Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Stylelife - A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

Stylelife
Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A környezetvédelmi miniszter – Skoda Superb iV...

A környezetvédelmi miniszter – Skoda Superb iV Plug-in hybrid

  • 2020. december 05.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Kérdés nélkül való, hogy az idei év az elektromos autókon kívül a plug-in hibridekről szól. Találkoztunk már mindenfélével az elmúlt hónapokban. Kicsivel és naggyal, jóval és kevésbé jóval. A Superb konnektoros hibrid változata nagy is, jó is. És talán ez is hasonló módon kérdés nélkül való.


A környezetvédelmi miniszter – Skoda Superb iV Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - skoda PHEV teszt, skoda superb, Supeb hibrid teszt, superb 2020 teszt, superb iV Plug-in hybrid teszt, superb plugin teszt,

A tesztelésre kapott fekete színű Superb rendkívül mutatós autóra sikeredett, mindezt úgy érték el, hogy egyáltalán nincsen benne semmi hivalkodó. Letisztult és kiforrott formavilága van. Maga a Superb tökéletes választás kormányzati autóknak, hiszen senki nem érzi azt, hogy szükségtelen adóforintok mennének el magamutogatásra, miközben az autó sofőrje megközelítőleg azonos komfortot kap, mint mondjuk egy Audi A6-ban. Tudatosan eggyel nagyobb kategóriát hoztam fel példának, hiszen az alapjai révén a Superb egy Audi A4, vagy éppen egy VW Passattal rokon, mégis olyan bőséges helykínálatot ad elől és hátul, hogy simán felveszi a nagyobbakkal is a versenyt. Hogy mi ennek a titka? Az arányok. A közel 4,9 méter hosszú autó tengelytávja 284 centiméter, így kerekítve azt is mondhatom, hogy közel 3 méter hosszú és 150 centiméter szélességű terület van az utasok számára. 4,5 négyzetméter pedig cseppet sem kevés, hiszen ekkora területre az Ikea egy komplett lakást tervez.

A környezetvédelmi miniszter – Skoda Superb iV Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - skoda PHEV teszt, skoda superb, Supeb hibrid teszt, superb 2020 teszt, superb iV Plug-in hybrid teszt, superb plugin teszt,


Ha tesztelek egy autót, akkor rendszerint be szoktam ülni a beállított vezetőülés mögé, ezzel tesztelve azt, hogy a hátsó ülésen ülő számára mekkora lesz a lábtér. Rendszerint nincsen gond, elfér a lábam úgy, hogy nem ér hozzá a vezető üléshez, néha feszengősen, néha van egy kis rés a térdem és az ülés között. A Superb esetében ez másképpen működik. Itt az lehet tesztelni, hogy milyen módon tudom keresztbe tenni a lábam. Gigantikus a hely hátul is. 2 mérettel nagyobb, luxusautókat idéző a belső tér mérete.

A környezetvédelmi miniszter – Skoda Superb iV Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - skoda PHEV teszt, skoda superb, Supeb hibrid teszt, superb 2020 teszt, superb iV Plug-in hybrid teszt, superb plugin teszt,

Sok-sok kipróbált autó, rengeteg tesztelt kilométer után ki merem jelenteni, hogy az egyik legkiválóbb gépkocsi a Superb. Lehetsz politikus, vezető egy cégnél vagy éppen racionális vásárló a Superb minden szempontból jó választás. De vajon a plug-in változatot érdemes-e választani?

A környezetvédelmi miniszter – Skoda Superb iV Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - skoda PHEV teszt, skoda superb, Supeb hibrid teszt, superb 2020 teszt, superb iV Plug-in hybrid teszt, superb plugin teszt,

Mielőtt a kérdésre válaszolnék, úgy általában érdemes pár szót ejteni a plug-in hajtásról. Ez a rendszer jellemzően egy benzinmotorból és egy vagy több villanymotorból áll – Superb esetében egy. Az ilyen autókba helyezett akkumulátor mérete, illetve teljesítménye képessé teszi, hogy kizárólag elektromos hajtással is meg tudjon tenni 30-50 kilométert egyetlen feltöltéssel. Tesztelt autónkba egyébként 13kW. Azt is mondhatjuk, hogy a plug-in hibrid a tiszta elektromos közlekedés előszobája. Ha ügyesek vagyunk és a körülményeink is olyanok, szinte folyamatosan tudunk tisztán elektromosan közlekedni úgy, hogy nincsen bennünk az elektromos autók esetében jelentkező hatótáv pánik. Ez utóbbi pszichológiai állapot néha tünetmentes, de egészen biztosan belengi szinte az összes villanyautó tulajdonosnak az életét.

A környezetvédelmi miniszter – Skoda Superb iV Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - skoda PHEV teszt, skoda superb, Supeb hibrid teszt, superb 2020 teszt, superb iV Plug-in hybrid teszt, superb plugin teszt,

A fentiek miatt úgy vélem, két nagyon fontos szempontot kell vizsgálni plug-in beszerzés előtt. Az első a hatótáv, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy 25-30 vagy éppen 50-60 kilométerről beszélünk. A másik pedig, hogy megéri-e a befektetés? Ez utóbbi igazán fogós kérdés, főként azért, mert nem könnyű eldönteni, hogy melyik teljesítményű hagyományos motorhoz hasonlítsuk az autót. A benzines vagy dízel kérdésre egész könnyű lehet rábökni, hogy benzines – természetesen, de azért itt halkan jelzem, hogy a CO2 kibocsájtás alapján legalább 10% a dízel erőforrás előnye. De legyen a benzin, mert most annak jobb a marketingje. Viszont a teljesítmény egyáltalán nem egyértelmű.
A környezetvédelmi miniszter – Skoda Superb iV Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - skoda PHEV teszt, skoda superb, Supeb hibrid teszt, superb 2020 teszt, superb iV Plug-in hybrid teszt, superb plugin teszt,

A plug-in hibrid erőforrások esetében kettő fontos adat van, villanymotorral vagy anélkül. Superbünk 1.4 Tsi motorja 156 lóerőt tud, melyet, amennyiben van benne kakaó 218-ig egészít ki a 85kW-os villanymotor. Tehát 218 lóerő egy darabig, aztán viszont jóval kevesebb. Mindazonáltal a 2.0 literes TSI 190 lóerős változathoz képest kevés híján 2 millióval drágább a hibrid hajtás.  Katalógus szerint a benzines 6,2, a hibrid 1,5 litert fogyaszt, de ehhez az adathoz vissza kell még térni.
A környezetvédelmi miniszter – Skoda Superb iV Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - skoda PHEV teszt, skoda superb, Supeb hibrid teszt, superb 2020 teszt, superb iV Plug-in hybrid teszt, superb plugin teszt,

Ha már ennyit kerülgettem a témát az ügyes vezetésről és a 1,5 literes fogyasztásról szükséges beszélni.
A Superb talán az egyik legkellemesebb haladási élményt adja, miközben a hatótávolság tekintetében is az egyik legkiválóbb azok közül, amiket eddig kipróbálhattam. Észrevételen, ahogy ki- és bekapcsolja a villanymotort, remek gyorsulásokat lehet vele produkálni, mert azért a villanymotor szépen kisimítja a nyomatékgörbét, illetve simán mentem vele 50 kilométernél valamivel többet tisztán elektromosan. Tehát összeségében kifogástalan autóról beszélünk.

A környezetvédelmi miniszter – Skoda Superb iV Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - skoda PHEV teszt, skoda superb, Supeb hibrid teszt, superb 2020 teszt, superb iV Plug-in hybrid teszt, superb plugin teszt,

A fogyasztása viszont nem egyetlen adatból áll, ahogyan nem egyetlen motor hajtja. Tisztán elektromosan akár nem fogyaszt semmit 50-60 kilométeren keresztül, tehát ha megyünk vele 100 km-t, akkor valóban 1,5 liter körüli az átlagfogyasztás. Ha viszont nem töltjük fel, vagy éppen lemerült már, akkor a sima benzines hajtja, amely 6,5 -7 literes átlaggal fog örvendeztetni. Ez sem sok egyáltalán, viszont picivel több is lesz, mint a sima 1,5 Tsi fogyasztása, hiszen az autó körülbelül 100kg -mal nehezebb.

A környezetvédelmi miniszter – Skoda Superb iV Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - skoda PHEV teszt, skoda superb, Supeb hibrid teszt, superb 2020 teszt, superb iV Plug-in hybrid teszt, superb plugin teszt,

Egyszóval, ha ezen hatótávon belül dolgozunk és a folyamatos töltés megoldható, akkor a matek is azt fogja mutatni, hogy érdemes befektetés a plug-in Superb. Ha nem jön ki pluszosra a kalkuláció, akkor még mindig lehetünk politikusok, és elmondhatjuk, hogy a környezetért tettünk ezen a ponton is, amelyre nem sajnáltuk az elköltött plusz forintokat. Egész biztosan pozitívan lesz értékelve bárki által és egyébként ez így is van jól.

A környezetvédelmi miniszter – Skoda Superb iV Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - skoda PHEV teszt, skoda superb, Supeb hibrid teszt, superb 2020 teszt, superb iV Plug-in hybrid teszt, superb plugin teszt,

  • skoda PHEV teszt skoda superb Supeb hibrid teszt superb 2020 teszt superb iV Plug-in hybrid teszt superb plugin teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A környezetvédelmi miniszter – Skoda Superb iV Plug-in hybrid - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A környezetvédelmi miniszter – Skoda Superb iV Plug-in hybrid
    • Autó & Motor
    A szolid cirkáló - megújult Škoda Superb - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A szolid cirkáló - megújult Škoda Superb
    • Autó & Motor
    ŠKODA Superb Combi, egy tágas modell még tágasabb kiadása
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Boldogság minden áron? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Boldogság minden áron?
    • Keresd a nőt!
    Finom smoothie receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Finom smoothie receptek
    • Stylelife
    Nyári gyümölcsös galette recept
    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Kapcsolódó cikkek

    A szolid cirkáló - megújult Škoda Superb

    A szolid cirkáló - megújult Škoda Superb

    ŠKODA Superb Combi, egy tágas modell még tágasabb kiadása

    ŠKODA Superb Combi, egy tágas modell még tágasabb kiadása

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Boldogság minden áron?

    Boldogság minden áron?

    Finom smoothie receptek

    Finom smoothie receptek

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia