Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Amerikának jöttem

Amerikának jöttem

  • 2019. szeptember 21.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Amerikának jöttem

A Toyota célja az volt a Lexus létrehozásával, hogy megalkossák a világ legjobb szedánját, illetve, hogy a Toyota márka élére egy igazi zászlóshajó kerüljön. Ezt az exkluzív vonalat külön márkanévvel látták el, hasonló módon, mint a Nissan esetében az Infinity-t vagy a Honda háza táján az Acura-t.


1989-ben így született meg a Lexus LS, és vele együtt annak fronthajtású „kistestvére” az ES (sokan nem tudják, hogy az ES az "executive sedan" rövidítése). Az új márka megbízhatóságához, minőségéhez, mind a mai napig nem fér kétség. A legfrissebb 2019-es statisztika szerint, a Lexus a legmegbízhatóbb autó a világon, 99,3% mutatóval. (második helyen egyébként a Toyota áll 97,7%-kal)
Az ES 2018 óta a hetedik generációjánál tart. Az új modell új platformot kapott, mely egyébként azonos a Toyota Camry vagy az új RAV4 alapjával. A különböző piacokon más és más motorkínálattal kapható az autó. Magyarországon kizárólag egyfajta hibridhajtással forgalmazzák. Egy 2487cm3 –es 178 LE-s 4 hengeres benzinmotor és egy 120LE-s elektromos motor kettőse gondoskodik a meghajtásról. Ez a páros rendkívül kellemesen és igazán gazdaságosan hajtja a 4 centiméter híján 5 méteres autót. A mostani tesztben a legmagasabb felszereltséget, a Luxury kivitelt próbáltuk, mely vegyes használat mellett 5,8 literes fogyasztással beérte, amely kis odafigyeléssel és kevésbé lendületes vezetéssel könnyedén lejjebb szorítható. Figyelembe véve, hogy ez egy 1780 kg-os autó, ez egy rendkívül kedvező eredmény.

Amerikának jöttem - Autó & Motor - MOBILITY - autó, lexus, toyota,

Az, hogy ez egy kiváló autó az nem kérdés, 20 millió körüli vételára miatt azt hiszem ez elvárás is lehet. Viszont pont emiatt, ahol olyan versenytársak vannak, mint például a BMW 5, Mercedes E vagy az Audi A6, sok esetben apróságok, formai elemek döntenek a választásnál. Nem beszélve a márkatárs Toyota Camryről, ami azonos motorral és azonos platformon áll, miközben körülbelül 6 millió forinttal kevesebb szerepel az árcédulán.


A Lexus ES az egyik legellentmondásosabb autó, amit valaha vezettem. A vele töltött pár nap során pedig többször az a kérdés merült fel bennem, hogy vajon kinek is készült ez az autó. A kocsi kívülről az egyik legegyedibb, legdögösebb szedán, amit valaha láttam. Az előző széria is feltűnő és egyedi hűtőmaszkkal rendelkezett, de ez a mostani valami igazán brutális. Az érdekes vonalak, szögletes és íves formák különleges játéka, ami olyan fiatalos vagányságot, presztízst ad, ami kevés másik autónak van. Hihetetlen csend van az utastérben, főleg amikor az elektromos hajtás viszi a gépet. A képernyőn nyomon követhető, hogy éppen mi történik a motortérben, intenzív gyorsításkor hallatszik be egyedül a négyhengeres hangja az utastérbe. Ez a hang egyébként annyira nem csábító és öblös, de végül is ez nem egy sportautó. Ha mégis azt szeretnénk belőle csinálni, akkor átválthatunk sport üzemmódba. Ekkor a műszerfal kék színét felváltja a piros és természetesen a km/h helyett a fordulatszám kerül a középpontba. Ebben az esetben némileg öblösebb hangot hallhatunk, miközben érezhetően dinamikusabban mozdul a kocsi a gázadásra. Az üzemmód kapcsolót enyhén szólva is vicces helyre tervezték, a műszerfal tetején lévő egyik szarvacska segítségével válthatunk sport, normál és eco üzemmód között.

Amerikának jöttem - Autó & Motor - MOBILITY - autó, lexus, toyota,

Az ellentmondások egyébként az utastérben vannak: ameddig az autó kívülről kifejezetten fiatalos érzetet ad, addig belül határozottan nem az. A jármű orrán lévő egyenes és görbe vonalak egységet és sportosságot adnak, addig a beltérben a hasonló vonalvezetés számomra inkább kuszának tűnik. A néhol olcsó műanyagok, máshol a szép bőrözés, a változó formájú, egyszer szögletes, egyszer kerek gombok a nagy 12,3” LCD képernyő szélére helyezett analóg óra segítségével a Lexus megalkotta a szecessziót az autókészítés területén. Olyan, mintha egymástól független csapatok tervezték volna a beltér egyes részeit, majd azokat így vagy úgy egybe akarták volna gyúrni. Egy viszont egészen biztos, az autó belső designja semmiképpen nem az európai ízlést követi, sokkal inkább egy amerikai autó formavilágára hajaz. Nem csúnya egyáltalán, hanem egyszerűen más, mint amit megszoktunk. A Lexus egy globális autót készített és dobott piacra ezzel a generációval, így igyekezett mindenki igényeit kielégíteni, szem előtt tartva azt, hogy a korábbi eladások több mint fele az amerikai piacon történt.

Az ES telis tele van extrákkal, okos és kényelmes megoldásokkal. A második generációs önvezetéstől – tehát az adaptív tempomat már nullára képes lassítani a gépkocsit, majd a vezető beavatkozása nélkül újraindulni – a szellőztetett üléseken, fűthető kormányon, hátsó, gombnyomásra vezérelhető árnyékolón, head-up displayen keresztül mindent belepakoltak. A gyújtás kikapcsolása után a kormány behúzódik, az ülés hátramegy, hogy megkönnyítse a kiszállást. A könyöklő egy nagyon ügyes megoldás segítségével, mind a vezető, mind a jobb oldali ülés oldaláról is nyitható.


Azt viszont a Lexusnál is egészen biztosan tudták, hogy csak nagyon komoly gyakorlással és rutinnal lehet elsajátítani a központi kijelző használatát, melyet egy notebook egérpadjához hasonló kezelőegység vezérel. Azért vagyok ebben biztos, mert rengeteg funkciót lehet külön gombbal vezérelni. Ennek eredménye egy repülőgép kezelőjét megszégyenítő gombdzsungel. Számolásom eredménye 72 gomb és kapcsoló, melyek a vezető körül vannak. Ezek a gombok 100 fölötti funkciót vezérelnek, amire egyébként szükség is van, mert a menüből túlságosan bonyolult és hosszadalmas az elérés, így vezetés közben túl veszélyes lenne erre odafigyelni. A menü használatát én nem tanácsolom, mert akkor csak a vezetéstámogató rendszerekben bízhatunk, mint a vészfék asszisztens vagy a sávtartó, hogy megvédjenek a ráfutásos balesettől. Elfogadom persze, hogy sok és kitartó gyakorlással a kezelő használat elsajátítható, de pár nap alatt nekem ez nem ment zökkenőmentesen. Másik hiányosság, amit nem is értek, hogyan maradhatott ki egy 2018-as autó extráinak sorából az a mobiltelefon kitükrözésének lehetősége. Utóbbiról az importőr azt nyilatkozta, hogy a jövő évi frissítés során már ez sem fog kimaradni. Addig viszont másképpen kell a problémát megoldani, így viccesen néz ki a szélvédőre tapasztott mobiltelefon az ES-ben. 
A beltér többi részére nem lehet panaszunk. A bőrülések elképesztően puhára sikerültek, szépek a varrások, és számos színből választhatunk. Az ablakemelő teljesen hangtalanul viszi fel és le az ablakokat. Továbbá nagyon tetszett az a megoldás, hogy a visszapillantó az ajtóra került, kicsit lejjebb a megszokott helynél, így nem vesz el helyet az első ablakoktól.


A hátsó térkínálat fejedelmi. A hátsó könyöklőbe integrált gombok segítségével azonos módon megkapunk minden kényelmi funkciót, beállítást, mintha elől ülnénk, hiszen egy ilyen autót már nyugodtan használhatunk sofőrös autóként is.

Amerikának jöttem - Autó & Motor - MOBILITY - autó, lexus, toyota,

Mivel a hátsó kerékhajtás nem foglal el helyet, az akkumulátorokat a hátsó ülés alá lehetett tenni, így a csomagtartónál nem kellett kompromisszumot kötni, gigantikus nagy a mérete. Ezt számos módon nyithatjuk ki: a lábunk lengetésével a lökhárító alatt, kulccsal, vagy éppen a rendszám fölötti gombbal. Hogy a felnyitás gombját miért a rendszámtól jobbra, a lecsukásét a rendszámtól balra tették, arra nem tudok választ adni, de ez lehet nem is olyan fontos.


Összességében a Lexus ES egy nagyon szépre sikerült autó, ami viszont egy olyan piacon próbál részt követelni magának, ahol a versenytársak műszaki innovációja nagyon magas szinten áll.  Ezt a helyzetet tovább nehezíti a Camry magyarországi megjelenése, hiszen aki a minőség vagy éppen a német márkák iránti ellenérzés miatt választja az ES-t, annak a legnagyobb Toyota vásárlása esetén nem kell olyan mélyen a zsebébe nyúlnia. Az viszont tény, hogy a Camry presztízse gyengébb.  Az eladási számokból jól látszik, hogy az ES fő célpiaca az Egyesült Államok és Ázsia, ahol a német autók árban nem tudják felvenni kellőképpen a versenyt a japán kocsikkal, és ahol az ilyen fajta formai elemek teljesen megszokottak. A Lexus Európában is tud jó eladásokat produkálni, hiszen semmiféle sztereotípia nincs a márkával szemben és határozottan kitűnik a 3 nagy német márka adta formavilágból. Aki egyediségre vágyik, annak ez a limuzin a legjobb választás.

  • autó lexus toyota

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Kapcsolódó cikkek
Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
  • Autó & Motor
Már nem a legkisebb  -  Lexus UX 300h F Sport - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
Már nem a legkisebb - Lexus UX 300h F Sport
  • Autó & Motor
Katonás elegancia - Lexus NX350h Overtrail
Business class vagy private jet négykeréken? Bemutatkozik a Lexus LM 350h AWD Supreme
Heti Top 10A hét legjobb írásai
Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban
  • Keresd a nőt!
Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról - Stylelife, divat, életmód, stílus
Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról
  • Stylelife
Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
  • Stylelife
Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe
5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek

    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    Már nem a legkisebb  -  Lexus UX 300h F Sport

    Már nem a legkisebb - Lexus UX 300h F Sport

    Katonás elegancia  -  Lexus NX350h Overtrail

    Katonás elegancia - Lexus NX350h Overtrail

    Business class vagy private jet négykeréken? Bemutatkozik a Lexus LM 350h AWD Supreme

    Business class vagy private jet négykeréken? Bemutatkozik a Lexus LM 350h AWD Supreme

    Lexus LBX: A Stílusos Kicsi SUV Nagy Szíve

    Lexus LBX: A Stílusos Kicsi SUV Nagy Szíve

    10 autó, amik fontos szerepet töltöttek be a mozivásznon

    10 autó, amik fontos szerepet töltöttek be a mozivásznon

    Legolvasottabb írások

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia