Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Stylelife
Mindent a szemnek - Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Mindent a szemnek
Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
Rendezvények - Betekintés  JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Betekintés JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Rendezvények
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure

Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure

  • 2022. november 02.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nem túl régen kaptunk egy levelet, ahol azt a jogos kritikát fogalmazta meg olvasónk, hogy miért van az, hogy szinte mindig olyan autókat tesztelünk, amelyek átlagos vásárló számára elérhetetlenek. Kizárólag gyönyörű plug-in hybrid vagy elektromos meghajtású gépkocsikat, amelyek ára úgy nyolc számjegyű és gyakran nem is egyessel kezdődik. Hosszan lehet magyarázni ennek az okát, a mai trendeket, de ezt meghallgatva kifejezetten olyan modellt kerestünk, amely a belépő szinthez képest racionális távolságra, elérhetőségre van. Az Allure 308 felszereltsége bőséges, de a motorját tekintve a legkedvezőbb áru.


Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 308 1.2 teszt, 2022 Peugeot 308 benzin teszt, 308 peugeot, 308 teszt, peugeot 308, Peugeot 308 1%2C2 allure teszt,

Az 1,2 literes, háromhengeres motor jól ismert a PSA/Stellantis konszernnél. 130 lóereje átlagos napi használat esetében tökéletesen elegendő, így az „alap” motorral egyáltalán nem lesz szégyenkezni valónk sehol sem. A belső tér és a karosszéria kialakítása miatt pedig igencsak kihúzhatja magát, aki 308-cal közlekedik. A kompakt szegmens szintén egy csökkenő eladási számokat produkáló kategória, de ez szemmel láthatóan nem érdekli a Peugeot-t és a cégcsoporthoz tartozó márkákat. Teljes megújulásban van a modellkínálat és ezen belül a 308 egy valódi gyöngyszem.

Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 308 1.2 teszt, 2022 Peugeot 308 benzin teszt, 308 peugeot, 308 teszt, peugeot 308, Peugeot 308 1%2C2 allure teszt,

Azt sejtem, hogy a stratégia az lehetett, hogy a kategória etalonjának számító Golfot kell megfogni minőségben, dizájnban. Utolsó pillanatos próbálkozás ez, hiszen a jelenlegi nyolcas Golfot nem biztos, hogy követi majd kilences. Egy ilyen modell esetében pedig egyértelműen nem a célfotó alapján fog a jövő generációja ítélkezni, de azért nem utolsó szempont lesz, hogy a francia központú vállalatóriás hová teszi végül a mércét a belső égésű motorok talán kifutó generációi kapcsán. Jobb-e tehát a hármas Peugeot 308, mint a 8-as Golf? Valószínűleg erre a kérdésre nem fogok tudni objektív válasz adni. Egy német és egy francia autó összehasonlítása kizárólag érzelmi alapú döntés lehet, nem érdemes ezen vitatkozni, de az biztos, hogy a 308-cal kapcsolatban nagyon pozitív tapasztalatokat gyűjtöttünk.

Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 308 1.2 teszt, 2022 Peugeot 308 benzin teszt, 308 peugeot, 308 teszt, peugeot 308, Peugeot 308 1%2C2 allure teszt,

A 308 egy eszencia, benne van minden, amit a Peugeot ma tud és kínál. Azáltal, hogy új modellről van szó, így az 508-hoz képest, amely már 4 éve a piacon van, lényegesen modernebb. Folytatása az elkezdett formai elemekkel megvalósított kialakításnak, rengeteg új és igazán szép megoldással. A méretei és arányai nagyon jól el lettek találva. Sehol sem túlzó, viszont borzasztó minőségi. Nehéz is eldönteni, hogy a tömegmárkák minőségi szintjével vessük e össze, vagy legyünk olyan szentségtörőek és a német presztízs márkák által kínált modellek legyenek az összehasonlítás alapjai?

Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 308 1.2 teszt, 2022 Peugeot 308 benzin teszt, 308 peugeot, 308 teszt, peugeot 308, Peugeot 308 1%2C2 allure teszt,

Remekül sikerült ráérezni a dizájnereknek arra, hogy miként lehet a visszafogott formai elemek közé modern jegyeket csempészni. A LED-es vékony fényszórók, a most már jól ismert oroszlánfogakat imitáló nappali fények közé egy szép ívű, mutatós hűtőmaszk került. A közepén pedig a Peugeot új logója pompázik. Amikor bemutatták az új márkajegyet kicsit fölöslegesnek éreztem a szükségességét a cserének. Ennél a modellnél jöttem rá, hogy mégis mennyire nagyot üt. Ötvözi a régit, de ezzel párhuzamosan karakteres és impozáns dísze lett a kocsinak. A tesztidőszak alatt több emberrel is összefutottam, akik álmélkodó és elismerő pillantásokat vetettek a 308-ra és külön kiemelték, hogy milyen szépen fest az új embléma az orrán. Én is így gondolom.
Oldalról is nagyon arányos a kocsi, növekedett a tengelytáv is, mint szinte minden dimenziója az autónak a magasságán kívül (4,36m hosszú, 1,85m széles és 1,44m magas. A tengelytáv 2675mm).
Mutatósak a 17” -es alukerekek is, hátul pedig meseszép LED lámpákat kapott, amelyek fekete keretben össze vannak kötve egymással. Mondhatnám, hogy általános módon ott vannak a krómozott kamu kipufogóvégek is, hiszen ezt a divatot most szinte minden autógyár egymásról majmolja.

Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 308 1.2 teszt, 2022 Peugeot 308 benzin teszt, 308 peugeot, 308 teszt, peugeot 308, Peugeot 308 1%2C2 allure teszt,

A belső hangulat talán még jobbra sikerült, mint a külső design. Bár sok színt nem találunk az autóban az elemek között, de a hangulatfény és a valóban minőségi kialakítás nagyon jó érzetet kelt. Gyakorlatilag három digitális felület van a vezető körül, amely a prémium érzetet tovább fokozza. A műszerfal nagyon jól átlátható, inkább minimalista a kialakítása a szokásos kis kormány mögötti (azaz fölötti) 10” -es digitális óracsoportnak. A középkonzolon egy szintén 10” -es érintőképernyős felület szolgál a különböző vezetési beállításokra, amelyre vezeték nélkül tükrözhető a telefonunk. Ez alatt található az i-Toggle elnevezésű felület, amelyre magunk definiálhatjuk a gyorsgombokat. Persze ezt valaki vagy szereti vagy nem, de egészen nagy a felület ahhoz, hogy ne nyomhassunk félre. Ez alatt pedig a szintén szokásos zongorabillentyű szerű fizikális gyorsgombsor található, rendkívül minőségi kivitelezésben. Nagyon szép és modern külsőt ad az egész beltérnek. Ehhez képest kicsit esetlenül hat a méretes váltókar, hiszen a tesztautónk nem automataváltós változat volt.

Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 308 1.2 teszt, 2022 Peugeot 308 benzin teszt, 308 peugeot, 308 teszt, peugeot 308, Peugeot 308 1%2C2 allure teszt,

A Peugeot rendszerének kezelése eléggé bonyolult és nem is igazán gyors. Könnyen elvérezhetne ezen a ponton az összehasonlításban a VW-vel szemben. Egyetlen szerencséje, hogy az sem túlságosan jó ezen a téren. Gyorsabb ugyan a rendszerük, de grafikában a Peugeot mutatósabb.
A könyöklő bőrrel borított, a műszerfalon vagy puha műanyagokkal vagy szövetborítással találkozunk. Én azt gondolom, hogy tényleg csak a fejünkben van még az, hogy a Peugeot nem prémium.
Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 308 1.2 teszt, 2022 Peugeot 308 benzin teszt, 308 peugeot, 308 teszt, peugeot 308, Peugeot 308 1%2C2 allure teszt,

Az ülőfelület kifejezetten kényelmes és a tengelytáv növekedése miatt a hátsó utasoknak (inkább kettőnek, mint háromnak) is kényelmes helyet biztosít. A csomagtér mérete 412 liter, amelyet lehajtott hátsó ülésekkel 1312-ig bővíthetünk. Létezik a 308-ból kombi változat is, ha valakinek ez a csomagtér nem lenne elegendő.

Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 308 1.2 teszt, 2022 Peugeot 308 benzin teszt, 308 peugeot, 308 teszt, peugeot 308, Peugeot 308 1%2C2 allure teszt,

Említettem, hogy 130 lóerős az 1,2 literes erőforrás, amelyet a Peugeot kapott. Ennek nyomatéka 230 Nm. A hatsebességes váltó jó társa ennek a motornak. A futómű átlagosnak mondható a puha és a sportos között, hozza azt, amit elvárhatunk tőle. Érdemes viszont kiemelni, hogy nagyon jó az összeszerelési minősége a kocsinak. A háromhengeres hangja szinte egyáltalán nem hallatszik be az utastérbe és ami hallható, az sem bántó.
A vegyes fogyasztás a teszthét során 7,6 liter volt. Nem túl kevés, de tény, hogy ennél az adatnál sokkal jobb is kihozható belőle, ha odafigyelünk a lábunkra.

Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 308 1.2 teszt, 2022 Peugeot 308 benzin teszt, 308 peugeot, 308 teszt, peugeot 308, Peugeot 308 1%2C2 allure teszt,

A végére hagytam az árat, amely 10,5 millió forint volt a tesztautó esetében. El lehet egyébként hozni olcsóbb modellt is, ugyanis a belépő szintű Active Pack felszereltséggel rendelkező autó 8,98-ról indul, igaz ott még csak 110 lóerőt tud. A plusz 20 lóerőért 300 ezer forintot kell fizetni. Felár nélkül a metálzöld színt adják, amely szintén nagyon impozáns.
Biztos van sok sztereotípia a Peugeot-ról, de az új 308-as egy nagyon magas mércét megütni képes ajánlat belső minőség, vezetési élmény és design szempontjából. A motorkínálat pedig teljesen más ár és haladási képesség dimenzióba is képes eljuttatni a járművet, ezáltal pedig mindenki meg tudja találni a saját elképzeléseit benne.   

Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 308 1.2 teszt, 2022 Peugeot 308 benzin teszt, 308 peugeot, 308 teszt, peugeot 308, Peugeot 308 1%2C2 allure teszt,

  • 2022 308 1.2 teszt 2022 Peugeot 308 benzin teszt 308 peugeot 308 teszt peugeot 308 Peugeot 308 1,2 allure teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nagyobb helyre fel és ne unatkozz!  – Peugeot 308 SW 1.2 Allure - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nagyobb helyre fel és ne unatkozz! – Peugeot 308 SW 1.2 Allure
    • Autó & Motor
    Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure
    • Autó & Motor
    Harmadszor is 308 – Peugeot 308 GT Pack HYbrid
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között
    • Keresd a nőt!
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai
    • Keresd a nőt!
    Nyári koktélok - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári koktélok
    • Stylelife
    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent
    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik
    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik
    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet
    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST
    Mediterrán Quinoa Saláta
    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját

    Kapcsolódó cikkek

    Nagyobb helyre fel és ne unatkozz!  – Peugeot 308 SW 1.2 Allure

    Nagyobb helyre fel és ne unatkozz! – Peugeot 308 SW 1.2 Allure

    Harmadszor is 308 – Peugeot 308 GT Pack HYbrid

    Harmadszor is 308 – Peugeot 308 GT Pack HYbrid

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Nyári koktélok

    Nyári koktélok

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Mediterrán Quinoa Saláta

    Mediterrán Quinoa Saláta

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia