Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Több, mint facelift – Suzuki S-Cross 1.4 AllGrip GLX...

Több, mint facelift – Suzuki S-Cross 1.4 AllGrip GLX Panoráma

  • 2022. január 26.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Hivatalosan faceliftet, vagy ahogy manapság hívjuk, modellfrissítést kapott a korábban SX4 S-Cross néven futó Suzuki. A szemmel látható formai különbségek, fejlesztett vezetéstámogató rendszerei miatt viszont ez sokkal több lett ennél. Így az SX4 előtag elhagyása is mutatja, hogy az Esztergomban készülő Suzuki közel jár ahhoz, hogy teljesen új modellnek hívjuk. 7 év után egyébként ez is lenne az elvárható.


Több, mint facelift – Suzuki S-Cross 1.4 AllGrip GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - s-cross 2022, s-cross teszt, suzuki, suzuki s cross, Suzuki S-Cross 1%2C4 GLX Panoráma teszt, Suzuki S-Cross 2021 teszt, Suzuki S-Cross 2022 teszt,

Az előző S-Cross mindig is a szívem csücske volt és csak azzal tudtam egyedül indokolni magamban, hogy a Vitara jobban fogy, mert formáját az európai szemnek emészteni kellett. Ár/érték arányban mindig is ez volt a győztes a Suzuki modellpalettáján, hiszen egy kategóriával nagyobb mérete, komfortja és minimálisan magasabb ára miatt nem volt kérdés, hogy ezt kell választani, ha kizárólag az eszünkre hallgatunk, amikor autót választunk.
Tehát ha semmi nem változott volna rajta, csak a nagy krómozott hűtőrácsot hagyják el, az is nagyot dobott volna az eladásokon, de természetesen ennél lényegesen több módosítás történt. Ha nem a hosszát és a tengelytáv adatokat kezdjük összehasonlítgatni, akkor még csak nem is gondolnánk rá, hogy ugyanaz a mérete az új modellnek. Vizuálisan lényegesen nagyobbnak hat a szögletesebb orr kialakítás, valamint az első és hátsó szélvédő élesebb szögű vonalai miatt. A most divatos SUV formavilág nagyon jól nyomon követhető az S-Cross általános vonalvezetésén. Természetesen LED-es fényszórókat is kapott az autó, így a szűk fényszóróktól kifejezetten marcona a tekintete. Ezt az érzést erősíti a fekete hűtőrács, amelyen a keresztben átívelő krómozott csík, azon kívül, hogy mutatós, az autó vizuális szélesítésében is segít. A hátsó rész is teljesen át lett dolgozva. A szögletes, átlátszó lámpatestek sokkal karakteresebbek, divatosabbak, mint a korábbi modell esetében.

Több, mint facelift – Suzuki S-Cross 1.4 AllGrip GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - s-cross 2022, s-cross teszt, suzuki, suzuki s cross, Suzuki S-Cross 1%2C4 GLX Panoráma teszt, Suzuki S-Cross 2021 teszt, Suzuki S-Cross 2022 teszt,

A Toyotával közös együttműködés a Swace és az Across kapcsán sokat módosított az eddigi Suzukinál megszokott karakterjegyeken. Érezni vélek párhuzamot, design hatásokat kívül és belül is az autóban. Ez a formai behatás egyáltalán nem vált hátrányára az S-Crossnak.
Több, mint facelift – Suzuki S-Cross 1.4 AllGrip GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - s-cross 2022, s-cross teszt, suzuki, suzuki s cross, Suzuki S-Cross 1%2C4 GLX Panoráma teszt, Suzuki S-Cross 2021 teszt, Suzuki S-Cross 2022 teszt,

A beltér anyaghasználati és minőségi szempontból ugyanaz maradt, mint az előző széria. A legfeltűnőbb különbség a 9 collos érintőképernyős központi kijelző, amely, mondhatom azt is, hogy Toyotás módon, a műszerfaltól kicsit elkülönülve a középső traktus felső részén foglal helyet. A kijelző használata rendkívül logikus, egyszerű. A kezelőfelület gyorsan, mindenféle várakozási idő nélkül reagál. Szintén pozitívum, hogy az Apple CarPlay vezeték nélkül is működik, így a telefon még könnyebben kitükrözhető. A kijelző felbontása nagyon jó minőségű, amely nem feltétlen ennél a funkciónál fontos, hanem a 360°-os kamerarendszer esetében, amely jó szolgálatot tesz tolatáskor.

Több, mint facelift – Suzuki S-Cross 1.4 AllGrip GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - s-cross 2022, s-cross teszt, suzuki, suzuki s cross, Suzuki S-Cross 1%2C4 GLX Panoráma teszt, Suzuki S-Cross 2021 teszt, Suzuki S-Cross 2022 teszt,

Az utastér mérete rendkívül tágas. Négy felnőtt esetében is kifejezetten komfortos a méret, még hosszútávú utazások esetében is. Az ülések kényelmesek, bár hiányoltam az ülőfelület több dimenzióban történő állítási lehetőségét, illetve azt, hogy a fel-le irányú mozgatás is csak a sofőr kiváltsága. A hátsó ülőfelület esetében megmaradt az a funkció, mint az elődmodell esetében, hogy a dőlésszöge a hátlapnak két pozícióban állítható. Ez utóbbi abban segít, hogy a csomagtér így a hátlapok ledöntése nélkül is kis mértékben bővíthető. Egyébként alapban 430 literes a csomagtér, amely egészen 1230 literig bővíthető. A hátsó utasoknak viszont sajnos a mostani modellszériánál sem jutott külön légbeömlő, ez legalább ennél, a legmagasabb felszereltségnél elvárható lett volna. 

Több, mint facelift – Suzuki S-Cross 1.4 AllGrip GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - s-cross 2022, s-cross teszt, suzuki, suzuki s cross, Suzuki S-Cross 1%2C4 GLX Panoráma teszt, Suzuki S-Cross 2021 teszt, Suzuki S-Cross 2022 teszt,
 

A „motorkínálat” egyetlen tagból áll az S-Cross árlistán. Ez pedig az 1,4 literes turbómotor, összesen 129 lóerővel. Ez gyakorlatilag az elődmodell utolsó motorváltozata. Működését egy mild-hybrid rendszer támogatja, amely azt jelenti, hogy ugyan a közvetlen meghajtásba nem képes bedolgozni a 13 lóerős villanymotor, viszont indításkor, hirtelen gyorsítás esetén az első pár másodpercben ad egy plusz segítséget a benzinmotornak. Ennek előnye, hogy képes minimális mértékben csökkenteni a fogyasztást, kedvezően hat a károsanyag kibocsájtásra, illetve nem utolsó sorban kifejezetten zökkenőmentessé teszi a start/stop rendszer működését. Szinte észrevétlenül képes újraindítani a benzinmotort.

Több, mint facelift – Suzuki S-Cross 1.4 AllGrip GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - s-cross 2022, s-cross teszt, suzuki, suzuki s cross, Suzuki S-Cross 1%2C4 GLX Panoráma teszt, Suzuki S-Cross 2021 teszt, Suzuki S-Cross 2022 teszt,

Ehhez a meghajtáshoz kapcsolódik egy 6 fokozatú manuális váltó. Mondhatom azt, hogy ahogyan megszokhattuk, a Suzuki váltója rendkívül jól, problémamentesen működött nálunk. A nyomaték elosztás teljesen ideális az egyes fokozatok esetében. Jó érzés volt a városban a sebességfokozatok között váltogatni. Autópályán viszont tökéletesen megfelelő volt a hatodik sebességfokozat, még nagysebességű gyorsításoknál is. Nem kellett visszaváltogatni előzések esetén sem.
Több, mint facelift – Suzuki S-Cross 1.4 AllGrip GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - s-cross 2022, s-cross teszt, suzuki, suzuki s cross, Suzuki S-Cross 1%2C4 GLX Panoráma teszt, Suzuki S-Cross 2021 teszt, Suzuki S-Cross 2022 teszt,

A jó vezetési élményt erősítette meg a futómű és a lengéscsillapítók működése. A Suzuki S-Cross nem csak Magyarországon, hanem magyar utakra is készült.  A magas felépítésnek és a teljes meghajtási rendszerének köszönhetően a vezetési élmény tovább fokozódott ennél a szériánál. Fontos elmondani, hogy a vezetéstámogató funkciók, mint sávtartó, adaptív tempomat és a holttérfigyelő, szintén a felszereltség részét képezik, így autópályán rendkívül kényelmesen lehet haladni az autóval.  Vegyes fogyasztása a téli teszt idején 7,6 liter volt 100 kilométer alatt. Úgy gondolom, hogy ez az átlag visszafogottabb, hétköznapi használat esetén könnyedén 7 liter alá vihető.

Több, mint facelift – Suzuki S-Cross 1.4 AllGrip GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - s-cross 2022, s-cross teszt, suzuki, suzuki s cross, Suzuki S-Cross 1%2C4 GLX Panoráma teszt, Suzuki S-Cross 2021 teszt, Suzuki S-Cross 2022 teszt,

A Suzuki S-Cross kizárólag előnyére változott. Formája emészthetőbb, miközben funkcionalitásban sokat fejlődött. A belépő modell 6,09 millió forintról indul. Mi a legfullosabb, négykerék meghajtásos változatot teszteltük, manuális hatfokozatú váltóval, amely különleges két lépcsőben kinyíló napfényteteje szinte egy fél kabriót képes az autóból varázsolni. Ez a változat 8,33 millióba kerül. Ennél már csak az automata kerül többe, 8,93 millióba.
Azt kell mondjam, hogy az S-Cross funkcióját, méretét, felszereltségét és fenntartási költségeit tekintve továbbra is az egyik legjobb választás a hazai autópiacon. Nem tekintem az S-Crosst teljesen új modellnek, hiszen fő építőkockáiban nagyrészt megegyezik az előzővel. Viszont jóval több, mint modellfrissítés, amit most kapunk. Mindenki döntse el szabadon, hogy miként néz a legújabb Suzukira. De valószínűleg abban megegyezhetünk, hogy mindenki egy jó autót lát benne, elérhető áron.

Több, mint facelift – Suzuki S-Cross 1.4 AllGrip GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - s-cross 2022, s-cross teszt, suzuki, suzuki s cross, Suzuki S-Cross 1%2C4 GLX Panoráma teszt, Suzuki S-Cross 2021 teszt, Suzuki S-Cross 2022 teszt,

  • s-cross 2022 s-cross teszt suzuki suzuki s cross Suzuki S-Cross 1,4 GLX Panoráma teszt Suzuki S-Cross 2021 teszt Suzuki S-Cross 2022 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Több, mint facelift – Suzuki S-Cross 1.4 AllGrip GLX Panoráma - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Több, mint facelift – Suzuki S-Cross 1.4 AllGrip GLX Panoráma
    • Autó & Motor
    A mini Hummer – Suzuki Jimny - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A mini Hummer – Suzuki Jimny
    • Autó & Motor
    A városi vagány – Suzuki Swift 1.2 GLX CVT
    Az optimum – Suzuki Vitara GLX Hybrid AllGrip
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    Kapcsolódó cikkek

    A mini Hummer – Suzuki Jimny

    A mini Hummer – Suzuki Jimny

    A városi vagány – Suzuki Swift 1.2 GLX CVT

    A városi vagány – Suzuki Swift 1.2 GLX CVT

    Az optimum – Suzuki Vitara GLX Hybrid AllGrip

    Az optimum – Suzuki Vitara GLX Hybrid AllGrip

    Minden igényt kielégít - Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid GLX

    Minden igényt kielégít - Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid GLX

    Két keréken a Magyar Suzuki támogatásával

    Két keréken a Magyar Suzuki támogatásával

    100 százalékban hibridet gyárt 2020-ban a Magyar Suzuki az EU piacra

    100 százalékban hibridet gyárt 2020-ban a Magyar Suzuki az EU piacra

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia