Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Mindent egymásért - Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

Mindent egymásért
Stylelife - Sonos Era 300 és Era 100: az intelligens hangszórók új generációja a magával ragadó hallgatási élményért

Sonos Era 300 és Era 100: az intelligens hangszórók új generációja a magával ragadó hallgatási élményért

Stylelife
Mindent egymásért - Az intimitás különböző módjai - ami nem a szexualitásól szól

Az intimitás különböző módjai - ami nem a szexualitásól szól

Mindent egymásért
Stylelife - Max Verstappen a Heineken® 0.0 új nemzetközi nagyköveteként indul a 2023-as futamokon

Max Verstappen a Heineken® 0.0 új nemzetközi nagyköveteként indul a 2023-as futamokon

Stylelife
Én - 8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

Én
Autó & Motor - A nyugalom szigete – Range Rover Sport PHEV Autobiography

A nyugalom szigete – Range Rover Sport PHEV Autobiography

Autó & Motor
Interjúk - 'Mindig sírtam bunyó előtt'. - Mike Tyson egy beszélgetés során árulta el ezt a talán elsőre meglepő gondolatot

'Mindig sírtam bunyó előtt'. - Mike Tyson egy beszélgetés során árulta el ezt a talán elsőre meglepő gondolatot

Interjúk
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI

  • 2022. március 10.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Kona szerintem az ideális városi crossover. Pont annyira nagy, hogy kényelmesen el lehessen szállítani benne a családot, de nem annyira, hogy ne lehetne vele kényelmesen parkolni. A külső vonalai, az össze-vissza pakolt fényszórói, kusza vonalai nagyon szerethetővé és egyedivé teszik. Ha tetszik, ha nem, unalmasnak semmiképpen nem lehet nevezni. Hogy ebből sportkocsi is készül, az egy érdekes piaci rés kitöltése. De volt-e egyáltalán ilyen rés?


KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

A Hyundai-nál az N betű jelöli a sportos vonalat. Leegyszerűsítve, ami a BMW-nél M, az itt N. A Hyundai nagyon komolyan veszi ezt az irányt és szépen lassan az összes modell esetében megjelenik az autófanatikusok álma, az N verzió. A báránybőrbe bújtatott farkas! Az ötlet zseniális, hiszen minimum kettő az egyben járművek készülnek így. A hétköznapokra és a versenypályára is ugyanaz megfelel.
Ennek ellenére nekem kicsit a Kona N egy fából vaskarika. Városi crossover, hiszen jelentős 17 cm-es hasmagassággal rendelkezik. Ami egyébként szuper dolog az alap Konában is (amelyről a tesztünket itt lehet olvasni), hiszen nincs olyan fekvőrendőr, bucka az aszfalton, esetleg egy padka, amely akadályt jelentene a számára. Ezt tudja ugyanúgy az N verzió is, de a futóműve olyan mértékben keményre sikerült, főleg hátul, hogy gyakorlatilag a tökéletes sík felülettől minimálisan is eltérő burkolaton úgy pattog és olyat üt vissza, hogy még másnap is emlékezni fogunk rá.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

Muszáj volt kemény futóművet alá tenni, hiszen a magas súlypont miatt elejét kellett venni annak, hogy az alap Konához képest lényegesen nagyobb, 280 lóerős teljesítményt kihasználva ne bírja a kiképzést. A hiba talán ott van, hogy átlagos használatnál, szó szerint visszaüt ez a módosítás.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

De hogy ne szaladjunk ennyire előre, érdemes még pár fontos dolgot kiemelni a külső változtatásokról, ugyanis a Kona N nemcsak motorikusan, hanem külső designban is eltér az átlagostól. Elmaradtak a fényezetlen elemek a kerékívek körül, amelyek az eredeti formaterv szerint a hátsó és az első lámpatestek felé is kinyúltak. Egyértelmű, hiszen nem szükséges az N verzióban az emelt hasmagasság erőteljes hangsúlyozása vizuálisan sem. A sportos hangvételen van a fókusz. Így a tervezők még szigorúbbra vették az autó orrát és a légbeömlők feltűnőbbek lettek. Felkerült továbbá pár piros csík is az autóra. Elől a lökhárító alsó felére, hátul pedig a diffúzor imitáció köré. Természetesen számos N logó is fennen hirdeti, hogy ebben az autóban nem babra megy a játék. A piros féknyergek közepén is megtaláljuk ezeket a jelzéseket. Hátulra pedig egy mutatós fekete spoiler is felkerült, közepén egy egyedi, háromszög formájú féklámpával, továbbá két méretes kipufogóvég is jelzi, hogy ez nem egy hétköznapi gépezet.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

Az autóba beülve egy valóban modern és minden elérhető technikával felszerelt műszerfalat, kezelőfelületet találunk néhány egyedi extrával kiegészítve.
Két darab 10,25” -es digitális képernyő segítségével olvashatunk le minden információt, ami az autóban és körülötte történik. A kormány mögötti képernyő természetesen nem érintőképes felület, ellentétben a középkonzolra helyezett monitorral. A menürendszer tiszta, világos, jól kezelhető. A képernyők felbontása is kifogástalan.
A vezetőt támogatja még egy head up display, de ez nem sikerült túlságosan jóra. A kivetített információ perspektívában ugyanis részben a motorháztetőre, részben a szélvédőre kerül, így annak leolvasása inkább zavaró, mint támogató. Alapvetően szeretem ezt az extrát, de ebben az autóban kikapcsoltam.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

Ezenkívül természetesen a biztonsági és vezetéstámogató funkciók végtelen sorával találkozunk az autóban. Adaptív tempomat, holttérfigyelő, keresztirányú forgalomfigyelő és számos radar segíti a vezetőt autópályás haladáskor, illetve városi közlekedéskor, parkoláskor egyaránt.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

A belső térben ugyan jellemzően fekete (kemény) műanyagokat találunk, de az összeszerelési minőség, a formai játékok miatt nem érezni unalmasnak egyáltalán. Unaloműzésre pedig ott van, ami ebben az autóban az igazi lényeg, a kormány rajta a kék N betűkkel és egy különleges piros gombbal.
A vezetési módokat a 8 sebességes automata váltó mellett válthatjuk, de az igazi tűz vagy éppen tűzijáték akkor indul, ha az N betűt nyomjuk be. Ezt a műszerfalon megjelenő lángnyelvek is szimbolizálják, illetve ekkor az autó hangja és karakterisztikája is megváltozik.
Hogy mi és mennyire változzon meg, azt előzetesen a központi kijelző N menüjében módosíthatjuk. Kormányzás, kerékfelfüggesztés, kipufogó hang és megannyi funkció itt paraméterezhető. Van természetesen rajtelektronika és G szenzor is azok számára, akik a maximumig szeretnék feszíteni a Kona határait. Ebben segít egyébként a piros gomb a kormányon. Ennek megnyomására 20 másodpercig – mintha egy nitro gombot nyomnánk meg – további 10 lóerőt ad le a motor, így 290 lóerős lesz a kis fenevad. Valóban élvezetes vezetési élményt képes produkálni zárt pályás, tökéletes aszfalt úton.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

Ami kevésbé élvezetes, vagy inkább örömteli, az Kona N fogyasztása. Békés körülmények között is 10,5 literes fogyasztással tudtam vele közlekedni. De az N-faktor kihasználásakor ez az adat 13-14 liter közé csúszott könnyedén. De mit lehet tenni, a lovakat itatni kell.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

Egy univerzális, vagy talán túlságosan univerzális autó a Kona N. Nagyon erős, nagyon komoly csapatásokra képes. Számomra viszont a hétköznapi használati értéke sok sebből vérzik. Elvesztette ugyanis a kényelmét és az univerzális városi autó igazi értékeit, hiszen sokat fogyaszt és a futómű sem komfortos eléggé, hiába adaptív. Csomagtere átlagosnak mondható, 361 liter, ezzel a részével tehát nincsen probléma, mindezt pedig úgy érték el, hogy hátul is emberhez méltó módon utazhat két felnőtt személy. Az ára egyébként egyáltalán nem rossz, ha a mai autóárakat és a rengeteg lóerőt vizsgáljuk, de 11,8 milliós listaárával azért vélhetően nem lesz belőle tömegautó, már csak ezért sem.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

Másfelől viszont a Hyundai ezen a ponton, ebben a szegmensben is letette a bélyegét, megelőzve ezzel a nagyobb múlttal és mérettel rendelkező versenytársakat. Az 5 év kilométer korlátozás nélküli garancia pedig ennél a járműnél is alap.
KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

  • 2021 Kona N 2., T-GDI teszt hyundai kona Hyundai Kona N teszt Kona N konan

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI
    • Autó & Motor
    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész
    • Autó & Motor
    Mindenre is jó – Hyundai Kona Hybrid
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeret még? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeret még?
    • Keresd a nőt!
    Miért nem kell a nő szeretkezés után? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem kell a nő szeretkezés után?
    • Keresd a nőt!
    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell! - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!
    • Stylelife
    Amikor egy nő megálljt parancsol az odaadásnak
    Nagy a különbség a szeretet és a manipuláció között
    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése
    Kivel lehetek boldog?
    Különbségek férfi és nő között - vannak, de mégsem olyan nehéz a férfiakat megérteni
    Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni
    Hogyan emelheted a rezgésszintedet állatövi jegyed alapján? 2. rész

    Kapcsolódó cikkek

    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

    Mindenre is jó – Hyundai Kona Hybrid

    Mindenre is jó – Hyundai Kona Hybrid

    További cikkek

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    Legolvasottabb írások

    Szeret még?

    Szeret még?

    Miért nem kell a nő szeretkezés után?

    Miért nem kell a nő szeretkezés után?

    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!

    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!

    Amikor egy nő megálljt parancsol az odaadásnak

    Amikor egy nő megálljt parancsol az odaadásnak

    Nagy a különbség a szeretet és a manipuláció között

    Nagy a különbség a szeretet és a manipuláció között

    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése

    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése

    Kivel lehetek boldog?

    Kivel lehetek boldog?

    Különbségek férfi és nő között - vannak, de mégsem olyan nehéz a férfiakat megérteni

    Különbségek férfi és nő között - vannak, de mégsem olyan nehéz a férfiakat megérteni

    Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

    Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia