Kihozták belőle a maximumot – Honda Forza 125
Az egyik legnépszerűbb kategória a 125-ösök családja. Mérete és dinamikája alapján ugyanis ez a motorméret az, amellyel biztonságosan lehet már motorozni.
olvass továbbAz egyik legnépszerűbb kategória a 125-ösök családja. Mérete és dinamikája alapján ugyanis ez a motorméret az, amellyel biztonságosan lehet már motorozni.
olvass tovább2020 végére elérkezett az idő, hogy a VW leporolja a vékony port a legnépszerűbb SUV-járól. A modellkínálat középső-felső szegmensében elhelyezkedő modellen elvégezték a kötelező gyakorlatokat, hogy frissen, üdén vágjon bele a digitalizáció korába. A dízelmotoros változatot teszteltük, amely utolsó mohikánként állja a sarat az alternatív hajtású modellekkel szemben.
olvass továbbElkezdődött tehát a nagyon várt motoros szezon, a tavasz, a nyár és a felhőtlen kalandozás, utazás kezdetét sugallja mindenkinek. Mi motorosok pedig külön örülhetünk annak, hogy a karantén, a COVID, a bezártság után végre nyeregbe pattanhatunk és jóval nagyobb szabadságérzetet kapunk, mint egy átlag halandó. A szabadságérzés fogalmát pedig a megújult Honda X-ADV nagyban támogatja.
olvass továbbGyakorlatilag abban semmi meglepő nincsen, hogy az XC60 is elérhető PHEV, azaz plug-in hybrid hajtáslánccal. A különbség manapság abban rejlik, hogy milyen módon közelíti meg az adott márka a részben elektromos hajtás által kínált lehetőségeket. A Volvo elsősorban arra készítette a T6 változatot, hogy a napi életvitelünkhöz a leginkább alkalmazkodjon és az alternatív hajtási megoldás a legkevésbé legyen észrevehető a korábban használt motorokhoz képest.
olvass továbbPár ével ezelőtt elképzelhetetlen lett volna, hogy egy Jeep elektromos hajtást kapjon. Nagy motortérfogat, macho férfias megjelenés, amelyhez nem passzolt volna egy cingár hangú 1,3 literes benzines erőforrás és egy halkan, szinte némán zümmögő villanymotor kettőse. Hát ez is egy olyan dolog, ami változik. Lassan egy éve jelent meg ugyanis a két kompakt méretű terepjáró, a Compass és a Renegade plug-in hybrid változata, melyeket egymást követő héten teszteltünk.
olvass továbbKorábbi írtam már a Peugeot 508 dízel-ről, amikor a kombi változatot teszteltük. A mostani 5 ajtós modellben viszont a mai elvárásoknak, környezetvédelmi szabályozáshoz még inkább illő plug-in erőforrás dolgozott. Egész pontosan egy 1,6 literes benzin és egy 300V-os villanymotor.
olvass továbbVannak autók, amelyeket azért szeretünk, mert kimagasló vagy egyedi vezetési élményt nyújtanak. Vannak, amelyeket a rengeteg lóerő miatt titulálunk felejthetetlennek, vagy éppen azért, mert olyan formavilágot adnak, amit bárki észrevesz. A Hyundai i30 nem ezek miatt szerethető, hanem azért, mert elérhető az ára, gazdaságos az üzemeltetése és a mai kisköbcentis turbómotoros világban egy hagyományos szívó benzinmotort rejt a karosszéria, ami vélhetően elnyűhetetlen lesz, ráadásul egyáltalán nem is rossz.
olvass tovább2020 válasza a környezetvédelmi problémákra természetesen a hibrid és az elektromos. De amennyiben maradni akarunk a hagyományos erőforrások mellett, mert a pénztárca, vagy éppen a józan ész azt diktálja, hogy a fenti kettő tökéletesen fölösleges, avagy értelmetlenül drága, akkor hétköznapi ember a háromliteres motor helyett a háromhengerest tudja választani.
olvass továbbA ráncfelvarráson átesett Passat járt már nálunk, de azt egy hagyományos, manapság már egyes körökben cikinek számító dízel motor hajtotta. Haladni kell a korral, így alig vártuk, hogy a GTE betűjelzéssel ellátott, konnektoros hybrid változatot is ki tudjuk próbálni.
olvass továbbA harmadik generációs Ford Kuga mindent is kínál. A felszereltségi szintek és a motorválaszték alapján óriási a lehetőségek tárháza. A kérdés csak az, hogy a racionalitás és a pénztárca mit enged meg. A plug-in esetében körülbelül 250.000 kilométernél már be is hozzuk a kezdeti beruházást. Onnantól már nemcsak zöldek, de egyre gazdagabbak is leszünk a sok-sok megspórolt, ki nem fizetett üzemanyagköltség miatt.
olvass továbbSzakadó eső, 12 fok és újraaszfaltozott pálya fogadta a Supersport-világbajnokság szereplőit az utolsó előtti fordulón Franciaországban. Remekül indult a versenyhétvége a mezőny egyetlen magyarja számára, aki pénteken a 6. és a 7. helyen zárta a szabadedzéseket vizes pályán. Szombaton aztán megváltoztak a körülmények és sajnos felszáradó aszfalton a 3. szabadedzés elején volt Petinek egy bukása. Bár a motort sikerült összerakni a Superpole-ra, végül csak a 17. helyre tudott kvalifikálni a magyar motoros.
olvass továbbIdeális városi motorra vagy éppen autópályára vágysz? A BMW C400GT ezekre ad egyszerre megoldást. Ehhez kapcsolódik egy tök jó műszaki tartalom és egy nagyon divatos formavilág is.
olvass továbbKülönleges élményt nyújt, semmi korábbihoz nem hasonlítható. Úgy suhan, mint az árnyék, gyorsan, némán hagyja ott a többi motort. A Zero DS egy új dimenzió a motorozásban.
olvass továbbA Continental Safety-Hungarynél évente mintegy 300-an ismerkednek meg a motorozás alapjaival. Az érdeklődők idén márciustól motorkerékpár jogosítványt is szerezhetnek amellett, hogy elsajátítják a biztonságos vezetéshez szükséges tudást és gyakorlatot.
olvass továbbMondhatná bárki, hogy 300 köbcenti az egy robogóba való méret és nem alkalmas rendes motoros élményhez. Hát aki ezt mondja, az nem ült még az MT-03-on.
olvass továbbJerezben folytatódott a Supersport-világbajnokság, ahova sok nehézség közepette érkezett meg Sebestyén Peti és csapata, az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team.
olvass továbbMeg szoktunk ijedni, ha egy tradicionális márkát felvásárol egy ázsiai cég. De ahogyan a Volvonál, amelyet szintén a Ford birtokolt korábban, úgy a Jaguarnál sem történt semmi negatív változás, miután a Tata Motors tulajdonába került, sőt! A márka arculata megmaradt, miközben alkalmazkodott a jelenkor formai követelményeihez és láthatóan van pénz a fejlesztésre is.
olvass továbbBár egy különlegesen nehéz kihívásokat kínáló, tulajdonképpen terven felüli versenyhelyszínen, de annál nagyobb sikerrel debütált a Gender Racing Team a Formula4-es kategóriában a Salzburgring Motorsport Festivalon a festői szépségű helyen lévő pályán.
olvass továbbSikerült megint egy óriási presztízzsel és hagyományokkal rendelkező motor új kiadását górcső végre kapnunk. Ez pedig nem volt más, mint a hatalmas, több mint 400 ezer km2 kiterjedésű, saharai területről, a Ténéré -ről elnevezett Yamaha motor kipróbálása.
olvass továbbJet-skizés és terepmotorozás. Ebben a két sportágban bizonyosan közös edzéseket tart a jövőben Magyarország két nagyszerű, világhírű fiatal sportolója.
olvass tovább