Kulcsszó keresés /


Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50

Egészen biztos, hogy útkeresésben van a teljes autóipar. Talán a legfontosabb téma az elektromos autózás. Nem az a kérdés kizárólag, hogy környezetvédelmi szempontból jobb-e, mint a hagyományos erőforrások, hanem az autózás teljes koncepciójához került egy óriási kérdőjel. Mivel az elektromos motor működése sokkal egyszerűbb, ezért más módon fogunk megkülönböztetni autókat. Az iX-szel a BMW olyan választ adott, amit még eddig senki nem volt képes. Lenyűgöző megoldást és egy teljesen új világot tárt elénk.

olvass tovább

Az elektromos családi – Peugeot eRifter

Az SUV/crossover előretörésével és népszerűvé válásával egyes kategóriák jelentősen háttérbe szorultak. Az MPV-k, vagy közismertebb nevükön egyterűek, szépen-lassan kikoptak az egyes márkák kínálatából. Mint utolsó bástya, a kisáruszállítókból átalakított személyautók maradtak. A Stellantis csoport egycsapásra elektrifikálta ezt a kínálatot. Jó döntés volt-e ez a lépés, illetve van-e külön arculata a Peugeot-nak a többi márka között? Többek között erre kerestük a választ.

olvass tovább

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury

Ha Lexus, akkor hybrid, legalábbis ez az általános beidegződés. Most viszont, hogy már szinte minden márka, a tömegtől a prémiumig, megjelent legalább egy, de inkább számos elektromos hajtású modellel, így a Lexus sem tehetett mást. A Toyota/Lexus mindig a saját útját járta, járja, ezt bizonyítja, hogy övék volt az első hybrid, illetve már szériában gyártanak üzemanyagcellás autót is. Az UX300e pedig azért kellett, hogy a világ legnagyobb autógyára ilyen hajtással is fel tudjon mutatni valamit.

olvass tovább

A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro

A jövő nem csak elektromos, hanem a svédek szerint vegán is. A C40 az első Volvo, amelyik kizárólag elektromos hajtással kapható. Az új világ, amely láthatóan újraírja a lehetséges elvárásainkat, amelyet egy autótól kaphatunk egészen új fejezetet nyit a Volvonál és úgy egyáltalán a presztízs márkáknál. Mit is jelent ez?

olvass tovább

Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 2. rész

A kínai kormány tehát roppant nagy tőkét és energiát fektet a saját autógyártás fejlesztésébe. Nem csoda, hiszen európai példa mutatja, hogy könnyedén tud ez az iparág a gazdasági fejlődés jelentős mozgatórugójává válni, két számjegyű százalékos hozzájárulásával a GDP-hez. De Kína más módszerekkel próbálja elérni, hogy az elektromos autók elterjedjenek, mint az USA vagy Európa.

olvass tovább

Változnak a határok – Audi Q4 Sportback e-tron 50 Quattro

Platform stratégia és a márkára jellemző megjelenés. A recept azonos, mint korábban, de az Audi Q4 egy új koncepcióban jelenik meg. Kizárólag az e-tron megnevezéssel, azaz az elektromos meghajtással kapható. A modellsorban logikusan a Q3 és Q5 között helyezkedik el. Méretében előbbi, térkínálatában az elektromos hajtás miatt felszabaduló plusz tér miatt az utóbbihoz hasonlítanám. De az egyedisége nem ebben rejlik.

olvass tovább

A jelen győztese, a jövő várományosa – KIA EV6 e170 RWD Air

Nem az első alkalom, hogy tisztán elektromos hajtású gépjármű nyeri el az Év Autója címet. Egész pontosan harmadszor fordul elő ilyesmi, hiszen a Nissan Leaf, majd a 2019-es győztes Jaguar I-Peace után a KIA tisztán villanymotoros járműve nyert a választáson. A meghajtással kapcsolatban nagy meglepetés nem volt, hiszen a hét döntőbe jutott autóból csupán egyetlen hagyományos meghajtással rendelkező volt. Szerintem ezzel kicsit előre is szaladt a szakma a jövőbe, ha az arányokat nézzük. De egy biztos, az EV6 magabiztos fölénnyel nyert a pontozáson.

olvass tovább

A legvagányabb elektromos – Cupra Born

Nem először volt szerencsém találkozni a Cupra Bornnal. Tavaly júliusban látogatást tettünk Barcelona mellett, a Formentor sajtó bemutatója alkalmából. Ekkor már statikus módon megcsodálhattuk a VW ID.3 alapjára épülő Bornt. Mondanom sem kell, hogy alig vártam, hogy végre hosszabb időt eltölthessünk az első, teljesen elektromos Cupra modellel.

olvass tovább