Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4...

Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione

  • 2023. október 07.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Az Alfa Romeo Giulia a szerelemről szól. Az autózás iránti szerelemről, de egyben egy súlyos mementója annak, hogy ami rég volt, az talán nem jön vissza soha többé már. Megkérdőjelezhetetlenül olasz, ízig vérig érzelem és egyben egy mára műtárggyá változott alkotás, amit csak nagyon-nagyon kevés rajongó választ magának. Pedig egyszer meg kell élni ezt az érzést, különben kár volt bármi más.


Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Alfa Giulia Competizione teszt, alfa romeo giulia, Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 teszt, Alfa romeo giulia competizione, Alfa Romeo Giulia teszt,

Az Alfa élete talán a leghektikusabb az összes márka között. Fellángolások, óriási tervek, eszméletlen gyönyörű tanulmányautók, amelyektől fiataltól aggastyánig mindenkinek kiugrik a szíve a helyéről, majd éveken át tartó csend, szinte halál közeli állapot. 2011-ben szűnt meg az elődmodell a 159-es, ezt követően éveken át tartó halogatás következett és csak 2016-ban láthattuk meg a Giuliat. Így utólag azt mondom, hogy megérte várni, mert ebben a kategóriában talán az autótörténelem legszebb formaterve készült el általa. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy 7-8 év elteltével a nemrégiben modellfrissítésen átesett és nálunk vendégeskedő új modell szinte semmit nem változott és még mindig felveszi a versenyt bármelyik versenytársával. Az egyetlen lényeges különbség kívülről, hogy új három osztatú mátrix-LED fényszóróegységre cserélték a korábbiakat.

Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Alfa Giulia Competizione teszt, alfa romeo giulia, Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 teszt, Alfa romeo giulia competizione, Alfa Romeo Giulia teszt,

Az arányai, a formája és a megjelenése semmit nem változott, ugyanolyan szemcsapda, változatlanul vágyakat ébresztő, kiváló arányokkal rendelkező szedán. Hiába jönnek sorra a német, francia vagy éppen ázsiai versenytársak, az Alfa Romeo Giulia cseppet sem kopott meg. A 4,6 méteres középkategóriás, annak ellenére, hogy hosszában beépített motorokat rejt a gépháztető, meglepően nagy, 2,8 méteres tengelytávjával egy formatervezési remekmű, amelyről képtelenség érzelmek nélkül nyilatkozni. Arra született és kétségkívül be is tölti ezt a szerepet. Hosszasan el lehet időzni a szépen formált részleteken, a pajzs formájú, mélyen lenyúló hűtőmaszkon, a más márkától markánsan elkülönülő felni mintázaton át az összes ívein, amelyek inkább szögletes formavilágot adnak ki, miközben finoman hajlanak át egymásba és alkotnak sportos vonalvezetést.

Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Alfa Giulia Competizione teszt, alfa romeo giulia, Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 teszt, Alfa romeo giulia competizione, Alfa Romeo Giulia teszt,

Járt már nálunk Giulia közel két évvel ezelőtt és azóta arról a teszthétről beszélünk, mint az egyik legkomolyabb autós élményünkről. Az akkor készült cikk itt olvasható. Az egyetlen „probléma” az volt akkor, hogy a QV változat 510 lóerejének, jó értelemben vett zabolázhatatlan nyersessége és az ehhez tartozó utánozhatatlan vezetési élménye annyira elvette a fókuszt minden mástól, hogy magával az autóval kevesebbet foglalkoztunk, mint amit igazából szerettünk volna. A másik probléma, hogy nem tartott a hét örökké, így muszáj volt hosszas könyörgésbe kezdeni az importőrnél, hogy kipróbálhassuk a valamivel „életszerűbb” változatot. Ez Alfa nyelvre fordítva a „gyengébb” 280 lóerős változat tesztelését jelenti, amelyből a legmagasabb felszereltségi szintet a Competizione kivitelt kaptuk ezúttal meg.
A motorkínálat meglehetősen limitált a Giulia esetében és távolról sem mondható, hogy a mai, modern motorválasztékkal találkozunk az árlistában. Nincsenek hybridek, nincsen semmiféle elektromos bohóckodás. Benzinesek közül az említett két teljesítménnyel kapható, illetve a választék egy 210 lóerős dízel erőforrással egészül ki.    

Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Alfa Giulia Competizione teszt, alfa romeo giulia, Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 teszt, Alfa romeo giulia competizione, Alfa Romeo Giulia teszt,

A forma és a stílus sok esetben a funkcionalitás kárára megy. Ezt miden Alfás tudja és gond nélkül elfogadja. Ha szerelmes az ember, akkor olyan kérdések, hogy tároló rekeszek hiánya, esetleg a mérethez képest relatív szűk térérzet teljesen lényegtelenné válnak. Az viszont biztos, hogy a bőrözés és a feltűnő vörös cérnával varrás olyan belső hangulatot eredményez, amelyet garantáltan egyetlen márka esetében sem kapunk. Nem kell olasz zászló hozzá, hogy tudjuk, hol lett tervezve és hol készült ez az autó. Ennek ellenére az automata fokozatváltója alatt ott van a jól ismert olasz trikolor.

Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Alfa Giulia Competizione teszt, alfa romeo giulia, Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 teszt, Alfa romeo giulia competizione, Alfa Romeo Giulia teszt,

A kormány fogása tökéletes, a bal alsó sarkában ott van a motor indító gombja, ahogyan azt a márkánál megszokhattuk, és a gigantikus, alumíniumból készült váltó fülek mögötte tovább fokozzák a sportosság hangulatát. Meg kellett szokni, hogy miként kell mögéjük nyúlni, hogy az indexet kapcsolni tudjam, de azt hiszem megéri ezt megtanulni, mert elképesztő menőek ezek a fémből készült fülek.
Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Alfa Giulia Competizione teszt, alfa romeo giulia, Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 teszt, Alfa romeo giulia competizione, Alfa Romeo Giulia teszt,

A műszerfal a modellfrissítés kapcsán digitális lett. Nekem bejön ez a változás, annak ellenére, hogy nem lett kihozva a maximum ebből a lehetőségből. Az viszont jobban zavart, hogy a prémium áron kínált Giuliában a műszerfalat körülölelő, klasszikus formára hajazó, cső szerű borítóelem meglehetősen recsegős műanyagból készül.

Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Alfa Giulia Competizione teszt, alfa romeo giulia, Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 teszt, Alfa romeo giulia competizione, Alfa Romeo Giulia teszt,

A központi, középen elhelyezett érintőképernyő dacol a korral. Nem lett mozivászon méretű, sőt még a grafikán sem húztak felfelé nagyot. Természetesen minden funkció elérhető rajta, amire szükségünk lehet, bár kicsit bolyongós a menürendszer felépítése, mint egy ódon olasz kisváros utcatérképe. Lehetne jobb is, de ezen hibái ellenére sem éreztem azt, hogy ettől komoly hátrányban lenne másokhoz képest az autó. 
Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Alfa Giulia Competizione teszt, alfa romeo giulia, Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 teszt, Alfa romeo giulia competizione, Alfa Romeo Giulia teszt,

Az Alfa ülései rendkívül sportosak, kényelmesek, rengeteg módon állítható és alakítható ki a számunkra legideálisabb vezetési pozíció. A hátsó ülések is megfelelően tartanak és veszik körbe az ott helyet foglalókat. A fejtér viszonylag szűkös mindenhol, de a lábtérrel nincsen probléma. A meglehetősen nagy kardánalagút és az üléskiképzés miatt inkább négy személyes autó a Giulia, mint öt.  A csomagtartó viszonylag nagy, 480 literes, de a négyajtós elrendezés miatt a pakolónyílás szűknek mondható. Lehet ezt akár kritikával illetni, de valljuk be őszintén, hogyan mutatna a Giulia púpos háttal? A legdivatosabb cipő sem arról híres, hogy a legkényelmesebb az összes közül.
Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Alfa Giulia Competizione teszt, alfa romeo giulia, Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 teszt, Alfa romeo giulia competizione, Alfa Romeo Giulia teszt,

A Giulia legnagyobb erőssége a futómű, a sportos vezetési élmény és a hagyományos erőforrásban rejlő dinamika. Természetesen a 280 lóerő nem azonos a sportautókat megszégyenítő QV változat döbbenetes teljesítményével, de ez is sokkal több annál, mint amit egy átlag vagy akár átlagnál jóval dinamikusabban vezető sofőr valaha ki tudna használni. A mindössze 1660 kilós, négykerékmeghajtással rendelkező Giulia elképesztő irammal tud megindulni. Ahol már az első pillanattól, a motor beindításától kezdve olyan élményeket kapunk, amit manapság egyetlen más autótól sem. A szivató meglöki a fordulatszámot, ahogy a hideg motort beindítjuk. Mint egy koncerten, gyönyörű morajlás kezd a motortérből az utastérbe áramlani. A zenekar hangolása szépen lassan, pár pillanat után elhalkul, készen állva arra, hogy a sofőr kívánságait teljesítse. A nyolcfokozatú ZF váltó remekül végzi a dolgát, a teljesítményt mindig a megfelelő módon szabályozza.

Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Alfa Giulia Competizione teszt, alfa romeo giulia, Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 teszt, Alfa romeo giulia competizione, Alfa Romeo Giulia teszt,

A futómű ugyanannyira sportos, mint amennyire megbocsájtó az úthibákkal szemben, amelyeket megfelelően kompenzál. Az Alfa Romeo Giulia tényleg egy remekmű, amelynek talán egyetlen hibája, hogy meglehetősen szomjas. Ha nagyon odafigyelünk és országúton közlekedünk vele, el lehet érni 7,5 liter körüli fogyasztást, de aki ezt az autót választja az inkább kalkuláljon 10-11 liter körüli átlagokkal a hétköznapok során és ne a spórolásra koncentráljon. A vezetési élmény megéri ezt a többletet.
Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Alfa Giulia Competizione teszt, alfa romeo giulia, Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 teszt, Alfa romeo giulia competizione, Alfa Romeo Giulia teszt,

Félek tőle, hogy nem sokáig élvezhetjük így, ebben a formában ezt a típust. A vásárlók tömegei nem ezt a formát, a környezetvédelmi normák pedig nem ezt a meghajtást támogatják. De, aki egyszer kipróbálja, megéli ezt az érzést, mindörökké ez után fog sóvárogni. Nem számít, hogy kicsit túl van árazva, hiszen a német prémiumok minőségével nem veszi fel a versenyt, de az árukkal igen. Mert a német prémiumoknak fogalma sincsen róla, hogy miként lehet érzelemmel tervezni, olyan érzelmekkel, amit csak az olasz autók képesek átadni.    

Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Alfa Giulia Competizione teszt, alfa romeo giulia, Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 teszt, Alfa romeo giulia competizione, Alfa Romeo Giulia teszt,
   

  • 2023 Alfa Giulia Competizione teszt alfa romeo giulia Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 teszt Alfa romeo giulia competizione Alfa Romeo Giulia teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione
    • Autó & Motor
    Alfa aeterna est - Alfa Romeo Giulia QV - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Alfa aeterna est - Alfa Romeo Giulia QV
    • Autó & Motor
    Vérpezsdítő vezetési élmény - Kipróbáltuk az Alfa Romeo Giulia-t
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról
    • Stylelife
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kapcsolódó cikkek

    Alfa aeterna est - Alfa Romeo Giulia QV

    Alfa aeterna est - Alfa Romeo Giulia QV

    Vérpezsdítő vezetési élmény - Kipróbáltuk az Alfa Romeo Giulia-t

    Vérpezsdítő vezetési élmény - Kipróbáltuk az Alfa Romeo Giulia-t

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia