Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna

Az új Juke két éve jelent meg és varázsolja el elsősorban a hölgyek szívét továbbra is. A leginkább formai bravúrjáról ismert típus járt már nálunk a megjelenését követően nem sokkal, de az akkori típus egyik fő hibája az volt, hogy kizárólag egy háromhengeres, egyliteres motorral volt elérhető. Ez komoly visszalépést jelentett az előző szériához képest, ahol a forma mellett a teljesítmény is szerepet jászhatott a választásban. Ezt a csorbát javítja ki a most tesztelt változat.

olvass tovább

A legvidámabb elektromos – VW ID. Buzz Pro

Általánosságban elmondható a Volkswagenről, hogy megbízható, jól összerakott, funkcionális, praktikus autókat gyárt. Azt viszont ritkán érezhetjük bennük, hogy valami megmagyarázhatatlan boldogságérzés is költözik belénk, ha ezt a márkát vezetjük. AZ ID. Buzzba sikerült az előbbieken túl ebből is egy csipetet belecsempészni. A tökéletes formatervezés legjobb példája, a retro korszakot visszahozó ID. Buzz.

olvass tovább

Élmény – Toyota GR86 Executive

Lassan el is felejtjük, hogy milyen világban éltünk 20 éve. Sőt, az elmúlt 2-3 év semmi másról nem szól, csak elektrifikációról, közeljövő kutatásról, hogy merre tart az autózás és be kell vallanom, hogy engem is rabul ejtenek az autókba integrált informatikai rendszerek. Mindeközben pedig elfelejtjük, hogy miért is szerettük meg a vezetést, mi okozta az igazi élményt. Szerencsére a Toyota/Subaru közös munkájából létrejött GR86 visszazökkent egy kicsit minket.

olvass tovább

Kifogástalan – Skoda Karoq Style 1.5 TSI DSG

Tudva lévő, hogy a Skoda, amelynek a neve Q-ra végződik, az biztosan SUV. Azt is megtanulhattuk már, hogy amennyiben K az első betűje a modell nevének, és nem E, akkor hagyományos erőforrás hajtja. Innentől már csak a középső betűkre kell koncentrálni. A méretsorrend közepén a Karoq áll, amelyről kijelenthető, hogy a kompakt crossover kategória egyik meghatározó modellje 2017-es megjelenése óta. A modellfrissítés utáni változat vendégeskedett nálunk.

olvass tovább

A legfontosabb modell – Lexus RX 500h F Sport

Nagyon fontos megérteni, hogy mit jelent az RX a Lexus márka számára, hiszen itt nem csak arról van szó, hogy a modellsorozat egyik tagjából új változat került a piacra. Napjainkban az RX maga a Lexus, az a modell, amelyről 2023-ban a Lexusra asszociál a legtöbb ember és az a modell, amely természetesen a legtöbb pénzt csinálja a Toyota presztízsbrand-jén belül. Így az új Lexus RX bevezetése és sikere egyértelműen kulcskérdés.

olvass tovább

Mindenki előtt az első – Tesla Model S Plaid

A Tesla zászlóshajója a Model S, amely autóról kimondható, hogy az elektromos autózás csúcsa. A Tesla több és más, mint bármelyik autó és ebbe a körbe még az elektromos autók is bele tartoznak. Megélni és megérteni mindezt csak akkor lehetséges, ha kipróbáljuk, vezetjük. A tapasztalat röviden az, hogy más. Érthetővé, élhetővé teszi az elektromos autók iránti vágyat olyan módon, amire semmilyen más márka nem képes.

olvass tovább

Maradj mindig fiatal – BMW 330i

Akárhogyan változnak az idők, lesz egyre kifinomultabb, letisztultabb a hármas BMW, de számomra még mindig azt a vagány, fiatalos lendületet sugallja, amit a kilencvenes évek az E36, majd az E46 széria esetén. Nagyjából akkor kódolódott belém, hogy szeretnék egy hármast. Nem tudok elképzelni jobb ikont az autózás, haladás, szabadság imádatára, mint amit huszonéves koromban az akkor még 328i-nek hívott változat adott.

olvass tovább

Egy tökéletes világ – BMW i7 xDrive60

Üdvözöllek a tökéletesség világában. A BMW i7 által megteremtett minőség és színvonal közelebb hozza a presztízs autókat az igazi luxushoz. Persze lehet benne hibákat kutatni, mondhatjuk talán azt is, hogy az elektromos közlekedés megcsúfolása egy 2,7 tonnás és 5,4 méteres jármű, de teljesen felesleges ezeken gondolkozni, hiszen az autó egész megjelenése és az általa nyújtott szolgáltatások messze túlmutatnak azon, amit megszokhattunk bármelyik négykerekűtől.

olvass tovább

A híresség árnyékában – Fiat Tipo Hatchback 1.0

Az Autócentrum Szabó jóvoltából egy ismert, de hazánkban egy nem kellőképpen elismert típust, a Fiat Tipot volt szerencsénk tesztelni az elmúlt napokban. Nincsen könnyű dolga a Tiponak, hiszen márkatestvére a Fiat 500-nak. Ez a rokonság nem tesz jót neki, hiszen egy szexi, social media sztár mellett kizárólag a praktikummal helyet követelni az asztal mellett, 2023-ban rendkívül nehéz.

olvass tovább