint ha mégis, szóval igen. Pipa.
Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas - Autó & Motor - MOBILITY - aygo, aygo x, aygo x teszt, Toyota Ago X Limited JBL Canvas teszt, toyota Aygo x,

Mindenféle gúnyolódás nélkül kimondható, hogy az Aygo X tényleg nagyon jól néz ki. Borzasztó cuki és közben vagány is. A tesztautónk fényezése pedig különösen egyedivé varázsolta a gömbölyded befoglaló formát. A sötétzöld, fekete fényezés a narancssárga kiegészítőkkel telitalálat. Egyáltalán nem túlzó, hogy még a felnikre is jutott a narancssárga festékből. Az Aygo X Limited felirat pedig kifejezetten tuti a C oszlopon, ahol a merészen hátra nyúló ajtók zöld fényezése találkozik a C oszlop színével. A karakteres kerékívek pedig valóban nagyot emelnek vizuálisan az autón. Dizájnból tényleg 5-öst érdemel, sokkalta karakteresebb, egyedibb lett elődjénél. Aminek egyébként nem a nevében, hanem a frontrészén volt egy X. Szóval az örökség itt máris megvan.

Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas - Autó & Motor - MOBILITY - aygo, aygo x, aygo x teszt, Toyota Ago X Limited JBL Canvas teszt, toyota Aygo x,

A tesztautónk másik különlegessége a Canvas vászontető volt, amely harmonikaszerűen hátra nyitható. Ezáltal egy fél kabriónk lesz, hiszen a tető teljesen megszűnik. Ez a pont az, ahol minden jövőbeli Aygo X vásárlót arra ösztönzök, hogy ha teheti válassza ezt az opciót. Sokba fog kerülni, mivel önmagában nem rendelhető, kell hozzá a JBL hangrendszer 350e forintért, illetve az Executive szint esetében még az ott alapban nem járó intelligens kulcs is benne kell, hogy legyen a rendelt extrákban, további 200 ezerért. A vászontető pedig „csak” további 450 ezer. Szóval ez egy kereken 1 milliós mutatvány. Hozzáteszem, hogy a kulcsnélküli nyitás ziccert kár kihagyni, óriási kényelmet ad, a JBL pedig valóban jól szól, ha halljuk. De ezt részletesen kicsit később.

Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas - Autó & Motor - MOBILITY - aygo, aygo x, aygo x teszt, Toyota Ago X Limited JBL Canvas teszt, toyota Aygo x,

A vászontető mindazonáltal akkora feeling, hogy nyitott állapotban újra értelmezi, felemeli az utazási élményét az autónak. Az élményt, ami szerintem nem mindig a legtökéletesebb. Ha nem is lesz teljesértékű kabrió az Aygo X ezáltal, de már majdnem és pont annyi szabadságérzést ad, amit jó időben tökéletesen ki lehet használni. Fontos viszont, hogy Executive szintnél, vagy fölötte érhető el. Utóbbi pedig 7,1 milliónál indul, amihez az előbbi kalkuláció alapján hozzá kell tenni még egy milliót, hogy teljes legyen a varázslat.
Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas - Autó & Motor - MOBILITY - aygo, aygo x, aygo x teszt, Toyota Ago X Limited JBL Canvas teszt, toyota Aygo x,

A vezetési élményről tettem egy bátor és nem feltétlen pozitív kijelentést. Hogy ezt árnyaljam, fontos elmondani még egyszer, hogy magamban is tudatosítsam, hogy az Aygo városi autó. Városi, városi, városi. Szóval egy két szakasz kivételével nem megyünk vele 70-nél gyorsabban. Ezt azért fontos kimondani, mert a CVT váltó, hiába van benne imitálva 6 sebességfokozat, nem a legideálisabb társ, ha gyorsítani akarunk. Gyorsítás közben ugyanis a motor hangja szinte biztosan túl fogja üvölteni a drága JBL hangrendszerünket. A borzasztó és nem kellemes visítás, szerencsére csak gyorsításkor tapasztalható. Így például, ha feltévedünk az M0-ra vagy netán a lányok leugranak vele nyáron Balcsira, akkor menet közben már nem lesz probléma. De ameddig elérik a 130-at, nem fognak halkan pletyizni, az tuti. Vagy pont akkor mondható el az összes titok, ami így az is marad.

Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas - Autó & Motor - MOBILITY - aygo, aygo x, aygo x teszt, Toyota Ago X Limited JBL Canvas teszt, toyota Aygo x,

Pozitív tulajdonsága viszont rengeteg van az Aygo X-nek ezen kívül. Egyrészről a futómű tényleg kiváló. Nagyobb, komfortosabb, nagyobb presztízzsel bíró márkákat megszégyenítő módon nyeli el az úthibákat. Tényleg arra tervezték, hogy kevésbé tökéletes aszfalton is jól teljesítsen.
Másik pozitívum a fogyasztása. Bár a teszt alatt 5,1-et fogyasztott, de meggyőződésem, hogy könnyedén és biztosan hozható vele 4,6 vagy annál kevesebb is.
A félig digitális, félig analóg műszerfal egyedi és jól leolvasható. Határozottan tetszetős. A középkonzolra pedig egy szépen ívelt dizájnelem közepére tv nagyságú kijelzőt kanyarítottak. Szükség is van erre és a kameraképre, mert a design oltárán feláldozták a hátrafelé kényelmes kilátást. A C oszlop hatalmas, így szükséges tolatáskor a nagy kamerakép. Nem voltam a középső kijelző és a rajta futó rendszer legnagyobb barátja, főleg a telefon kitükrözés akadozása miatt, de a második Aygo X teszthetének végére rájöttem, hogy jobban megy a kapcsolódás, ha a motor indítását követően kapcsoljuk össze a készüléket az autóval. Akkor 99%, hogy össze fog jönni. Fordítva nagyjából 50-50. A rendszer használata egyébként megszokható, nagy problémát nem jelent az elsajátítása.

Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas - Autó & Motor - MOBILITY - aygo, aygo x, aygo x teszt, Toyota Ago X Limited JBL Canvas teszt, toyota Aygo x,

Tovább folytatva a pozitívumokat, fontos kiemelni a sok parkolóhelyet és a kényelmes, tágas belső teret. Az Aygo ülései szintén kiemelkedően kényelmesek voltak, amit nagyon fontos szempontnak tartok, csakúgy, mint azt, hogy a kis mérete ellenére 5 ajtós a kocsi és nem 3. Így például gyerekülést, vagy úgy egyébként a hátsó utasok ki és beszállását könnyebben meg lehet oldani. A hátsó térkínálat miatt azért a hátsó tér inkább csak gyerekek számára alkalmas. De a városban ugye nincsen hosszútáv.   

Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas - Autó & Motor - MOBILITY - aygo, aygo x, aygo x teszt, Toyota Ago X Limited JBL Canvas teszt, toyota Aygo x,
       

Ha túl lendülünk az árazáson, amelynek okairól az előző Aygo X cikkben hosszabban is írtam, akkor elmondható, hogy az Aygo X egy szép és üde színfoltja a mai autókínálatnak. Egyedi minden szempontból, legfőképpen azért, mert a kategória egyre fogyatkozik, ahová ez a méret került, illetve azok között sincs SUV. El tudom képzelni, hogy a mai fiatal elit fel fogja kapni és menő lesz vele járni (a városban).

Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas - Autó & Motor - MOBILITY - aygo, aygo x, aygo x teszt, Toyota Ago X Limited JBL Canvas teszt, toyota Aygo x,

  • aygo aygo x aygo x teszt Toyota Ago X Limited JBL Canvas teszt toyota Aygo x

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Vehetnék nagyobbat, talán jobbat is, de nekem ez kell – Toyota Aygo X Limited JBL Canvas
    • Autó & Motor
    A legkisebb SUV – Toyota Aygo X Executive - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A legkisebb SUV – Toyota Aygo X Executive
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél - Stylelife, divat, életmód, stílus
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    • Stylelife
    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kapcsolódó cikkek

    A legkisebb SUV – Toyota Aygo X Executive

    A legkisebb SUV – Toyota Aygo X Executive

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia