Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Stylelife - A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

Stylelife
Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line

A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line

  • 2020. január 29.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A hot hatch kifejezést azokra a kiskategóriás autókra használják, melyek méretükhöz képest durván túl vannak motorizálva. Óriási lóerő és a kis kaszni miatt legyen az bárki, az élménytől és a félelemtől sikítani kezd, ha tövig nyomjuk a gázpedált.


A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio, clio 2020, clio rs line, new clio, new renault clio, renault, renault clio, renault clio rsline,
Ha kicsit visszatekintünk ennek a kategóriának az egyik fő zászlóvivője mindig is a Renault volt. Mielőtt végső búcsút veszünk a Renault RS-től és új korszakot nyitunk, egy mondat erejéig emlékezzünk vissza a Renault Clio Williamsre. 3000 cm3 V6, bitang nagy, 254LE-s motor, ami csak úgy fért el, hogy ki volt szedve a hátsó ülés. Természetesen hátsó kerékhajtást kapott és 6 mp alatti gyorsulásra volt képes. Renden van, elfogadom, hogy komoly élmény lehetett újra és újra gyereknek lenni, amikor valaki vezette, de valljuk meg, sok értelme nincsen egy ilyen autó sorozatgyártásának 2020-ban.
Egyrészről ott van a szinte minden fórumon ostorozó tekintettel ránk pillantó Greta Thumberg kisasszony, és az összes környezetvédelmi aktivista. Akiknek persze igaza van, kár fölöslegesen károsítani a környezetet. Ezt megerősítendő, idei évtől keményen beszorítanak minden autógyárat a CO2 norma gyűrűjébe. Mert 95g/100km-en az bizony nem sok.
Ha pedig komoly ember vagy, komolyan gyorsan akarsz menni és komoly kocsira vágysz, akkor vegyél komoly méretű autót, ami természetesen jóval drágább lesz, de legalább biztonságos. Ez utóbbi pedig egyáltalán nem mellékes szempont.
A Renault pedig kifejezetten sokat ad a biztonságra, hiszen majd mindegyik autójának 5 csillagos a töréstesztje.
A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio, clio 2020, clio rs line, new clio, new renault clio, renault, renault clio, renault clio rsline,

Ennyi bevezető gondolat után érdemes rátérni a vadonatúj Clio Rs Line-ra. Az RS Line ugyanabból a gondolatból jön, mint a BMW esetén az M pakett, vagy az Audinál a S line. Sportos kiegészítők, belső tér és kialakítás, amihez nem társul egy durva erőforrás.
Nem véletlenül említettem két luxus márkát az imént. A Renault Clio ugyanis minőségben egyáltalán nincsen távol ettől a szinttől. Azt is megkockáztatom, hogy egyedül a sok év alatt épített image, amiben ezek elől járnak.
Tehát nincs többé RS, viszont kaptunk cserébe egy kifejezetten sportos, divatos és jól átgondolt design-nal rendelkező új Cliót.

A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio, clio 2020, clio rs line, new clio, new renault clio, renault, renault clio, renault clio rsline,

A külső jegyeit illetően a legszembetűnőbb számomra a nagyon jellegzetes első rész. Megkapta a Clio is az új „fordított vasaló” formájú első fényszórókat, továbbá ennél a legsportosabb kivitelnél egy szürke sáv is végighalad az alsó hűtőrács felett, amely még dinamikusabb és marconább tekintetet ad az autónak. Oldalról egy krómozott RS line jelzés és az egyedi 17”-es könnyűfém felni különbözteti meg az alacsonyabb felszereltségű változatoktól. A hátsó részen pedig egy méretes kipufogóvég és a lökhárítóba elhelyezett betét teszi egyedivé.
Az igazán sportos érzet a beltérben teljesedik ki. A kevlár mintázatú elemek, a kifejezetten jó fogású bőrkormányon elhelyezett RS embléma, az egyedi sportos bőrülések és a biztonsági övön valamint a szellőzőn végigfutó piros csík, mind-mind a sportos hangulatot növelik. És ha elkezdenénk szomorkodni, hogy nem lesz dinamikus a vezetés eléggé, és azt hinnénk, hogy csak a látványról szól minden az RS line-ban, akkor tévednénk. A 130LE, amellyel ez a kiskocsi rendelkezik, több mint elegendő.
Egy 7 sebességes dupla kuplungos automata váltóval rendelhető egyedül ez a kivitel.

A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio, clio 2020, clio rs line, new clio, new renault clio, renault, renault clio, renault clio rsline,

Mielőtt értékelném a váltó képességét, ezen a ponton kell kiemelnem, hogy többfajta vezetési mód közül választhatunk. Az Eco esetében a takarékosság van a fókuszban, a MySense a vezetési stílusunk alapján alkalmazkodik, továbbá a Sport üzemmód, amely kifejezetten dinamikus vezetési stílusra van kialakítva. Ez utóbbi esetben pedig nem a hangszórókból jön markánsabb hang, mint mostanában sok autó esetében, hanem kifejezetten érezhető módon engedi szabadjára a turbómotorban rejlő zabolázatlan lovakat a masina. És amennyiben ezt a módot választjuk, a dupla kuplungos váltó reakcióideje az egyes váltások között is kifejezetten jobb lesz, nem úgy, mint az ECO módban. Ez utóbbinál ugyanis induláskor 1-2 tized másodperccel később indul el, azaz vált fel egyesbe az autó, mint a gázpedál lenyomása, ami számomra zavaró volt.
A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio, clio 2020, clio rs line, new clio, new renault clio, renault, renault clio, renault clio rsline,

A belső tér kialakítására és a technika valami hihetetlen minőségi fejlődésen esett át az előző generáció óta. Egyáltalán nincsen kopogós, rossz minőségű műanyag sehol, gyönyörű a beltér kialakítása, a vezetőülés kényelemes, minőségi módon van fekete bőrrel bevonva, amin jól mutat a piros cérnavarrás. Amit hátránynak érezem, hogy az ülés nem állítható elektromosan és nincsen benne deréktámasz. A középkonzolon gigantikus méretű állított tablet kapott helyet, melyen kifejezetten egyszerűen és logikus módon elrendezve tudunk mindent irányítani, legyen az a hifi rendszer, navigáció vagy éppen a belső hangulati elemek, fények színek ki és bekapcsolása. Utóbbira és a saját igényeinknek megfelelő kialakításra komoly hangsúlyt tett a Renault. 8 különböző hangulatfény közül választhatunk, mely megjelenik a váltó körül, az ajtónál és a visszapillantó tükör fölött. Természetesen minden fokozatban állítható a fényerősség, vagy akár ki is kapcsolható illetve az egyes vezetési stílushoz külön-külön kompozíció összeállítható. Csakúgy, mint a digitális műszerfal elrendezése. Itt is 4-5 különböző grafika közül választhatjuk ki a nekünk tetszőt. Szintén fontos, hogy a nagy képernyő ellenére, egyáltalán nem lóg bele a vezető látóterébe, nem takar ki egy keveset sem az útból.
Természetesen az autó fel van szerelve az összes vezetéstámogató funkcióval, mint a tempomat, sávtartó, holttér figyelő vagy éppen a parkolást segítő rendszerek.

A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio, clio 2020, clio rs line, new clio, new renault clio, renault, renault clio, renault clio rsline,

Számomra nagyon szimpatikus újdonság volt, hogy az autó kiszámolja a sebességből és az előttünk haladó autó távolságából, hogy mennyi a fékút ideje. Amennyiben a távolság biztonságos, zöld háttérben jelenik meg az információ, majd a veszély növekedésével először sárga, majd 0,5s alatt piros színnel jelzi ezt az információt. Szintén a biztonságról és a jól átgondolt tervezésről árulkodik, hogy az első ülések fejtámlái olyan módon görbülnek, hogy pont a B oszlop vonalát követik, így egyáltalán nem takarja be az oldalirányú kilátást.
Helykínálat szempontjából az első utasok mondhatni el vannak kényeztetve. Nagyon jó a térérzet és a komfort. A hátsó lábtér viszonylag szűkösebb, viszont a csomagtér meglepően nagy, 391 liter, mely tovább bővíthető az ülések lehajtásával. A csomagtér aljában egy felnyitható plusz rekesz is helyet kapott.
Érdemesnek tartom kiemelni még a Clio RS Line fogyasztását. Vegyes használat mellett 6,9-7 liter között fogyasztott, kifejezetten dinamikus használat mellett. Úgy vélem, hogy kizárólag ECO módban ez könnyedén 6,5 liter alá szorítható.
A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio, clio 2020, clio rs line, new clio, new renault clio, renault, renault clio, renault clio rsline,

Összegségében a Clio rengeteget fejlődött, mint komfortban és design-ban, mint pedig alkalmazott technológiában.  Látható, hogy erre szükség is volt, mert az egyes márkák egymás után hozzák ki ebben a kategóriában az új típusokat. A mostani Clio pedig ezek között egy nagyon ideális választás tud lenni.

A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio, clio 2020, clio rs line, new clio, new renault clio, renault, renault clio, renault clio rsline,

  • clio clio 2020 clio rs line new clio new renault clio renault renault clio renault clio rsline

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Megújult a Renault Captur - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Megújult a Renault Captur
    • Autó & Motor
    A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line
    • Autó & Motor
    Expedíció egy Renault lakóautóval
    Nagyon erős a Mercedes Hamilton és Rosberg alatt
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Boldogság minden áron? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Boldogság minden áron?
    • Keresd a nőt!
    Finom smoothie receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Finom smoothie receptek
    • Stylelife
    Nyári gyümölcsös galette recept
    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Kapcsolódó cikkek

    Megújult a Renault Captur

    Megújult a Renault Captur

    Expedíció egy Renault lakóautóval

    Expedíció egy Renault lakóautóval

    Nagyon erős a Mercedes Hamilton és Rosberg alatt

    Nagyon erős a Mercedes Hamilton és Rosberg alatt

    400 lóerővel ünnepel a Renault

    400 lóerővel ünnepel a Renault

    Kimi Raikkönen, a laza

    Kimi Raikkönen, a laza

    Kicsoda (volt) Flavio Briatore?

    Kicsoda (volt) Flavio Briatore?

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Boldogság minden áron?

    Boldogság minden áron?

    Finom smoothie receptek

    Finom smoothie receptek

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia