Kulcsszó keresés /


Versenytárs nélkül – Ford Ranger Raptor 3.0 Eco Boost

Nem is kezdődhetett volna jobban a vadonatúj Ranger bemutatása, mint a minden idők legerősebb verziójának a tesztelésével. A Raptor nevet ugyan ismerhetjük az előző generációs Ranger neve mellől, de a most bemutatott modell egy új, sosem látott dimenziót tárt elénk. Az alapjaitól újraépített Ford Ranger ugyanis sportautós képességeket kapott a háromliteres V6 benzinmotor és a különleges hajtás, vezérlés, felfüggesztés által.

olvass tovább

Az elektromos öröm és bánat – Citroën Ë-Berlingo Shine

A Stellantis csoport úgy vélem nem tisztán önszántából, hanem jogszabályi kényszer miatt is, de kipaterolta a hagyományos meghajtást a Berlingoból és a testvérmodellből, a Peugeot Rifterből. Ezzel egytagúvá zsugorította a motorkínálatot, így került egy csinos és két ponttal rendelkező Ë betű a jól ismert, harmadik generációs Berlingo nevébe. Ettől kicsit örülhetünk is, meg nem is, hiszen a kisebb karbon lábnyom több kompromisszummal is jár, ha pedig univerzális családi autót szeretnénk nagy hosszú, utazásokra, akkor lényegesen több menetidőre kell számítani, mint egy hagyományos motor esetében. De Európában élünk és ezt akartuk (legalábbis a politikusaink erre az útra terelik az autógyárakat).

olvass tovább

Két lépést előre és egyet sem hátra – Mercedes-Benz GLC Offroader 220d 4MATIC

A GLC az eladási darabszámok alapján a márka legfontosabb modellje. Most, hogy az elektrifikáció miatt az SUV-ok között is egyre inkább találkozunk tisztán elektromos modellekkel, azt hihetnénk, hogy kevesebb fókuszt kap a C osztály alapjaira épített terepjáró. Hát ez egyáltalán nem igaz, sőt, pont ellenkezőleg. A Mercedes új, magasabb mércét állított a kategóriában ezzel a modellel.

olvass tovább

Nem csak a zöld rendszámé a világ – Kia Niro Hybrid Platinum

Az új Niro esetében, ha az árlistán lévő sorokat nézzük, akkor a legtöbb modell zöld rendszámmal kerül forgalomba, hiszen elektromos, plug-in hybrid és öntöltő hybrid kivitelben elérhető a típus. Ebből a felsorolásból az első kettő jogosult a környezetbarát rendszám használatára. A mostani tesztünk alanya ugyan ezt a kivételes besorolást nem kaphatja meg, de cserébe lényegesen olcsóbb és számos szempont miatt a legracionálisabb választás.

olvass tovább

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic

A Renault méltán népszerű kiskategóriás modellje, a Zoé után végre feljebb lépett és középkategóriában is kínál már tisztán elektromos autót. A magam részéről nagyon vártam a típust, mert az a szellemiség, ahogyan a második szériás Zoé meg lett alkotva, rendkívül szimpatikus volt. Kíváncsian vártam, hogy ebben, a már meglehetősen túlzsúfolt méretkategóriában mi lesz az a plusz, amelyet a Renault nyújtani fog.

olvass tovább

Per ardua ad astra / göröngyös út a csillagokig – Opel Astra 1.2 GS Line

Csupán egy-két hét telt el azóta, hogy az új Peugeot 308 járt nálunk 1.2 literes háromhengeres motorral és manuális, 6 sebességes váltóval. Hogy miért ezzel kezdem a hatodik generációs Astra teszt bevezetőjét? Mert ez a két modell ikertestvér! De ezt csak kevesen tudják, mert ennél tökéletesebben nem lehetett volna új egyéniséget faragni szinte azonos alkotóelemekből.

olvass tovább

Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic

Egy villámteszt erejéig nálunk járt az Audi középkategóriás kabriója, méghozzá a legsportosabb változatban. A nemcsak gyönyörű és stílusos cabriolet a színfalak mögötti technika és motorteljesítmény miatt igazi sportautós élményt ad. Különleges modell minden szempontból, hiszen ilyen típusú autókat kizárólag a presztízs márkák kínálnak.

olvass tovább