Kulcsszó keresés /


A zöldrendszámos változat – Kia Sportage PHEV GT-Line

Harmadik alkalommal is nálunk járt a Kia Sportage, ezúttal a legdrágább és technikai szempontból a legmodernebb változatban. Ez a verzió az úgynevezett plug-in hybrid változat, más szóval konnektoros hibrid. A rövid összefoglalót már az elején muszáj leírnom, reszkessetek egyéb márkák, mert a Kia Sportage ajánlatánál nehéz most jobbat találni.

olvass tovább

Vagy így, vagy úgy – Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid GLX

Immáron teljes hibrid meghajtással is kapható Magyarország legnépszerűbb autótípusa. Ránézésre kevés, beltartalomban jelentős a különbség a korábban már nálunk járt lágy hibrides meghajtáshoz képest. Vajon megéri az árát és érdemes ezt választani? Többek között erre kerestem a választ a mostani tesztünkben.

olvass tovább

A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line

Rengeteg kihívás és megpróbáltatás után, amely az utóbbi években az autóipart jellemezte, talán fordulatot jelenthet a következő időszak jó pár márka részére. A Mazda láthatóan bizakodó, hiszen új zászlóshajót indít útjának az idei évben a CX-60 személyében. Kezdetben kizárólag plug-in hybrid hajtással kapható, de érkezni fog benzines és dízel erőforrás is, ráadásul utóbbiak 6 hengerrel. Talán a mostani motor az alapkövetelmény része, a következő kettő pedig a prémium szegmens ellen lesz érdekes ütőfegyver?

olvass tovább

Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure

Nem túl régen kaptunk egy levelet, ahol azt a jogos kritikát fogalmazta meg olvasónk, hogy miért van az, hogy szinte mindig olyan autókat tesztelünk, amelyek átlagos vásárló számára elérhetetlenek. Kizárólag gyönyörű plug-in hybrid vagy elektromos meghajtású gépkocsikat, amelyek ára úgy nyolc számjegyű és gyakran nem is egyessel kezdődik. Hosszan lehet magyarázni ennek az okát, a mai trendeket, de ezt meghallgatva kifejezetten olyan modellt kerestünk, amely a belépő szinthez képest racionális távolságra, elérhetőségre van. Az Allure 308 felszereltsége bőséges, de a motorját tekintve a legkedvezőbb áru.

olvass tovább

Lágy és barátságos - KIA Sportage 180 Hybrid 48V benzin DCT GT-Line

Járt már nálunk az új Sportage, méghozzá az öntöltő hybrid változatban, 230 lóerővel. A mostani teszt alanyunk is hybrid, csak éppen az úgynevezett lágy, azaz mild-hybrid változat. A 180 lóerős erőforrás az előző modellhez képest technikailag egyszerűbb, kevesebb lóerőt képes leadni és természetesen ezzel párhuzamosan 1,1 millióval olcsóbb is. Vajon érdemes megtakarítani ezt az összeget?

olvass tovább

Visszafogottság 2022 – Volkswagen Touareg R eHybrid

2022 sok mindenről lesz emlékezetes. Felsorolni is nehéz a különböző politikai, gazdasági eseményeket. Az autóipart sújtó nehézségek közepette megjelent a legerősebb, leg-leg-leg VW. A Touareg R, mégpedig plug-in hybrid hajtással. 462 lóerő, 700 Nm nyomaték, összkerék hajtás és 2,5 tonna. Ezek az adatok önmagukért beszélnek, de mit is kapunk a tetemes pénzért?

olvass tovább

Valós versenytárs – Lexus NX450h+ F Sport Top

Rendkívül hosszú ideig váratott magára a Lexus azzal, hogy az öntöltő hybrid (full hybrid) mellé a konnektorról is tölthető, úgynevezett plug-in hybriddel megjelenjen. De most megtört a jég és nem is akármennyire, hiszen az új NX sok szempontból komoly előre lépéseket tett abba az irányba, hogy a német márkák mellett a prémium szegmensben valós alternatívát nyújtson.

olvass tovább

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury

Ha Lexus, akkor hybrid, legalábbis ez az általános beidegződés. Most viszont, hogy már szinte minden márka, a tömegtől a prémiumig, megjelent legalább egy, de inkább számos elektromos hajtású modellel, így a Lexus sem tehetett mást. A Toyota/Lexus mindig a saját útját járta, járja, ezt bizonyítja, hogy övék volt az első hybrid, illetve már szériában gyártanak üzemanyagcellás autót is. Az UX300e pedig azért kellett, hogy a világ legnagyobb autógyára ilyen hajtással is fel tudjon mutatni valamit.

olvass tovább

Harmadszor is 308 – Peugeot 308 GT Pack HYbrid

Harmadik generáció óta nem változnak a számok a 308 esetében. 2007-ben váltott 307-ről 308-ra a számsorozat és ezt követően nem volt hova tovább folytatni, hiszen a 309-et egy régi típus foglalta, ezért Opel Astra módjára, elkezdtük számolni a sorozatokat. Ha pedig Astra, akkor azt is fontos kiemelni, hogy ez a széria már közös alapokon fut, a 2017-ben megvásárolt Opel márka legismertebb modelljével.

olvass tovább

Lehet van nála menőbb, de jobb nincsen – KIA Sportage 230 Hybrid GT-Line 4WD

28 év és öt generáció. Ennyi kellett a KIA kompakt méretű SUV-jának, hogy eljusson a csúcsig. 2010-ben, amikor a harmadik széria megjelent, már sejteni lehetett, hogy erre a modellre oda kell figyelni. A KIA komolyan gondolja, hogy ezzel a modellel sikereket fog elérni. A negyedik széria már határokat feszegetett és ki lehetett róla mondani, hogy ott van az európai gyártók közvetlen sarkában. Az új modell pedig durván előzni kezdett.

olvass tovább