Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Stylelife - A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

Stylelife
Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Úgy is venni fogjuk előbb vagy utóbb – Toyota RAV4...

Úgy is venni fogjuk előbb vagy utóbb – Toyota RAV4 Plug-in hybrid

  • 2021. június 22.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Plug-In hybrid vagy rövidebb nevén PHEV kizárólag gazdasági szempontokat nézve egy zsákutca. Ha kizárólag elektromos hajtással közlekedik vele egy autós, akkor jellemzően 100.000 kilométert kell autózni azért az élményért, amelyet ezek az autók kínálnak. Presztízs szegmensben, ahol van pénz lóvéra azt mondom megértem, hiszen a zöld tudat kifelé mutatása minden pénzt is megér, de a Toyota vásárlók nem ilyenek. Akkor miért?


Úgy is venni fogjuk előbb vagy utóbb – Toyota RAV4 Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - rav4 2021, rav4 hybrid teszt, rav4 teszt, Toyota RAV4 plug-in hybrd, Toyota RAV4 teszt, Toyota SUV teszt,

A válasz egészen egyszerű, mert el fog jönni az idő, hogy nem lesz választásunk, ha a belvárosban akarunk közlekedni. Vagy villanyautóval tehetjük majd meg, hogy a lokális CO2 kibocsájtást csökkentsük, vagy veszünk egy többfunkciós autót, amely képes arra, hogy kizárólag árammal hajtva értelmezhető távolságot tegyen meg. Ez a technika ma még nem olcsó, meg kell fizetni azoknak, akik úttörő szerepre vágynak. A Toyota mellett pedig érdemes ilyen szempontból letenni a voksot.

Úgy is venni fogjuk előbb vagy utóbb – Toyota RAV4 Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - rav4 2021, rav4 hybrid teszt, rav4 teszt, Toyota RAV4 plug-in hybrd, Toyota RAV4 teszt, Toyota SUV teszt,

A full hybrid hajtás mellett, ahol megkérdőjelezhetetlen előnyei vannak a nagy japán márkának, megjelent tehát a PHEV is. Nem kell megijedni, előre szólok, roppant magas felárat kérnek érte, másfelől viszont igazán jó.

Úgy is venni fogjuk előbb vagy utóbb – Toyota RAV4 Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - rav4 2021, rav4 hybrid teszt, rav4 teszt, Toyota RAV4 plug-in hybrd, Toyota RAV4 teszt, Toyota SUV teszt,

Ahogy imént írtam, a plug-in hybrid egy kiváló öszvér megoldás azok számára, akik úgy szeretnének környezettudatosan autózni, hogy közben nem zárják ki a hosszabb utazások esélyét. Természetesen a legújabb elektromos járgányok súrolják az 500km-es valós hatótávolságot, amelyet nagyon kevés alkalommal tesz meg egy átlag autós egyetlen nap alatt. Viszont ugyanez az átlag autós azért néha-néha elmegy nyaralni, síelni vagy meglátogatja ottalvás nélkül a vidéki nagymamát. Ezekben az esetekben viszont nem elég az 500km. Jól jön vagy egy második autó, amelyik nem elektromos, vagy ha erre nincsen már anyagi keret, akkor 2:1 -ben megoldás alapján konnektoros hybridet vesz a család. Ez utóbbi a napi munkába járáshoz, gyerek suliba cipeléséhez tökéletesen elegendő áramot képes magába rejteni, ha pedig tovább akarunk nyújtózkodni, akkor ott van a jó öreg benzinmotor, mint biztos megoldás.

Úgy is venni fogjuk előbb vagy utóbb – Toyota RAV4 Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - rav4 2021, rav4 hybrid teszt, rav4 teszt, Toyota RAV4 plug-in hybrd, Toyota RAV4 teszt, Toyota SUV teszt,

A fenti forgatókönyvet maxolja ki a Toyota RAV4 PHEV. Egy kisebb (40Le) és egy nagyobb (136Le) villanymotor mellett kapott helyet a 2,5 literes benzinmotor, amely immáron 185 lóerős teljesítménnyel kápráztat el bennünket. Az összeteljesítmény tehát 300 fölötti, pontosan 306 paci. Így akár 6 másodperc alatt röpíti 100-as tempóra az 1900kg feletti és nyilván nem légellenállás bajnok Toyotát. A gyorsulás remek, de nem ez a legjobb a RAV4-ben. A villanyautózás előszobáját jelentő hybrid autónál ugyanis a legkomolyabb műszaki információ a hatótáv. A 18,1kW -os akkumulátor segítségével ugyanis a tesztelt autónk könnyedén képes 70-80, de megfelelő használat mellett 90 kilométer megtételére. Ez pedig simán elég egy átlag napra.
A nálunk töltött egy hét alatt meglehetősen sokat járkáltunk az autóval. Nem mindig volt lehetőségünk a töltésre, de így is 3,8 literes átlaggal adtuk vissza a terepjárót. Ez pedig valóban hihetetlen alacsony és zseniális.

Úgy is venni fogjuk előbb vagy utóbb – Toyota RAV4 Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - rav4 2021, rav4 hybrid teszt, rav4 teszt, Toyota RAV4 plug-in hybrd, Toyota RAV4 teszt, Toyota SUV teszt,

Relatív hosszú elektromos, illetve plug-in tapasztalat alapján azt tudom mondani, hogy a RAV4 volt az első ideális PHEV, amit tesztelni volt szerencsén. Egy multifunkciós túrabakancs tud válni belőle, ha a megtett kilométereink zömét városban fogjuk megtenni. Hogy ez megvalósuljon, mindenképpen szükséges, hogy otthon és/vagy a munkahelyen minden nap tölteni tudjuk a járművet. Nem mennék bele abba a játékba, hogy az utcai töltőkre hagyatkozzak. Persze menőn hangzik, hogy milyen töltési időt lehet ezeken az oszlopokon elérni, de nem menő, ha mellé tesszük, hogy mennyire pofátlanul drágán kínálják az áramot. Nem tudom véresre dörzsölni nagy szomorúságomba a szemem, hogy mennyibe került a telepítési költség, mert a benzinkutak telepítése még drágább és ott sem érnek 5x-ös árat a benzinért (valójában az állam kaszál le ott is egy csomó adót, nem az üzemeltető, aki a befektetést végezte). De nem csak az ár, hanem a macera miatt sem hiszek az utcai töltésben, különösen PHEV esetében, ahol RAV4 esetében is maximum 90km áram fér a „tartályba”. Ezért külön rohangálni nem érdemes.

Úgy is venni fogjuk előbb vagy utóbb – Toyota RAV4 Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - rav4 2021, rav4 hybrid teszt, rav4 teszt, Toyota RAV4 plug-in hybrd, Toyota RAV4 teszt, Toyota SUV teszt,

A megoldás tehát az otthoni/munkahelyi konnektor, ahol persze lassan fog „telecsorogni” elektronnal, de legalább olcsó és ráadásul nem vesz el plusz időt, hiszen töltés közben alszunk vagy dolgozunk. Ha előbbit tesszük a munkahelyen az a legideálisabb megoldás meglátásom szerint.

A RAV4-ben a sok aksi ellenére, amely a padlólemezhez került, szinte alig kell kompromisszumot kötni. A csomagtartó 490 literes és még az ülések lehajtásával is sík felületre pakolhatunk.

Úgy is venni fogjuk előbb vagy utóbb – Toyota RAV4 Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - rav4 2021, rav4 hybrid teszt, rav4 teszt, Toyota RAV4 plug-in hybrd, Toyota RAV4 teszt, Toyota SUV teszt,

A középkonzolon elhelyezett üzemmód kapcsoló segítségével tisztán elektromos üzemmód, hagyományos hybrid, adaptív és töltésmentő mód között választhatunk. Kifejezetten ideális elosztás, amely az elején megszokást igényel, hogy a megfelelőt válasszuk, de utána rutinszerű, mint bármely más funkció használata. Ez utóbbiból, mármint a funkciókból, bőven akadt a tesztautóban. Gyakorlatilag minden extra megtalálható volt a RAV4-ben, amely szem-szájnak ingere. Nagyon jó volt vezetni a RAV4-et. Megszerettük a tesztidőszak alatt.

Úgy is venni fogjuk előbb vagy utóbb – Toyota RAV4 Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - rav4 2021, rav4 hybrid teszt, rav4 teszt, Toyota RAV4 plug-in hybrd, Toyota RAV4 teszt, Toyota SUV teszt,

A PHEV tehát egy jó alternatíva. Drága, talán sosem térül meg, de amit kínál az biztosan környezetkímélő és funkciójában is megfelelő megoldás, ha nem vagyunk lusták és folyamatosan töltjük az autónkat. Ha őszinte akarok lenni, ezen a ponton vannak egyedül kételyeim, hogy ezt mindig, mindenki meg fogja-e csinálni. Ha esik, ha fúj bele kell rakni az áramot, jellemzően naponta. De ez is valószínű az életünk része lesz, mert a törvényhozás ebbe az irányba fog kényszeríteni.  

Úgy is venni fogjuk előbb vagy utóbb – Toyota RAV4 Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - rav4 2021, rav4 hybrid teszt, rav4 teszt, Toyota RAV4 plug-in hybrd, Toyota RAV4 teszt, Toyota SUV teszt,

  • rav4 2021 rav4 hybrid teszt rav4 teszt Toyota RAV4 plug-in hybrd Toyota RAV4 teszt Toyota SUV teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Úgy is venni fogjuk előbb vagy utóbb – Toyota RAV4 Plug-in hybrid - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Úgy is venni fogjuk előbb vagy utóbb – Toyota RAV4 Plug-in hybrid
    • Autó & Motor
    Black Cars Matter – Toyota Rav4 Black Edition - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Black Cars Matter – Toyota Rav4 Black Edition
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Boldogság minden áron? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Boldogság minden áron?
    • Keresd a nőt!
    Finom smoothie receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Finom smoothie receptek
    • Stylelife
    Nyári gyümölcsös galette recept
    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Kapcsolódó cikkek

    Black Cars Matter – Toyota Rav4 Black Edition

    Black Cars Matter – Toyota Rav4 Black Edition

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Boldogság minden áron?

    Boldogság minden áron?

    Finom smoothie receptek

    Finom smoothie receptek

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia