Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.12.01-07.

Mi történik a héten? 2025.12.01-07.

Stylelife
Autó & Motor - Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Autó & Motor
 - Ex-akták - Mit gondolnak a nők, és mit a férfiak?

Ex-akták - Mit gondolnak a nők, és mit a férfiak?

Stylenews - Berobbantak a mászósportok és egyre többet költünk túrázásra is: hazai outdoor körkép a 35 éves Mountextől

Berobbantak a mászósportok és egyre többet költünk túrázásra is: hazai outdoor körkép a 35 éves Mountextől

Stylenews
Stylenews - Különleges élményekben lehet része azoknak, akik most látogatnak el Tokajba
Ünnepi varázslat a Minaro Hotelben

Különleges élményekben lehet része azoknak, akik most látogatnak el Tokajba
Ünnepi varázslat a Minaro Hotelben

Stylenews
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Autó & Motor - A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Autó & Motor
Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Új környezet, új kihívások, új Civic – az új...

Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk

  • 2022. szeptember 20.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Elektrifikáció, karbonsemlegesség, új vállalati stratégiák. Azt hiszen ezek a kifejezések senkinek nem jelentenek újdonságot. A Honda ezt teljesen komolyan gondolja és a teljesítéshez nem a régi autóparkot javítja, hanem vadonatúj modelleket készít, amelyek ezeknek a kihívásoknak megfelelnek. Ennek jegyében született meg a 11. generációs Honda Civic.


Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk - Autó & Motor - MOBILITY - civic, civic 2022, honda civic, honda civic 2022, honda civic bemutató,

A Honda a zászlójára tűzte, hogy 2040-re, lépésről lépésre elektrifikálja a modellpalettáját. A termékpaletta pedig oly módon fog kialakulni, hogy karbonsemleges termeléssel készül úgy, hogy a halálos balesetek számának nullára csökkentése is szem előtt fog lebegni. Éppen ezért a következő években egy új modelldömpingre számíthatunk. Egészen pontosan 30 elektromos modellre számíthatunk 2030-ig világszerte.   

Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk - Autó & Motor - MOBILITY - civic, civic 2022, honda civic, honda civic 2022, honda civic bemutató,

Az új Honda Civic az egyik első ezeknek a sorában. A motorkínálat ennek megfelelően ugyan szűkös, hiszen nincsen kizárólag benzines vagy dízel meghajtású változat, kizárólag egyetlen hibrid meghajtással kapható. A rendszer neve e:HEV névre lett keresztelve és egy 2 literes 105kW -os  (142Le) és 186Nm nyomatékkal rendelkező benzines, valamint egy 135kW -os (183Le) és 315Nm nyomatékkal rendelkező elektromos motor kettőse dolgozik benne. Együttes csúcsteljesítményük 184 lóerő és ezzel 7,8 másodperces 100-as sprintre képes a Civic. Amint az látható egy meglehetősen különleges kialakítása ez a teljesítmény elosztásnak. A benzinmotor jellemzően a viszonylag kicsi 1,05kW-os akkumulátort táplálja, a kerekek meghajtásáért pedig a villanymotor felel.

Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk - Autó & Motor - MOBILITY - civic, civic 2022, honda civic, honda civic 2022, honda civic bemutató,

Kifejezetten élvezetes, jó élmény vele a közlekedés és ez nemcsak a sebesség miatt van így, hanem a hibrid motorokhoz képest meglepően csendes közlekedés miatt. A hirtelen gyorsításkor ugyanis nem vonyít fel annyira a rendszer, amely az imént említett ok, valamint a speciálisan hangolt CVT váltó miatt van.

Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk - Autó & Motor - MOBILITY - civic, civic 2022, honda civic, honda civic 2022, honda civic bemutató,

A modern autóknak viszont nemcsak technikai szempontból kell megfelelni, hanem kialakításuk, kényelmük, biztonsági rendszereik és a kínált informatikai háttér szolgáltatásaival is helyt kell állniuk.

Az új Civic 31mm-rel hosszabb, mint elődje, ráadásul a tengelytáv 35mm-rel növekedett. Tehát az utastér mérete érezhetően tágult. Mindemellett laposabb 27mm-rel, amely a sportos hangulatot növeli. A 11. generációs Civic egyértelműen letisztultabb formavilágot kapott, mint az elődje. A japán autókra jellemző éles törések, kialakítás visszafogottabb lett. A vékony, LED-es lámpák és a teljes kialakítás miatt szélesebbnek hat, mint amennyivel valójában növekedett (+2mm).

Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk - Autó & Motor - MOBILITY - civic, civic 2022, honda civic, honda civic 2022, honda civic bemutató,

Biztonsági és kényelmi szempont is egyben, hogy a fejlesztésnél külön odafigyeltek a kilátási szög javítására. Az autóból a kitekintés szinte holttér mentes.
Számunkra a belső tér kialakításának egyik gyöngyszeme a szellőzőrendszer volt. Azon kívül, hogy mutatós a teljes műszerfalon végigfutó méhsejt mintázatú nyílás, egy sokkal szélesebb tartományban állítható, mint általában más autókban szokott. A kényelmet és a komfortot ez az apróságnak tűnő dolog nagymértékben növeli, illetve az a tény, hogy a rendszer folyamatosan tiszta levegőt tud az utastérbe juttatni.

Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk - Autó & Motor - MOBILITY - civic, civic 2022, honda civic, honda civic 2022, honda civic bemutató,

Nemcsak ennek a kezelői, hanem általánosságban is a felhasznált anyagok kiváló minőségűek. A fizikai gombok, amely egy külön pozitívum, prémium kategóriás színvonalat nyújtanak. Ez is egy olyan pont, amin gyakran tovább szoktunk siklani, de nemcsak kényelmetlen, de kevésbé biztonságos egy érintőfelületen állítani a klímát. Ebben az esetben ugyanis a szemünkkel az érintőképernyőt kell figyelni, ahelyett, hogy az utat néznénk. Nagyon üdvözlendő tehát, hogy a Honda mérnökei ezt felismerték és hagyományos kezelőszerveket alkalmaztak, ahol ez szükséges.

Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk - Autó & Motor - MOBILITY - civic, civic 2022, honda civic, honda civic 2022, honda civic bemutató,

Az új Civic műszerfala természetesen digitális. Felszereltségtől függően 7, illetve 10,2” -es kijelzőt találunk a kormány mögött. A műszercsoport megjelenítése széles körben konfigurálható és a kormányról vezérelhető.
A központi érintőképernyős felület 7 vagy opciósan 9” -os. Természetesen a telefon kitükrözhető a felületre, amely Apple esetében vezeték nélkül is lehetséges. A rajta futó rendszer jól átlátható, logikus és könnyen kezelhető.

Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk - Autó & Motor - MOBILITY - civic, civic 2022, honda civic, honda civic 2022, honda civic bemutató,

Három felszereltségi szinten lesz kapható a Civic, amely a 11,65 millióért kapható Elegance belépő szinten is kiválóan felszerelt. Holttérfigyelővel, a teljes Honda Sensing rendszerrel, amelynek része többek között a sávelhagyás figyelő, sávtartó, táblafelismerő, adaptív fényszóró, tempomat, de tartalmazza a kétzónás klímát, tolatókamerát is. A csúcsfelszereltségű Advance pedig 13,3 millióba kerül. Úgy véljük ez egy rendkívül versenyképes ár, különösen, ha a kínált minőségi és technikai színvonalat is figyelembe vesszük. Nagyon várjuk a tesztautót, hogy részletesen is be tudjunk számolni a tapasztalatról.

Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk - Autó & Motor - MOBILITY - civic, civic 2022, honda civic, honda civic 2022, honda civic bemutató,

  • civic civic 2022 honda civic honda civic 2022 honda civic bemutató

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A válasz – Honda Civic e:HEV Advance - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A válasz – Honda Civic e:HEV Advance
    • Autó & Motor
    Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk
    • Autó & Motor
    Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Egy introvertált félelmei - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Egy introvertált félelmei
    • Stylelife
    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat
    • Keresd a nőt!
    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni
    A megalázó “tréningek” nem tanító jellegű, szükséges leckék az életben
    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat
    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?
    Az idősek közül sokan ugyanazok a fiatal suhancok meg fruskák maradnak odabent
    Hétvégén nyitnak a vidéki adventi vásárok: téli élmények várnak országszerte
    Adventi fények három közeli városban

    Kapcsolódó cikkek

    A válasz – Honda Civic e:HEV Advance

    A válasz – Honda Civic e:HEV Advance

    Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt

    Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Egy introvertált félelmei

    Egy introvertált félelmei

    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat

    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat

    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés

    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés

    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni

    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni

    A megalázó “tréningek” nem tanító jellegű, szükséges leckék az életben

    A megalázó “tréningek” nem tanító jellegű, szükséges leckék az életben

    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat

    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat

    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?

    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?

    Az idősek közül sokan ugyanazok a fiatal suhancok meg fruskák maradnak odabent

    Az idősek közül sokan ugyanazok a fiatal suhancok meg fruskák maradnak odabent

    Hétvégén nyitnak a vidéki adventi vásárok: téli élmények várnak országszerte

    Hétvégén nyitnak a vidéki adventi vásárok: téli élmények várnak országszerte

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia