Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Stylelife
Mindent a szemnek - Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Mindent a szemnek
Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
Rendezvények - Betekintés  JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Betekintés JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Rendezvények
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th...

Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration

  • 2020. május 26.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Két ember létezik a Földön. Az egyik, aki kételkedik abban, hogy a Dacia jó autó, a másik, aki már tudja. A mostani történet arról szól, hogy miként kerültem az első csoportból a másodikba.


Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration - Autó & Motor - MOBILITY - dacia, dacia duster, dacia duster dízel, dacia duster teszt, dacia suv,
1999-ben vásárolta meg a Renault gyár a román márkát és 2004-ben mutatta be az új égisz alatti első modelljét, a Logant. Sokan nem hittek benne, többek között én sem, hogy sikerül-e megcsinálni azt a csodát, amelyet a Porsche csoport tett a Skodával. Lehet sztereotípiából fakad és Európa többi részén nincsen ilyen nagy mértékű negatív felhangja a román szónak a cseh-vel szemben, de azért ez a gondolat nem volt egyértelműen sikerre ítélve.
Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration - Autó & Motor - MOBILITY - dacia, dacia duster, dacia duster dízel, dacia duster teszt, dacia suv,

Az tény, hogy a Dacia midig is Renault modelleket gyártott, hiszen a Renault 8, majd a sokak emlékezetében megmaradt Dacia alapját a Renault 12 adta. Tehát a közös szál és az azonos alapokon nyugvó technikai tudás meg volt Romániában.
Aki a negatív forgatókönyvre voksolt, az bizony komolyan tévedett. A Dacia elképesztő sikeres és évről-évre vetkőzi le a múltból eredő negatív beidegződést. A fiatal generáció, tehát a 80-as évek legvége után születettek pedig már semmiféle ilyen emlékkel, tapasztalattal nem rendelkeznek, így számukra valószínűleg teljesen érthetetlen, amiről itt hablatyolok.
Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration - Autó & Motor - MOBILITY - dacia, dacia duster, dacia duster dízel, dacia duster teszt, dacia suv,

Hiszen mi is itt a lényeg? 2010-ben bemutatták a Dacia Dustert, a márka első SUV-ját, amely kezdettől fogva a sikerlisták élén szerepel. Alapjait, és többek között a 4x4 változatoknál a meghajtást a Nissan adta.
A Dacia koncepció zseniális, ezzel a márkával a Renault csoport az alacsony áru szegmenst célozta meg, de ez nem azt jelenti, hogy rosszat adnak alacsonyabb áron, hanem azt, hogy a felhasznált anyagok esetében nem prémium minőség kerül az autóba, technológia szempontjából pedig valamivel „régebbit”, jellemzően az előző generációs Renault, Nissan modellek technikáját.
Olyan emberek számára kezdett így a Renault/Dacia új autót kínálni, akikben korábban fel sem merült, hogy használt gépjárművön kívül más is elérhető. 2013-ban kapott a Duster egy minimális ráncfelvarrást, majd 2017-ben bemutatták a második generációt.

Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration - Autó & Motor - MOBILITY - dacia, dacia duster, dacia duster dízel, dacia duster teszt, dacia suv,

Nagyon nehéz előítéletek nélkül autót értékelni. De próbálja ki mindenki, akinek esetleg 15-16 év eltelével is van a Daciaval szemben, hogy letakarja a logót az autón. Ugye? Működik! A Duster kívülről kifejezetten jól néz ki és belülről sincs szégyenkezni valója. Persze nem azt mondom, hogy a világ legkomolyabb komfortjával rendelkezik, de ne is ezt várjuk tőle. Az általunk tesztelt, limitált szériás, 15 éves jubileumi modell, számos további kiegészítővel is rendelkezett, mint a tolatókamera, holttérfigyelő, ülésfűtés, automata klímaberendezés és még így sem került sokkal 6 millió forintnál többe. Nagyon kellemes felszereltség és rendkívül kényelmes, szinte kompromisszummentes méretű nem csak városi terepjáró közel sem kapható ennyi pénzért. De az, hogy olcsó, csak egy szempont. A másik, hogy legyen jó. És bizony a Dacia Duster egy jó autó.

Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration - Autó & Motor - MOBILITY - dacia, dacia duster, dacia duster dízel, dacia duster teszt, dacia suv,

Külsőre rendkívül robosztus, valódi terepjárós formavilággal rendelkezik. Viszonylag kevés a külső változtatás az elődmodellhez képest, de az a kevés igazán jót tett neki. Oldalról az első sárvédő mögötti fekete műanyag betét és a módosított négyzetes formájú hátsó lámpák sokat dobnak rajta.
Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration - Autó & Motor - MOBILITY - dacia, dacia duster, dacia duster dízel, dacia duster teszt, dacia suv,

A belső formaivilágban semmi olyat nem lehet találni, amit különösebben kifogásolni lehetne. Egyszerű, jól átlátható a műszerfal. A nagy központi kijelző menürendszere könnyen kezelhető és a telefonunk is kitükrözhető rá. Az ülések teljesen kényelmesek és mutatósak a fekete szövetborítást megtörő kék minták a jobb és bal szélein. Ugyanez a kék szín jelenik meg az ajtóbehúzón, a váltókar és a légbeömlők körül. Kell is bele ez a kis szín, mert enélkül vészesen sivár, fekete lenne a hangulat. Így is nagyon domináns a fekete szín, de számomra egyáltalán nem volt bántó.

Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration - Autó & Motor - MOBILITY - dacia, dacia duster, dacia duster dízel, dacia duster teszt, dacia suv,

Minden túlzás nélkül mondhatom, hogy élvezetes volt vezetni a Dustert. A kormány jó fogású és közvetlen, a futóműve pedig remekül illeszkedik a magyar utakhoz. A 115Le-s dízelmotor, amely vegyes használat mellett 6,7 litert fogyasztott – sok autópályán töltött kilométerekkel, ami határozottan rosszat tett az átlagnak – kellemesen vitte a kasznit. A váltó pontos, viszont nagyon rövid az áttét, így elég gyorsan kellett váltogatni. Ez volt talán számomra az egyetlen kényelmetlen pont.

Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration - Autó & Motor - MOBILITY - dacia, dacia duster, dacia duster dízel, dacia duster teszt, dacia suv,

A hátsó utastér is jónak mondható, a lábtér átlagosnak. A Duster csomagtere alaphelyzetben sem rossz méretű, 455l, viszont az oszthatóan dönthető hátsó ülésekkel gigantikus méretűre, közel 1500l-re bővíthető.

Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration - Autó & Motor - MOBILITY - dacia, dacia duster, dacia duster dízel, dacia duster teszt, dacia suv,

Összességében a Duster egy remek autó, lényegesen többet ér, mint amit kínál. Az értékcsökkentő tényező egyedül az egyelőre gyenge presztízs. Nem látok a jövőbe, de azzal, amit kínál a Renault csoport, ezeknél az autóknál pár év és lényeges változás lesz várható. Mert ugyan az anyagok nem a legjobb minőségűek, sok a kemény műanyag, előfordulnak olyan alkatrészek, melyeket régi kifutott típusokban láttunk utoljára, de az összkép, a funkció rendben van. Ez pedig számos vásárló esetében, akik nem érzelmi, hanem funkcionális szempontból vásárolnak autót az egyetlen szempont. Ez alapján pedig ez az autó 10 pontból 10-et érdemel.

Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration - Autó & Motor - MOBILITY - dacia, dacia duster, dacia duster dízel, dacia duster teszt, dacia suv,

  • dacia dacia duster dacia duster dízel dacia duster teszt dacia suv

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ár/Érték és Fenntartási költségek – Dacia Duster Blue dCi 115 Journey - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ár/Érték és Fenntartási költségek – Dacia Duster Blue dCi 115 Journey
    • Autó & Motor
    Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai
    • Keresd a nőt!
    Nyári koktélok - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári koktélok
    • Stylelife
    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent
    • Keresd a nőt!
    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik
    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik
    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST
    Mediterrán Quinoa Saláta
    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját
    Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője
    Betekintés JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

    Kapcsolódó cikkek

    Ár/Érték és Fenntartási költségek – Dacia Duster Blue dCi 115 Journey

    Ár/Érték és Fenntartási költségek – Dacia Duster Blue dCi 115 Journey

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Nyári koktélok

    Nyári koktélok

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Mediterrán Quinoa Saláta

    Mediterrán Quinoa Saláta

    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját

    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját

    Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

    Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia