Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Szemet gyönyörködtető látvány – Mercedes-Benz E osztály bemutató

A Mercedes márka egész modellportfoliójának legfontosabb tagja, az E osztály. Etyeken, a márka Ügyvezetője Fabiola Attori által megnyitott sajtótájékoztató is ezt erősítette meg. Az összes klasszikus értékkel rendelkezik az E osztály, amely kifejezi a Mercedes-Benz életérzést. Csodálatos, letisztult, elegáns szedán, amely mindig a többi márka előtt jár technológiai tudásban.

olvass tovább

Kicsit másképpen fésülve máris más vagy – Nissan Townstar Combi 1.3 DIG-T

Ismeretlen ismerősként fogadtuk a Nissan családi autóját, a Townstart. A mintha láttam volna már hasonlót érzés sokak számára ugorhat be, akik a Townstarral találkoznak. Nem csoda, hiszen alapvetően 3 testvérmodellről beszélhetünk a típus esetében. A Renault Kangoo és a Mercedes Citan rendkívül közeli rokonságban áll vele, de szerencsére sikerült a Nissan gént jó helyre fecskendezni, illetve a megfelelő üzletpolitika révén van is keresni valója a Townstarnak a hazai kínálatban.

olvass tovább

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid

A legtöbb autógyártó jól nyomon követhető startégiája, hogy az új modelleknek azonos nevet ad és csak jelöli, vagy éppen még azt sem, hogy új generációról van szó, ezzel jelezve a stabilitást. Ettől, az elmúlt 20-25 évvel ezelőtt kezdődő divattól szakít most már egyre feltűnőbb módon a Renault. Ahogyan a coupé SUV esetében az Arkana nevet javasoltam egyszer, hogy érdemes megjegyezni, úgy igaz ez az Australra, amely a Kajart váltja a kompakt SUV kategóriában.

olvass tovább

Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium

Jelen pillanatban Ssang Yong, későbbiekben vélhetően KGM, azaz KG Mobility márkanéven futó modell, a Torres járt nálunk. Sokan vannak, akik nem tudják még most sem hová tenni a márkát, pedig Korea legrégebbi autógyártójáról van szó. Igaz a tulajdonosi szerkezet legalább annyiszor változott az elmúlt években, ahány márkát, típust bele tudunk látni a frissen megjelent Torresbe.

olvass tovább

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé

„Néhányan azt gondolják, hogy a luxus a szegénység ellentéte. De nem. A luxus a vulgaritás ellentéte” – Coco Chanel. A Mercedes-Benz GLC tesztelésekor azon kívül, hogy kiélveztem ennek a páratlanul kifinomult autónak a vezetését, leginkább az járt a fejemben, hogy manapság hol van a határa a luxusnak? Mikortól számít luxusnak egy cikk? Mert az szinte biztos, hogy egyre kevesebb márka mondhatja magáról, hogy luxus, így a Mercedes sem az. De bizonyos termékek, ebben az esetben bizonyos felszereltségi szinttől, már egyértelműen annak mondhatóak.

olvass tovább

Örülök, hogy újra látlak! Jól nézel ki! – Opel Grandland Plug-in Hybrid Ultimate

Valahogy így szoktuk üdvözölni a régen látott ismerőseinket, akik nagy meglepetésünkre talán jobban néznek ki, mint pár évvel azelőtt, amikor utoljára találkoztunk. Így vagyunk a Grandlanddel is, aki túl van már az X-es korszakon ugyan és nevében már nem szerepel ez a betű, de alaposan kicsinosodott 3 évvel korábbi találkozásunk óta. Vajon mik a benyomások 2023 vége felé az Opel jelenleg kapható legnagyobb modelljéről, állja-e még az idő próbáját?

olvass tovább

A Legdrágább Skoda – Skoda Enyaq Coupé RS

Azért ez valami elképesztő! Az Enyaq Coupé is természetesen az, de maga az egész helyzet. Pár évvel ezelőtt még álmomban sem gondoltam, hogy a Skoda hierarchia csúcsán egy elektromos autó lesz coupé formával és RS jelöléssel. Mindezt úgy, hogy nem is annyira coupé és nem is annyira sportos. És mindezek ellenére, az Enyaq Coupé mégis hihetetlenül menő, feltűnő jelenség. És persze drága is, de ez már a cikk címéből kiderült.

olvass tovább

Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS

Magyarul: A csillagok megmutatják hajlamainkat, de nem kényszerítenek. Az elmúlt 33 év tett arról, hogy az Astra szóról ne a csillagok, hanem az Opel Magyarországon legsikeresebb modellje jusson az eszünkbe. A csillagok ugyan nem, de sok szempont miatt ez a modell jelentősen veszített fényéből. A mostani, hatodik generációs és már nem GM által tervezett modell ezen hivatott változtatni.

olvass tovább

A legjobbnak ítélt – Jeep Avenger Summit

2023 év autója a Jeep Avenger lett. A két magyar zsűritagot is tartalmazó, 57 tagú tekintélyes bizottság meggyőző fölénnyel döntött arról, hogy a most tesztelt autónkat ítéli a legjobbnak. Ezzel elsőként szerezte meg az immáron Stellantis tulajdonban lévő Jeep ezt az elismerést. Közel 10 hónap várakozás után, végre lehetőségünk volt kipróbálni a márka első elektromos autóját.

olvass tovább

Bűnre csábít – BMW S1000RR

Feltankolva 197 kilogramm, maximális teljesítmény 210 lóerő, amelyet 13750-as fordulatszámon ad le a 999 cm3-es, soros négyhengeres blokk. A 113 Nm-es nyomatékmaximumot pedig 11000-es fordulatszámnál éri el ez az elképesztő masina. 3,2 másodperces gyorsulás, 303km/h végsebesség. Ezek után nem is kell többet mondanom, hogy kiderüljön, a BMW S1000RR a versenypályákra született.

olvass tovább