Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Gentlemen
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
    • PartyStyle
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
    • High tech
    • Palackba zárva
  • BODY & SPORT
    • Fitten, frissen
    • Minden ami sport
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Cool-Túra
    • Mindent a szemnek
  • ÉLETÉRZÉS
    • Csipetnyi NŐ
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Érdekességek
    • Utazás
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Style Family
  • STYLE-BUSINESS
    • Ingatlanhírek
    • Sikertippek
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

Autó & Motor
 - A zeneművészet fiatal tehetségeit díjazta az MVM

A zeneművészet fiatal tehetségeit díjazta az MVM

Autó & Motor - Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0

Autó & Motor
 - Férfiszempont: A jó szex

Férfiszempont: A jó szex

Autó & Motor - Grillparti bárhol, bármikor – Különleges Navarával állt elő a Nissan

Grillparti bárhol, bármikor – Különleges Navarával állt elő a Nissan

Autó & Motor
 - Mire számíthat egy férfi, ha egy érett nővel akad össze?

Mire számíthat egy férfi, ha egy érett nővel akad össze?

Autó & Motor - Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben

Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben

Autó & Motor
 - Férfiszempont: Elmúlik

Férfiszempont: Elmúlik

Hight tech - A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1

A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1

Hight tech
 - Így NE telefonálj

Így NE telefonálj

Autó & Motor - Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech...

Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line

  • 2021. január 13.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Korábbi írtam már a Peugeot 508 dízel-ről, amikor a kombi változatot teszteltük. A mostani 5 ajtós modellben viszont a mai elvárásoknak, környezetvédelmi szabályozáshoz még inkább illő plug-in erőforrás dolgozott. Egész pontosan egy 1,6 literes benzin és egy 300V-os villanymotor.

Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - 508 phev gt-line teszt, 508 teszt, peugeot 508 1%2C6gt line teszt, peugeot 508 teszt,

A benzinmotor megegyezik a modellkínálatban külön is elérhető 1,6 literes változatéval, amely 180 lóerős, illetve ez egészül ki a 110 lóerős villanymotorral. Együttes teljesítményük 225 lóerő, amelyhez 360 Nm nyomaték társul. Egy átdolgozott 8 fokozatú váltó kapcsolódik a meghajtáshoz, amely kifejezetten jól végezte a dolgát. Egyáltalán nem lehet érezni, hogy mikor kapcsolódik be egyik vagy másik motor a meghajtásba, észrevétlenül váltott az egyes fokozatok között. Ez a pontja kifejezetten tökéletes a Peugeot-nak.

Az 508 formavilágát korábban részletesen elemeztem, bár akkor egy kombi járt nálunk. A mostani szedán formájú 5 ajtós egyszerre volt elegáns és egyben praktikus. Az alakja és az arányai miatt szinte coupésnak is nevezhető a hosszú, széles, ám szokatlanul lapos karosszéria. Elegáns vonalait kiemeli az övvonal mentén végighaladó törés, a hátsó lámpákat összekötő fekete csík, valamint a most már a teljes modellpalettára jellemző oroszlánkaromra utaló LED lámpák.

Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - 508 phev gt-line teszt, 508 teszt, peugeot 508 1%2C6gt line teszt, peugeot 508 teszt,

Az autó hátsó része teljesen úgy van kialakítva, hogy 4 ajtósnak tűnik a karosszéria, de szerencsére ez csak a látszat, ugyanis a hátsó ablakkal együtt nyitható a csomagtérfedél. Így a bepakolás sokkal egyszerűbb. A 487 literes űrtartalom alapvetően átlagosnak mondható a kategóriához képest. Amennyiben viszont a plug-in versenytársakra szűkítjük a vizsgálatot, az 508 csomagtere máris a legnagyobb. Ennek oka, hogy a 11,8kW-os akkupack a hátsó ülések alatt kapott helyet, így semmit nem foglal el a csomagtérből. Sőt, a töltőkábeleknek is van külön tér kialakítva a padlószint alatti rekeszben. 
Úgy vélem, hogy a folyamatos töltés a plug-in életvitel sajátja, így a napi gyakorlat valószínűleg az, hogy a 220V-os töltést az otthoni éjszakákra bízzuk, a type2 csatlakozót pedig magunkkal tudjuk vinni, ha valahol napközben kis áramot szeretnénk vételezni. Bár utcai töltésre nem vagyok biztos, hogy van értelme hagyatkozni, hiszen a tisztán elektromosan megtehető távolság valahol 30km környékén van, emiatt pedig nem biztos, hogy én nekiállnék az utcai töltés kínálta „macerának”. Persze ez utóbbi ízlés és hozzáállás kérdése, így ezúton is elnézést azoktól, akik nem így látják.
Az viszont majdnem biztos, hogy az 508 jellemzően üzleti felhasználású kocsi, így üzleti ruházatban kevéssé látom életszerűnek, hogy pár tíz kilométer hatótáv miatt koszolja össze bárki magát a kábelekkel.

Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - 508 phev gt-line teszt, 508 teszt, peugeot 508 1%2C6gt line teszt, peugeot 508 teszt,

Amit mindenképpen ki szeretnék emelni, az a Peugeot 508 adta vezetési élmény, amely hasonlóan a többi márkatárséhoz, nehezen vethető össze más márkával. Az élmény több, de legalább három-négy elem együttes hatásából ered: a beltér, a kormány és a vezetési pozíció, valamint a vezetést támogató rendszerek összhangjából.

Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - 508 phev gt-line teszt, 508 teszt, peugeot 508 1%2C6gt line teszt, peugeot 508 teszt,

A beltér elegáns és kiváló anyagok felhasználásával van kialakítva a Peugeot-ban. A többlépcsős elrendezéssel ügyesen növelik a térérzetet és egyben az anyagokkal, színekkel is több lehetőség van így játszani. A kevlár mintázatú borítás sportos, a fekete zongoralakk betétek pedig elegánssá (és persze hosszútávon sérülékennyé) teszik a környezetet. A zongoralakk bevonatú középső sáv felső részén található az infotainement rendszer, melynek kezelése számomra már nem okozott különös gondot. Gyakorlatilag a PSA konszern mindegyik járművében azonos felépítéssel, logikával készült menü rendszerének használata könnyedén elsajátítható. Mivel én már láttam hasonlót, semmi problémát nem okozott a használata, de biztos vagyok benne, hogy akinek ez a felület új, annak sem kell fél napnál többet elöltenie vele, hogy kezelni tudja. Természetesen a telefon tükrözésére is van lehetőség a közép konzol mögött elhelyezett tárolóban található USB csatlakozó segítségével. A tároló egyébként a telefon induktív töltésére is alkalmas.

Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - 508 phev gt-line teszt, 508 teszt, peugeot 508 1%2C6gt line teszt, peugeot 508 teszt,

A fekvő 10” -es kijelző alatt a zongorabillentyűkhöz hasonló kezelőgombok találhatóak. Ezek segítségével, mint egy gyorsbillentyű, el tudunk gyorsabban érni bizonyos funkciókat, mint a klíma kezelése, hangerő szabályzás, telefon, navigáció stb. Nagyon szép, nagyon igényes, parádés, ahogy ezt a belsőt megteremtette a Peugeot. El tudom fogadni, hogy ez egy megosztó dizájn és nem feltétlenül tetszik mindenkinek, de ez így szokott lenni minden egyedivel, amelyik nem tucat.
Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - 508 phev gt-line teszt, 508 teszt, peugeot 508 1%2C6gt line teszt, peugeot 508 teszt,

Szintén a belső térhez és annak hangulatához tartozik a kormány. Nem akarok unalmas lenni azok számára, akik olvastak tőlem már Peugeot tesztet, de egyszerűen ezen az érzésen nem tudok túllépni. A Peugeot kormány lényegesen kisebb, mint azt másik autóban megszokhattuk volna. Alul felül csapott formájú. Az alsó a sportosság végett, illetve bizonyára el lehet ezáltal pár centimétert csalni az autó teljes magasságából, hiszen valamivel lejjebb lehet ültetni a vezetőt. A felső pedig azért, hogy a műszerfalat takarás nélkül láthassuk. A kis méretű kormány kezelése igazán kellemes élmény, sokkal direktebb, mondhatni gokartos az érzése a használatának.
A műszerfal egyébként szintén teljesen digitális és 12,3” méretű (tehát jókora). A tesztautóban nem a legfullosabb, a 208-ban megismert 3D cockpit, hanem a már-már hagyományos (de nagyon nem az) i-Cockpit mutatja a megfelelő információt. 5-8 éve még biztos külön cikket írtam volna csak arról, hogy milyen a megjelenítés, ugyanis teljesen sci-fi, de mára mondjuk azt, hogy megszoktuk, hogy hasonló műszerfalakat láthatunk. Megjelenítésben viszont még biztos most is ez a legjobb, olyan funkciókkal, mint pl. az éjjel látó kamera. Viszont hibájának érzem, hogy viszonylag lassú a megjelenítés, illetve kevéssé testre szabható.

Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - 508 phev gt-line teszt, 508 teszt, peugeot 508 1%2C6gt line teszt, peugeot 508 teszt,

A vezetés támogató rendszerek és kényelmi funkciók teljes kavalkádja megtalálható volt az autóban. Kicsit furcsa volt a konfiguráció abban a tekintetben, hogy az ülés pozíciójának állítása teljes mértékben manuális volt azzal szemben, hogy minden más szempontból jócskán ki volt maxolva az extralista.
Az kiegészítő funkciók közül két dolgot érdemes kiemelni. Az egyik a sávtartó rendszer, illetve az egész második szintű önvezetés képessége. Számos autóban ez a funkció már elérhető, így a Peugeot-ban ez nem újdonság. A megvalósításban viszont élen jár a márka. A második szintű önvezetés azt jelenti, hogy az adaptív tempomat, vészfékasszisztens, sávtartó együttese képes akár a vezető beavatkozása nélkül álló helyzetig fékezni, vész fékezni, akár visszagyorsítani a meghatározott tempóig, miközben a járművet a sávban tartja. Az 508 mindezt olyan precízen és nem túlságosan agresszíven végzi, hogy tényleg támogatásnak és nem beleszólásnak éli meg az ember.

Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - 508 phev gt-line teszt, 508 teszt, peugeot 508 1%2C6gt line teszt, peugeot 508 teszt,

A meghajtásról nem esett még szó, pedig a modell szempontjából ez a legújabb tudás, ami elérhető. A benzin-elektromos párosítás tényleg kellemes és rendkívül nyomatékos vezetést biztosít a Peugeot zászlóshajója számára. Az automata váltó D fokozata mellett megtalálható a B fokozat is, amely választása esetén növekszik a fékezési energia visszanyerése. Így sem lesz használható az autó fékpedál nélkül, de érezhető, hogy jobban visszalassít általa. Cserébe viszont fontos plusz kilométereket tudunk nyerni tiszta elektromos közlekedéssel. A 11,8kW-os akkumulátor segítségével nagyságrendileg 30-35km tehető meg tisztán elektromos üzemmódban. Ez azt mutatja, hogy annyira nem hatékony a tisztán árammal való működés, de azért látni kell, hogy jelentős a tömeg és nem is tisztán elektromos hajtású autóról van szó. Feltöltése otthoni hálózatról 6-7 óra időt vesz igénybe, amely ideális idő, ha az éjszaka töltjük - nappal elhasználjuk módszert tudjuk és akarjuk használni. Utcai töltővel nagyságrendileg 2 óra a töltési idő.

Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - 508 phev gt-line teszt, 508 teszt, peugeot 508 1%2C6gt line teszt, peugeot 508 teszt,

Hogy milyen benyomásaim voltak? A Peugeot 508 önmagában egy majdnem telitalálat autó és apró hibái ellenére igazán szerethető. A PHEV meghajtás egy életforma, amelyet elsősorban a környezettudatosság diktál. Hogy mikor és kinek éri meg gazdasági szempontból, az nagyon sok paramétertől függ. Mint például a napi autóhasználat, az egyszerre megtett távolság, illetve a plusz 3 millió forint felár kifizetésének a képessége, hogy csak a legfontosabbakat említsem. De ezek, ha adottak, egy remek, szép és jól használható gépkocsit kapunk.

Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - 508 phev gt-line teszt, 508 teszt, peugeot 508 1%2C6gt line teszt, peugeot 508 teszt,
  

  • 508 phev gt-line teszt 508 teszt peugeot 508 1,6gt line teszt peugeot 508 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line
    • Autó & Motor
    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeretem, ha egy férfi... - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeretem, ha egy férfi...
    • Keresd a nőt!
    10 dolog, amit a férfiaknak tudniuk kéne a nőkről - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    10 dolog, amit a férfiaknak tudniuk kéne a nőkről
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Vágyak - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Vágyak
    • Keresd a nőt!
    10 pszichológia tény amit neked is ismerned kell
    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től
    A mentálisan erős emberek közös jellemzői
    A macskás férfi, aki 'vadász üzemmódban' van, tényleg veszélyes?
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line
    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX

    Kapcsolódó cikkek

    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI

    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI

    További cikkek

    5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

    5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

    Az ORFK-OBB és a Continental együttműködést köt a biztonságos közlekedésért

    Az ORFK-OBB és a Continental együttműködést köt a biztonságos közlekedésért

    ’Látni és látszani 2020’ kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre

    ’Látni és látszani 2020’ kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre

    Hamarosan indul az első futam a FIA ETRC kamion-Európa-bajnokságban

    Hamarosan indul az első futam a FIA ETRC kamion-Európa-bajnokságban

    Kecskés Tamás kétnapos edzésen készült a következő megmérettetésre

    Kecskés Tamás kétnapos edzésen készült a következő megmérettetésre

    Műszaki hibából agyrázkódás, nehéz világbajnoki hétvége áll Sebestyén Peti mögött

    Műszaki hibából agyrázkódás, nehéz világbajnoki hétvége áll Sebestyén Peti mögött

    Legolvasottabb írások

    Szeretem, ha egy férfi...

    Szeretem, ha egy férfi...

    10 dolog, amit a férfiaknak tudniuk kéne a nőkről

    10 dolog, amit a férfiaknak tudniuk kéne a nőkről

    Férfiszempont: Vágyak

    Férfiszempont: Vágyak

    10 pszichológia tény amit neked is ismerned kell

    10 pszichológia tény amit neked is ismerned kell

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    A mentálisan erős emberek közös jellemzői

    A mentálisan erős emberek közös jellemzői

    A macskás férfi, aki 'vadász üzemmódban' van, tényleg veszélyes?

    A macskás férfi, aki 'vadász üzemmódban' van, tényleg veszélyes?

    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line

    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line

    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX

    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Gentlemen
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
    • PartyStyle

    MOBILITY

    • Autó & Motor
    • High tech
    • Palackba zárva

    BODY & SPORT

    • Fitten, frissen
    • Minden ami sport
    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Cool-Túra
    • Mindent a szemnek

    ÉLETÉRZÉS

    • Csipetnyi NŐ
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Érdekességek
    • Utazás
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Style Family

    STYLE-BUSINESS

    • Ingatlanhírek
    • Sikertippek
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2021 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Gentlemen
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
      • PartyStyle
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
      • High tech
      • Palackba zárva
    • BODY & SPORT
      • Fitten, frissen
      • Minden ami sport
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Cool-Túra
      • Mindent a szemnek
    • ÉLETÉRZÉS
      • Csipetnyi NŐ
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Érdekességek
      • Utazás
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Style Family
    • STYLE-BUSINESS
      • Ingatlanhírek
      • Sikertippek