MOBILITY


Végigsöpör, mint a Földközi tengeri szél - Maserati Grecale

A Maserati modellskálájában talán még sosem volt ilyen jelentős, várhatóan a márka eladásaira ennyire komoly hatással bíró típus, mint a Grecale. A három ágú szigonnyal fémjelzett márka érzelmeket ébreszt mindenkiben, legyen az fiatal vagy öreg, férfi vagy nő. Ezek az állítások a Grecalere is igazak, de ennél még többre is képes, a Földközi tenger heves északi szeléről elnevezett típus.

olvass tovább

Tudatosan – BMW X1 xDrive30e

Talán ilyen alaposan nem teszteltünk még modell sort, mint a vadonatúj BMW X1-et. Ez a széria teljes mértékben megtestesíti azt a koncepciót, amit pár évvel ezelőtt a BMW stratégiai célként felvázolt. Egy nagyon tudatos, kellőképpen racionális elképzelést, amely azt mondja, hogy minden meghajtásnak megvan a maga helye a piacon. Nem ördögtől való dízelt vásárolni, ha valaki sokat megy autópályán, szükség van a hagyományos benzinmotorra és fontos szerepet játszik a tisztán elektromos meghajtás is. A mostani tesztalanyunk a plug-in hybrid (PHEV) változat, annak is az erősebb változata, a 30e.

olvass tovább

Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV

Sokadik alkalommal jár nálunk a modellciklus felénél tartó Ford Kuga. Határozottan pozitív élményeket kaptunk a kompakt méretű SUV-tól. Tágas, praktikus belső tere, modern formavilága és széles motor és felszereltség kínálata láthatóan egyre szélesebb körben válik népszerűvé.

olvass tovább

Ne a munkában, hanem a pályán versengj!

  • 2023. május 22.

A tavasz és a nyár eleje egyet jelent a céges csapatépítőkkel, amikor egy kicsit az irodán kívül is lazíthattok és eltölthettek együtt egy kis időt a munkatársakkal. Bár az egészséges versenyszellem kifejezetten hatásos lehet, de nem érdemes ezt túlzásba vinni munkahelyi körülmények között, így mi azt javasoljuk, hogy inkább a gokartpályán mérjétek össze a tudásotokat.

olvass tovább

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30

A magam részéről rendkívül sajnálom, hogy az i3 nincs többé. Nem csak azért, mert akkor úgy kezdhetném a beszámolót a vadonatúj iX1-ről, hogy az új iX1, az i3 és az iX3 közé érkezett. Persze sok egyéb miatt is sajnálom, hiszen a korát meghaladó autó volt. De nem temetésről szól a mostani írás, hanem az iX1-ről, amely az előbbiek okán a BMW jelenlegi elektromos kínálatának belépő szintjét jelenti.

olvass tovább

Megérkezett az új Ford Ranger Wildtrak és ki is próbáltuk!

A Ford Magyarország jóvoltából egy fantasztikus eseményen vehettünk részt, ahol kipróbáltuk az új Ford Ranger Wildtrak változatát. A vadonatúj Ranger intelligens megoldásaival, sokoldalú felhasználásával tovább erősíti vezető szerepét ezzel a modellel. A teszt út bebizonyította, hogy nem sok olyan hely létezik, amely a Ranger számára problémát jelenthet. A Wildtrak kivitel pedig egy igazi munkás luxus pick-up, amelynek a piaci jelenléte biztosan erősödni fog az új modellsorozat miatt.

olvass tovább

Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power

A Nissan Qashqai első generációja megalapozta a crossover kategóriát. A második széria a minőségben lépett előre nagyot. A most futó harmadik generáció szintén nyomot fog hagyni a járműiparban, hiszen a hybrid hajtást értelmezi újra. Azt szoktuk mondani, hogy a plug-in hybrideket tekinthetjük a tisztán elektromos autózás előszobájának, de az e-Power, egy olyan kiskaput nyitott meg, amely után ez az állítás már nem teljesen érvényes.

olvass tovább

A legjobb alternatíva – Tesla Model 3

A Tesla kilóg a sorból. Nem tartozik és nem is fog soha a hagyományos autómárkák közé tartozni. Egyszerűen azért, mert koncepciózusan máshonan jött és talán máshová tart. A teszthét során egy dologra biztosan rájöttem, mégpedig arra, hogy miért szeretne az összes többi márka a Teslára hasonlítani. Miért próbál minden klasszikus autógyártó elcsenni valamit abból, amit a Tesla megalkotott? A helyzet az, hogy egyelőre ez csak próbálkozás.

olvass tovább

Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S

Az Alpine A110 vezetése valóban egy felejthetetlen élmény. Miközben egyre jobban szerelmes lettem a kis francia sportautóba, annál jobban az a körülmény foglalkoztatott, hogy miként fogom tudni átadni ezt a tapasztalatot, amely a puszta tényadatokból átcsap az emócióba és a szubjektivitásba. Bízom benne, hogy azt az érzelmi orgazmust, amelyet a csattogó, durrogó, dörgő 1,8 literes blokk és annak vezérlése képes okozni, megfelelően át fog jönni az írott sorokon.

olvass tovább