Kulcsszó keresés /


Ár/Érték és Fenntartási költségek – Dacia Duster Blue dCi 115 Journey

A Duster azon autók közé tartozik, amelyeknek nem kell hosszú bemutatót tartani. 2010 óta egy igazi sikertörténet, amely nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Renault csoport újra értelmezze a Daciat, mint márkát. A második generáció tovább erősítette az elődje sikereit. A most nálunk járt modell az utolsó ebből a szériából, hiszen az már köztudott és az importőr honlapján is látható, hogy a következő, harmadik generáció is bemutatásra került 2023 november végén.

olvass tovább

Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130

Hívjuk klasszikus értéknek mostantól, ha egy autó nem SUV és nem hybrid. Unalmas lenne mindig azzal kezdeni a cikket, hogy végre egy kivétel, vagy azzal, hogy egyik az utolsók közül. Pedig valószínűleg igen, de azért, hogy kifordítsam kicsit, ezúttal nem temetni jöttem a hagyományos kombit, hanem dicsérni. Eljutottam oda, hogy szeretek szembe menni az autópályán és éppen emiatt nem szeretem a tucatautókat, nem szeretek 5-6 centivel magasabban ülni, mint 15 évvel a teherautósofőrökön kívül bárki ezelőtt és továbbra is mélyen hiszek abban, hogy a dízel autóknak van létjogosultsága. A Peugeot 508 SW tehát olyan gépkocsi, amit én kifejezetten szeretek, annak ellenére is, ha most éppen nem divat.

olvass tovább

Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio

Már igen régóta kettévált az autózásban az a két funkció, hogy mint kizárólag eszköz elvigyen egyik pontról a másikba, és az, hogy a sebességet hajszolva élvezetet okozzon. Külön fejlődik a két vonal, de persze néha összeér a kettő. Érdekes irány a tető nélküli, azaz kabrió autók kategóriája, amelyek a szabadság érzést hozzák még közelebb hozzánk, cserébe némi kényelmetlenséget okozva a funkcionalitás terén. Mi történik, ha a három szempontot összegyúrjuk? Ez a BMW M4 Competition Cabrio!

olvass tovább

Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

  • 2023. szeptember 19.

Idén szeptemberben a világ egyik legrangosabb autós formatervezői pályázata, a Polestar Design Contest tulajdonosai partnerségi megállapodást kötöttek a Mattel-lel. Ennek részeként a márkához tartozó, 55 éves múltra visszatekintő Hot Wheels járművek innovatív tervei a verseny leendő résztvevőinek rendelkezésére állnak majd, illetve a jövőben a Polestar autókból Hot Wheels és Matchbox gyűjthető modellek készülnek.

olvass tovább

Ikon – Mazda MX-5 Roadster

A Mazda MX-5, annak ellenére, hogy relatív fiatal modell, hiszen az első generáció nem több, mint 33 évvel ezelőtt jelent meg, talán a legismertebb roadster a világon. Sikerének kulcsa, hogy elérhető áron kínálja azt, amit a lenyitható tetejű autók képesek adni. A formavilág, valamint az érzés, ahogy a hajunkba csap a szél és ahogyan körbevesz a precízen összerakott szerkezet, egy különleges kiváltságérzést ad széles tömegek számára.

olvass tovább

Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG

A Seat története a VW csoporttal 1982-ben kezdődött. Az elmúlt valamivel több, mint 40 év rengeteg izgalmas modellt, számos értékesítési és marketingstartégiát vonultatott fel. Voltak igazán jól sikerültek és voltak kevésbé. Úgy vélem, hogy a mélypontot a 2005 után kezdődő de’Silva által tervezett modellek jelentették. Ennek a korszaknak vége és újra olyan autók kerülnek ki a spanyol gyárból, amelyek megdobogtatják a szívet. De a márka magára találása nem ennyire egyszerű.

olvass tovább

A BMW maga – BMW 330d xDrive Touring

Sokszor érezhetjük azt, hogy szembe megyünk az autópályán. Szerintem a legtöbb autósújságíró ezt érzi, amikor mostanában leginkább elektromos hajtású vagy hibrid autókat tesztel, mintha csak és kizárólag ezekre lenne szükség. És itt nem, vagy nem csak az érzésről beszélek, amellyel ezek a járgányok kevésbé rendelkeznek, hanem a funkcióról. Hosszú, végtelen utak, sok-sok autópálya, nagy távolságok. Ez az, amit a dízel a legjobban tud. A BMW sor hatos dízele pedig ezt a funkciót juttattja a csúcsra.

olvass tovább

A vidám családi - Citroën C5 Aircross 1.5HDI Shine

Miért kellene egy SUV-nak unalmasnak lennie? Miért alapvetés, hogy az egykaptafára készülő megemelt hasmagasságú autóknak egyedül a márkajelzésnél kell különbözniük? Miért kellene úgy autót építeni és berendezni, ahogyan a többiek? A formának miért kell a funkció rovására mennie? Lehet-e a szögletes és görbe vonalak kaotikus egyvelegéből valami olyat alkotni, amely egyedi és mutatós?

olvass tovább

A legvidámabb elektromos – VW ID. Buzz Pro

Általánosságban elmondható a Volkswagenről, hogy megbízható, jól összerakott, funkcionális, praktikus autókat gyárt. Azt viszont ritkán érezhetjük bennük, hogy valami megmagyarázhatatlan boldogságérzés is költözik belénk, ha ezt a márkát vezetjük. AZ ID. Buzzba sikerült az előbbieken túl ebből is egy csipetet belecsempészni. A tökéletes formatervezés legjobb példája, a retro korszakot visszahozó ID. Buzz.

olvass tovább

Élmény – Toyota GR86 Executive

Lassan el is felejtjük, hogy milyen világban éltünk 20 éve. Sőt, az elmúlt 2-3 év semmi másról nem szól, csak elektrifikációról, közeljövő kutatásról, hogy merre tart az autózás és be kell vallanom, hogy engem is rabul ejtenek az autókba integrált informatikai rendszerek. Mindeközben pedig elfelejtjük, hogy miért is szerettük meg a vezetést, mi okozta az igazi élményt. Szerencsére a Toyota/Subaru közös munkájából létrejött GR86 visszazökkent egy kicsit minket.

olvass tovább