Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Stylelife - A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

Stylelife
Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa –...

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury

  • 2022. június 25.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Ha Lexus, akkor hybrid, legalábbis ez az általános beidegződés. Most viszont, hogy már szinte minden márka, a tömegtől a prémiumig, megjelent legalább egy, de inkább számos elektromos hajtású modellel, így a Lexus sem tehetett mást. A Toyota/Lexus mindig a saját útját járta, járja, ezt bizonyítja, hogy övék volt az első hybrid, illetve már szériában gyártanak üzemanyagcellás autót is. Az UX300e pedig azért kellett, hogy a világ legnagyobb autógyára ilyen hajtással is fel tudjon mutatni valamit.


Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury - Autó & Motor - MOBILITY - Lexus ux elektromos teszt, Lexus ux300e, Lexus ux300e teszt, UX Lexus,

A kényszer szülte dolgok általában sántítanak kicsit, van bennük valami, amitől látszik, hogy izzadság szagú az egész. Sajnos nekem az UX300e esetében van egy ilyen érzésem. Itt nem a minőségről, képességekről beszélek, hanem arról, hogy pici apró jelek bizonyítják, hogy a Lexus nem gondolta végig ezt a modellt, sőt nem is akart túl sokat áldozni rá. Egyetlen dolog volt a cél, hogy alkossanak már ők is egy elektromos autót, hiszen nem volt ilyen a kínálatban.

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury - Autó & Motor - MOBILITY - Lexus ux elektromos teszt, Lexus ux300e, Lexus ux300e teszt, UX Lexus,

Ha ez volt a feladat, akkor teljesült a cél, de kritikus vagyok a Lexus-szal szemben, hiszen saját maguknak állítottak nagyon magas mércét. A német presztízs márkákkal, mint a Mercedes, Audi vagy a BMW-vel szemben pedig nem lehet félvállról venni semmit. Minden új modell, miden új típus egy-egy bástya, összehasonlítási alap.
Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury - Autó & Motor - MOBILITY - Lexus ux elektromos teszt, Lexus ux300e, Lexus ux300e teszt, UX Lexus,

A tesztelt UX300e 27 millió forintot meghaladó árával nagyon magas ár sávban indul, különösen ha figyelembe vesszük, hogy az UX egy kompakt kategóriás SUV. Ez az összeg nagyjából 2-3 millió forinttal magasabb, mint egy-egy versenytárs ajánlata ebben a méretben. Nem beszélve arról, hogy az elektromos autók másféle módon árazódnak, összeérnek az árak, így egy ID.4 ugyanúgy számba vehető, mint potenciális ellenfél.

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury - Autó & Motor - MOBILITY - Lexus ux elektromos teszt, Lexus ux300e, Lexus ux300e teszt, UX Lexus,

A Lexus UX-et 2018-ban mutatták be és már egy évvel később lehetett hallani arról, hogy lesz elektromos maghajtása is ennek a típusnak. A nemzetközi bemutatóra végül 2021-ben került sor, hozzánk pedig kicsit késve, idén érkezett meg a teljesen elektromos meghajtással rendelkező Lexus modell. Az UX a legkisebb tagja a Lexus SUV modellcsaládnak és egyértelműen kimondható, hogy nagy sikert arat indulásától kezdve. A padlólemeze megegyezik a Corollájéval, illetve SUV lévén a Toyota CH-R-rel van közvetlen rokonságban.
Némiképpen magyarázatot adhat a kritikai megjegyzésemre a relatív hosszú idő, ami alatt a modell eljutott hazánkba. 2019-2020-ban az 54,3kW-os akkumulátor pakk határozottan a jobbak közé tartozott, viszont ezen a területen olyan gyors a fejlődés, hogy manapság erre inkább azt tudjuk mondani, hogy közepes méretű. A cellákat egyébként a padlólemez és a hátsó lemezek alá helyezték el, így a komfortból semmit nem vesznek el. Sőt, a normál UX-hez képest a csomagtér mérete még növekedett is, 367 liter a nagysága.

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury - Autó & Motor - MOBILITY - Lexus ux elektromos teszt, Lexus ux300e, Lexus ux300e teszt, UX Lexus,

A meghajtásról egy 150kW-os (204 lóerő) teljesítményű 300Nm nyomatékkal rendelkező elektromos motor gondoskodik, amely az első kerekeket hajtja. A tesztünk alatt kifejezetten jó fogyasztási eredményeket produkált a jármű, átlagosan 17,1-17,4 kW között fogyasztott 100 kilométer alatt, vegyes használat mellett. Autópályán 100-110 km/h sebességgel használva, ECO üzemmódban. A fenti adatsorból kiszámolható, hogy az ígért 305 km-es hatótávolságot tudja teljesíteni. Ezen a területen mindenképpen elégedettek voltunk a Lexus-szal. SUV forma esetében, főleg a légellenállási adatok miatt jóval 20kW fölött szoktak teljesíteni a versenytársak.

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury - Autó & Motor - MOBILITY - Lexus ux elektromos teszt, Lexus ux300e, Lexus ux300e teszt, UX Lexus,

A töltése az autónak egészen szokatlan. Egyrészt az egyenáramú töltésre a jobb oldalán lehet csatlakoztatni az autót, a váltóáramúra a bal oldalon. Illetve nem gyakori megoldás, hogy CHAdeMO kimenettel rendelkezik az egyenáramú töltő. Ez jóval kevésbé elterjedt megoldás. Utóbbi egyébként maximum 50kW teljesítményt képes felvenni óránként, így gyorsan tölthetőnek nem lehet nevezni a Lexust. Ez is egy olyan pont, amely 2-3 éve még elfogadhatónak számított, a mai napon már 150-200kW-nál tart a legújabb autóknál nyújtott technika.

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury - Autó & Motor - MOBILITY - Lexus ux elektromos teszt, Lexus ux300e, Lexus ux300e teszt, UX Lexus,

Külső megjelenésében az UX300e szinte semmiben nem különbözik a hagyományos meghajtású testvérétől, amely egyébként egy rendkívül mutatós, szép formaterv. Abszolút illeszkedve a Lexus más típusainak megjelenéséhez. Hatalmas hűtőrács, karakteres élek, sportos és elegáns megjelenés. Természetesen zöld a rendszáma (de erről nem a Lexus tehet, hanem a jogszabály), kapott egy e betűt a hátsó felirat, illetve nincsen kipufogója. Bár utóbbin azért annyira nem kell csodálkozni.

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury - Autó & Motor - MOBILITY - Lexus ux elektromos teszt, Lexus ux300e, Lexus ux300e teszt, UX Lexus,

Belül a kardánalagút természetesen megmaradt, de ez utóbbi nyilván minden elektromos meghajtású modellben ott van, ahol szerepel a kínálatban benzin vagy dízel motor. Olyat viszont még más elektromos autónál nem tapasztaltunk, hogy a műszerfal is változás nélkül megegyezik a benzinesével, bocsánat hybriddel. Értsd alatta, hogy a kis benzinkút ikon is ott figyel ránk a kormány mögött, igaz egy konnektor jelben végződik a farkincája. Ezáltal a töltöttséget is egy a megszokott üzemanyagmutató segítségével olvashatjuk le. Értelmezés, avagy jó vagy rosszindulat kérdése, hogy ez egy egyedi megoldás, vagy csak azért történt, mert így erre sem kellett külön költséget szánni.

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury - Autó & Motor - MOBILITY - Lexus ux elektromos teszt, Lexus ux300e, Lexus ux300e teszt, UX Lexus,

A Lexus UX300e jó anyaghasználatához, kiváló minőségérzetéhez nem férhet kétség, hasonlóan a hybrid párjához. Fantasztikus a bőrözés, egyedi és jó minőségű anyagokkal találkozunk minden részlet esetében. A kartámasz végén van a hi-fi rendszer kezelője, amely egyedi és remek elhelyezés. Nem beszélve arról, hogy a magas minőségű zenei minőség mennyire jól kijön ebben a hang nélkül suhanó járműben.
Az infotainement rendszer viszont nem 3, hanem legalább 5-8 évvel van elmaradva a versenytársaktól. Sajnálatos, hogy ezzel a résszel nem foglalkoztak a Lexusnál. Az új NX esetében komoly előrelépés van ezen a területen, így ez ahhoz képest is egy visszalépés. A váltó mellett elhelyezett „tapilap” nemcsak, hogy kényelmetlen és nehezen használható, de még veszélyesnek is találom, mivel oda kell rá figyelni, hogy merre húzogatjuk az ujjunkat. Ezt a megoldást a Lexusnak el kellene felejtenie.

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury - Autó & Motor - MOBILITY - Lexus ux elektromos teszt, Lexus ux300e, Lexus ux300e teszt, UX Lexus,

A Lexus UX 300e esetében számos pontot találunk, amely abszolút pozitív. Ilyen az anyagminőség, a jó vezetési komfort, a remek minőségű zene. Szimpatikus, hogy az anyaghasználat szintjéből nem vettek vissza, mint sok gyártó, ha elektromos autót hoz ki. Másfelől viszont az alkalmazott technika és az UX infotainement már nem 2022-es szintet tükröz, ami abszolút hátrány a presztízs, de egyáltalán az elektromos kategóriában. Ha ezeket figyelembe vesszük, akkor kétséges lehet az UX 300e sikere. Másfelől a Lexus vásárlók zöme feltétlen márkahű és sok esetben be sem mennek másik márka szalonjába. Így pedig ezen vevőkör is megkapja, amire manapság sokan vágynak, egy elektromos autót a Lexustól.     

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury - Autó & Motor - MOBILITY - Lexus ux elektromos teszt, Lexus ux300e, Lexus ux300e teszt, UX Lexus,
 

  • Lexus ux elektromos teszt Lexus ux300e Lexus ux300e teszt UX Lexus

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Boldogság minden áron? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Boldogság minden áron?
    • Keresd a nőt!
    Finom smoothie receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Finom smoothie receptek
    • Stylelife
    Nyári gyümölcsös galette recept
    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Boldogság minden áron?

    Boldogság minden áron?

    Finom smoothie receptek

    Finom smoothie receptek

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia