Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Stylelife - A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

Stylelife
Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring

Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring

  • 2020. január 16.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A BMW 3-as széria kombi, azaz Touring verzióját volt szerencsém tesztelni az elmúlt pár napban. Ez a modellsorozat hetedik generációja és sok tekintetben az egyik legfontosabb a BMW palettáján. Ha valakinek nincs ideje elolvasni csak a bevezetőt, akkor röviden összefoglalva ez az autó egy csoda, talán az egyik legjobb autó, amit valaha vezethettem.


Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring - Autó & Motor - MOBILITY - bmw 3 teszt, bmw 330 d xdrive, bmw 330d, bmw 330dx, bmw teszt, új bmw 3,
A 3-as BMW ikonikus autó és talán az egyetlen a versenytársak közül, mely az adott gyártónál ilyen komoly helyet foglal el a modellek között. Közvetlen versenytársai az Audi A4, Mercedes C osztály és a Volvo V60.
Azt gondolom, hogyha megkérünk valakit, hogy hunyja be a szemét és gondoljon egy BMW-re, akkor legalább a megkérdezettek fele egy 3-as BMW-t fog maga elé képzelni. Biztosan vannak nagyobbak, szebbek vagy akár gyorsabb modellek, de szerintem ez a kocsi az, amiben minden benne van, amit a BMW-ben szeretünk. A 330dx pedig a dízel motoros változatok között a legerősebb változat a maga 265 lóerejével. Gyengébb, azaz a kisebb dízelmotoros változatait (318d és 320d modellek esetében) lehet kizárólag manuális váltóval rendelni, de ezt a teljesítményt és valamennyi benzines változatot, kizárólag automata váltóval lehet uralni.
Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring - Autó & Motor - MOBILITY - bmw 3 teszt, bmw 330 d xdrive, bmw 330d, bmw 330dx, bmw teszt, új bmw 3,

A hetedik széria az elődjéhez képest természetesen növekedett. 8,5 cm-rel hosszabb és 5 cm-rel szélesebb, továbbá a súlypontja is lejjebb került, így még jobban fekszi az utat.
A kombi változat, mely elsősorban Németországban és Olaszországban közkedvelt, a csomagtér mérete és annak variálhatósága miatt hódít. Vonalai talán valamivel konzervatívabbak, mint a 4 ajtós változaté.
Kívülről az új BMW sokkal dinamikusabb és modernebb, mint az előző generáció. Bár nagyobb és nyújtottabb a hűtőrács, mint a korábbi modell, de jóval kevésbé hivalkodó, mint a mostanában megjelent szériák esetében. Az első lámpatest vonala és elsősorban annak technikai háttere nagyon jól példázza, hogy mit is nyújt az új hármas. Míg más autók esetében a LED fényszóró az extra listán kap helyet, addig itt ez a fényszóró az alap, extraként a lézeres fényszóró rendelhető. Ez utóbbi 600m-es távolságban képes megvilágítani az utat, ami mindenképpen egyedülálló.

Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring - Autó & Motor - MOBILITY - bmw 3 teszt, bmw 330 d xdrive, bmw 330d, bmw 330dx, bmw teszt, új bmw 3,

Oldalnézetből az imént említett konzervatív vonalvezetést, valamint a hátsó ajtó mögötti ablakívet emelném ki, mely kifejezetten szépen ível felfelé, megnyújtva a kocsi vonalát. Mi az úgynevezett M pakettes, azaz a sportos felszereltséget próbáltuk, amelyen 19”-os fekete alufelnik voltak, harmonizálva az ablakok körüli, ebben az esetben fekete kerettel. Természetesen az alapváltozaton is könnyűfém kerekek vannak, viszont azok „csak” 17” méretűek.
Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring - Autó & Motor - MOBILITY - bmw 3 teszt, bmw 330 d xdrive, bmw 330d, bmw 330dx, bmw teszt, új bmw 3,

Az autó hátsó ajtaja a szokásos „hármas módon” kétféleképpen is nyitható. A hátsó ablaktörlő mögött elhelyezett gombbal külön nyitható az üveg, így nem kell a teljes ajtót felnyitni, ha kisebb dolgot akarunk a csomagtérbe helyezni. Ez egy rendkívül szerethető, praktikus megoldás. Hasonlóan, mint a csomagteret fedő roló, mely ilyen esetben akár 45o-ban is elcsúsztatható fölfelé, így nem kell mélyre nyúlni, hogy a csomagtér fedőt visszahúzzuk.  
A fényképeken kevésbé jön ki, de az új hátsó lámpa vonala nemcsak az autó síkjában ível, hanem mondhatom azt, hogy 3 dimenzióban, kifelé is. Nagyon szép és mutatós lett.
Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring - Autó & Motor - MOBILITY - bmw 3 teszt, bmw 330 d xdrive, bmw 330d, bmw 330dx, bmw teszt, új bmw 3,

Az autó belső kialakítása és minősége, mind anyagok, mind pedig design szempontjából pazar, felsőbb kategóriás autókat megszégyenítő módon lett kialakítva. A hátsó ülésen utazók lábtere növekedett ugyan, de azért itt továbbra sincs elkényeztetve az utazó. A viszonylag széles kardán alagút és a magas küszöb kialakítás miatt relatív kevés a hely. Másfelől viszont ki kell emelni az alapáron járó háromzónás klímát, USB-C kimeneteket, melyek a hátul utazók kényelmét szolgálják.

Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring - Autó & Motor - MOBILITY - bmw 3 teszt, bmw 330 d xdrive, bmw 330d, bmw 330dx, bmw teszt, új bmw 3,

Az első ülések és azok környezete azt kell, hogy mondjam, minden szempontból hibátlan. Természetesen minden anyag minőségi, tökéletes a bőrözés, kifejezetten szép és igényes a varrás mindenhol, gyakorlatilag nem találni egyetlen pontot sem, amit kifogásolni lehetne.  Ezenfelül számos rengeteg finom megoldást, harmóniát találunk, ami luxus kategóriába emeli az autót. Olyan apróságoktól, minthogy a tesztautónk kék színű bőrével azonos színű volt a belső szőnyegek szegélye, a belső világítás szárnyszerű mintázatával azonos az a fényfüggöny, melyet leparkoláskor az ajtóból az útra vetít a kocsi, vagy olyan kiegészítőig, mint a csomagtérben elhelyezett vékony fém sínek, melyek pár mm-rel emelkednek ki a síkból, így könnyítve meg a csomagok becsúsztatását.
A belső hangszigetelés első osztályú, így bármilyen sebességgel haladva a belső térben csend van, vagy pedig a Harman-Kardon hangrendszer rengeteg, összesen 16 hangszórójából hallgathatjuk a kedvenc zenénket, vagy a digitális rádiót. Ennek vezérlése a hagyományos módokon kívül gesztusvezérléssel is irányítható. Ez azt jelenti, hogyha ujjunkat a levegőben az óramutató irányával megegyezően forgatjuk, tudunk hangosítani, ellenkező irányban pedig halkítani. Hüvelykujjunk jobbra mozgatásával a csatornák között tudunk felfelé, balra pedig lefelé váltani. Fölösleges funkció? Lehet, de nagyon cool.

Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring - Autó & Motor - MOBILITY - bmw 3 teszt, bmw 330 d xdrive, bmw 330d, bmw 330dx, bmw teszt, új bmw 3,

Természetesen az Apple Car Play vezeték nélkül tükrözi ki a központi képernyőre a telefonunkat. A képernyő felszereltségtől függően változó méretű. A tesztelt autóban a legnagyobb, 10,2”-os méretű volt. Természetesen itt is egy finom részlet, hogy a képernyő befoglaló formájával azonos az alatta elhelyezkedő légbeömlők területe, mintha lefele tükröztük volna a vonalait. A belső ívek mentén színes LED világítja meg a középkonzolt és az ajtókat. Az is magától értetődő, hogy ezek színe módosítható, csakúgy, mint szinte valamennyi elem, anyag, felület az autó belsejében. Mind-mind a saját stílusunknak megfelelően.

Az Infotainment rendszer rendkívül komplex, rengeteg funkció, beállítás módosítható rajta, ennek ellenére könnyen átlátható. Kezelése az érintőképernyő, valamint a könyöktámasz előtti tekerő segítségével is megvalósítható. Ez utóbbi környezetében a szokásosnak mondható kezelőgombok vannak, melyek egy síkban helyezkednek el, nem megbontva a harmóniát, de mégis különálló fizikális gombok.  Nem kérdés, hogy USB illetve USB-C kimeneteket is találunk a vezetőülés körül illetve vezeték nélküli telefontöltőt a légbeömlő alatti rekeszben.

Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring - Autó & Motor - MOBILITY - bmw 3 teszt, bmw 330 d xdrive, bmw 330d, bmw 330dx, bmw teszt, új bmw 3,

Ha pedig a rekesznél tartunk. Ezekből megszámlálhatatlanul sokat találunk az autóban, csakúgy, mint pohár és palacktartóból. Nem kérdés, hogy figyelembe vettek minden szempontot a tervezéskor, hogy családi, hosszú távú utazásokra alkalmas gépkocsi készüljön. 
A kormány mögötti műszerfal szintén az igényeinknek megfelelő módon rendelhető. A tesztautónkban ebben az esetben is a legnagyobb, 12,3” nagyságú, kitűnő felbontású műszeregység került, mely kiegészül egy nagyon informatív head-up display-jel.

Az ülések nagyon kényelmesek, jól tömöttek és rendkívül jó az oldaltartásuk. Amit hiányoltam a megannyi extra opció közül, amely rendelhető az autóba, az egyedül az ülésszellőztetés lehetősége volt.

Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring - Autó & Motor - MOBILITY - bmw 3 teszt, bmw 330 d xdrive, bmw 330d, bmw 330dx, bmw teszt, új bmw 3,

Nem szabad elfeledkezni a 6 hengeres motorról, mely az összkerékhajtású modellt mozgatja. Nem túlzás azt állítani, hogy sportautókat megszégyenítő képességekkel rendelkezik. A 265Le és 560Nm nyomaték által 5,4mp alatt képes 100km/h-ra gyorsítani az 1,8t-s autót. A végsebesség 250km/h-ra van korlátozva. Mindezek mellett a 330d xDrive fogyasztása visszafogott, vegyes használat mellett 7,8l-t mértünk vele.

1975 óta gyártják a 3-as szériát. A 2019-ben megjelent típus mérföldkő ebben a sorban, mely meglátásom szerint komoly ellenfél a presztízs márkák által teremtett piacon. Amely technológia létezik, az benne van, de ezen felül lehetőséget teremt arra, hogy mindenki a maga stílusának megfelelő teret, környezetet alakítson ki benne. A kidolgozás és a részletek pedig a luxust adják.

Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring - Autó & Motor - MOBILITY - bmw 3 teszt, bmw 330 d xdrive, bmw 330d, bmw 330dx, bmw teszt, új bmw 3,

Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring - Autó & Motor - MOBILITY - bmw 3 teszt, bmw 330 d xdrive, bmw 330d, bmw 330dx, bmw teszt, új bmw 3,

  • bmw 3 teszt bmw 330 d xdrive bmw 330d bmw 330dx bmw teszt új bmw 3

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Több mint autó – BMW M340i xDrive - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Több mint autó – BMW M340i xDrive
    • Autó & Motor
    Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport
    • Autó & Motor
    Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Boldogság minden áron? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Boldogság minden áron?
    • Keresd a nőt!
    Finom smoothie receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Finom smoothie receptek
    • Stylelife
    Nyári gyümölcsös galette recept
    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Kapcsolódó cikkek

    Több mint autó – BMW M340i xDrive

    Több mint autó – BMW M340i xDrive

    Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport

    Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Boldogság minden áron?

    Boldogság minden áron?

    Finom smoothie receptek

    Finom smoothie receptek

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia