Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Stylelife - A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

Stylelife
Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A legkisebb T

A legkisebb T

  • 2019. december 02.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Egyszer volt, hol nem volt, volt az Óperenciás tengeren is túl, élt egyszer egy nagy király. Híres és jó király volt. Rengeteg újító, korát meghaladó intézkedést vezetett be. Az átlagembernek szánt dolgoktól kezdve a leggazdagabbaknak készült luxus árú is volt a birodalmában.


A legkisebb T - Autó & Motor - MOBILITY - crossover, t-cross, t-cross teszt, vw t-cross, vw touran,
A királynak óriási hatása volt az autóiparra. Olyan nagy volt a hatalma, hogy képes volt könnyűszerrel befolyásolni az emberek igényeit is.Ennek a királynak több gyermeke is volt. A birodalmának az egyik tartományában T-SUV-bán 4 gyermeke, egyes számítások szerint 5 gyermeke élt. Név szerint T -ouareg, -iguán, (-iguán Allspace), -Roc és -Cross.

A legkisebbik volt T-Cross, akiről ez a történet szól.

A fenti történet csak részben mese, mert a VW csoportra tökéletesen igaz, hogy nem követik, hanem irányítják a piaci folyamatokat. A T-Cross nem sokkal a T-Roc megjelenése után került piacra és relatív kicsi méretkülönbsége miatt számomra kevéssé érthető a létjogosultsága. De ki is vagyok én, hogy képes legyek műhold perspektívából látni a kibontakozó folyamatokat, igényeket? Persze ezek alapján cseppet sem lesz meglepő, ha ma-holnap megjelenik a VW Up alapjaira megépített szuper mini cross-over és betöm egy újabb, még nem létező piaci rést.
Az biztos, hogy az SUV kategória hihetetlen mértékben fejlődik és egyes vélemények szerint 5-8 éven belül az utakon lévő autók fele ebből a kategóriából fog származni. Bizonyos autógyártók – nevesül a Ford – azt tervezik, hogy meglévő típusaikat kizárólag SUV-re cserélik és nem is lesz más elérhető a modellpalettájukon.  Ennek a fokozódó piaci igénynek kívánt elébe menni a VW, bár ez sem teljesen egyértelmű kijelentés. A platform stratégia és az egyre növekvő autóméretek miatt nehéz manapság eldönteni, hogy melyik típus pontosan melyik kategóriába érkezik. Azt gondoltam a Cross előtt, hogy a T-Roc jelent meg a már jó ideje a piacon lévő Nissan Juke, Opel Mokka vagy éppen Renault Captur versenytársaként. Most kicsit elbizonytalanodtam, de bárhogy is van, a lényeg, hogy most már van végre kisebb és nagyobb SUV a kínálatban: S, M,L és XL méretű. Most, hogy minden olvasó letörli a hír hallatán az utolsó izzadságcseppet is a homlokáról, érdemes végre kicsit alaposabban is megnézni, hogy mit kínál a T-Cross.

A legkisebb T - Autó & Motor - MOBILITY - crossover, t-cross, t-cross teszt, vw t-cross, vw touran,

A teszt során az egyelőre nem túl bőséges motorválasztékból az 1l-est vezettük. Egyébként van ezen kívül még az 1l-es verzió is :). Kétfajta teljesítménnyel kapható a 95Le-s és a 115Le –sel. Mi az utóbbit próbáltuk és mindehhez egy manuális váltó csatlakozott. Voltak félelmeim a 999cm3-es motorral kapcsolatban, de erre, mint kiderült, semmi okom nem volt. Nagyszerűen viszi a kis turbós motor az autót. Kényelmesen lehet vele közlekedni, jól gyorsul. Vegyes használat mellett pedig beérte 6,7l-el 100km-en. Az autó alapfelszereltsége rendkívül bőséges, de ezen felül  a tesztautóban jó pár extrafelszereltség is megtalálható volt.

A legkisebb T - Autó & Motor - MOBILITY - crossover, t-cross, t-cross teszt, vw t-cross, vw touran,

A T-Cross méretei alapján gyakorlatilag egy emelt hasmagasságú Polo. Minimálisan, 5 cm-rel hosszabb is lett, de a vizualitáson nagyot segít pár fontos elem, amelyek tovább növeli az érzést, hogy nem egy kisautóról beszélünk.  Ilyen a csomagtér ajtó felső felére elhelyezett spoiler, ami megnyújtja az autó tetejét. Hasonló vizuális elem a hatalmas, krómozott keretbe illesztett ködfényszóró, ettől is sokkal nagyautósabb érzésem van illetve a végére hagytam a legszembetűnőbb külső elemet, az autó méreteihez mérve gigantikus, 18”-as alukerekeket. Szükségtelen ugyan ez a méret, de rendkívül menő.  Hogy a divat diktálta vagy a „prémium” érzés volt a célja, hogy a hátsó lámpák nagyautós módon lettek összekötve, azt nem tudom. Az viszont biztos, hogy talán ez az egyetlen pontja az autónak, ami nekem annyira nem tetszett az első látásra, viszont pár nap után ez is megváltozott és ma azt gondolom, hogy sokkal inkább tetszik, mint nem.

A legkisebb T - Autó & Motor - MOBILITY - crossover, t-cross, t-cross teszt, vw t-cross, vw touran,
Belül a megszokott VW csoportra jellemző belső tér fogad bennünket. Az üléspozíció természetesen magasabban van, mint egy hagyományos személyautóban, így sokkal jobb a kilátás. A hátsó üléssor és annak lábtere attól függ, hogy a csomagtartót milyen mértékben szeretnénk bővíteni, ugyanis ahogyan sok kiskategóriájú autó esetében ez egy sínen csúsztatható előre-hátra. De még abban az esetben is, ha a legnagyobb csomagteret szeretnénk választani, ami 455l, akkor is elfogadható a megmaradó hely. A másik véglet esetén a csomagtartó 385l nagyságú. A T-Cross ülései egyébként meglehetősen kemény tömésűek, de ettől függetlenül kényelmesek és remek az oldaltartásuk.
Az autó reklámjából, a rendelhető színkombinációkból látszik, hogy a fő célcsoport, akinek az autót szánják, a fiatal, városban élő korosztály. Talán ezért van a VW-ek megszokott belső teréhez képest több műanyag, mert így lehet a költségeken spórolni valamit, illetve ez a korosztály erre talán toleránsabb.  Ez lehet, hogy Európa nyugati részén így lesz, de itthon nagyobb esélyét látom, hogy az idősebb korosztály választja, egzisztenciális és funkcionális okból is. Előbbit szerintem nem kell magyarázni túlságosan, utóbbi oka pedig, hogy rendkívül kényelmes a ki- és beszállás a kocsiba.
A műszerfal és a műszeregységek elrendezése roppant logikus. Akinek volt már bármilyen VW csoportból származó autója, azok számára az elsajátítás és készség szintű használat körülbelül 2-2,5 másodpercet vesz igénybe. Akinek nincs ilyen tapasztalata, annak több időre van szüksége, meglátásom szerint 4-5 másodpercet kell rászánnia. A műszerfal egyébként teljesen digitális és a kormányon elhelyezett egyik gomb segítségével választható, hogy milyen megjelenést, információt szeretnénk látni.  Nagyon mutatós és modern hatást ad. A középkonzolon kapott helyet az infotainment rendszer. A nagy színes kijelző hivatott arra, hogy minden fontos dolgot irányítsunk és vezéreljünk az autóban. Természetesen a konnektivitás 2019-ben alapvető elvárás. A telefon tükrözésével minden információt a középső képernyőn láthatunk, miközben vezeték nélkül töltődik a készülékünk.

Vezetéstámogatás és kényelmi felszereltség szempontjából nincs hiány az autóban. A teljesség hiányával az autó főbb tartozékai a sávtartó, adaptív tempomat, vészfék asszisztens, holttér figyelő, hegymenet asszisztens található az autóban. A sávtartó hangolása nekem nem tetszett különösebben. Találkoztam már finomabb kormánymozdulatra képes és kevéssé agresszívan a vezetésbe „beleszóló” rendszerrel. De ettől függetlenül a munkáját remekül végezte.
És ha már a fő célcsoport a fiatalok, az autóból nem maradhatott ki a Beats hangrendszer és sok-sok rekesz, tárolásra alkalmas hely, ahová apróságokat el tudunk pakolni.

A legkisebb T - Autó & Motor - MOBILITY - crossover, t-cross, t-cross teszt, vw t-cross, vw touran,

A legkisebb királyfi tehát elindult idén hódító útjára, ahol nem lesz könnyű dolga, mert sok ellenség vár rá, akikkel meg kell küzdenie. De a jó király felvértezte fiát minden eszközzel és jó megjelenéssel ahhoz, hogy könnyen vegye az akadályokat. Ha az autót megtarthattam volna, az én mesém is tovább tartott volna.

A legkisebb T - Autó & Motor - MOBILITY - crossover, t-cross, t-cross teszt, vw t-cross, vw touran,

  • crossover t-cross t-cross teszt vw t-cross vw touran

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A legkisebb T - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A legkisebb T
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Boldogság minden áron? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Boldogság minden áron?
    • Keresd a nőt!
    Finom smoothie receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Finom smoothie receptek
    • Stylelife
    Nyári gyümölcsös galette recept
    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Boldogság minden áron?

    Boldogság minden áron?

    Finom smoothie receptek

    Finom smoothie receptek

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia