Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115

  • 2023. szeptember 09.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Kicsit megtévesztő módon, két egymástól teljesen különböző Mazda 2 típust találunk a márka honlapján. Az egyik a 2022-ben megjelent Toyota Yarisból származó, lényegében átlogózott változat, a másik pedig a 2023-ban érkezett harmadik generációs Mazda 2 második modellfrissítése. Ez utóbbi járt nálunk, abból is a legmagasabb felszereltségű és sportosra hangolt változat, a Homura Aka.


Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

Akinek sikerült elsőre átlátnia a különböző modellfrissítések, kivitelek által teremtett káosz szerű kínálatot, annak már egyáltalán nem lesz gondja azzal, hogy az egyes felszereltségi szintekhez kapható teljesítményszinteket is megértse. A Mazda 2 egyetlen erőforrással érkezik, amely egy 1,5 literes szívó benzinmotor. Teljesítmény szempontjából viszont három különböző lehetőséget is kínálnak. Az alap változat 75 lóerős, ezenkívül van egy 90 lóerős változat. A ranglista csúcsán pedig a 115 lóerős, mild-hybrid rendszerű erőforrás áll. Arra viszont ügyelni kell, hogy nem minden teljesítmény kapható mindegyik felszereltségi szinthez, amelyből összesen 5 különböző van. A belépő szint esetében, amely 6,9 millió forintról indul, csak a leggyengébb motort kaphatjuk, a csúcson pedig az általunk is tesztelt Homura AKA áll 115 lóerővel és 9,1 milliós listaárral. Ez az erőforrás kizárólag manuális váltóval érhető el, míg a 90 lóerős változathoz automata is rendelhető. Ez utóbbi, tehát a 90 lóerős automata változat a legmagasabb felszereltség esetében 9,7 millió forintért vihető haza.

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

A fenti pár sor után nehezen lesz védhető, hogy a szívemhez közel álló Mazda egyik fő erőssége a letisztultság. El kell fogadnunk, hogy ennek a duplikációnak egyetlen oka van. Ez kényszeríti rá a Mazdát, hogy a drágább Yaris féle Mazda 2 is elérhető legyen. Ez pedig a károsanyag kibocsájtási normák adta keretrendszer, hiszen a Toyota változat full hybrid motorja csak 90g CO2 kibocsájtással rendelkezik, illetve rendkívül alacsony fogyasztási értékekkel.

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

Ezzel szemben a most nálunk járt Mazda 2 113g CO2-t bocsájt ki száz kilométer alatt, illetve a fogyasztása is valamivel magasabb. Ettől függetlenül, figyelembe véve még azt is, hogy a méretei miatt kell néhány kompromisszumot kötnünk, sokkal inkább ez a változat áll közelebb hozzám. Főként a minőségérzet, kiváló vezethetőség, forma és remek műszaki tartalom miatt (és persze azért is, mert ha Toyotát akarok venni, akkor nem a Mazda szalonba megyek). Lássuk, mik is ezek:   
Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

A tesztelt Mazda 2 formai szempontból teljesen beleillik a Mazda által megteremtett KODO irányelvbe, amelyet a japán gyártó a mozgás lelke elnevezéssel illet. A letisztult, végtelenül funkcionális tervezés a kis Mazdában is éppúgy megjelenik, mint a többi modell esetében. 4080mm-es hosszával, 1695mm szélességével és 1495 mm-es magasságával arányos, kiváló formájú autó. Számos színben kapható, de ez a bizonyos piros színárnyalat, a soul red crystal számomra egyértelműen a legszebb szín a Mazda palettáján, sőt én azt is állítanám, hogy a legszebb piros a Mazdánál van. A felszereltségi szintek nem csak a kínált extrákban módosítják az autót, hanem külső megjelenésében is. A Homura és Homura Aka esetében fekete méhsejtmintás a hűtőrács, illetve piros színű betét jelzi a márkalogótól jobbra, hogy erről a verzióról van szó. A tervezők egyfajta „geg”-et is belecsempésztek a tervezésbe, ugyanis ez a jelzés a hátsó lökhárító alján is megjelenik. Alacsonyabb felszereltség esetén fekete, vagy éppen sárga ez a csík. Illetve a hűtőrács megjelenése is egészen más.

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

Természetesen más elemek is megváltoznak, ahogyan felfelé lépünk a szintek között. Nagyobb, 16” -es alufelnit kapunk az Aka szinten, a rádió antennája is megváltozik, a tetőre fekete borítás kerül, a hátsó ablakok sötétítést kapnak és természetesen a kipufogóvég is krómozott lesz.

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,
Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

A belső tér minősége kifejezetten jó a Mazda 2-ben. A műszerfal jó minőségű, gumírozott anyaggal van borítva, illetve a középen végigfutó hasított bőr betét is jól mutat. Nemcsak középre, hanem az ajtókra és a középkonzol láb felöli részére is odafigyeltek a tervezők. Általánosan jó a minőségérzet. A térérzetre ez ennyire nem egyértelmű. Az első két ülés kényelmével egyáltalán nincsen probléma, két felnőtt megfelelően fér el elől. Az ülések is nagyon kényelmesek, jól tartanak. A hátsó utasokra ennyi hely már sajnos nem maradt. 180 centiméteres magasságra beállított első ülések esetében a hátsó tér már rendkívül szűkös, amelyet tovább csökkent a viszonylag széles kardán alagút. Úgy gondolom, hogy gyerekek számára tökéletes a hátsó ülés, de 4 közepes vagy nagyobb magassággal megáldott felnőtt nem tud hosszú távon kényelmesen utazni az autóban. A csomagtér kialakítása sem feltétlenül a hosszú utazásokra lett optimalizálva. Alaphelyzetben 255 literes a tér, amely a hátsó ülések lehajtásával 887 literig bővíthető.

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

A vezetési élmény kiemelkedően jó a Mazda 2-ben. A hatsebességes váltó talán az egyik pont, amelyet ezek közül érdemes kiemelni. Nagyon jól kézre áll, megfelelően pontos, rövid úton járó váltószerkezetről van szó, amely jól passzol a 115 lóerős erőforráshoz. Nem versenyautó, de jól és dinamikusan mozog. Gyári adat szerint 9,1 másodperc alatt tudja a 100-as sprintet. Talán kicsit zajos, erősebb gyorsításkor, de a hangja egyáltalán nem zavaró. A futómű megfelelően feszes, nem is túl puha, nem is túl lágy. A kormány közvetlen, direkt és egyébként jó fogású.

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

A Mazda 2-vel a teszthét alatt 5,4 – 5,5 literes átlagfogyasztással közlekedtünk, amely nagyobb odafigyeléssel akár lejjebb is küzdhető.
A Homura Aka felszereltségi szint kellő mennyiségű extrafelszereltséget kínál, amely még egy 720 ezer forintos DRAS elnevezésű extrával egészíthető ki, amely a 360 fokos kamerát, adaptív tempomatot, adaptív LED fényszórókat, táblafelismerő rendszert és a színes head-up displayt tartalmazza. Ezekkel együtt és egy 95 ezer forintos könyöklővel tényleg teljes a kínálat. Ezekkel viszont már jócskán 10 millió fölé emelkedik a kisautó ára. Ez pedig szívbe markoló. Sajnos azt kell mondjam, hogy a minőséget figyelembe véve el kell fogadni ezt az árszintet és azt, hogy 2023-ban az autók esetében a méret már nem lényeg, hiszen a gyártási költségek miatt nagyon kicsi a szórás egy kiskategóriás vagy éppen egy kompakt autó között. Ezt leszámítva a Mazda 2 egy jó vezetési élményt kínáló, remekül összerakott autó, amelyet jó érzéssel tudok ajánlani.     

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,
      

  • 2023 Mazda 2 teszt Mazda 2 Mazda 2 Homura AKA teszt Mazda 2 Homura G115 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról
    • Stylelife
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia