Okosszekrény szolgáltatás
A Duna Autó okosszekrény-szolgáltatásával Ön a mi munkaidőnktől függetlenül is leadhatja autóját javításra, illetve át is veheti azt a munka végeztével
olvass továbbA Duna Autó okosszekrény-szolgáltatásával Ön a mi munkaidőnktől függetlenül is leadhatja autóját javításra, illetve át is veheti azt a munka végeztével
olvass továbbElkezdődött tehát a nagyon várt motoros szezon, a tavasz, a nyár és a felhőtlen kalandozás, utazás kezdetét sugallja mindenkinek. Mi motorosok pedig külön örülhetünk annak, hogy a karantén, a COVID, a bezártság után végre nyeregbe pattanhatunk és jóval nagyobb szabadságérzetet kapunk, mint egy átlag halandó. A szabadságérzés fogalmát pedig a megújult Honda X-ADV nagyban támogatja.
olvass továbbPár hónappal ezelőtt találkoztam először az új Sorentoval, így aki követi az oldalunkat, láthatott is pár fényképet, amit azon nyomban lőttem a KIA új modelljéről. Nehéz szavakkal leírni azt a benyomást, amit akkor érzünk, ha az új Sorento mellett állunk, vagy tovább megyek, beleülünk. Az első gondolatunk valószínűleg az lesz, hogy ez tényleg egy KIA? És a válasz az, hogy nem csak egy KIA, hanem maga a KIA. Ahonnan jött, ameddig eljutott ez a márka az elmúlt 15-20 évben, annak ez a modell a megtestesítője.
olvass továbbA kupé változatát a Passatnak CC-nek hívták korábban, majd pár évvel ezelőtt, egészen pontosan 2017-ben, megjelent az Arteon. Találgatások kezdődtek, hogy vajon az új név más kategóriát jelent-e, új típust vagy pedig csak a Passat árnyékából nőtt ki egy utód, amelyik saját névre és külön identitásra vágyott. A válasz az utóbbi, a hivatalos kommunikáció szerint, bár a közös padlólemezre tervezett kisebb - nagyobb autók miatt valóban nem volt ez egy egyértelmű kérdés vagy válasz. Tovább árnyalja a képet, hogy Kínában továbbra is Passat CC néven forgalmazzák a modellt.
olvass továbbAz Audi legnagyobb SUV-jával való találkozás egyszerre volt lélekemelő és némiképpen csalódás a számomra. A társadalmi ranglétrán való felemelkedés minden terhével szembesültem, amit, ha a vezetési élményre szűkítünk, akkor korántsem könnyű minden esetben, hiába is gondolnánk azt róla.
olvass továbbA fenevad bárhol és bármikor képes a prédáját elfogni. Nincsen számára akadály, hogy elérje a célját és eljusson oda, ahová nem mindenki képes. Nem elég, hogy meg tud birkózni a természet adta körülményekkel, de mindezt olyan gyorsan teszi, hogy lélegzetvételnyi idő sem telik el.
olvass továbbMásodik generációjához érkezett a BMW 4 kupé, amely a hármas sorozatból vált ki és teremtett új szériát a márka palettáján. A 2020-ban megjelent modellcsalád teljesen új, a többi modelltől eltérő frontrészt kapott, de a kapcsolódás a 3-as BMW-vel továbbra is megmaradt, hiszen egyszerre mutatták be a vadonatúj M3-mal, amely a többi hármassal ellentétben ugyanezt a hűtőmaszkformát viseli.
olvass továbbA hétvége az Extreme E-ről, minden idők egyik legextrémebb autóverseny-sorozatáról fog szólni. Az első futamnak Szaúd-Arábia ad otthont, ahol 12, többek közt a sportág legendái – Hamilton, Button és Rosberg – által vezetett csapat áll rajthoz, hogy kihozzák az extrém maximumot a versenyautóikból. A bajnokság egy sivatagi oázisban, Al-Ula városában kezdődik, ami arab nyelven annyit tesz, „első ugrás”. Az időmérőre április 4-én, a futamra pedig másnap kerül sor.
olvass továbbAz elektromos autózás az átlagos felhasználóban számos kérdést vet fel. Mi ez, miért kell, mikortól nem lehet már hagyományos, fosszilis tüzelőanyagot használó autót kapni? Rengeteg a találgatás, de konkrétumot senki sem tud. Egy biztos, az autógyárak az Európai Unió szigorú direktívájának (95g/km CO2 kibocsátás) köszönhetően egyre több elektromos modellel állnak elő. A paletta szélesedik, egyre több kategóriában válik természetessé az elektromos hajtás.
olvass továbbA Mini számomra nem más, mint egy utcai gokart. Élmény vezetni még akkor is, ha a komfortos utazás illúzióját el kell engednünk. Kanyarokban a jobb láb használata még dominánsabbá válik, az arcunkról az út végéig levakarhatatlan a mosoly, a kormányon keresztül pedig a tenyerünkben érezhetjük az úttest erezeteit.
olvass továbbGyakorlatilag abban semmi meglepő nincsen, hogy az XC60 is elérhető PHEV, azaz plug-in hybrid hajtáslánccal. A különbség manapság abban rejlik, hogy milyen módon közelíti meg az adott márka a részben elektromos hajtás által kínált lehetőségeket. A Volvo elsősorban arra készítette a T6 változatot, hogy a napi életvitelünkhöz a leginkább alkalmazkodjon és az alternatív hajtási megoldás a legkevésbé legyen észrevehető a korábban használt motorokhoz képest.
olvass továbbA Clion és a Captur-ön kívül a Megane-ban is megtaláljuk a vadonatúj e-Tech névre keresztelt, saját fejlesztésű hybrid technológiát, ezzel vált teljessé a márka hármasfogata, amelynek révén a környezetvédelmi előírásoknak még inkább meg tud felelni a Renault. Nagyra lehet értékelni, hogy nem egy létező technológiát adoptáltak a járműbe, hanem egy saját fejlesztésű hybrid hajtást építettek bele. Ameddig a Clio esetében egy kisebb akkupakk található, így hagyományos hybrid üzemű az autó, addig a Capture és a Megane nagyobbat kapott, így az azonos technológiai alapok ellenére plug-in hybridként dolgozik az erőforrás.
olvass továbbElfogytak a szavak, amikor arról az érzésről kell összefoglalót írnom, hogy milyen is a Stelvio QV vezetése. Bár a betűjel, a típus megnevezés, azaz a QV jelentése (quadrifoglio verde) azaz zöld négylevelű lóhere, de én az elmúlt pár nap élménye alapján új magyar fordítást találtam. QrVajó. Annyiszor hallottam ugyanis a mellettem ülőktől az: „azt a…” kifejezést, hogy el is fogadtam. EZ AZ!
olvass továbbA Continental PremiumContact 6 két előkelő értékelést is szerzett az ADAC német autóklub, valamint az osztrák ÖAMTC és a svájci TCS által lebonyolított, legfrissebb összehasonlító nyári gumiabroncs teszten (www.adac.de, www.oeamtc.at, www.tcs.ch). Az ADAC és az ÖAMTC is a meggyőző 2.2-es osztályzatot adta az abroncsnak. A tesztben 15 különböző 205/55 R 16 V méretű nyári gumiabroncs mérte össze tudását, mely alapján végül az ADAC csapata az alábbi kijelentést tette: „A Continental PremiumContact 6 a legjobb gumiabroncsok között teljesített a száraz felületen történő fékezés tekintetében.
olvass tovább2018 óta van velünk az Audi ezen generációja, amely annyit növekedett méretben és annyit változott formai szempontból is, hogy laikus számára megkülönböztethetetlen lett a márka zászlóshajójától, az Audi A8-tól. Nem is feltétlenül rossz hír ez azok számára, akik ezt a modellt választják. A limuzin változatot teszteltük, egy különleges kivitelben, a plug-in hybrid erőforrással.
olvass továbbA Renault modellpaletta legfrissebb zöldülési hulláma három modellt érintett. Korábban a Renault Clio E-Tech verzióját volt szerencsénk tesztelni. A szerencse pedig határozottan nem csak egy kötőszó volt ebben az esetben, mivel kifejezetten szimpatikus volt a filozófia, ahogyan a márka újra gondolta a hybrid technológiát. A Captur esetében még eggyel emelték a tétet és a nagyobb akkumulátorok segítségével plug-in hybrid változatban mutatták be a Capturt.
olvass továbbMinden alkalommal, ha tudom, hogy Citroën lesz nálunk, akkor egy dolgot biztosan tudok, jó kedvem lesz egy hétig. Ahogyan a konszerntárs Peugeot tagadhatatlan minőségével, már-már presztízs autókhoz közelítő kialakításával szokott meggyőző lenni, úgy képes ez a márka mosolyt csalni az ember arcára. Egyszerűen azért, mert más. Nem megszokott, fura, ám mégis kedves vonalaival teszi boldogabbá a hétköznapokat.
olvass továbbA Toyota megkezdte hatalmas várakozások övezte projektje, a jövő városa prototípusának szánt Woven City felépítését a Fuji hegy lábánál, egy korábbi Toyota üzem, a Shizuoka prefektúrában, Susonoban található korábbi Higashi-Fuji elnevezésű telephelyén. A Wowen City tulajdonképpen egy élő laboratóriumként és szellemi műhelyként szolgál majd az ott dolgozó tudósok számára a jövő technológiáinak fejlesztése számára, legyen szó a mesterséges intelligenca, a robotika, az okosotthonok, okosvárosok, okosautók, autonóm mobilitás vagy éppen az abszolút zöld energiahordozók területét érintő kutatásokról.
olvass továbbHa 2020, akkor a járványon kívül az autógyártók másik kihívása – és erről persze hamarabb tudtak, mint az előbbiről – a CO2 kvóta volt. Nem csoda hát, hogy nincs olyan márka, aki ne igyekezne alternatív meghajtással megjelenni. A Renault sem tett másképpen és rögtön 3 típusában mutatott be hybrid erőforrást. Ezek közül a Cliot teszteltük, amely ellentétben a másik két bemutatott modellel, kisebb akkumulátort kapott és ezáltal nem konnektoros hybrid változatban jelent meg. A keresztségben pedig az E-TECH nevet kapta.
olvass továbbKicsit sikerhajhász címet próbáltam adni a Kugáról szóló cikkemnek, mert biztos vagyok benne, hogy minimum egy-két környezetvédő már csak azért fogja tovább olvasni a soraimat, mert a gonosz megtestesítőjét, a dízelt, egy cikkben mertem említeni az Isteni csodával, amely minimum a Föld nevű bolygó, de egyes források szerint a teljes Univerzum megmentéséért jött létre, a hybriddel. Talán azért teszem mindezt, mert roppant bátor vagyok, amelyet például az is bizonyít, hogy nem hordok maszkot, ha egyedül utazom egy kocsiban (sőt, még a párom társaságában sem).
olvass tovább