Kulcsszó keresés /


Vége a trükközésnek: holnaptól az akciós ár tényleg akciós lesz

  • 2022. május 27.

Holnaptól minden eddiginél szigorúbb jogszabályok lépnek életbe a fogyasztóvédelem területén, különös tekintettel az e-kereskedelemre. A cél véget vetni a vásárlók megtévesztésének, az akciós árakkal való trükközésnek, valamint a valótlan vagy nem létező pozitív fogyasztói értékeléseknek, rangsorolással kapcsolatos manipulációnak. „A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) már az elmúlt években is számos alkalommal szabott ki súlyos bírságot például pszichés nyomásgyakorlás, azonnali döntéshozatalra késztetés, moderált fogyasztói vélemények, weboldal, alkalmazás felépítése és vizuális kialakítása, ingyenes szolgáltatások, megtévesztő akciós árazás miatt. A május 28-ától hatályos előírásoknak köszönhetően azonban még kevesebb lesz a kiskapu a tisztességtelen forgalmazók, szolgáltatók számára” – hívja fel a figyelmet dr. Bitai Zsófia, A CLM BITAI & PARTNERS Ügyvédi Irodavezető ügyvédje.

olvass tovább

Háttérbe szorult az ár, előtérben a szolgáltatás minősége a hazai webkereskedelemben

  • 2022. május 27.

Az e-kereskedelemi szektor az elmúlt két év egyik legdinamikusabban növekvő ágazata, csak hazánkban 30%-os bővülés tapasztalható. A magyar piac mára eljutott abba a fázisba, amikor a vásárlók egyre kevésbé árérzékenyek, inkább a minőséget részesítik előnyben. A kereskedők csak abban az esetben lehetnek sikeresek, ha folyamatosan fejlesztenek a versenyképesség érdekében, és az árak alacsonyan tartása helyett a szolgálatás minőségén javítanak. A kihívásokra és a lehetséges megoldásokra Zabari István, a Lumenet alapító-tulajdonosa és az Ecommerce Hungary alelnöke, illetve Perényi András, a Webshippy kiszervezett logisztikai cég ügyvezetője hívta fel a figyelmet.

olvass tovább

Az egreses töltött káposzta eredete

  • 2022. május 17.

„Az örökség számomra a családi múltat, a családi hagyományokat jelenti" mondja Mautner Zsófia, gasztronómiai szakíró, aki a Gourmet fesztiválok mindegyikén részt vett, mint műsorvezető és így lesz ez idén is. A május 27-29 között a Millenárison zajló fesztivál témája az örökség lesz, ennek kapcsán kérdeztük Zsófit.

olvass tovább

Az egészséges életmód helyett inkább gyors, látványos megoldást akarunk

  • 2022. május 05.

Egyelőre még az igazi tavasz is várat magára, így könnyen lehet, hogy a korábbi évekhez hasonlóan idén is egyik napról a másikra fog beköszönteni a kánikula. A nyári szezonban mindenki megrohamozza a strandokat, illetve a vízpartokat, és sokan csak ilyenkor kapnak a fejükhöz, mert úgy érzik, hogy ismét nem sikerült elérni a vágyott formát. Pontosan ezt használhatják ki számos kereskedő, olyan fogyókúrás ígéretekkel, amelyek nem felelnek meg a valóságnak vagy akár a szabályozásnak – hívta fel a figyelmet Jánvári András, e-kereskedelmi szakértő, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.

olvass tovább

Mi marad belőled, ha elengeded azt az érzést, hogy „nem vagy elég?” Véleményem a Recirquel Imájáról

Vági Bence, a Recirquel vezetője, pár nappal ezelőtt a Színház.online interjújában mondta azt a legújabb előadásukról, hogy „az immerzív színházi alkotások és képzőművészeti installációk egyik fontos jellemzője, hogy képesek a nézőt vagy látogatót olyan érzéki és tudati állapotba eljuttatni, amely egyedülálló a művészetek világában. (...) Az előadás mindenki számára másról szól majd, hiszen az a cél, hogy a saját belső világunkban merüljünk el.”

olvass tovább

Tízszer hatékonyabban irányít az a vezető, aki megfelelően használja a digitális rendszereket

  • 2022. április 07.

A rohamos digitalizáció és az információk villámgyors áramlásának idején egyre inkább lemorzsolódnak azok a vállalkozások, amelyek nem tudnak alkalmazkodni a változó környezethez. Ez vezetői szinten is kiütközik: egyre többen ütköznek abba a problémába, hogy az eddig jól bevált analóg eszközökkel már nem képesek hatékonyan ellátni a vezetői feladatokat. „A vezető digitális kompetenciája azért határozza meg a cég hatékonyságát, mert egy vezető mindig azért van, hogy a csapatát mozgassa. Ennek tükrében látnunk kell, hogy a piaci versenyben a szervezeti digitalizáció mellett megkerülhetetlenné válik a vezetők egyéni digitalizációja is.” – hangsúlyozza Juhász Viktor a felhőmegoldásokkal és digitális átalakulással foglalkozó iSolutions ügyvezetője.

olvass tovább

A TIER felvásárolta az e-rollerek szabályos parkolását számítógépes látástechnológiával támogató Fantasmo-t

  • 2022. április 02.

A TIER Mobility, a világ vezető mikromobilitási szolgáltatója felvásárolta a Fantasmo-t. Ennek köszönhetően a TIER folytatja a világ legpontosabb e-rollerparkolást támogató rendszerének fejlesztését, amely hozzájárul a közlekedés veszélyeztetett résztvevőinek védelméhez és a szabályos e-rollerhasználat támogatásához. Az akvizíció újabb fontos lépést jelent a járdán rollerezés, a tandemezés és hasonló jelenségek megelőzésében. A Fantasmo hamarosan megjelenő, számítógépes látástechnológián alapuló, rollerezés-támogató rendszere hozzájárul a városi közlekedés biztonságának további fokozásához. Az amerikai székhelyű Fantasmo világhírű, Camera Positioning System (CPS) néven bemutatott, új helymeghatározó technológiája tízszer precízebb, mint a GPS, és 20 centiméteres pontossággal képes megadni a leparkolt elektromos rollerek pozícióját.

olvass tovább

Igényesebbek lettek a magyar vevők: ma már minden fronton elvárják a kiváló kiszolgálást

  • 2022. március 29.

A pandémiás válsággal terhelt 2021-es évben is elismerték az ügyfélkiszolgálásban legjobban teljesítő vállalkozásokat. A folyamatosan változó piacon a ClientFirst Consulting több mint 2.500 üzletet tesztelt, átfogó képet adva ezzel a magyar ügyfélkiszolgálás pillanatnyi helyzetéről. A felmérés alapján az elektronikus kiszolgálásban enyhe javulás volt tapasztalható, és a telefonos és a személyes ügyintézés is jól szerepelt. „A próbavásárlások alapján a legfőbb tapasztalatunk az volt, hogy a fogyasztói igények jelentősen megemelkedtek a kiszolgálás minden szintje felé. A pandémia egyik pozitív mellékhatása az elektronikus és online terület fejlődése volt, és aki ebbe időben befektetett, most learathatja a babérokat az elégedett ügyfélkör képében” – mondta Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.

olvass tovább

Vesszük a papucsokat, mint a cukrot a pandémia óta

  • 2022. február 13.

Az online webshopok forgalma ugyan nagyot nőtt a pandémia óta, de az elmúlt időszakban nem a divat volt az elsődleges haszonélvezője a növekedésnek. A cipőipar határozottan megsínylette az elmúlt közel két évet, több ismert papucsmárka viszont olyan mértékű növekedést tudott elkönyvelni, amire azelőtt nem nagyon volt példa – osztja meg tapasztalatait Kobza András, a LifeStyleShop.hu ügyvezetője.

olvass tovább