Kulcsszó keresés /


A TIER felvásárolta az e-rollerek szabályos parkolását számítógépes látástechnológiával támogató Fantasmo-t

  • 2022. április 02.

A TIER Mobility, a világ vezető mikromobilitási szolgáltatója felvásárolta a Fantasmo-t. Ennek köszönhetően a TIER folytatja a világ legpontosabb e-rollerparkolást támogató rendszerének fejlesztését, amely hozzájárul a közlekedés veszélyeztetett résztvevőinek védelméhez és a szabályos e-rollerhasználat támogatásához. Az akvizíció újabb fontos lépést jelent a járdán rollerezés, a tandemezés és hasonló jelenségek megelőzésében. A Fantasmo hamarosan megjelenő, számítógépes látástechnológián alapuló, rollerezés-támogató rendszere hozzájárul a városi közlekedés biztonságának további fokozásához. Az amerikai székhelyű Fantasmo világhírű, Camera Positioning System (CPS) néven bemutatott, új helymeghatározó technológiája tízszer precízebb, mint a GPS, és 20 centiméteres pontossággal képes megadni a leparkolt elektromos rollerek pozícióját.

olvass tovább

A rendszerváltás óta eltelt idő – Lexus LS 500h

Sok fordulat történt 1989-ben. Nagy valószínűséggel a Toyota háza táján, Japánban, abban az időben nem a vasfüggöny leomlásával voltak a leginkább elfoglalva, hanem egy korszakalkotó típus sok éves fejlesztését követően annak bevezetésével. Egészen pontosan 6 évig tartott a fejlesztése a Lexus LS -nek, és a hosszú időszak nem most fog először szerepelni a cikkben.

olvass tovább

Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD

El lehet indulni a versenyen, ahol az összes nagy név a startjelzőnél vár és gigantikus marketing kerettel, újabbnál újabb fejlesztésekkel próbálják meggyőzni a vásárlókat arról, hogy az ő járművük a legjobb. De a SsangYong jól tudja, hogy nem érdemes. A koreai autógyártásról már senki nem hiszi, hogy a futottak még kategóriába tartozik, de a SsangYong az európai piacon még nem vetette meg kellőképpen a lábát ahhoz, hogy minden hangszeren játszhasson. Helyette viszont olyan réseket talál, ahol éppen kevés a versenytárs vagy éppen nincsen egy sem.

olvass tovább

A Panasonic részletes betekintést enged a nanoe™ X technológia tesztjeibe

  • 2021. május 04.

Április végén Panasonic megnyitotta kapuit a média előtt, hogy figyelemre méltó információkat és híreket osszon meg a nanoe™ X technológia fejlesztése kapcsán, melynek köszönhetően fokozni lehet bizonyos vírusok elleni védelmet, valamint azok terjedésének megakadályozását, például a SARS CoV-2 esetében is. Az iparágon belül elsőként, a Texcell két kutatója ismertette és erősítette meg azt, hogy sikeresen tesztelték az új típusú koronavíruson a Panasonic nanoe™ X technológiával felszerelt Etherea légkondicionáló modelljét.

olvass tovább

Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid

A Clion és a Captur-ön kívül a Megane-ban is megtaláljuk a vadonatúj e-Tech névre keresztelt, saját fejlesztésű hybrid technológiát, ezzel vált teljessé a márka hármasfogata, amelynek révén a környezetvédelmi előírásoknak még inkább meg tud felelni a Renault. Nagyra lehet értékelni, hogy nem egy létező technológiát adoptáltak a járműbe, hanem egy saját fejlesztésű hybrid hajtást építettek bele. Ameddig a Clio esetében egy kisebb akkupakk található, így hagyományos hybrid üzemű az autó, addig a Capture és a Megane nagyobbat kapott, így az azonos technológiai alapok ellenére plug-in hybridként dolgozik az erőforrás.

olvass tovább

A Toyota lefektette „Woven City”, a jövő okosvárosának alapkövét

  • 2021. február 25.

A Toyota megkezdte hatalmas várakozások övezte projektje, a jövő városa prototípusának szánt Woven City felépítését a Fuji hegy lábánál, egy korábbi Toyota üzem, a Shizuoka prefektúrában, Susonoban található korábbi Higashi-Fuji elnevezésű telephelyén. A Wowen City tulajdonképpen egy élő laboratóriumként és szellemi műhelyként szolgál majd az ott dolgozó tudósok számára a jövő technológiáinak fejlesztése számára, legyen szó a mesterséges intelligenca, a robotika, az okosotthonok, okosvárosok, okosautók, autonóm mobilitás vagy éppen az abszolút zöld energiahordozók területét érintő kutatásokról.

olvass tovább

A Toyota nemzetközi kutatási központja kibővíti tevékenységét

  • 2020. augusztus 04.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert, a környezetbarát megoldások mellett a robotika és a mesterséges intelligencia fejlesztése terén is vezető szerepet betöltő Toyota nemzetközi kutatási központja, a Toyota Research Institute - Advanced Development, Inc. (TRI-AD) bejelentette, hogy 2021 januárjától egy holdingba, illetve két operatív cégbe szervezi át kibővített tevékenységét.

olvass tovább

Tökéletes alternatíva – Jaguar E-Pace 2.0d R Dynamic S

Meg szoktunk ijedni, ha egy tradicionális márkát felvásárol egy ázsiai cég. De ahogyan a Volvonál, amelyet szintén a Ford birtokolt korábban, úgy a Jaguarnál sem történt semmi negatív változás, miután a Tata Motors tulajdonába került, sőt! A márka arculata megmaradt, miközben alkalmazkodott a jelenkor formai követelményeihez és láthatóan van pénz a fejlesztésre is.

olvass tovább

Új futófelülettel és keverékkel érkezik a Continental WinterContact TS 870

  • 2020. március 15.

Az új WinterConatct TS 870-hez a Continental mérnökei új futófelület-kialakítással és keverékkel álltak elő. A többszörös díjnyertes előd bevezetése óta eltelt, folyamatos fejlesztéssel töltött idő egy még jobb gumiabroncs kifejlesztését eredményezte. A végeredmény egy olyan abroncs lett, amely közvetlen összehasonlítás után jégen 5%-kal rövidebb féktávolságot, hóban pedig 5%-kal jobb kezelhetőséget nyújt.

olvass tovább