Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60...

A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line

  • 2022. november 30.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Rengeteg kihívás és megpróbáltatás után, amely az utóbbi években az autóipart jellemezte, talán fordulatot jelenthet a következő időszak jó pár márka részére. A Mazda láthatóan bizakodó, hiszen új zászlóshajót indít útjának az idei évben a CX-60 személyében. Kezdetben kizárólag plug-in hybrid hajtással kapható, de érkezni fog benzines és dízel erőforrás is, ráadásul utóbbiak 6 hengerrel. Talán a mostani motor az alapkövetelmény része, a következő kettő pedig a prémium szegmens ellen lesz érdekes ütőfegyver?


A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line - Autó & Motor - MOBILITY -

Akárhogy is, a Mazda ellenállt és külön utas megoldásokkal igyekezett a károsanyag kibocsájtási értékeket alacsonyan tartani az új CX-60 esetében. Mondhatjuk, hogy beadta a derekát. A méretében legnagyobb jelenlegi Mazda ugyanis plug-in hybrid hajtással kezdi pályafutását. Ezzel nemcsak az erőforrás tekintetében különleges, de abban is, hogy egycsapásra ez lett a legerősebb Mazda az elérhető kínálatban a maga 327 lóerejével. A teljesítményt a 2,5 literes 4 hengeres benzines erőforrás, amely 192 lóerős (261Nm nyomaték mellett) és egy elektromos motor biztosítja, amely 136 lóerős (250Nm nyomatékkal). A két motor együttes munkájának eredménye a fent említett teljesítmény és az összesen 500Nm nyomaték. A rendszerhez tartozik egy 8 sebességes automata váltó. A meghajtás úgy lett kialakítva, hogy még tisztán elektromos hajtás mellett is állandó összkerékhajtása van a járműnek.

A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line - Autó & Motor - MOBILITY -

A konnektoros hybrid hajtásban szereplő elektromotort egy 17,8kW-os teljesítménnyel rendelkező akkumulátor táplálja. Gyári adat alapján ez akár 60 kilométer tisztán elektromos meghajtásra elegendő. Tapasztalatunk szerint ez használattól függően reális lehet, de az 50 km-re biztosan számíthatunk.

A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line - Autó & Motor - MOBILITY -

A CX-60-nal a Mazda tehát folytatta az elektrifikáció felé történő útját. Első tisztán elektromos járművük, a MX-30 megjelenését követően ez a következő a sorban, de 2025-ig további 5 plug-in és 3 teljesen elektromos járművet ígérnek. Az elvárásaink tehát meglehetősen nagyok voltak a CX-60-nal szemben, hiszen a Mazda az elmúlt időszakban nagyon sokat tett azért, hogy a prémium minőségérzet és a más autókban nem tapasztalható hangulat folytán feljebb pozícionálja magát egy átlagos tömegmárkánál. Az impozáns, minden eddigi európai Mazdánál nagyobb karosszéria pedig tovább erősíti ezt a gondolatot. Igen, a CX-60 minden méretében nagyobb kívülről, mint a méltán népszerű CX-5. 4,74 m hosszú, 1 centi híján 1,9m széles és 1,68 m magas.
Az igazi méretkülönbséget mégsem a külső méretében vesszük észre, hanem ha beszállunk az utastérbe, hiszen itt szignifikánsan nagyobb a térérzet. Ezzel párhuzamosan a csomagtér is jelentős mértékben nagyobb, hiszen alaphelyzetben 570 literes, míg lehajtott hátsó ülésekkel 1726 literig bővíthető.  

A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line - Autó & Motor - MOBILITY -

Az elmúlt egy hét tapasztalatai az autóról bizonyos pontokon pozitívok voltak, de volt néhány része a járműnek, amellyel nem voltunk elégedettek. Az imént említett hatalmas térérzet és a Mazdától megszokott minimalista stílusban kialakított belső tér egyértelműen kiemelik a CX-60-at a többi márka közül. Kiváló az általános minőségérzet, a felszereltég és a vezetést támogató extrák valóban elsőrendűek, függetlenül attól, hogy elengedhetné már a Mazda azt az elméletét, hogy az érintőképernyő csak akkor használható ebben a funkciójában, ha áll a gépkocsi. Mozgás közben csak a kartámasz előtti tárcsa segítségével vezérelhető. Lehet én nem látom a mélységét, de semmivel sem veszélytelenebb 1 percig a megfelelő pontra navigálni egy külső eszköz segítségével, mint 3 másodperc alatt rábökni valamire. Így is úgy is oda kell pillantani, de utóbbi esetben kevesebb időt vesz igénybe. Ha az abszolút biztonságra törekszik a gyártó, akkor a hangvezérlés a megoldás, amire van már pár jó példa az autóiparban, hogy meg lehet profin csinálni.

A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line - Autó & Motor - MOBILITY -

A szellőztethető és fűthető bőrülések meglepően kicsik a beltér adta lehetőséghez képest. Az ülőfelület rövid és nem is állítható a combtámasz, illetve az oldaltartással sem voltam elégedett. Ez a Mazda egyik gyenge pontja, ahol elmarad meglátásom szerint a többiektől, főként, ha prémium irányban vesszük az összehasonlítást.

A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line - Autó & Motor - MOBILITY -

Ha a gyenge pontokkal folytatom, akkor a futóművet emelném még ki. Ez utóbbi teljes meglepetésként ért, hiszen ilyen típusú problémát soha nem éreztem egyetlen Mazdában sem, sőt bizonyos modellek esetében pozitív tulajdonságként emeltem ki.  A CX-60, főként a hátsó futómű esetében, sajnos nem ezek közé tartozik. Egész durván visszaüt hátul, ha egyenetlen útszakaszhoz érkezünk, amely a négykerék meghajtás miatt nem is ördögtől való, ha ilyen terepre is tévedünk. Nagyobb sebesség esetén sem volt a legstabilabb az eddig tesztelt autók között. Hozzá kell persze itt tenni, hogy magas mércét tartok a Mazda előtt. Egyrészt az általános minőségi kialakítás miatt, amely miatt egyszerűen nem tudom a többi tömegmárkával azonos kalap alá venni, illetve az árazás miatt. Bár utóbbi esetében a Mazda CX-60 elsőre sokkolónak ható ára, valójában nem is félétlen az. A tesztelt jármű 24,5 millióba kerül. Az árlista egyébként 21-ről indul. Ez persze nem kevés pénz, de ha számba vesszük a versenytársak árazását, akkor láthatjuk, hogy plug-in hybrid hajtás esetében ez teljesen piaci és sokkal közelebb van egy kommersz márka árához, vagy éppen azzal azonos, mint egy német prémiumhoz. Vagy ha úgy tetszik és japán autókat veszünk alapul, akkor a Toyota RAV 4 az összehasonlítási alap és nem a szemmel láthatóan drágább Lexus NX. Előbbihez képest pedig meglátásom szerint komolyabb minőséget kínál a Mazda.

A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line - Autó & Motor - MOBILITY -

Ha pedig az imént a PHEV meghajtás szóba került, akkor essen erről is néhány szó. A statisztikai eredményei alapján a Mazda teljesen hozza a szintet és az elvárásoknak megfelelőt kínál. Az összetett fogyasztása pár liter, ahogy az ilyen járművek esetében lenni szokott. Haladhatunk vele, akár 140km/h sebességig tisztán elektromosan, de választhatunk olyan üzemmódot, ahol csak a benzines hajtást vesszük igénybe. Utóbbi esetében sem fogyaszt túlságosan sokat, 8,6 literes átlagot mértünk ebben az esetben. A problémám ez esetben a két meghajtás közötti vezérlésben volt keresendő. Néha nagyon durva, azaz túlságosan érezhető módon kapcsolt rá az egyik meghajtásra a másik. Sőt a villanymotor sem volt a máshol jól megszokott zajtalan működésű. A 2,5 literes benzines pedig egyedül inkább azt sugallta, hogy önállóan, csak ezzel, inkább alulmotorizált a jármű. Ez utóbbi inkább csak érzés, mint számokkal bizonyítható adat, és tudom, hogy abból jön, hogy nem szép az a hang, amely az utastérbe beszűrődik. A CX-60 alapvetően egy rendkívül gyors autó, hiszen a 2 tonnás tömegét a két motor 5,8 másodperc alatt repíti 100-ra. De a gyorsulás és a gyorsulási élmény nem jár mindig kéz a kézben. A hanghatás komolyan befolyásolja a teljes hatást. A szívó benzines hangja pedig nem szép és az utastérben átélt élmény csökken miatta.

A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line - Autó & Motor - MOBILITY -

A Mazda CX-60 előnyei a csodaszép Mazda design-ban, a kínált komfortban és a szokásosan kiváló összeszerelési és anyagminőségben keresendők. A fentiek miatt ár/érték aránya sokkal jobb, mint a prémium márkák árai. Fenntartási költsége rendkívül jó, ha ki tudjuk használni a konnektoros hybrid hajtás előnyeit, cserébe persze el kell fogadni pár kompromisszumot. A CX-60 az első plug-in a Mazda márkánál, amelyből és annak piaci fogadtatásából egészen biztosan sokat fog tanulni a japán gyártó, aki híres arról, hogy külön utakon fejleszt és nem áll be a sorba. Talán ez utóbbi miatt szerethető igazán. A motorkínálat esetében pedig ne feledjük, jönnek a hathengeresek, amelyekre a magam részéről nagyon várok.   

A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line - Autó & Motor - MOBILITY -
 

  • 2022 mazda cx60 teszt cx60 mazda cx60 plug in hybrid mazda cx 60 exclusive line teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról
    • Stylelife
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia