Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro

A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro

  • 2022. június 18.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A jövő nem csak elektromos, hanem a svédek szerint vegán is. A C40 az első Volvo, amelyik kizárólag elektromos hajtással kapható. Az új világ, amely láthatóan újraírja a lehetséges elvárásainkat, amelyet egy autótól kaphatunk egészen új fejezetet nyit a Volvonál és úgy egyáltalán a presztízs márkáknál. Mit is jelent ez?


A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro - Autó & Motor - MOBILITY - c40 recharge, c40 recharge twin pro teszt, c40 volvo, c40 volvo recharge teszt, Volvo c40 teszt, volvo elektromos teszt,

Ha egyszerűen akarjuk megfogalmazni, hogy mi is a C40, akkor azt lehet rá mondani, hogy az XC40 kupé verziója. Jellegzetes, semmivel össze nem téveszthető Volvo jegyekkel találkozunk rajta kívül és belül. A lecsapott hátsórészén apró spoilert találunk a tetősík végén és a hátsó ablak alsó peremén is. Ezt követően szinte teljesen függőleges, egyenes síkkal határolt az autó hátsó része. A két oldalán a Volvo lámpák meredeken kúsznak felfelé. Különleges szaggatott vonalú LED fénysávban adják a helyeztjelző fényét. Kifejezetten szép, skandináv ízlésvilág. Az oldalsó ívekben már kevesebb a tipikus C40-re jellemző vonal. A cupé vonalvezetés a B oszloptól hátrafelé ível, ez előtt nagyjából megegyezik az autó a közvetlen rokon XC40-nel. A kerekek méretesek, 20” -os alufelniket kapott a C40 tesztautó.

A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro - Autó & Motor - MOBILITY - c40 recharge, c40 recharge twin pro teszt, c40 volvo, c40 volvo recharge teszt, Volvo c40 teszt, volvo elektromos teszt,

Az autó orra is azonos többé, kevésbé. A különbség a hűtőrács hiánya, amelyet teljes egészében lefedek. A szükséges hűtést kizárólag az ez alatti lamellákon keresztül kapja az autó. A ködfényszórók körüli mélyedés is kizárólag dizájn elem, hogy megtörje a lökhárító kék színű felületét.   

Van néhány kompromisszum, amelyet a forma oltárán fel kellett áldozni. A csomagtér 40 literrel kevesebb, mint az XC40 esetében, mindössze 413 liter. Ezt az űrtartalmat kompenzálja a motorháztető alatt elhelyezett plusz 31 literes tároló rekesz, amely alkalmas például a töltőkábelek tárolására. Ezt a ziccert sok versenytárs kihagyja, például a Q4/VW I.D.4/Skoda Enyaq. Pedig igazán komoly kényelmet ad a Volvo esetében, csakúgy, mint a korábban tesztelt Ford Mustang Mach-E esetében is.  A hátsó ülések egyébként síkra hajthatóak, amellyel 1205 literes csomagtér nyerhető. Ki kell még emelni, hogy a csomagtartó alsó lapja középen meghajtható, amely így egy praktikus rekesszé alakítható. Így a bepakolt holmik kevésbé csúszkálnak ide-oda.

A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro - Autó & Motor - MOBILITY - c40 recharge, c40 recharge twin pro teszt, c40 volvo, c40 volvo recharge teszt, Volvo c40 teszt, volvo elektromos teszt,

A C40 belső tere egyértelműen Volvo hangulatot áraszt. A különbség egy korábbi modellhez képest viszont mindenképpen érzékelhető. Itt nem arról beszélek, hogy most már nem valódi a bőr az üléseken, hiszen a beltér, ahogyan a bevezetőben is írtam vegán. Nehéz a kettős érzéseimet szavakba önteni, hogy mit érzek akkor, ha a műbőrt újrabrendingelve vegán bőrnek hívják, de ebbe kár is most belemenni. Legyen így! Megmaradt a letisztultság, a funkcionális jó értelemben vett egyszerűség ennél a modellnél is, de az ajtókárpit textil tapintása és a még egyszerűbb beltér miatt olcsóbbnak hat számomra az egész. Ha nem autót tesztelek, akkor egy S60-ast használok, a C40 belső tere számomra minőségérzetben visszalépés. A kék színű belső kárpit egyébként összeségében nagyon különleges, egyedi hangulatot teremt. Csakúgy, mint a térképmintázatú dekorbetétek, amelyek a sötétben meg is vannak világítva.

A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro - Autó & Motor - MOBILITY - c40 recharge, c40 recharge twin pro teszt, c40 volvo, c40 volvo recharge teszt, Volvo c40 teszt, volvo elektromos teszt,

A hátsó utasok térkínálata a második pont, ahol a C40 kompromisszumokra kényszerít az egyenes tetősíkkal rendelkező XC40-hez képest. A lábtér elegendő, méretes tárolórekeszek vannak az ajtózsebben és külön szellőzőrendszere van a hátsó utasoknak. A fejtér viszont kisebb és ami a legmeglepőbb, a Volvo nem használta ki a tisztán elektromos autók által adott plusz lehetőségeket, így méretes (nem használt) kardán alagút van a hátsó középső utas lábánál. Ez vagy azt mutatja, hogy lesz benzines erőforrással is C40 a jövőben, vagy egyszerűen azt, hogy nem költöttek rá a Volvonál, hogy a rokon XC40 ezen részénéhez képest módosítsanak. Kár érte.

A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro - Autó & Motor - MOBILITY - c40 recharge, c40 recharge twin pro teszt, c40 volvo, c40 volvo recharge teszt, Volvo c40 teszt, volvo elektromos teszt,

Az első ülések, üléspozíció hibátlan. Továbbra is úgy tartom, hogy a Volvo csinálja a legkényelmesebb üléseket az első sorban utazók számára az összes márka közül. A kormány is szép és remek a fogása. Se nem túl vastag, se nem túl vékony. A kormány mögött és a középkonzolon egy-egy teljesen digitális műszeregységet találunk. A vezetőülésből a hátra tekintés nem túl kényelmes, amely szintén a cupé formavilágból adódik. Szinte alig marad rés, amelyen keresztül visszafelé kiláthatunk, sőt a tolatókamera is egészen kevés teret enged láttatni, így ezt a részét erősen szokni kell az autónak.

A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro - Autó & Motor - MOBILITY - c40 recharge, c40 recharge twin pro teszt, c40 volvo, c40 volvo recharge teszt, Volvo c40 teszt, volvo elektromos teszt,

Az itt olvasható XC40 Recharge tesztben már panaszkodtam az új Google alapú rendszerrel kapcsolatban, így most nem teszem hosszan. Egyértelműen előnye, hogy a rendszer arra is képes, hogy előre jelezze, hogy hány % töltöttség lesz az autóban, amikor a célunkhoz megérkezünk, ajánlást tesz arra, hogy a töltéseket az útitervünkbe hogyan illesszük be. Erre más rendszer nem képes és ez egy komoly előny. Viszont hátránya, hogy Google fiókra van szükségünk ahhoz, hogy a rendszer által kínált minden funkciót megkapjuk, amely a kisebb probléma, de még ráadásul egészen hosszadalmas és körülményes a telefon/Volvo ilyen formában történő párosítása. Igaz ezt csak egyszer kell megtenni,  illetve akkor, ha cseréli valaki a telefonját. Szintén nem szimpatikus, hogy az Android Autó és az Apple CarPlay nem fut ez alatt a rendszer alatt. Bár ígéretet találtam a neten, hogy ez változni fog. Ebből a szempontból a korábbi Sensus rendszerhez képest ez visszalépés.
A műszerfal felbontása, grafikája kifejezetten szép, mutatós, ahogyan a térkép fut rajta. Hátránya viszont, hogy nem használja ki a teljesen digitális műszerfal adta lehetőséget. Megjelenések között nem nagyon tudunk változtatni.

A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro - Autó & Motor - MOBILITY - c40 recharge, c40 recharge twin pro teszt, c40 volvo, c40 volvo recharge teszt, Volvo c40 teszt, volvo elektromos teszt,

A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro - Autó & Motor - MOBILITY - c40 recharge, c40 recharge twin pro teszt, c40 volvo, c40 volvo recharge teszt, Volvo c40 teszt, volvo elektromos teszt,

Tesztautónk a duplamotoros 408 lóerős változattal rendelkező modell volt, amelyben egy 75kW-os akkumulátor biztosítja az energiát. A számadatok azt jelentik, hogy a Volvo C40 annak ellenére, hogy egy 2,1 tonnás autóról beszélünk, elképesztő gyorsulásra képes. 4,7 másodperc alatt képes a százas sprint elérésére.  Nyilván a sebesség is elképesztő lehetne, de mint jó Volvo, 180km/h -nál limitálva van a végsebesség. Ami szerintem egyébként nem is baj.

A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro - Autó & Motor - MOBILITY - c40 recharge, c40 recharge twin pro teszt, c40 volvo, c40 volvo recharge teszt, Volvo c40 teszt, volvo elektromos teszt,

A komoly gyorsuláson kívül fontos még, hogy milyen fogyasztást és hatótávot remélhetünk a C40 ezen változatától, illetve, hogy milyen töltési időkkel számolhatunk.

A Volvo C40 nem kifejezetten kis fogyasztású az elektromos autók között. A tesztátlagunk 25-26kW/100 kilométer között mozgott. Autópályán még 100-110-es tempó esetén is egészen nagy az étvágya (nyilván a robosztus frontrész légellenállása miatt). Városban is számolni kell 17-19kW-tal.
Ezekből az adatokból én azt mondanám, hogy 300 kilométeres hatótávra lehet számítani reálisan. A jó hír viszont, hogy 150kW-os egyenáramú gyorstöltést is fel tud venni az autó, így fél óra alatt 10-ről 80%-ig tölthető. Normál 11kW-os utcai töltőnél nagyjából 8 óra töltésre számítsunk, ha teljesen le van merülve az autó. Otthon, normál 220V-os váltóáram esetében pedig végtelen sok időre. Nekem otthon 11 óra alatt 20-21kW-ot sikerült beletenni, amit cca. 90 kilométer alatt le is autóztam.

A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro - Autó & Motor - MOBILITY - c40 recharge, c40 recharge twin pro teszt, c40 volvo, c40 volvo recharge teszt, Volvo c40 teszt, volvo elektromos teszt,

Elfogult vagyok a aVolvokkal szemben, mert az, amit a márka sugall, nagyon közel áll hozzám. Viszont éppen ezért az elvárásaim is nagyobbak egy új modellel szemben, amit bemutatnak. A Volvo modellpaletta az ígéretek szerint 2030-re teljesen elektromos lesz. Úgy látom, hogy a relatív rövid idő alatt rengeteg kihívásra kell még válaszolnia a márkának. A teljesen elektromos világ és autózás ugyanis minden szabályt és tradíciót újra fog írni. A 27 milliós ár sáv, amelybe a tesztautó került, elképesztő komoly választási lehetőséget ad. A márka image pedig nem biztos, hogy önmagában elegendő.

   

A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro - Autó & Motor - MOBILITY - c40 recharge, c40 recharge twin pro teszt, c40 volvo, c40 volvo recharge teszt, Volvo c40 teszt, volvo elektromos teszt,

  • c40 recharge c40 recharge twin pro teszt c40 volvo c40 volvo recharge teszt Volvo c40 teszt volvo elektromos teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Reload- Recharge – Volvo C40 Recharge Ultimate - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Reload- Recharge – Volvo C40 Recharge Ultimate
    • Autó & Motor
    A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    Kapcsolódó cikkek

    Reload- Recharge – Volvo C40 Recharge Ultimate

    Reload- Recharge – Volvo C40 Recharge Ultimate

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia