Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI

  • 2022. március 10.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Kona szerintem az ideális városi crossover. Pont annyira nagy, hogy kényelmesen el lehessen szállítani benne a családot, de nem annyira, hogy ne lehetne vele kényelmesen parkolni. A külső vonalai, az össze-vissza pakolt fényszórói, kusza vonalai nagyon szerethetővé és egyedivé teszik. Ha tetszik, ha nem, unalmasnak semmiképpen nem lehet nevezni. Hogy ebből sportkocsi is készül, az egy érdekes piaci rés kitöltése. De volt-e egyáltalán ilyen rés?


KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

A Hyundai-nál az N betű jelöli a sportos vonalat. Leegyszerűsítve, ami a BMW-nél M, az itt N. A Hyundai nagyon komolyan veszi ezt az irányt és szépen lassan az összes modell esetében megjelenik az autófanatikusok álma, az N verzió. A báránybőrbe bújtatott farkas! Az ötlet zseniális, hiszen minimum kettő az egyben járművek készülnek így. A hétköznapokra és a versenypályára is ugyanaz megfelel.
Ennek ellenére nekem kicsit a Kona N egy fából vaskarika. Városi crossover, hiszen jelentős 17 cm-es hasmagassággal rendelkezik. Ami egyébként szuper dolog az alap Konában is (amelyről a tesztünket itt lehet olvasni), hiszen nincs olyan fekvőrendőr, bucka az aszfalton, esetleg egy padka, amely akadályt jelentene a számára. Ezt tudja ugyanúgy az N verzió is, de a futóműve olyan mértékben keményre sikerült, főleg hátul, hogy gyakorlatilag a tökéletes sík felülettől minimálisan is eltérő burkolaton úgy pattog és olyat üt vissza, hogy még másnap is emlékezni fogunk rá.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

Muszáj volt kemény futóművet alá tenni, hiszen a magas súlypont miatt elejét kellett venni annak, hogy az alap Konához képest lényegesen nagyobb, 280 lóerős teljesítményt kihasználva ne bírja a kiképzést. A hiba talán ott van, hogy átlagos használatnál, szó szerint visszaüt ez a módosítás.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

De hogy ne szaladjunk ennyire előre, érdemes még pár fontos dolgot kiemelni a külső változtatásokról, ugyanis a Kona N nemcsak motorikusan, hanem külső designban is eltér az átlagostól. Elmaradtak a fényezetlen elemek a kerékívek körül, amelyek az eredeti formaterv szerint a hátsó és az első lámpatestek felé is kinyúltak. Egyértelmű, hiszen nem szükséges az N verzióban az emelt hasmagasság erőteljes hangsúlyozása vizuálisan sem. A sportos hangvételen van a fókusz. Így a tervezők még szigorúbbra vették az autó orrát és a légbeömlők feltűnőbbek lettek. Felkerült továbbá pár piros csík is az autóra. Elől a lökhárító alsó felére, hátul pedig a diffúzor imitáció köré. Természetesen számos N logó is fennen hirdeti, hogy ebben az autóban nem babra megy a játék. A piros féknyergek közepén is megtaláljuk ezeket a jelzéseket. Hátulra pedig egy mutatós fekete spoiler is felkerült, közepén egy egyedi, háromszög formájú féklámpával, továbbá két méretes kipufogóvég is jelzi, hogy ez nem egy hétköznapi gépezet.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

Az autóba beülve egy valóban modern és minden elérhető technikával felszerelt műszerfalat, kezelőfelületet találunk néhány egyedi extrával kiegészítve.
Két darab 10,25” -es digitális képernyő segítségével olvashatunk le minden információt, ami az autóban és körülötte történik. A kormány mögötti képernyő természetesen nem érintőképes felület, ellentétben a középkonzolra helyezett monitorral. A menürendszer tiszta, világos, jól kezelhető. A képernyők felbontása is kifogástalan.
A vezetőt támogatja még egy head up display, de ez nem sikerült túlságosan jóra. A kivetített információ perspektívában ugyanis részben a motorháztetőre, részben a szélvédőre kerül, így annak leolvasása inkább zavaró, mint támogató. Alapvetően szeretem ezt az extrát, de ebben az autóban kikapcsoltam.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

Ezenkívül természetesen a biztonsági és vezetéstámogató funkciók végtelen sorával találkozunk az autóban. Adaptív tempomat, holttérfigyelő, keresztirányú forgalomfigyelő és számos radar segíti a vezetőt autópályás haladáskor, illetve városi közlekedéskor, parkoláskor egyaránt.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

A belső térben ugyan jellemzően fekete (kemény) műanyagokat találunk, de az összeszerelési minőség, a formai játékok miatt nem érezni unalmasnak egyáltalán. Unaloműzésre pedig ott van, ami ebben az autóban az igazi lényeg, a kormány rajta a kék N betűkkel és egy különleges piros gombbal.
A vezetési módokat a 8 sebességes automata váltó mellett válthatjuk, de az igazi tűz vagy éppen tűzijáték akkor indul, ha az N betűt nyomjuk be. Ezt a műszerfalon megjelenő lángnyelvek is szimbolizálják, illetve ekkor az autó hangja és karakterisztikája is megváltozik.
Hogy mi és mennyire változzon meg, azt előzetesen a központi kijelző N menüjében módosíthatjuk. Kormányzás, kerékfelfüggesztés, kipufogó hang és megannyi funkció itt paraméterezhető. Van természetesen rajtelektronika és G szenzor is azok számára, akik a maximumig szeretnék feszíteni a Kona határait. Ebben segít egyébként a piros gomb a kormányon. Ennek megnyomására 20 másodpercig – mintha egy nitro gombot nyomnánk meg – további 10 lóerőt ad le a motor, így 290 lóerős lesz a kis fenevad. Valóban élvezetes vezetési élményt képes produkálni zárt pályás, tökéletes aszfalt úton.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

Ami kevésbé élvezetes, vagy inkább örömteli, az Kona N fogyasztása. Békés körülmények között is 10,5 literes fogyasztással tudtam vele közlekedni. De az N-faktor kihasználásakor ez az adat 13-14 liter közé csúszott könnyedén. De mit lehet tenni, a lovakat itatni kell.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

Egy univerzális, vagy talán túlságosan univerzális autó a Kona N. Nagyon erős, nagyon komoly csapatásokra képes. Számomra viszont a hétköznapi használati értéke sok sebből vérzik. Elvesztette ugyanis a kényelmét és az univerzális városi autó igazi értékeit, hiszen sokat fogyaszt és a futómű sem komfortos eléggé, hiába adaptív. Csomagtere átlagosnak mondható, 361 liter, ezzel a részével tehát nincsen probléma, mindezt pedig úgy érték el, hogy hátul is emberhez méltó módon utazhat két felnőtt személy. Az ára egyébként egyáltalán nem rossz, ha a mai autóárakat és a rengeteg lóerőt vizsgáljuk, de 11,8 milliós listaárával azért vélhetően nem lesz belőle tömegautó, már csak ezért sem.

KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

Másfelől viszont a Hyundai ezen a ponton, ebben a szegmensben is letette a bélyegét, megelőzve ezzel a nagyobb múlttal és mérettel rendelkező versenytársakat. Az 5 év kilométer korlátozás nélküli garancia pedig ennél a járműnél is alap.
KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Kona N 2.%2C T-GDI teszt, hyundai kona, Hyundai Kona N teszt, Kona N, konan,

  • 2021 Kona N 2., T-GDI teszt hyundai kona Hyundai Kona N teszt Kona N konan

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    KonaN az aszfaltbarbár - Kona N 2.0 T-GDI
    • Autó & Motor
    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész
    • Autó & Motor
    Mindenre is jó – Hyundai Kona Hybrid
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    Kapcsolódó cikkek

    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

    Mindenre is jó – Hyundai Kona Hybrid

    Mindenre is jó – Hyundai Kona Hybrid

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia