Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Stylelife - A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

Stylelife
Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT

Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT

  • 2021. szeptember 01.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A velünk töltött pár nap alatt az RT az abszolút kedvencemmé vált. Egyáltalán nem csoda, hiszen egy szinte tökéletes motor, fantasztikus vezetési és komfortérzéssel. Nem is vagyok abban biztos, hogy az új R 1250 RT még motor, vagy egy kétkeréken guruló luxusautó. Tényleg minden motor, ami kétkerekű?


Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT - Autó & Motor - MOBILITY - 1250 RT 2021, 1250 rt BMW, BMW 1250 RT teszt, BMW motor teszt, BMW R 1250 RT teszt,

Viccesen hangzik az előbbi kérdés, de az a fajta technika és kényelem, amely ebbe az 1485 mm tengelytávú és 279kg menetkész tömegű járműbe bele lett zsúfolva, számos négykerekű tesztalanyunkat hozná zavarba.
Igen, az új RT számos pontján megújult, modern vezetéstámogató funkciókat kapott, miközben megmaradt az a motor, aminek mindig is ismertük, a túramotorok koronázatlan királyának. A királyi címet természetesen a motoros világban nem megkapni könnyű, hanem megtartani. Ezt tudja jól a bajor márka és ezért szerintem mindig igyekszik beletenni olyan csemegéket az RT-be, hogy kétség nem férjen ahhoz, hogy aki ezt választja, az a legjobbat kapja.

Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT - Autó & Motor - MOBILITY - 1250 RT 2021, 1250 rt BMW, BMW 1250 RT teszt, BMW motor teszt, BMW R 1250 RT teszt,

Jellemzően egy motor egy kategóriában tud jeleskedni. Ezért vesz, aki teheti, endurót, túramotort, sporttúrát stb. Mert nem nagyon van átjárás a kategóriák között. Van egy-két „hybrid”, de azok formai szempontból is azok. Az RT természetesen túramotor, azok között szerintem a legjobb, de kezelhetősége, teljesítménye alapján bátran oda tudnám tenni egy pár másik kategóriába is. Nagyon megy, döbbenetes módon lehet dönteni és dobozok nélkül még a városban is megállja a helyét.
Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT - Autó & Motor - MOBILITY - 1250 RT 2021, 1250 rt BMW, BMW 1250 RT teszt, BMW motor teszt, BMW R 1250 RT teszt,

Azzal kezdeném, hogy a műszaki tartalomban gyakorlatilag nem változott semmit. Ugyanaz a blokk, teljesítmény, mint az előző generáció esetén. Hogy akkor miért vagyok ennyire hasra esve tőle? Azért, mert a mai világ a technológiáról szól, arról az egyre növekvő elvárásról, hogy a kényelem és biztonság maximális legyen utazás közben.
Ezért kerültek olyan változások az egyébként formájában, megjelenésében vadonatúj motorba, mint a LED-es első lámpák, amelyek tökéletes fényt és menetbiztonságot nyújtanak. Nem mellesleg pedig roppantul dögösen is néz ki tőle a teljes frontrész.

Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT - Autó & Motor - MOBILITY - 1250 RT 2021, 1250 rt BMW, BMW 1250 RT teszt, BMW motor teszt, BMW R 1250 RT teszt,

Amikor arról beszéltem, hogy az RT talán egy autó, akkor ezt elsősorban a műszerfal látványa miatt tettem. A korábbi analóg/digitális kijelzőt felváltotta az 5-ös BMW infotainement kijelzőjéhez hasonlatos, hatalmas 10,25” -es TFT kijelző. Ennek a rendszernek, megjelenésnek legalább két csodálatos tulajdonsága van. Az első a mutatós design és a funkcionalitás, a másik pedig a pofonegyszerű kezelhetőség. A bal kormányon elhelyezett tekerő és menü gomb segítségével tudjuk elérni itt az egyes funkciókat, mint a navigáció, mobiltelefon kezelése, média lejátszás és természetesen a motorra és a megtett útra vonatkozó részletes adatok.

Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT - Autó & Motor - MOBILITY - 1250 RT 2021, 1250 rt BMW, BMW 1250 RT teszt, BMW motor teszt, BMW R 1250 RT teszt,

A média lejátszáshoz tartozik a rádió vagy éppen a mobiltelefonunkon lévő zenék hallgatása. A navigáció szintén a telefonon lévő navigációt használja. Így a telefon párosítását követően minden ilyen opciót el tudunk érni. A telefon tárolására a kormánytól jobb oldalra elhelyezett, zárható, hűtött, USB kimenettel és indukciós töltővel is ellátott rekesz szolgál. Sajnos itt maradt hiba a mátrixban, mert a nagyobb méretű almás telefon ebben a rekeszben nem fér el (mondjuk a BMW autók sem támogatják ezt a méretet…de vajon miért?). Márpedig a nagymotor, nagytelefon kombó azért annyira nem ritka, szerintem. 
Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT - Autó & Motor - MOBILITY - 1250 RT 2021, 1250 rt BMW, BMW 1250 RT teszt, BMW motor teszt, BMW R 1250 RT teszt,

A kényelem része a visszagurulásgátló, amely szintén most jelent meg a kínálatban. Ha ezt bekapcsoljuk, akkor az emelkedőn elindulás már nem fog nagyobb problémát okozni, mintha síkon indulnánk el. Nagyon hasznos funkció, valóban megkönnyíti a hétköznapokat.

Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT - Autó & Motor - MOBILITY - 1250 RT 2021, 1250 rt BMW, BMW 1250 RT teszt, BMW motor teszt, BMW R 1250 RT teszt,

Másik funkció, amely észrevétlenül teszi a dolgát, a dynamic ESA. Immáron ugyanis a motor automatikusan érzékeli az útviszonyt, vezetési stílust és egyéb környezeti körülményeket és annak alapján állítja be a futóművet. Ez azt jelenti, hogy a sofőrnek nem kell alkalmazkodnia ezekhez a változásokhoz, mint utas, terheltség, rossz útviszony. A gép automatikusan és észrevétlen módosítja a beállításokat és ennek köszönhetően nincsen változás a vezethetőségben.
Mindegy milyen tempóban és milyen mértékben döntjük a motorunkat, nem igényel nagyobb terhelést a sofőr részéről ennek levezénylése.
Hogy mit imádtam még? Az adaptív tempomatot. Igen, a BMW immáron nem egyszerű sebességtartó automatát tett az RT-be. A motor képes felismerni az előtte haladó jármű sebességét és akár intenzív fékezéssel is le tud lassítani, hogy felvegye azt a tempót. Természetesen a lassú jármű elhagyása után a rendszer automatikusan gyorsít is a beprogramozott sebességre.
Az ilyesfajta technikák miatt lesz élmény az RT-vel való közlekedés, amelyet kiegészít a kormányról vezérelhető szélvédő állítás. Ez utóbbi akár szinte álló helyzetűre is képes felemelni a szélvédőt, így autópálya tempó mellett is nyugodtan feltolható a plexi a sisakon. A szél akkor sem fog zavarni.
Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT - Autó & Motor - MOBILITY - 1250 RT 2021, 1250 rt BMW, BMW 1250 RT teszt, BMW motor teszt, BMW R 1250 RT teszt,

Az oldaldobozok természetesen képesek elnyelni úgy egy teljesértékű sisakot, hogy mellettük még így is rengeteg hely marad. Sőt, ezek a dobozok, mint egy-egy bőrönd, roppant egyszerűen, tényleg egy mozdulattal szedhetőek le, majd tehetőek vissza a helyükre.

Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT - Autó & Motor - MOBILITY - 1250 RT 2021, 1250 rt BMW, BMW 1250 RT teszt, BMW motor teszt, BMW R 1250 RT teszt,

Az R1250 Rt-vel tényleg élmény a motorozás. Nagyon megy, ami nem csoda, hiszen a boxermotor 136 lóerő leadására képes, mindezt 143Nm nyomatékkal teszti. A hat sebességes váltó harmadik fokozatánál is keményet tud a kerék csikorogni, ha maximumra húzzuk neki. Tényleg döbbenetes egy ekkora géptől. A vezetési élményt számomra minimálisan az korlátozta, hogy az én szememnek a tükrök nincsenek jó helyen. Kicsik és nem jó belőlük – nagy a holttér – a visszatekintés.

Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT - Autó & Motor - MOBILITY - 1250 RT 2021, 1250 rt BMW, BMW 1250 RT teszt, BMW motor teszt, BMW R 1250 RT teszt,

A BMW R 1250 RT egy fantasztikus motor. Bár nem tudom rá azt mondani, hogy olcsó, hiszen extrákkal együtt 8 millió fölé csúszik az ára, de az a tudás, teljesítmény, amivel rendelkezik sajnos, nem sajnos, de megér ennyit. Egy autó ára? Igen. Tud egy ilyen értékű autó ennyi mindent? Nem. Hát ezekért gondolom, hogy az R 1250 RT már túlmutat azon, amit egy motorról egy átlagember gondol.

Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT - Autó & Motor - MOBILITY - 1250 RT 2021, 1250 rt BMW, BMW 1250 RT teszt, BMW motor teszt, BMW R 1250 RT teszt,

  • 1250 RT 2021 1250 rt BMW BMW 1250 RT teszt BMW motor teszt BMW R 1250 RT teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Boldogság minden áron? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Boldogság minden áron?
    • Keresd a nőt!
    Finom smoothie receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Finom smoothie receptek
    • Stylelife
    Nyári gyümölcsös galette recept
    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?
    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Boldogság minden áron?

    Boldogság minden áron?

    Finom smoothie receptek

    Finom smoothie receptek

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia