Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI

A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI

  • 2020. március 10.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Peugeot 508 második alkalommal jelent meg ilyen néven, miután az új névadási stratégia szerint a generációk száma növekszik, nem pedig a kategória (2-es, 3-as, 5-ös) mögötti szám, mint azt sok éven át megszokhattuk. Pontosan két éve 2018-ban mutatták be ezt a szériát a genfi autószalonon 5 ajtós és kombi változatban. Utóbbi az angol station wagon rövidítése alapján, SW jelzést kapott.


A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI - Autó & Motor - MOBILITY - 508 kombi, 508 teszt, peugeot 508, peugeot 508 sw, peugeot 508 teszt, peugeot teszt,
A dízel a mai autózásban szitokszónak számít, ha pedig nem SUV kategóriában kínál modellt valaki, de legalább is nincsen megemelve a padlószint pár centiméterrel, akkor azt hihetjük, hogy eladhatatlan és a tömegek számára érdektelen autóról beszélünk. Kevesen képesek rácáfolni erre a tézisre. Talán az egyik ilyen gyártó a Peugeot.
Az előző 508-as is egy kiváló minőségű és belső formavilágú autó volt, azt is ki lehet mondani, hogy külső megjelenésében talán kicsit unalmas formával rendelkezett. Többek között ezen is változtattak az új modell esetében. De ennél sokkal több mindenen…
A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI - Autó & Motor - MOBILITY - 508 kombi, 508 teszt, peugeot 508, peugeot 508 sw, peugeot 508 teszt, peugeot teszt,

Az 508-assal töltött pár nap alatt végig az járt a fejemben, hogy vajon mitől számít egy márka, illetve típus, luxusnak. Hol van az a képzeletbeli határ, amitől azt mondjuk, hogy egy presztízs autóban ülünk? És persze a márka imázsa és elfogadottsága is kell ehhez, de ha csak egyetlen típusát kellene vizsgálni egy márkának, és nem egy teljes modellvonalat, akkor a Peugeot 508 esetében szerintem nyugodtan mondhatnánk, hogy megérkezett. A PSA konszern a DS márkával abszolút a presztízs címre pályázik, de itt a divathullámokat megülve gyakorlatilag SUV-kből áll a kínálat. Így az 508 olyan helyet céloz meg, ahová Peugeot még nem tette be a lábát. Az Audik, BMW-k, Lexusok, Volvok, Mercedesek által teremtett elitben követel magának helyet.

A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI - Autó & Motor - MOBILITY - 508 kombi, 508 teszt, peugeot 508, peugeot 508 sw, peugeot 508 teszt, peugeot teszt,

Az előző szavak pedig túlzás nélkül állítom, hogy nem túlzóak. Ritkán szoktam elemezni a különböző gyártók árait. Egyszerűen azért nem, mert hiszem, hogy a vásárlási döntések során ezt a pontot mindenki el tudja maga dönteni. Mi az, ami belefér, mi az, ami nem. Az, hogy mi a sok és mi a kevés az teljes mértékben szubjektív. A mostani esetben ezt azért szeretném mégis kihangsúlyozni, mert az első (és lehet második) látásra magas ár, nem feltétlenül az. A tesztelt autó listaára a tömérdek extrával 14,5 millió fölött volt. Ha ezt összehasonlítjuk egy Opel Insignia, Ford Mondeo vagy VW Passat árával akkor láthatjuk, hogy legalább 1-2 M Ft-tal többet kell ezért az autóért adni. Én viszont arra buzdítok mindenkit, hogy az összehasonlítást ebben az esetben az Audi A4, BMW 3 vagy a Volvo S60-nal szemben tegye meg. Ugye, így már nem is olyan rossz a helyzet? Itt ugyanis 3-5 millió vagy akár nagyobb ár előnye is lehet a francia autónak. Igen, első hallásra ez vadnak tűnik. Hogy merészelem én ezt javasolni? Egyszerűen azért, mert beleültem a Peugeot 508-ba és olyan minőséggel találkoztam, ami egyáltalán semmivel, de semmivel sem rosszabb, mint az előző márkák esetében. Az anyagok, a kialakítás, a felületek minden kétséget kizáróan makulátlanok. Mindezeken túl, olyan hangulat uralkodik az autóban, amellyel sehol máshol nem találkozhatunk.
A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI - Autó & Motor - MOBILITY - 508 kombi, 508 teszt, peugeot 508, peugeot 508 sw, peugeot 508 teszt, peugeot teszt,

A műszerfal, a Peugeot tervezési koncepciója miatt feljebb került, a kormány pedig valamivel lejjebb. Így elérték a mérnökök, hogy head-up display, azaz lefelé pillantás nélkül láthatjuk vezetés közben a műszerfalat. Természetesen az egész kijelző digitális és személyre szabható. Olyan extra kiegészítőkkel rendelkezik, mint az éjjel látó kamera. Ez a funkció sötétedés után érhető el, és olyan tárgyakról, személyekről is információt kapunk, amelyek a sötétség miatt rejtve maradtak volna. Az út mentén poroszkáló gyalogosok, biciklisták könnyebben láthatóvá lesznek, sőt a rendszer figyelmeztet is, ha esetleg veszélyesen közel kerülnek hozzánk. A kialakításhoz persze hozzátartozik, hogy a kormány szokatlanul kicsi, szinte gokartos méretű, továbbá nem csak a lenti részén, hanem fönt is le van csapva, hogy ne takarjon be a műszerfalba. A méretet, illetve a mögötte elhelyezett karok használatát szokni kell, mert zsúfoltan fért el minden, elsősorban a bal oldalon, ott ugyanis az index kar mellett helyet kapott a tempomatot kezelő kar, továbbá a sebességváltó manuális fülecskéje is. 
A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI - Autó & Motor - MOBILITY - 508 kombi, 508 teszt, peugeot 508, peugeot 508 sw, peugeot 508 teszt, peugeot teszt,

A középkonzol tetején a mai divatnak megfelelő képernyőt láthatjuk, enyhén a vezető felé fordítva, és ezen a ponton van talán az autó egyetlen gyenge pontja, ugyanis a képernyő felbontása meglehetően gyengécske. A tolatókamera minősége nagyon távol áll az 508 más elemeinek színvonalától.
Az előző generációs 508 komoly hiányossága volt, hogy pakoló és tárolórekeszekkel nagyon kevéssé volt eleresztve. Az újra gondolt beltér minden szempontból kárpótol minket. A könyöklő alatt hatalmas tárolórekeszt találhatunk, továbbá akad még egy fedeles rekesz közvetlenül a váltókar mellett. A telefont pedig középkonzol íve alatt tudjuk elhelyezni, ahol egy indukciós töltő is helyet kapott, csakúgy, mint az USB kimenet, aminek a segítségével a telefonunkat ki is tudjuk tükrözni.
A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI - Autó & Motor - MOBILITY - 508 kombi, 508 teszt, peugeot 508, peugeot 508 sw, peugeot 508 teszt, peugeot teszt,

A motor és a váltó tökéletesen dolgozik együtt. A 180 LE-s dízel erőforrás pedig azon kívül, hogy nem túlságosan szomjas – a teszt alatt 6,5l-es átlagfogyasztást mértem – rendkívül dinamikusan, kellemesen jó gyorsulással röpíti az 1 cm híján 4,8m hosszú autót.
Ha pedig méretek és külső jegyek, akkor itt kell kiemelnem, hogy milyen hatalmasat fejlődött az 508 a külső jegyeit illetően. A front rész agresszív, egyedi és dinamikus formát kapott. Az oroszlános fogak, melyek a LED-es fényszóróból lefelé lógnak, kiegészítve annak vonalát, a nappali menetfényt adják. A formai jegyek az orr részen persze ennél sokkal színesebbek. A motorháztető túllógása és az enyhén homorú krómdíszes hűtőmaszk együttesen teszik dögössé és sportossá az autót.
A kombi forma szuper jól áll az 508-nak, vonalai sportos kupészerű formát adnak a kocsinak. A fehér autón a fényes feketére fényezett tetősínek pedig erősítették ezt a hatást, csakúgy, mint a keret nélküli ajtók.  Az 5 ajtóshoz képest ez a változat 4cm-rel hosszabb és közel 2cm-rel magasabb, de így is kifejezetten alacsony az új Peugeot a mostani autókhoz képest. A sportosság és egyediség hátulról nézve is szembetűnő, hiszen a valódi dupla kipufogók és a fekete sávval összekötött lámpák adnak méltó lezárást a karosszériának.

A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI - Autó & Motor - MOBILITY - 508 kombi, 508 teszt, peugeot 508, peugeot 508 sw, peugeot 508 teszt, peugeot teszt,

A megfelelő komfortról a kitűnő futómű gondoskodik és az a rengeteg technika, amely egy mai modern autóban megtalálható. Mondani sem kell, hogy az összes hárombetűs rövidítés megtalálható az extralistán, így természetesen a másodfokú önvezetés probléma mentesen működik az autóban. Ez utóbbi azt jelenti, hogy képes az autó az előttünk haladó autó sebességére lassítani, adott esetben vészfékezni, sávban tartani az autót, és természetesen önállóan visszagyorsítani, ha eltűnt előlünk minden veszélyforrás. Sok autó tudja manapság az előbb felsoroltakat, de az 508-as olyan módon teljesíti, hogy semmiféle panasz nem lehet rá. Nem rángatja közben a kormányt, csendesen észrevétlenül és nem kellemetlenül avatkozik be, ha éppen szükséges. A vezetési élményt fokozza az üzemmód választó kapcsoló, ahol a hangulatunkhoz megfelelő vezetések/hangolások közül választhatunk. Sport változatban érezhetően megindul az összes motorba rejtett paripa, miközben az egyéb rendszerek (váltó, futómű stb.) is erre hangolódnak.

A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI - Autó & Motor - MOBILITY - 508 kombi, 508 teszt, peugeot 508, peugeot 508 sw, peugeot 508 teszt, peugeot teszt,

Összességében a Peugeot mindenképpen a prémium minőség irányába mozdult el az új szériával. Minden egyes részlet könnyedén összemérhető bármely német, japán presztízs márka hasonló kategóriás autójával, és egyáltalán nincs szégyenkezni valója (talán a tolatókamera felbontását kivéve). Az viszont biztos, hogy a Peugeot márka még nem tart ott, hogy ezt a szintet mindenki elfogadja, de az új modellek segítségével (lásd a 2020 év autója a Peugeot 208 lett) ez előbb-utóbb be fog érni. Addig viszont el kell fogadnia, hogy árazás szempontjából sokan nem a felső szegmenshez fogják hasonlítani. Az viszont biztos, hogy a belső tér hangulatával, minőségével és egyedi külsejével nagyon magasra tette a lécet, még saját magának is.

A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI - Autó & Motor - MOBILITY - 508 kombi, 508 teszt, peugeot 508, peugeot 508 sw, peugeot 508 teszt, peugeot teszt,

  • 508 kombi 508 teszt peugeot 508 peugeot 508 sw peugeot 508 teszt peugeot teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225
    • Autó & Motor
    Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130
    • Autó & Motor
    Sportkombi Peugeot módra – Peugeot 508 SW PSE PHEV
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    A legfinomabb koktél receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    A legfinomabb koktél receptek
    • Stylelife
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    Férfiszempont: A lélek nem sminkelhető
    Meditáció az ingerek csökkentéséért
    Gyógyítható-e a bizalmatlanság?
    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Kapcsolódó cikkek

    Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225

    Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225

    Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130

    Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130

    Sportkombi Peugeot módra – Peugeot 508 SW PSE PHEV

    Sportkombi Peugeot módra – Peugeot 508 SW PSE PHEV

    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line

    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line

    Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line

    Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A legfinomabb koktél receptek

    A legfinomabb koktél receptek

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Férfiszempont: A lélek nem sminkelhető

    Férfiszempont: A lélek nem sminkelhető

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Gyógyítható-e a bizalmatlanság?

    Gyógyítható-e a bizalmatlanság?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia