Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Autó & Motor
Életérzés - Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Életérzés
Autó & Motor - Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Autó & Motor
Cool-Túra - 'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

Cool-Túra
Autó & Motor - Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Autó & Motor
Gentlemen - Az exeket elfelejtik, ugye?

Az exeket elfelejtik, ugye?

Gentlemen
Cool-Túra - Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Cool-Túra
Autó & Motor - Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Autó & Motor
Csipetnyi nő - Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Csipetnyi nő
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover...

Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV

  • 2022. szeptember 17.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Sokat nem kell magyarázni senkinek, hogy mi is a Range Rover. Az 1970 óta létező modell eredetileg nem luxusterepjárónak készült, de mostanáig ezt a szerepet is kiérdemelte. Amikor a brit autókról beszélünk, ez a típus megkerülhetetlen. Nem véletlen, hogy az angol királyi családot is számos alkalommal láthatjuk ilyen autóban. A helyzet fintora viszont, hogy az egyik angol ikont, pont a korábbi gyarmat egyik jól ismert cégcsoportja, a Tata birtokolja.


Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Range Rover D350 MHEV teszt, 2022 Range Rover First Edition D350 MHEV teszt, range rover, Range Rover dízel teszt, Range Rover teszt,

Köztudott, hogy II. Erzsébet szeretett vezetni. Ha rákeresünk erre, akkor sok tíz évre visszamenőleg láthatunk mindenféle családi, vagy akár egyedül róla készült képeket, amint egy autó volánja mögött mosolyog. Persze túlzás lenne azt állítani, hogy mindig Range Roverben ül, de azt ki lehet jelenteni, hogy jelentős többségében ezt a típust választotta. De ugyanez igaz Vilmos hercegre is.
Azt gondolom, hogy ennél jobban nem lehet pozícionálni, hogy hol is van a Range Rover a márkapresztízsek sorában.
Sokszor emelem ki a luxusautók tesztelése során, hogy itt már nem az a kérdés, hogy melyik a jó vagy a jobb, mert ez alapvetés. A kérdés, hogy mit akarunk mutatni, sugallani magunkról. Ki vesz Volvot vagy éppen BMW-t? Azért választjuk egyiket vagy másikat, mert az jobb a másiknál? Nem feltétlenül. Persze a saját döntésünk helyességét probléma nélkül tudjuk bizonyítani, de a kérdés sokkal inkább az, hogy hová akarunk tartozni?

Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Range Rover D350 MHEV teszt, 2022 Range Rover First Edition D350 MHEV teszt, range rover, Range Rover dízel teszt, Range Rover teszt,

Az 5 métert is meghaladó (5052mm) hatalmas karosszéria hihetetlen kifinomultsága, letisztult vonalai valódi szemcsapda. Árad belőle valami különleges, máshoz nem fogható hangulat. Óriási a mérete, hiszen nem csak hosszú, de széles (2047mm) és roppant magas is (1870mm). Ennek ellenére valahogy mégis sikerült megoldani a tervezőknek, hogy nem egy otromba négykerekűt látunk, hanem egy szép, a környezetbe illő alkotást. Nem úgy árasztja magából azt, hogy borzalmasan drága és luxus, hogy az a többi ember számára bántó, ne adj Isten bicskanyitogató lenne. Sőt, azt tapasztaltam a Range-zsel töltött napok alatt, hogy elismerő, kíváncsiskodó tekintetek követnek. Nem vagyok benne biztos, hogy a Mercedes GLS vagy éppen G esetében ugyanez lenne e a hatás. Persze utóbbiak sokkal kommerszebb látványt nyújtanak manapság, ha szabad ilyet mondani.

Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Range Rover D350 MHEV teszt, 2022 Range Rover First Edition D350 MHEV teszt, range rover, Range Rover dízel teszt, Range Rover teszt,

Az árcédula persze egy dolog, amely csak arról árulkodik, hogy a büdös életben nem lesz annyi pénzem, hogy ilyet vegyek és valószínűleg igaz ez a föld népességének 99,9%-ra. Így azok, akik mondjuk azt, hogy jobban menedzselik az életüket és azon választás előtt állnak, hogy közel 70 millió forintért mit vegyenek, komoly dilemmába fognak kerülni az új Range Rover miatt. A „menők” mostanság Mercedes G-vel járnak. De pár éve több volt a Bentley Bentayga az utakon, de emlékszem időszakokra, amikor a Mercedes S osztályra tették sokan a voksukat, a 90-es évek közepén pedig fehér Jeep Grand Cherokee-val láthattuk a tápláléklánc legfelső szintjén üldögélő „nagyragadozókat”. Ez pedig azt jelenti, hogy a mainstream, a divat folyton változik.
Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Range Rover D350 MHEV teszt, 2022 Range Rover First Edition D350 MHEV teszt, range rover, Range Rover dízel teszt, Range Rover teszt,

Az új Range Rover tehát azt a kérdést teszi fel, hogy követő szeretnél lenni, vagy az, akit követnek?

Ahogy imént említettem, a Range Rover döbbenetesen nagy és a visszafogottság szót más aspektusból kell vizsgálni, nem önmagában ennek az autónak a viszonylatában. Csak egy példa, hogy az egyébként egyáltalán nem diszkrét felnik 23” -ak. Miheztartásképpen a kamionok kerekei 22,5” -os méretűek. Beszállni, azaz fellépni még relatív könnyű az utastérbe, a kiszállást viszont egyáltalán nem baj, hogy elektronika segíti, amely a légrugókat lejjebb engedi.

Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Range Rover D350 MHEV teszt, 2022 Range Rover First Edition D350 MHEV teszt, range rover, Range Rover dízel teszt, Range Rover teszt,

Az utastér pazar világot ad. Nem sok pontját találjuk a beltérnek, amely nincsen bőrözve. A puha, különlegesen jó minőségű bőr a tetőkárpittól az ajtókon, a műszerfalon keresztül a fantasztikusan kényelmes ülésekig mindenhol megtalálható. Persze akit zavar a bőr illata, az nem fogja jól érezni magát, de szerencsére rám ez pont ellenkezőleg hat.

Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Range Rover D350 MHEV teszt, 2022 Range Rover First Edition D350 MHEV teszt, range rover, Range Rover dízel teszt, Range Rover teszt,

Nem fölösleges színes LED fénysorok adják a minőségi hangulatot, hanem a letisztult, funkcionális kialakítás, amelyet ötvöztek a modern technika minden vívmányával. A középső infotainement rendszer képernyője meseszép grafikával, jól átlátható kezeléssel támogatja a vezetőt. Kicsit furcsa ugyan, hogy nem vezeték nélküli a telefon kitükrözése, de túl lehet lendülni ezen a problémán. Sokkal hasznosabb viszont, hogy a könyöklőbe egy igen hatékony hűtő is került, így az útközben elfogyasztott italok megfelelő hőmérsékletűek lehetnek.
Szintén a kényelemhez tartoznak a megannyi irányban állítható kényelmes, szellőztethető, fűthető, masszázs funkcióval ellátott ülések elől és hátul. Kompromisszumról nem lehet beszélni hátul sem. Sőt, a jobb hátsó fotel úgy lett kialakítva, hogy a sofőrös funkció minden jegyét magában hordozza. Külön lábtartó jár az itt helyet foglalónak, amely tér a jobb első ülés előretolásával szinte fekvő pozícióig dönthető. Persze minden elektromosan mozog. Az ülések a hátsó könyöklő stb. Nemcsak elől, hanem a hatalmas 818 literes csomagtérből is vezérelhetőek az ülések döntése. Ha a megfelelő gombokat lenyomjuk, akkor itt is szépen előre dönthető az üléssor, könyöklő és 1000 liter fölötti teret kapunk. Szintén fontos funkció, hogy a bepakolást a légrugó leeresztésével szintén egy gomb megnyomásával könnyíthetjük.
Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Range Rover D350 MHEV teszt, 2022 Range Rover First Edition D350 MHEV teszt, range rover, Range Rover dízel teszt, Range Rover teszt,

Visszatérve a vezetőüléshez és a vezetési élményhez ki kell emelni a műszerfalat, kezelőszerveket. A legegyszerűbben úgy tudnám jellemezni, hogy a maguk modernsége mellett, amely alatt a teljesen digitális műszerfalat, a kormányon elhelyezett kezelőket, vagy az imént említett központi kijelzőt értem, teljesen emberközeli maradt. Nem kell tanfolyam ahhoz, hogy rájöjjünk, hogy mi hol van, mi, mit csinál. Logikus, átlátható és tökéletesen rendezett. Semmi kaotikus érzés nem lehet bennünk. Teljes a relax.
Ugyanez a nyugodtság igaz, amikor a Range Roverrel közlekedünk. A 8 fokozatú ZF váltó és a 3 literes V6, 350 lóerős mild-hybrid dízel tökéletes összhangban, hibamentesen dolgozik. A motorzaj minimálisan érkezik az utastérbe és ha nem tudjuk, valószínűleg rá sem jövünk, hogy dízel erőforrás dolgozik a motortérben. A start/stop rendszer a dízel autók esetében jellemzően nem annyira gördülékenyen indítja be a motort. A Range Roverben ezt sikerült hibátlanul megugrani. A lóerők mellett 700Nm nyomaték is ott lapul a motorban, így elméletileg fantasztikus megindulásokra és természetesen jó gyorsulásra is képes sarkallni a 2,5 tonnás karosszériát. Szám szerint ez 6,1 másodperces sprintet jelent, de őszintén szólva ez nem az a jármű, amiben ezt kívánjuk tenni. Bőven elég, hogy tudjuk, ha akarjuk, de ez nem illik ahhoz a stílushoz, amit ez a jármű képvisel. Ha ez számít, a teszt alatt 9,7 literes fogyasztást mértünk vegyes használatnál.

Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Range Rover D350 MHEV teszt, 2022 Range Rover First Edition D350 MHEV teszt, range rover, Range Rover dízel teszt, Range Rover teszt,

Létezik egyébként számos motorizáltság az új ötödik generációs Range Rover palettáján. A tesztelt lágy hibrid dízelen kívül vannak gyengébb dízelek, számos benzines motor és plug-in hybrid erőforrással készült modellek. A teljesítmény csúcsát a 4,4 literes V8-as képviseli 530 lóerővel. 2024-re várható a tisztán elektromos kivitel is.

Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Range Rover D350 MHEV teszt, 2022 Range Rover First Edition D350 MHEV teszt, range rover, Range Rover dízel teszt, Range Rover teszt,

Az új Range Rover egy új, egyedi világot teremt a gazdagok számára. Fantasztikus minőségi belső kialakítással, jó és emberi módon kialakított technológiával, légrugóval és valós terepképességekkel, azoknak, ha léteznek egyáltalán ilyenek, akik ezzel az autóval terepezni szeretnének. A Range Rover egy új, és más megközelítése a luxusnak, mint ahogyan azt a német presztízsmárkák gondolják.

Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Range Rover D350 MHEV teszt, 2022 Range Rover First Edition D350 MHEV teszt, range rover, Range Rover dízel teszt, Range Rover teszt,

  • 2022 Range Rover D350 MHEV teszt 2022 Range Rover First Edition D350 MHEV teszt range rover Range Rover dízel teszt Range Rover teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE
    • Autó & Motor
    Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV
    • Autó & Motor
    Lehet szép egy piros Range Rover?
    Range Rover Autobiography Ultimate Edition
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Így viselkedik egy Nő a szerelemben! - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Így kellene férfinak lennünk egy kapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Így kellene férfinak lennünk egy kapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért
    • Keresd a nőt!
    Húzd meg-ereszd meg - a kapcsolati játszma, amire semmi szükséged nincs, mégis beleragadsz
    Mondatok, amiket szemrebbenés nélkül félre lehet magyarázni
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?
    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?
    Füles kérdések – a füldugulással javasolt orvoshoz fordulni
    Újjászületés – Honda XL750 Transalp

    Kapcsolódó cikkek

    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

    Lehet szép egy piros Range Rover?

    Lehet szép egy piros Range Rover?

    Range Rover Autobiography Ultimate Edition

    Range Rover Autobiography Ultimate Edition

    Range Rover 2010

    Range Rover 2010

    További cikkek

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Legolvasottabb írások

    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!

    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!

    Férfiszempont: Így kellene férfinak lennünk egy kapcsolatban

    Férfiszempont: Így kellene férfinak lennünk egy kapcsolatban

    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért

    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért

    Húzd meg-ereszd meg - a kapcsolati játszma, amire semmi szükséged nincs, mégis beleragadsz

    Húzd meg-ereszd meg - a kapcsolati játszma, amire semmi szükséged nincs, mégis beleragadsz

    Mondatok, amiket szemrebbenés nélkül félre lehet magyarázni

    Mondatok, amiket szemrebbenés nélkül félre lehet magyarázni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?

    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?

    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?

    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?

    Füles kérdések – a füldugulással javasolt orvoshoz fordulni

    Füles kérdések – a füldugulással javasolt orvoshoz fordulni

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia