Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. What else – Kia Niro PHEV Platinum

What else – Kia Niro PHEV Platinum

  • 2023. január 12.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A KIA Niro tesztsorozatunk utolsó felvonásához érkeztünk, hiszen a tisztán elektromos változat (EV) és az öntöltő hybrid (HEV) után a plug-in hybridet (PHEV), azaz a konnektorról tölthető hybrid verziót teszteltük. Ez a verzió, illetve maga a hajtása, rendkívül megosztó, rengeteg előnyét és hátrányát fel lehet sorolni. Annyi bizonyos, hogy alaposan ismernie kell magát és a saját autózási szokásait annak, aki emellett a verzió mellett dönt.


What else – Kia Niro PHEV Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Niro plug-in hybrid, Kia Niro PHEV platinum teszt, Kia Niro PHEV teszt, Kia Niro teszt, niro kia,

Óriási a divatja a plug-in hybrid autóknak mostanában, de úgy vélem, hogy itt nem tudatos döntésről van szó, hanem arról, hogy ezzel a meghajtással tudjuk a leginkább zöldre mosni magunkat. Ez nem kritikája a Niro PHEV-nek, hanem általános kijelentés a plug-in vásárlással kapcsolatban.

What else – Kia Niro PHEV Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Niro plug-in hybrid, Kia Niro PHEV platinum teszt, Kia Niro PHEV teszt, Kia Niro teszt, niro kia,

Meggyőződésem, hogy környezetvédelmi szempontból talán a leginkább zöld autóról a plug-in esetében beszélünk, de mint mindennek, ennek is van árnyoldala.
Az autósok nagytöbbsége naponta nem megy többet, mint 50-60 kilométer és ezt a távolságot jellemzően városban teszi meg. A Niro PHEV ebből a szempontból kiváló választás lehet, hiszen tisztán elektromos üzemmódban teljes mértékben megfelelő ennek a távolságnak a megtételére. A gyári adat szerint 65 kilométer megtételére alkalmas, amely egészen reális, hiszen most a hidegben is képesek voltunk a teszt során 50 kilométernél is többet megtenni vele.
A Niro PHEV-ben egy 11,1kW teljesítményű akkumulátor csomag biztosítja a haladáshoz szükséges energiát, amely közel hatoda a tisztán elektromos Niroban elhelyezetthez képest (64,8kW). Ez azt jelenti, hogy közel hatod annyi nehézfémre van szüksége egy ilyen autónak. Másképp megfogalmazva, hatszor annyi Niro PHEV tud elkészülni annyi akkumulátor felhasználásával, mint amennyi tisztán elektromos. Amely utóbbiban az esetek jelentős részében kihasználatlan tömegként nehezedik az útra és folytathatnám a sort, hogy mennyi plusz környezetterhelést jelent.

What else – Kia Niro PHEV Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Niro plug-in hybrid, Kia Niro PHEV platinum teszt, Kia Niro PHEV teszt, Kia Niro teszt, niro kia,

A Niro PHEV ebből következően olcsóbb, hiszen jelenleg 13,5 millióról indul az árlista, a tesztelt, minden igényt kielégítő, rengeteg extrával felszerelt változat is 16 millió alatt volt. Tehát 3 millió forinttal olcsóbb, mint egy elektromos Niro. Ez pedig nagyon sok pénz és adott esetben akár fölöslegesen kiadott költség. Az fontos persze, hogy tudjuk előre, hogy mire fogjuk használni és megfelelően tudjuk tölteni.
A másik fontos pontja a plug-in hybrid hajtásnak, a töltés. Szigorúan nem ajánlom azoknak az ilyen típusú autót, akik nem tudják otthon és/vagy a munkahelyükön tölteni. Egy tisztán elektromos autóval lehet úgy élni, hogy gyorstöltőn, bármilyen közterületi töltőn időközönként feltöltjük. Egy PHEV esetében a felvehető áram mennyisége és az ezzel járó macera ezt teljesen értelmetlenné teszi. Persze ha éppen egy bevásárlóközpontban, közértnél töltünk bele az természetes, de a napi szintű 40-50-60 kilométerre elegendő áramot a legegyszerűbb, ha éjszaka, vagy a munkahelyünkön „csöpögtetjük” bele. 6-7 óra alatt ugyanis egy sima 220V-os konnektorról is feltölthető a 11kW-os aksi és így a legkevesebb kényelmetlenséget okozza. Nem kell eljárni tölteni, nem veszítünk az egyébként is relatív kicsi hatótávból a töltési ponthoz eljutás miatt. 

What else – Kia Niro PHEV Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Niro plug-in hybrid, Kia Niro PHEV platinum teszt, Kia Niro PHEV teszt, Kia Niro teszt, niro kia,

A zöld rendszám természetesen mindenképpen jár, de a plug-in hybrid azoknak ideális, akik jellemző módon a városban használják az autójukat, de nem szeretnének abban a kötöttségben lenni, ami az elektromos autózással jár. És egyébként, ha jól belegondolunk, az autópályázás nem kifejezetten az elektromos autók fő terepe, függetlenül attól, hogy ki milyen hatótáv rekordot képes beállítani vele, vagy éppen milyen ügyes módon képes megszervezni a töltési pontokat egy hosszabb utazás során.

What else – Kia Niro PHEV Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Niro plug-in hybrid, Kia Niro PHEV platinum teszt, Kia Niro PHEV teszt, Kia Niro teszt, niro kia,

A Niro PHEV mindet tud, amit egy plug-in -nek tudnia kell. A fenti leírás természetesen nem csak a Kia-ra szól, de miután gyors egymásutánban járt nálunk a másik két típus (az elektromos tesztje itt, az öntöltő hybridé pedig itt olvasható), így a bemutatáson kívül ezt a pár iránymutatást fontosnak tartottam leírni.

What else – Kia Niro PHEV Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Niro plug-in hybrid, Kia Niro PHEV platinum teszt, Kia Niro PHEV teszt, Kia Niro teszt, niro kia,

A Niro PHEV tényleg fantasztikusan sikerült. A külső design gyakorlatilag abban különbözik a másik két meghajtástól, hogy két töltőnyílással is találkozunk az autó bal oldalán. Elől az elektromos töltőkábel csatlakozója, hátul az üzemanyag betöltő nyílás található.
Ahogyan azt a többi modell esetében leírtam, az új Niro minden méretében növekedett az elődjéhez képest. A méretnövekedést jól nyomon követhetjük a beltérben úgy általában és különös tekintettel a hátsó lábtérre. A csomagtartó mérete is növekedett, minden meghajtás esetében 24 litert, amelyek közül továbbra is a PHEV változat rendelkezik a legszerényebb kapacitással. Ez 328 litert jelent alaphelyzetben, lehajtott hátsó ülések esetén pedig 1342 literig bővíthető a tér.

What else – Kia Niro PHEV Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Niro plug-in hybrid, Kia Niro PHEV platinum teszt, Kia Niro PHEV teszt, Kia Niro teszt, niro kia,

Amennyiben családi autónak kívánjuk használni a Nirot, ez lehet az egyik legkomolyabb ellenérv a konnektoros hybrid hajtással szemben. Nem véletlen, hogy a családi használatot emeltem ki, hiszen a Niro sikerének egyik titka mindig a jól pakolhatóság, a tágas hátsó tér és nagy fejtér volt. Éppen ezért lett az elődmodell is olyan népszerű. 

What else – Kia Niro PHEV Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Niro plug-in hybrid, Kia Niro PHEV platinum teszt, Kia Niro PHEV teszt, Kia Niro teszt, niro kia,

A plug-in meghajtásért egy, a hybridben már megismert, 1,6 literes benzinmotor 105 lóerővel és egy, a hybridhez képest közel kétszer nagyobb teljesítményű, 84 lóerős villanymotor a felelős. Együttes teljesítményük adja a maximális 183 lóerőt, 265Nm nyomatékkal. Utóbbi ugyan megegyezik a normál hybrid nyomatékával, de a nagyobb teljesítményű villanymotor és az összkerékhajtás miatt a gyorsulás lényegesen kecsegtetőbb, 9 másodperc alatti. Ez pedig valóban fontos lehet, hiszen a full hybrid talán túlságosan lomha.
A fogyasztás a használattól függ, hiszen elektromos meghajtás esetén akár 0 liter is lehet. Teljesen kifogyott akkumulátor esetében 6-7 liter közötti fogyasztással számolhatunk, ami szintén nem tekinthető soknak.

What else – Kia Niro PHEV Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Niro plug-in hybrid, Kia Niro PHEV platinum teszt, Kia Niro PHEV teszt, Kia Niro teszt, niro kia,

A Niro PHEV technikai arzenálja, vezetéstámogató és biztonsági felszereltsége párját ritkítóan jó, azt is mondhatnám, hogy maximálisan hozza a 2022-ben elvárható maximumot. Két 10,25” -es digitális kijelzője (a műszerfal és a középkonzoli érintőpanel) kiváló minőségű, jól átlátható és könnyen kezelhető. Bárcsak senki sem csinálna ennél rosszabbat (de sajnos sok gyártó csinál). Úgy is fogalmazhatnék, hogy a Kia által használt rendszer számomra etalon, van nála talán jobb, de csak prémium kategóriában. 
Élmény volt használni ezt az autót és biztos vagyok benne, hogy ár/érték arányban a Kia jelenleg mindent visz és talán hasonlóan, mint a mobiltelefonok esetében, a koreai márkák már lehagyták az európai vagy éppen japán tömegmárkák minőségi szintjét.
Az utolsó megjegyzésem egyértelműen szubjektív, de nekem Aero csomag nélkül, amilyen a mostani tesztautónk is volt, még jobban is tetszik a Niro, mint az erőteljesen kihangsúlyozott C oszloppal, ezen extracsomag választása esetén. De ez is mutatja, hogy a Niro mennyire jól sikerült, ha ilyen minimális kifogást lehet csak benne találni.

What else – Kia Niro PHEV Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Niro plug-in hybrid, Kia Niro PHEV platinum teszt, Kia Niro PHEV teszt, Kia Niro teszt, niro kia,

  • 2022 Niro plug-in hybrid Kia Niro PHEV platinum teszt Kia Niro PHEV teszt Kia Niro teszt niro kia

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    What else – Kia Niro PHEV Platinum - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    What else – Kia Niro PHEV Platinum
    • Autó & Motor
    All in one - KIA Niro Plug-in hibrid (Niro PHEV) - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    All in one - KIA Niro Plug-in hibrid (Niro PHEV)
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!
    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kapcsolódó cikkek

    All in one - KIA Niro Plug-in hibrid (Niro PHEV)

    All in one - KIA Niro Plug-in hibrid (Niro PHEV)

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!

    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia