Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT...

Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225

  • 2024. január 13.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Keret nélküli ajtók és a kategória legalacsonyabb modellje. Ha másnem, ezektől lesz a Peugeot 508 a legsportosabb megjelenésű üzleti szedán. De ez csak a kezdet, hiszen, ha a rendkívül alacsony padlószint miatt nagyot hajolva beülünk az autóba, az átlagnál kisebb és nagyon direkt kormányzás fokozza a sportos hangulatot. Ezenfelül pedig a 225 lóerős hybrid rendszer a villanymotorral támogatva egy igazán jó gyorsulási élményt is képes okozni. Mindezt egy prémium minőségű környezetben. Mi kellhet még?


Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225 - Autó & Motor - MOBILITY -

Nem először jár nálunk a jelentős ráncfelvarráson átesett Peugeot 508. Legutóbb a kombi változatot próbáltuk ki, méghozzá a dízelmotoros meghajtással. Az erről készült írás itt olvasható. A mostani változat meghajtásában, karosszéria kivitelében és felszereltségi szintjében is más. A GT felszereltségi szintű, szedán formájú, de valójában 5 ajtós modell plug-in hybrid hajtást kapott, ráadásul az erősebb, 225 lóerős kivitel vendégeskedett nálunk.

Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225 - Autó & Motor - MOBILITY -

A Peugeot nagymértékben átrajzolta az autó frontrészét, hiszen az 508 is megkapta az új márkaarculatot, amely a márka összes új modelljén megtalálható. A különleges kialakítás összetéveszthetetlenné teszi az oroszlános márkát bármelyik másik autóval szemben. A fényszórók még keskenyebbek lettek és a szemfogakra hajazó nappali fényt három egymással párhuzamos, álló fénysáv vette át, amelyek karmokat szimbolizálnak. A megváltozott, különleges kialakítású hűtőrács közepén természetesen már az új Peugeot logó díszeleg.  Ugyanez a karomszerű kialakítás jelenik meg a hátsó lámpatestek esetében is, amelyek szintén keskenyebbek lettek. Az őket összekötő fekete színű elem közepén pedig a Peugeot felirat található.
Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225 - Autó & Motor - MOBILITY -

A Peugeot 508 formai szempontból kettő az egyben. Egy sportos coupé forma és a hagyományos üzleti szedán keveréke. Ahogyan említettem, rendkívül alacsony autó, mindössze 1,4 méter a magassága, miközben 4,75 méter a hossza. Nagyon nehéz direkt versenytársat találni, amely hasonló kialakítást kínál. Talán a VW Arteonnal lehet párhuzamot vonni, hiszen ott is ez a formavilág jelenik meg és annál a modellnél is olyan sportos jegyekkel játszanak, mint a keret nélküli ajtók és a lecsapott hátsó ív. Az Arteon ugyan hosszabb nagyjából 10 centivel, de 5 centivel magasabb is, így a Peugeot esetében még feltűnőbb, hogy mennyire alacsony építésű. Viszont a tengelytáv közel 2,8 méteres, tehát kellő hely van az utastérben.
Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225 - Autó & Motor - MOBILITY -

A belső kialakítás is némiképpen változott a típusmódosítás előtti változathoz képest. A középkonzolon már az új fokozatkapcsoló jelenik meg, amely már tényleg csak egy kapcsoló, tehát elhagyták a karszerű kialakítást, amely a belteret növeli. A középkonzol tetején a 10” -es érintőképernyős felület immáron HD minőségben adja az információkat. Megmaradt pár fizikális gomb, amelynek egy része zongorabillentyű szerűen sorakozik a képernyő alatt. Ezen gombok alatt is van még néhány érintésvezérelhető funkciógomb, mint az ülésfűtés és néhány klímavezérlő. Viszont sajnos a hőmérséklet állítása digitalizálva lett.

Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225 - Autó & Motor - MOBILITY -

Az első sorban utazók számára kiváló helykínálat és fejedelmi luxus lett kialakítva. A vörös bőrkárpittal bevont ülések rendkívül kényelmesek, továbbá még masszás funkcióval is el lettel látva. Hátul sem kellemetlen a térérzet, de a csapott tetőív miatt a fejtér korlátozott. A 180 centis sofőrre beállított első ülés mögött egy hasonló magasságú utas számára kényelmes a lábtér. Kevés kompromisszumot kell kötni a kombihoz képest a csomagtér esetében. Alaphelyzetben 43 literrel kisebb, 487 literes a tárolási kapacitás. Lehajtott ülések esetén pedig meghaladja a 1,5 köbmétert.

Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225 - Autó & Motor - MOBILITY -

Mint minden Peugeot cikk esetében, itt is ki szeretném emelni az autó teljesen egyedi, különlegesnek mondható vezetési élményét. A szokatlanul kis méretű, alul-fölül lecsapott kormány ugyanis gokart szerű vezetési élményt, irányítást eredményez. A fölötte elhelyezkedő műszerfal pedig szükségtelenné teszi a head-up display kialakítását, hiszen más autókkal ellentétben, a felépítés miatt a műszerfal nincsen betakarva. Ezt az elrendezést a Peugeot i-Cockpitnek hívja. Valószínűleg ez egy megosztó megoldás, hiszen ettől a kormány, ülés, műszerfal elrendezés messze nem konvencionális. Számomra nagyon tetsző, kifejezetten jó, közvetlen vezetési élményt ad. Ezt támogatja még a sportosra hangolt, de nem túlságosan kemény futómű is, amely nagyon jól passzol a magyar utakhoz, remekül felveszi az egyenetlenségeket.

Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225 - Autó & Motor - MOBILITY -

A tesztelt Peugeot motorháztetője alatt a legmodernebb hajtási megoldás dolgozott, amelyet a márka kínál. A Plug-in hybrid (PHEV) meghajtás lényege, hogy egy benzin és egy elektromos motor egyszerre, vagy akár külön-külön is képes meghajtani az autót. A zöld rendszám pedig azért jár, mert jogszabály szerint legalább 25km-t képes az autó tisztán elektromos üzemmódban is megtenni. Az 508 esetében egyébként ez a távolság nagyjából 32 kilométer volt. A bruttó 12,4, nettó 11,6 kWh-s akkumulátorral WLTP szerint egyébként 64 kilométert tud megtenni. A jelentős eltérést a gyakorlatban a téli időjárás okozhatta, függetlenül attól, hogy 64 kilométert valószínűleg csak laborkörülmények között képes hozni a rendszer, de 50 körül biztosan van realitása.
Az elektromos motorhoz, amely 110 lóerős és 320Nm nyomaték leadására képest, a konszern jól bevált 1,6 literes benzinmotorja kapcsolódik. Ennek teljesítménye 180 lóerő, maximális nyomatéka pedig 300Nm, amelyet 3000-es fordulatszámnál ad le. A meghajtáshoz kapcsolódik egy 8 sebességes automata váltó, amely kiválóan, észrevétlenül teszi a dolgát. Amennyiben a maximumot ki szeretnénk hozni az autóból, akkor 225 lóerőre számítsunk és 360Nm nyomatékra. Ezzel a teljesítménnyel a Peugeot 7,9 másodperc alatt éri el a 100km/h sebességet álló helyzetből.

Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225 - Autó & Motor - MOBILITY -

A PHEV meghajtás kifejezetten ideális, ha a napi városban történő mozgásunkat károsanyag kibocsájtás nélkül szeretnénk megtenni, úgy, hogy nem szeretnénk bármiféle hatótávparába esni. A Peugeot esetében így a téli időszakban kevésnek éreztem az elektromos hatótávolságot, de az autó előnyére szóljon, hogy amennyiben tisztán benzinüzemben használjuk, akkor sem fogyaszt 7-8 liternél többet. Az ügyes és folyamatos töltésnek köszönhetően 4 liter alatt fogyasztott nálunk az 508. Otthoni töltés esetén, normál hálózatról töltve, körülbelül 6-7 órát kell számolni a teljes feltöltésre. Amennyiben wallbox-szal rendelkezünk, úgy ez az idő 3,5 órára rövidíthető.
A Peugeot menüjében találhatunk pontot, amelynek segítségével eltárolhatjuk az aksiban lévő áramot későbbi felhasználásra. Ha erre lenne külön gomb kialakítva az sokkal kényelmesebbé tenné a felhasználást. De így is jól használható a két rendszer egymással párhuzamosan, megfelelő szabadságfokot adva a felhasználónak.

Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225 - Autó & Motor - MOBILITY -

Összeségében a Peugeot 508 egy kiváló, prémium minőségű autó, amely üzleti célú felhasználásra, vagy akár családi autónak is remek választás lehet. Az ára nagyjából összhangban van a piaci árakkal. A tesztelt modell 23,6 millió forintba került, köszönhetően a bőséges extrafelszereltségnek és a drága bőrkárpitozásnak. Ezzel a felszereltséggel az induló alapár 20,6 millió forint volt a cikk írásakor. 

Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225 - Autó & Motor - MOBILITY -

  • 2023 peugeot 508 2023 Peugeot 508 GT Hybrid 225 teszt 508 peugeot Peugeot 508 teszt Peugeot 58 hybrid teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225
    • Autó & Motor
    Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130
    • Autó & Motor
    Sportkombi Peugeot módra – Peugeot 508 SW PSE PHEV
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról
    • Stylelife
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kapcsolódó cikkek

    Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130

    Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130

    Sportkombi Peugeot módra – Peugeot 508 SW PSE PHEV

    Sportkombi Peugeot módra – Peugeot 508 SW PSE PHEV

    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line

    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line

    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI

    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia