Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque...

A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

  • 2023. február 02.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A presztízs márkák széles körben kínálnak SUV-ket, de aki egyedibbre, különlegesebbre vágyik, azok számára az Evoque lehet a legütősebb választás. A legkisebb Range nem a méreteivel, vagy éppen a kiemelkedő praktikumával tudja a vevőkört megszólítani, sőt még az árcédula sem lesz, amelyik vásárlásra fog csábítani. A csomagolás az, amely különlegessé teszi a sportos és arisztokratikus megjelenésű terepjárót.


A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE - Autó & Motor - MOBILITY - Evoque benzin teszt, Evoque petrol teszt, evoque teszt, Range Evoque 2.0P R-Dynanic  HSE teszt, range rover evoque, Range Rover Evoque 2.0 benzin teszt, Range Rover teszt, Range teszt,

A kompakt SUV-k száma szinte végtelen, gyakorlatilag minden márka kínálatában találunk ilyen modellt. Az Evoque egyértelműen a prémium szegmensbe tartozik, így az olyan modelleket tekinthetjük kihívóinak, mint a Mercedes GLB, BMW X1, Volvo XC 40, Audi Q3 vagy éppen a Lexus UX. Cégcsoporton belül pedig a Jaguar E-Pace a közvetlen rokon.

A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE - Autó & Motor - MOBILITY - Evoque benzin teszt, Evoque petrol teszt, evoque teszt, Range Evoque 2.0P R-Dynanic  HSE teszt, range rover evoque, Range Rover Evoque 2.0 benzin teszt, Range Rover teszt, Range teszt,

A 2020-ban megjelent második generációs Evoque külső megjelenésén keveset módosítottak, de ez csak a látszat, hiszen egy teljesen megújult típusról van szó. A baby Rover teljesen illik a márkaarculatba, minden eleme passzol abba a formavilágba, amelyet a nagytestvérek viselnek magukon. A rendkívül keskeny első és hátsó fényszórók, a karakteres és jellegzetes hűtőmaszk, illetve frontrész, továbbá az egész oldalvezetés jellegzetesen Range Rover. Feltűnőek voltak továbbá a tesztautón a nagy, 20” -es kerekek. De már a belépő szinten is méretes, 18” -es papucsokat kapunk. 

A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE - Autó & Motor - MOBILITY - Evoque benzin teszt, Evoque petrol teszt, evoque teszt, Range Evoque 2.0P R-Dynanic  HSE teszt, range rover evoque, Range Rover Evoque 2.0 benzin teszt, Range Rover teszt, Range teszt,

A 4371mm hosszával a kategória kisebb járművei közé tartozik. Az imént felsorolt versenytársak mindegyike hosszabb nála. A robosztusabb megjelenést az átlagosnál nagyobb szélessége (1904mm) és az arányai adják, hiszen csupán 1649mm magas. A hasmagassága 212mm, a túlnyúlások a tengelyeken túl az átlagosnál kisebbek (tengelytáv 2681mm), ami miatt a terepképességei meglepően jók, de erről kicsit később. 
A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE - Autó & Motor - MOBILITY - Evoque benzin teszt, Evoque petrol teszt, evoque teszt, Range Evoque 2.0P R-Dynanic  HSE teszt, range rover evoque, Range Rover Evoque 2.0 benzin teszt, Range Rover teszt, Range teszt,

Az Evoque-ba ülve azt érezhetjük, hogy a belső tér, annak ellenére, hogy viszonylag széles autóról beszélünk, relatív kicsi. Az új BMW X1 vagy éppen az Audi Q3 lényegesen nagyobb beltér érzetet ad. Ennek egyik oka lehet, hogy hasonló, robosztus elemekből építkezik a belső kialakítás, mint a nagyobb modellek, így ebben a kisebb karosszériában akár szűkösnek is hathat ez a formavilág. Ettől függetlenül lenyűgöző és pazar a minőségérzet. A vezető és az utasok körül mindenhol prémium anyagokkal találkozunk. Az R-Dynamic felszereltséghez tartozó bőr rendkívül magas minőségű és jutott máshova, mint például a műszerfalra, könyöklőre vagy éppen a kormányra is a bőrözésből. A puha műanyagokkal szépen és ízlésesen berendezett utastér másik „szemcsapdája” az a három képernyő, amely a vezető körül/előtt helyezkedik el. A kormány mögötti műszeregység remek grafikát és nagyon jó átláthatóságot biztosít.  A középkonzolon egymás alatt elhelyezett két képernyő is kristálytiszta grafikával és szép felületekkel kecsegtet. Utóbbi kettő esetében két hátrányt tapasztaltunk. Az első a versenytársakhoz képest, illetve úgy általában is érezhető sebesség különbség. A reakcióidő tehát kicsit lassú, de azért megszokható. Az impozáns kijelzőkkel a másik kicsit zavaró probléma, hogy a felülete olyan anyagból van, amelyik rendkívüli módon tükröződik. Emiatt bizonyos esetekben a rajta megjelenő, egyébként néhány eseteben túlságosan pici funkciógomb alig, vagy egyáltalán nem látható.

A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE - Autó & Motor - MOBILITY - Evoque benzin teszt, Evoque petrol teszt, evoque teszt, Range Evoque 2.0P R-Dynanic  HSE teszt, range rover evoque, Range Rover Evoque 2.0 benzin teszt, Range Rover teszt, Range teszt,

Ezen gyakorlati problémán kívül a középkonzol egésze és maga a grafikus felületek megjelenésükben, grafikában és kivitelezésében is pazar benyomást keltenek. Az ülőfelületek az átlagnál jóval kényelmesebbek és nagy terjedelemben állíthatóak. A kényelem a hátsó üléssor esetében nem minden szempontból igaz. A lábtér és a fejtér tökéletes ugyan, de utóbbit úgy lehetett elérni a viszonylag alacsony tetővonal ellenére, hogy az ülőfelületek kicsit alacsonyabban vannak. Ennek hátránya, hogy a lábszög nem túlságosan kényelmes, illetve a combok alátámasztása nem tökéletes. A masszív első ülések miatt a tér kicsit szűkös, így a térdünknél ugyan jó a lábtér, de a lábaink nem nagyon férnek el az első ülések alatt, így nem lehet tökéletesen kényelmesen ülni. Ez utóbbi problémát 180-185 centinél magasabbak érezhetik. Hasonló a probléma a hátsó, középső üléshelyzettel is. Ide se ültessünk olyanokat, akik túl magasra nőttek. Utóbbi üléspozíció egyébiránt általánosan problémás az összes azonos kategóriájú autó esetében, talán az Evoque-nál valamivel fokozottabb módon. Ezt a pici kellemetlenséget kompenzálja a hátsó ülők számára is rendelkezésre álló pakolási, tárolási lehetőség, opcióként rendelhető külön zónás klíma, ülésfűtés és a pohártartós, széles könyöklő.
A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE - Autó & Motor - MOBILITY - Evoque benzin teszt, Evoque petrol teszt, evoque teszt, Range Evoque 2.0P R-Dynanic  HSE teszt, range rover evoque, Range Rover Evoque 2.0 benzin teszt, Range Rover teszt, Range teszt,

A csomagtér mérete átlagosnak mondható a 472 literes űrtartalmával. Előnye viszont, hogy a behatároló elemei szögletesek, így jól kihasználható a belső tér. Szintén pozitív, hogy 40:20:40 arányban dönthető le a hátsó ülés, tehát a variálhatósága rendkívül széles.       

A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE - Autó & Motor - MOBILITY - Evoque benzin teszt, Evoque petrol teszt, evoque teszt, Range Evoque 2.0P R-Dynanic  HSE teszt, range rover evoque, Range Rover Evoque 2.0 benzin teszt, Range Rover teszt, Range teszt,

Az Evoque erőforrásai között találunk dízel, benzines és PHEV erőforrást is. A tesztautónkban a soros kétliteres, 200 lóerős mild-hybrid benzinmotor dolgozott. A cég minden esetben egy 9 sebességes automatával szereli fel a modelleket, amellyel közepes módon voltam megelégedve. A számos vezetési mód közül a legdinamikusabb sport mód esetében is úgy éreztem, hogy van egy rövid, de azért érezhető reakcióidő, ameddig a váltó a pedálműveletünkre reagál. Átlagos vezetési szituációban ez egyáltalán nem észrevehető, kizárólag hirtelen gyorsításkor tapasztalható, hogy van némi töprengés. Vélelmezem, hogy ez a probléma az egyre jobban túlelektronizált vezetési rendszerek miatt van jelen egyre többször. Az utóbbi esetben sok márka esetében tapasztalni hasonlót. Az Evoque esetében sincs ez másképpen és csak azért bátorkodom ezt itt megemlíteni, mert az árcédula másik oldalán a többlet elvárások vannak.

A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE - Autó & Motor - MOBILITY - Evoque benzin teszt, Evoque petrol teszt, evoque teszt, Range Evoque 2.0P R-Dynanic  HSE teszt, range rover evoque, Range Rover Evoque 2.0 benzin teszt, Range Rover teszt, Range teszt,

A vezetési élmény magával ragadó, különleges és a versenytársakhoz képest részben eltérő a Range Rover Evoque-nál. Az Evoque ugyanis valós terepfunkciókkal rendelkezik és nem csak nevében viseli a terepjáró jelzőt. Elsődlegesen elsőkerék hajtással rendelkezik, de a négykerék meghajtásnak, a cizellált terepfunkcióknak köszönhetően tökéletesen alkalmas a zord, nem általános útviszonyokra. A kijelzőket pillanat alatt használhatjuk ezen képességek támogatására. Leolvashatóak innen a terepszögek, meghajtott kerekek adatai. Előre programozva is van jó néhány üzemmód, amely sáros, homokos talaj esetében ad támogatást. Az Evoque hasmagasságán kívül fontos adat még a 600mm-es gázló magasság is, így egészen mély vizeken is áthajthatunk vele szükség esetén.

A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE - Autó & Motor - MOBILITY - Evoque benzin teszt, Evoque petrol teszt, evoque teszt, Range Evoque 2.0P R-Dynanic  HSE teszt, range rover evoque, Range Rover Evoque 2.0 benzin teszt, Range Rover teszt, Range teszt,

Ha valaki nem vágyik terepre, akkor sem rossz, ha ezekkel a képességekkel az autó rendelkezik. Borzasztó stabil a kocsi bármilyen útviszony esetében, amely komoly biztonságérzetet ad.
A benzines erőforrás fogyasztása vegyes használat mellett 9,5-10,5 liter között alakult, amely kevésnek ugyan nem mondható, de az autó fent említett képességeinek figyelembevételével elfogadhatónak.
A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE - Autó & Motor - MOBILITY - Evoque benzin teszt, Evoque petrol teszt, evoque teszt, Range Evoque 2.0P R-Dynanic  HSE teszt, range rover evoque, Range Rover Evoque 2.0 benzin teszt, Range Rover teszt, Range teszt,

Mit takar az árcédula az Evoque esetében? Az árlista szűk 20 millió forintnál indul az 1,5-ös 160 lóerős modellnél és annak is a belépő szintű felszereltsége esetében. Egy olyan modellnél, mint a tesztelt modell, ennél nagyjából 50%-kal többet kell a kasszánál otthagynunk.
Az árazás és maga a vágyott modell összeállítása is mutatja, hogy prémium termékről van szó. Olyan részletes a konfigurátor adta lehetőség, hogy azt feltételezem, hogy két egyforma modell nem gurul az utakon. Tehát nem csak a márka, modell, hanem az azon belüli kialakítás is egyedivé tesz bennünket, ha Evoque-ot válaszunk. Az egyediség, a különleges vezetési hangulat teszi ékszerré a britt királyi család által preferált márkát. Így nyugodtan kimondható, hogy bár nem mindenben tökéletes, de az Evoque egy ékszer. Drága, de ki nézi az árakat, ha nem csak funkció miatt vesz valamit? Az Evoque pedig egy olyan terepjáró, amely a vágyott különlegesség szerepkörére tökéletesen megfelel, nem tucat autó, nem „tucat” autótulajdonosok számára.

A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE - Autó & Motor - MOBILITY - Evoque benzin teszt, Evoque petrol teszt, evoque teszt, Range Evoque 2.0P R-Dynanic  HSE teszt, range rover evoque, Range Rover Evoque 2.0 benzin teszt, Range Rover teszt, Range teszt,

  • Evoque benzin teszt Evoque petrol teszt evoque teszt Range Evoque 2.0P R-Dynanic HSE teszt range rover evoque Range Rover Evoque 2.0 benzin teszt Range Rover teszt Range teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE
    • Autó & Motor
    Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV
    • Autó & Motor
    Kabrió készül a Range Rover Evoque-ból
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    Kapcsolódó cikkek

    Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV

    Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV

    Kabrió készül a Range Rover Evoque-ból

    Kabrió készül a Range Rover Evoque-ból

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia