Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Stylelife - A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

Stylelife
Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD

Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD

  • 2024. március 27.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Az EV9 hatalmas. Van nála nagyobb méretű a kategóriában, de a szögletes formája miatt jelentősen nagyobbnak látszik még annál is, mint amekkora. Így az első gondolatom a címben szerepel. Nem a szó negatív értelmében, hanem kizárólag a robosztus kiterjedése végett. A KIA tehát úgy döntött, hogy 5 méter fölött is leteszi a névjegyét.


Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev9, ev9 kia, ev9 teszt, Kia EV9 E384 AWD teszt, kia ev9 teszt,

Az EV9 egy igazi szemcsapda. Számomra hasonló hatást kelt, mint a nemrégiben nálunk járt BMW csúcsmodell, az XM (az erről készült írás itt olvasható). Bár a BMW, ha lehet még nagyobb, mint az EV9, de formavilágában ugyanazt a stílust képviseli. Az EV9 hossza 15 mm-rel haladja meg az 5 métert és csupán 2 centiméterrel keskenyebb, mint 2 méter. A tengelytávolság, amely a belső tér méretének legjobb mérőszáma, 3,1 méter. Ez pedig tényleg hatalmas! A 21”-es kerekek, amelyek igazi malomkő méretűek egyáltalán nem tűnnek nagynak a szögletes, határozott élekkel határolt karosszériához képest. A kerékjáratokat és a küszöböt fekete fényezéssel emelték ki, amelyek tovább növelik vizuálisan az SUV formát. Az egyenes tető, a sok négyzetméteres gépháztető és a szinte teljesen függőleges frontrész egy óriási dobozt formál. Bár a legfőbb versenytársnál, a Tesla X-nél minimálisan kisebb az EV9, de az imént leírt formavilág és kialakítás miatt sokkal nagyobbnak tűnik. Természetesen ez a dizájn a légellenállási képességeit drasztikusan rontja, de ez valószínűleg nem volt szempont a tervezésnél. A 0,28-as légellenállási tényező egyáltalán nem számít jónak, amely jelentősen rontja a fogyasztást.

Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev9, ev9 kia, ev9 teszt, Kia EV9 E384 AWD teszt, kia ev9 teszt,

Az EV 9 méretéből fakadóan óriási csomagtérrel kecsegtet. A motorháztető alatt egy 52 literes rekeszt találunk, amely a töltőkábelek elhelyezésére teljesen alkalmas, bár őszintén szólva meglehetősen kicsinek találtam, ha figyelembe vesszük, hogy érzésre egy 2 négyzetméternél nagyobb motorháztető alatt találjuk ezt a rekeszt. A hagyományos, hátsó csomagtere az egyik legjobban variálható az eddig nálunk kárt autók között, ráadásul mindent elektronikusan, nyomógombok segítségével módosíthatunk, így az egyes ülések lehajtását is. A három üléssor mögött 333 literes csomagtér található, de amennyiben az utolsó két sor székeit lehajtjuk, közel 2400 liternyi teret kapunk. Ha valakinek ez még kevés lenne, egy tetőbox-szal további csomagokat is szállíthatunk, maximum 100 kilónyi teherrel. Az EV9 esetében viszont könnyen belefuthatunk a B kategóriás jogosítvány határaihoz, hiszen alaphelyzetben is 2,6 tonnás. Így hiába lehet vele vontatni vagy szénné tömni a hatalmas rakteret, a 3,5 tonnás terhelhetőség egészen hamar be tud következni.
Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev9, ev9 kia, ev9 teszt, Kia EV9 E384 AWD teszt, kia ev9 teszt,

A korábban említett függőleges frontrész másik különlegessége az egyenes vonalban kialakított nappali menetfény, azok egyenes, a karosszéria teljes szélességét átívelő kialakítása. A hátsó részen ennél sokkal kevésbé formabontó, inkább a mostan Volvokra hasonlító hátsó lámpa fogja meg leginkább a tekintetünk.

Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev9, ev9 kia, ev9 teszt, Kia EV9 E384 AWD teszt, kia ev9 teszt,

Talán mondanom sem kell, hogy a minden luxussal ellátott EV9 csomagterében, még 220V-os konnektort is találunk, amelyet 3,6kW-tal is terhelhetünk. Illetve egy külön egység segítségével akár külső áramforrásként is használható az autó.
Ezekkel a formai játékokkal tehát a KIA egy másik szintre emelte már kívülről is azt a minőséget, ahová a márkát pozícionálni szoktuk. Nem csak azért, mert tömegmárkákra nem jellemző, hogy ebben a mérettartományban autóval jelenjenek meg, hiszen csupán a BMW (XM vagy elektromosban az iX), Mercedes-Benz GLS SUV, Volvo EX90, esetleg az Audi Q8 e-tron, amelyeket fel lehet sorolni a Tesla Y-on kívül. Hanem azért is, mert a KIA EV9 belül is olyan parádésan kiváló, hogy az előbb felsoroltaknak is össze kell szedni magukat, hogy funkcióban ne maradjanak le.

Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev9, ev9 kia, ev9 teszt, Kia EV9 E384 AWD teszt, kia ev9 teszt,

A KIA EV9 fő fegyvere a hatalmas, tágas tér, továbbá az a körülmény, hogy nemcsak a vezető, esetleg a jobb első ülésen utazó érezze a kényelmi funkciókat, hanem bárki, aki az autóban ül. A második üléssor is fejedelmi luxust nyújt. Igazán tetszett az a funkció, hogy a második üléssor székeit teljesen, az útra merőlegesen ki lehet hajtani.  Ez kényelmes megoldás lehet például kisbabával vagy kisgyerekkel történő utazások esetében. Sőt a második üléssor székeit hátrafelé is lehet fordítani, ezzel egyfajta tárgyalóbusz jelleget adva az autónak, bár azért a lábtér így jócskán lecsökken a két sor között. Szintén szimpatikus megoldás, hogy ezen üléssor székei előre-hátra tologathatóak, így a harmadig sor lábterét tovább lehet növelni szükség esetén.

Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev9, ev9 kia, ev9 teszt, Kia EV9 E384 AWD teszt, kia ev9 teszt,

A klíma, az ülésszellőztetés, fűtés az EV9 esetében úgy van kialakítva, hogy bármelyik presztízs márkát kérdés nélkül képes legyen leiskolázni. Külön klímaszabályozó van a hátsó ülések esetében, amely valódi luxus színvonalat teremt.
Sok esetben tapasztalom azt a nagyobb SUV-ok esetében, hogy az üléspozíció miatt sokkal közelebb van a vezetési élmény egy színvonalasan berendezett, de egyébként kisteherautó vezetési élményéhez, mintsem egy személyautóéhoz. Az EV9-ben ez egyáltalán nincsen így. Nagyon kényelmesek az ülések, jó tartást biztosítanak és a vezetési szög is teljesen személyautós, amely természetesen azzal a többletelőnnyel jár, hogy az utat magasabb szögből látjuk. Nagyon jó a beépített masszázsfunkció is, amely további kényelemnövelő faktor.
Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev9, ev9 kia, ev9 teszt, Kia EV9 E384 AWD teszt, kia ev9 teszt,

A KIA EV9 infotainement rendszere, illetve műszerfala nagyjából megegyezik a mostani új KIA modellek kialakításával, egyetlen különbséggel. Míg a műszerfal és a középső érintőképernyő teljesen megegyezik, a KIA EV9 kapott egy plusz érintés vezérelt kijelzőt a fenti két kijelző között. Maga a gondolat, hogy ezt a vezérlőt különválasztják és állandóan elérhetővé teszik kiváló ötlet, viszont az elhelyezés annyira nem lett szerencsés. A területet ugyanis szinte teljesen kitakarja a kormánykerék, amely így a funkcióját nagyban elveszíti. 
A két nagy kijelző jól átlátható, a szokásos kiváló funkcionalitással, a többi KIA modellekből már jól ismert szoftverrel.

Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev9, ev9 kia, ev9 teszt, Kia EV9 E384 AWD teszt, kia ev9 teszt,

Rengeteg az autóban a pakoló és tárolóhely, csakúgy, mint az USB kimenetek száma, sőt a csomagtérben még 220V-os csatlakozót is találunk.

A KIA EV9 igazi utazóautó, a futómű és felfüggesztés is elképesztő kényelmesre van hangolva, így bármilyen hosszú útra örömmel neki lehet vágni vele.

Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev9, ev9 kia, ev9 teszt, Kia EV9 E384 AWD teszt, kia ev9 teszt,

Nem szabad elmenni a motorikus képességek mellett, amely egyáltalán nem elhanyagolható. A 2,6 tonnás autót a 384 lóerős, 700Nm nyomatékkal rendelkező erőmű 5,3 másodperc alatt képes százra gyorsítani nulláról. Azt gondolom, hogy ez az autó ugyan nem a gyorsulgatásról szól, de ez az adat kellőképpen mutatja, hogy nem probléma ezzel a „tankkal” akár ez sem.

Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev9, ev9 kia, ev9 teszt, Kia EV9 E384 AWD teszt, kia ev9 teszt,

Az autó mérete, a súlya és a légellenállási adatai sem abba az irányba mutatnak, hogy kedvező módon lehessen vele villanyautózni. A városban 15-20 kWh-t, autópályán 110-120km/h tempó esetén 30-32kWh-t fogyasztott. Átlagosan azt mondanám, hogy vegyes használat mellett 24-25kWh/100km fogyasztással számoljunk az EV9 esetében. A nettó 96kWh-s akkumulátorral így nagyjából 400km hatótávolságot tehetünk meg. Papíron akár 210kW-al tölthetjük, így az elméleti 10%-ról 80%-ra töltés 24 perc. A valóságban szerintem ez lehetetlen, de nem szeretnék komment cunamit kapni a hívőktől, így fogadjuk el ezt az adatot, mint lehetőség. Szerintem úgy is közel 1 órát leszünk egy töltőpontnál a végén.
Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev9, ev9 kia, ev9 teszt, Kia EV9 E384 AWD teszt, kia ev9 teszt,
Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev9, ev9 kia, ev9 teszt, Kia EV9 E384 AWD teszt, kia ev9 teszt,

Összeségében imádtam a KIA EV9-et. Jó értelemben vett feltűnő, komoly méretekkel rendelkező autó, amely meglátásom szerint abban is zászlóshajója a márkának, hogy minőségében is messze felülmúlja az eddigi KIA által kínált, egyébként jó minőséget. A nagyságrendileg, minden extrával telepakolt 35 millió körüli vételárért, amelybe a tesztautó került természetesen ez el is várható. De ha a cikk elején említett bajor versenytársat, vagy a Tesla X -szel hasonlítom össze, akkor jó az ár-érték aránya. Számomra az egyetlen kérdés csak az, hogy hol lehet használni, mert 2-300 kilométereként töltögetve utazni egy ennyire kényelmes autóval szerintem értelmetlen vagy legalábbis fáradságosabb, mint maga a haladás. Szóval egy hagyományos motorral én jobban élném. Városi használatra, ahová meglátásom szerint az elektromos autó való értelmetlenül nagy. De ha nagy a család, akkor ez sem kérdés.   

Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev9, ev9 kia, ev9 teszt, Kia EV9 E384 AWD teszt, kia ev9 teszt,

  • ev9 ev9 kia ev9 teszt Kia EV9 E384 AWD teszt kia ev9 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Boldogság minden áron? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Boldogság minden áron?
    • Keresd a nőt!
    Finom smoothie receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Finom smoothie receptek
    • Stylelife
    Nyári gyümölcsös galette recept
    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Boldogság minden áron?

    Boldogság minden áron?

    Finom smoothie receptek

    Finom smoothie receptek

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia