Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Autó & Motor
Cool-Túra - Bukowski, a zseniális tróger

Bukowski, a zseniális tróger

Cool-Túra
Autó & Motor - Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Autó & Motor
Cool-Túra - A klub első számú szabálya: senkinek egy szót se a klubról! - Harcosok klubja a film és ami mögötte van

A klub első számú szabálya: senkinek egy szót se a klubról! - Harcosok klubja a film és ami mögötte van

Cool-Túra
Cool-Túra - Isten éltessen  Martin Scorsese!

Isten éltessen Martin Scorsese!

Cool-Túra
Cool-Túra - Apa, még mindig mi vagyunk a jók?

Apa, még mindig mi vagyunk a jók?

Cool-Túra
Stylelife - Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

Stylelife
Cool-Túra - 3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

Cool-Túra
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric...

Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

  • 2020. szeptember 24.
  • Komment

A flotta első elektromos szabadidő-autója! Meg kellett csípnem magam ahhoz, hogy észhez térjek és rájöjjek, ez nem álom, hanem valóság!


Az emberek fejében szinte még ideje sem volt rögződnie annak, hogy a Hyundai már egy új szegmensben is jelen van, ami nem más, mint a kompakt crossovereké. Az igen nagy népszerűségnek örvendő, Kona elnevezésű modelljüket 2017-ben mutatták be és már abban az évben el is készült a gyártásra kész verzió. Amennyire friss a köztudatban az elektromos meghajtású Kona, olyannyira számít újdonságnak a MOL Limo flottájában!

Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, elektromos autó, flotta, Hyundai, Hyundai Kona, Hyundai Kona Electric, MOL, MOL Limo, teszt,

A Kona a portugáloknál „Kauai” néven terjedt el, ami megmosolyogtat, hiszen ez egyben egy valóságos sziget, amely Hawaii-hoz tartozik. A kínaiak „Encino”-ként tartják számon.

Az e Kona, vagyis a Kona Electric hulláma az idei évben ért el Európába és amellett, hogy egy várva-várt villanyautó volt, a MOL Limósok is elsők közt újították be őket! Nem okozott csalódást, közkedveltségéhez nagyban hozzátesz az is, hogy olyan hatótávval (is) büszkélkedhet, amit eddig szinte csak a Teslák tudtak teljesíteni. Ahogyan azt a címben leírtam, Kona ilyen jó még nem volt, vagyis emelem kalapom a dél-koreaiak előtt! A Kona rengeteg robbanómotoros verzióját volt szerencsém kipróbálni régebben, de azt kell mondjam, létjogosultsága igazán csak az elektromos meghajtásban rejlik. Tényleg nagyon eltalálták!

Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, elektromos autó, flotta, Hyundai, Hyundai Kona, Hyundai Kona Electric, MOL, MOL Limo, teszt,

Külsőre természetesen nem sokban tér el a belsőégésű motoros Konától, a hűtőmaszkot viszont nem érdemes keresni rajta. Ezenkívül minden más a helyén maradt, az elektromos picivel hosszabbra és magasabbra sikeredett, 4,165 mm helyett 4,180-ra nőtt. Fogalmam sincs, hogy mások fejében miféle vizuális gondolatokat indít útjára a Kona és a Kona Electric, de szerintem akár testvérek is lehetnének az új Nissan Juke-al. Legalább is arcra. Szélessége 1,800 mm, magassága 1,570 mm. A bekerült lítiumion-akkumulátor felért egy hízókúrával, így lett 1,535 kg az önsúly. A 64 kWh-s akkupakk esetében ez 1,685 kg-ot jelent.

Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, elektromos autó, flotta, Hyundai, Hyundai Kona, Hyundai Kona Electric, MOL, MOL Limo, teszt,

A Kona Electric tett róla, hogy már bepattanásom első pillanatában máshol érezzem magam. A túlvilágba repített, amikor pedig elindultam vele, akkor aztán pláne! Az egyik furcsa mániám, hogy imádom az újautók illatát, ezért aztán muszáj volt rengetegszer „kölcsönkérnem” a Konát a MOL Limótól. A Hyundai rengeteg felszereltségi szintet tett elérhetővé a modell esetében a vásárlók számára: a Starttal kezdődik a dolog, majd jön a Premium Edition 39 és 64 kWh-s akkucsomagokkal, aztán a Style Edition, majd az Executive Edition-nel ér véget.

Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, elektromos autó, flotta, Hyundai, Hyundai Kona, Hyundai Kona Electric, MOL, MOL Limo, teszt,

Rengeteg előrendelést fogadott a vállalat, voltak olyan szerencsések, akik már az év elején sikeresen kézhez kapták elektromos szabadidő-autójukat. Aztán jött ez a fránya vírus, ami lelassította a kiszállítás folyamatát, így el tudom képzelni, hogy még mindig vannak, akik csodával várják, hogy használhassák ezt a nagyszerű járművet.

Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, elektromos autó, flotta, Hyundai, Hyundai Kona, Hyundai Kona Electric, MOL, MOL Limo, teszt,

A beltér egyszerre letisztult, de mégis mutatós. Nincs túlbonyolítva, túlgondolva, imádtam a gombok kattanását és azt, hogy végre nem kell mindent kizárólag érintőfelületen kezelni, hanem érezhettem a fizikai vezérlők és az ujjbegyem kapcsolatát. A kardánalagút kitűnő magasságban van, nem is lehetne jobb helyen. Kényelmesen rá tudtam helyezni vezetés közben a könyökömet. A két pohártartó feletti kis tárolórekesz olyan finoman nyílt, hogy muszáj volt újra és újra kipróbálnom, mert jól esett, hogy ugyan nem prémiumautóban ültem, mégis minőségi anyagok vettek körül. A tároló nem mellesleg egy USB portnak, egy AUX kábelnek és egy indukciós töltőnek ad otthont.

Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, elektromos autó, flotta, Hyundai, Hyundai Kona, Hyundai Kona Electric, MOL, MOL Limo, teszt,

Nem is gondolná az ember, mi minden rejlik a kis téglalap alakú fedél alatt! Ami meglepetést okozott, az az automataváltó hiánya, a kapcsoló helyét ugyanis dedikált gombok vették át. Ez nem jelentett problémát, sőt, inkább csak nevettem magamon, amikor D-ből R-be váltásnál nem figyeltem oda és a levegőben kerestem a kezemmel a kart. A középkonzol két szellőzője alá kerültek a klímavezérlő gombok. Mivel nyakunkon a tél, (már megint?!) fontos tudni, hogy a Kona Electric ülésfűtést is kínál, így, ha már a beülést követő első percekben aktiválod, biztos lehetsz benne, hogy a jármű gondoskodik róla, hogy minél kevesebb ideig dideregj.

Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, elektromos autó, flotta, Hyundai, Hyundai Kona, Hyundai Kona Electric, MOL, MOL Limo, teszt,

Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, elektromos autó, flotta, Hyundai, Hyundai Kona, Hyundai Kona Electric, MOL, MOL Limo, teszt,

Vezetési üzemmódok tekintetében Eco, Comfort és Sport közül lehet választani a hangulatunknak megfelelően. Eco módban egyébként zöldre vált a műszerfal, Comfortban marad a kék, Sportban pedig piros. Jópofa ez a funkció, az én hibrid autómnál is hasonlóképpen működik. A multifunkciós kormány és a középkonzol kijelzője a hagyományos Konából már ismert. Esetemben magára vonzotta figyelmemet a digitális műszerfal, ahol a hatótáv mellett a jármű töltöttségét, a vezetéstámogató funkciók felvillanását és a fogyasztást is lehet látni. A 26 kWh-s akkumulátor 8,5 kWh/100km-es átlagfogyasztást eredményez.

Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, elektromos autó, flotta, Hyundai, Hyundai Kona, Hyundai Kona Electric, MOL, MOL Limo, teszt,

Az aktív sávtartó rendszerrel kifejezetten meg voltam elégedve, olyan útszakaszon, ahol szép volt a felfestés, nagyon szépen követte a kanyarokat. A Kona Electric futóműve szerintem zseniális, finoman veszi az úthibákat, viszont az igénytelenül lerakott csatornafedelek kifognak rajta. A 17 colos kerekek is futurisztikus formát öltöttek, csakúgy, mint a jármű teljes orra.

Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, elektromos autó, flotta, Hyundai, Hyundai Kona, Hyundai Kona Electric, MOL, MOL Limo, teszt,

Öt személy kimondottan kényelmesen elfér a Kona Electric-ben. A lábtérre nem lehet panasz sem elöl sem hátul, a csomagtartó kapacitására pedig főként nem: az ülések előre döntésével 332 literről 1,143-ra bővíthető a térfogat. Egyéb tárolórekeszekben sincs hiány, kezdve a könyöklőtől a kesztyűtartón át az ajtópanelekbe is bőven lehet mit pakolni.

Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész - Autó & Motor - MOBILITY - autóteszt, elektromos autó, flotta, Hyundai, Hyundai Kona, Hyundai Kona Electric, MOL, MOL Limo, teszt,

Alapvetően ha egyedül utazom, hátizsákomat az anyósülésre szoktam helyezni, ha pedig társaságom van, muszáj vagyok a hátsó ülésre tenni. A könyöklőről nem gondoltam volna, hogy képes lesz orvosolni ezt a problémát, viszont egészen könnyen bele tudtam helyezni a kis táskám, majd le is tudtam csukni, így sehol, senkit nem zavart.

A Hyundai elektromos szabadidő-autóját 95 forint/perctől bérelheted ki a MOL Limo alkalmazásán keresztül.

  • autóteszt elektromos autó flotta Hyundai Hyundai Kona Hyundai Kona Electric MOL MOL Limo teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Mekkora a hatótáv? – A villanyautózás két megközelítése - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Mekkora a hatótáv? – A villanyautózás két megközelítése
    • Autó & Motor
    100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű
    • Autó & Motor
    KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI
    Róka fogta csuka – Az elektromos autózás és a környezetvédelem
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz - Stylelife, divat, életmód, stílus
    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz
    • Stylelife
    A férfi is ugyanúgy küzd - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi is ugyanúgy küzd
    • Keresd a nőt!
    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret
    • Keresd a nőt!
    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?
    Előítélek a zárkózott emberekről
    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l
    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!
    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    Kapcsolódó cikkek

    Mekkora a hatótáv? – A villanyautózás két megközelítése

    Mekkora a hatótáv? – A villanyautózás két megközelítése

    100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű

    100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű

    KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI

    KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI

    Róka fogta csuka – Az elektromos autózás és a környezetvédelem

    Róka fogta csuka – Az elektromos autózás és a környezetvédelem

    Kontrasztok - Hyundai i20 Comfort 1.2MPI

    Kontrasztok - Hyundai i20 Comfort 1.2MPI

    A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik

    A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik

    További cikkek

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale

    Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale

    Legolvasottabb írások

    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

    A férfi is ugyanúgy küzd

    A férfi is ugyanúgy küzd

    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret

    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret

    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?

    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?

    Előítélek a zárkózott emberekről

    Előítélek a zárkózott emberekről

    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!

    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!

    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia