Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Végzi a dolgát, viszi a családot – VW Caddy Life 2.0 TDI

Nem újkeletű dolog, hogy egy kvázi kisteherautóból családi járművet szerkesztenek. A Caddy esetében is megtörtént ez, már a most búcsúzó előző széria esetében. A modellciklusok sem a megszokott 6-7 éves ütemet követik, hiszen a most nálunk járt Caddy a negyedik generációja a modellcsaládnak, miközben 1980 óta ismerhetjük a típust. Igen, 40 év. Hihetetlen.

olvass tovább

A tömegcikk és a prémium határa – KIA Sorento Plug-in Hybrid

A Kia Sorento PHEV valójában a prémium kategóriába sorolható. Talán az egyetlen szempont szerencsére, amely bármelyik másik prémium szegmensben futó járműtől megkülönbözteti, az ára. Néhány év lesz szerintem, ha ilyen ütemben javul minőség és komfort szempontjából a márka és már ott is lesz márkaimage-ben, ahol az Audi, BMW vagy Mercedes.

olvass tovább

Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT

A velünk töltött pár nap alatt az RT az abszolút kedvencemmé vált. Egyáltalán nem csoda, hiszen egy szinte tökéletes motor, fantasztikus vezetési és komfortérzéssel. Nem is vagyok abban biztos, hogy az új R 1250 RT még motor, vagy egy kétkeréken guruló luxusautó. Tényleg minden motor, ami kétkerekű?

olvass tovább

A kakukktojás – Kia Stinger GT 2021

A Kia palettája egyre szebb, egyre versenyképesebb modelleket tartalmaz. Az értékesítési darabszámok, a márka image is bizonyítja, hogy kiváló startégiát folytat a koreai gyártó. Viszont van egy modell, ami valahogy nem illik a sorba. Nem lenne elég szép? Dehogynem! Nem elég gyors? Pont ellenkezőleg! Ennek ellenére, valahogyan kilóg a sorból. A mostani tesztnél ennek jártunk utána.

olvass tovább

Csak az élvezet végett – Mini JCW Cabrio 2021

Miért veszünk autót? Azért, hogy eljussunk vele valahová. Azért, hogy praktikus dolgokat valósítsunk meg általa. Azért, hogy státuszt fejezzünk vele ki. Hogy beférjen a család, hogy tágíthassuk a határainkat. Aztán ott van a Mini John Cooper Works Cabrio, amely egyik szempontnak sem felel meg a fentiek közül, mégis imádjuk. Mert tiszta adrenalin és tiszta élvezet az elejétől a végéig.

olvass tovább

Egy másik liga – Mercedes-Benz S 500 4Matic

Elképesztő, lenyűgöző, fenomenális, csodálatos, fantasztikus. Szavak, melyek bármelyikét használhatnám a nálunk vendégeskedő új S 500-as Mercedesre. De ezek csupán szavak, amelyek jelentéstartalmát mindenki maga tölti fel, helyezi el a saját értékrendjében. Így jól értelmezhető véleményt alkotni meglehetősen nehéz jelzőkkel. A Mercedes új szintet állított az autózásban. Már csak az a kérdés, hogy autónak kell-e hívni továbbra is ezt a járművet, vagy szárny nélküli magánrepülőnek?

olvass tovább

Futárok álma – Honda SH350I

Formája, kialakítása és méretei alapján az új Honda SH350 határozottan egy városi motor. A hengerűrtartalom alapján viszont egyértelműen többre is képes lehet. Egyedi, az SH szériára jellemző formavilága megmaradt, de a meghajtása végett egy kuriózum a városi robogók zsúfolt világában.

olvass tovább

Zöldülő igények - Seat Leon plug-in hybrid (PHEV)

Alig pár nappal azután, hogy részt vehettem a Cupra spanyolországi bemutatóján, amelyről a cikket pár napja lehet olvasni az oldalon, máris a visszafogottabb Seat Leon volánja mögött találtam magam. A szerénység ebben az esetben 41 lóerő különbséget jelent és nagyjából 10% -kal kevesebb pénzkiadást. A forma és a funkció természetesen azonos, így valószínűleg a fő volumen továbbra is Seatból fog érkezni, ha a Leon kerül szóba vásárláskor.

olvass tovább

Borotvaéles penge – Suzuki Hayabusa 2021

A Hayabusa japán szó, jelentése vándorsólyom. A névválasztás nem véletlen, hiszen ez a világ leggyorsabban repülő madárfajtája. Függőleges zuhanása közben 320km/h-nál is nagyobb sebességet képes elérni. Talán a véletlen, de valószínűleg nem, hogy kedvenc csemegéje a feketerigó (blackbird). És igen, ez a neve a Honda CBR1100XX-nek. Hát ilyesmiket vacsorázik ez a kis Hayabusa unalmas hétköznapokon.

olvass tovább